abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 januari 2014 @ 14:04:12 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135434813
Ik hoop zo dat Apple vergeet dat ze moet leggen :P
Van Rambo weet ik niet wat t is. Willem is gelukkig een man.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135436261
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoop zo dat Apple vergeet dat ze moet leggen :P
Van Rambo weet ik niet wat t is. Willem is gelukkig een man.
:P opzich niet zo erg hoor als ze eitjes leggen, als het ongeleide projectielen zijn kan je ze gewoon weghalen, heeft ze er een echt plekje voor gevonden kan je het beste nepeitjes neerleggen, anders blijft ze doorleggen :)
  maandag 13 januari 2014 @ 14:39:16 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135436332
Ja weet ik, maar Apple is echt een heel klein petiterig meisje :D
Ik heb sowieso niet echt een legplek in de kooi hoor, snugglehut rollen die eieren vast zo uit :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135436638
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Ja weet ik, maar Apple is echt een heel klein petiterig meisje :D
Ik heb sowieso niet echt een legplek in de kooi hoor, snugglehut rollen die eieren vast zo uit :D
Ja, soms, die dames, ze willen soms zo graag dat ze gewoon overal een ei kwijt willen :P

=====
Hier is de kweek van 2014 begonnen :D

Lucy x Flynn:
Deze dame en heer hebben op dit moment 2 eieren liggen :D

Klik hier voor de grote foto

Yellow x Eva
Deze dame en heer hebben ook al 2 eitjes liggen :)

Klik hier voor de grote foto

Willem x Barbie
Deze 2 hebben nog geen eitjes liggen, maar verwacht hier wel elk moment een eitje :)
Heb helaas nog geen goeie foto van hun 2tjes bij elkaar

Joe x Desiree
Deze 2 valkjes zitten nu 2 dagen bij elkaar in de broedkooi, binnen 1 dag zat mevrouw ook uitvoerig het blok te verkennen van binnen, dus ben benieuwd :)

Klik hier voor de grote foto
  maandag 13 januari 2014 @ 14:48:45 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135436744
Oh ik wist niet dat je ook valkjes had!
Ik vind het zo leuk dat ze bij jou allemaal namen hebben en zo O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135436859
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:48 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik wist niet dat je ook valkjes had!
Ik vind het zo leuk dat ze bij jou allemaal namen hebben en zo O+
Ik heb 6 valkparkieten :)

Hier in ieder geval 5 van de 6 ;) de middelste is de jongste spruit van 18 weken.


En nummer 6 op de schouder


Ja, hele klus om ze namen te geven hoor :) maar het zijn mijn "huisdieren" dus krijgen ze een naam. Het zijn geen producten :)
  maandag 13 januari 2014 @ 15:19:15 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135437935
:D Gaan valkjes en grasjes goed samen?
Ik heb niet de illusie dat Willem en de catharina's ooit dikke vrinden gaan worden.
Nu twijfel ik of ik voor hem dan toch een erbij zal nemen of niet.
Maar eigenlijk vind ik het wel welletjes zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 16:01:01 #108
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_135439620
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef oh-oh het volgende:
:D Gaan valkjes en grasjes goed samen?
Ik heb niet de illusie dat Willem en de catharina's ooit dikke vrinden gaan worden.
Nu twijfel ik of ik voor hem dan toch een erbij zal nemen of niet.
Maar eigenlijk vind ik het wel welletjes zo.
Goed, binnen een maand heb jij er een 2e valkje bij!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 13 januari 2014 @ 16:19:30 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135440484
:P Nou nee. Ik vind valkjes doorgaans echt veel herrie maken. Ik heb volgens mij echt heel erg veel mazzel met Willem.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2014 @ 16:21:33 #110
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135440586
En stof dat er van Willem af komt joh! En rommel buiten die kooi! Dag en nacht verschil met de catharina's, wat zijn die schoon vergeleken met die valk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135443202
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

Ik heb 6 valkparkieten :)

Hier in ieder geval 5 van de 6 ;) de middelste is de jongste spruit van 18 weken.
[ afbeelding ]

En nummer 6 op de schouder
[ afbeelding ]

Ja, hele klus om ze namen te geven hoor :) maar het zijn mijn "huisdieren" dus krijgen ze een naam. Het zijn geen producten :)


O-) lief
pi_135444716
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:19 schreef oh-oh het volgende:
:D Gaan valkjes en grasjes goed samen?
Ik heb niet de illusie dat Willem en de catharina's ooit dikke vrinden gaan worden.
Nu twijfel ik of ik voor hem dan toch een erbij zal nemen of niet.
Maar eigenlijk vind ik het wel welletjes zo.
Ja, valkjes en grasjes gaan super samen :) zijn lekker vriendjes van elkaar en grasjes willen nog wel eens landen op de rug van de valk, ziet er wel leuk uit :)

Catharinas en valken heb ik geen ervaring in, maar weet wel dat valkparkieten 1x (soms 2x) helemaal los gaan. Ik noem ze altijd sulletjes ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 18:28:24 #113
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135445626
Bij mijn ouders gingen de valkjes met een pop grasparkiet heel goed, maar helaas ging ze dood en nu hebben ze een mannetjes grasje, dat is wel echt water en vuur. Het is een heel dominant grasje en hij jaagt continu op de mannetjes valkjes. Zowel die van mijn moeder als de mijne heeft hij van de kamervoliere getrapt :X _O- in het geval van mijn mannetjes-valkje wel goed voor hem, aangezien hij normaal de dominante is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 13 januari 2014 @ 18:56:16 #114
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135446814
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 13 januari 2014 @ 19:20:56 #115
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135448037
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
_O- _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_135453626
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:54 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

In de natuur in het voorjaar, maart beginnen.

Maar jouw catharina's zijn toch nog jong? Of wil je het niet voor jezelf weten?
Cruijffie hebben we sinds januari die is dus ruim een jaar oud, en Wim is een maand later gekomen dus die is ook een jaar oud :)

Ik wil het graag weten zodat ik vogelmarkt plaats in de gaten kan houden omdat ik toch graag een popje er bij wil hebben. En als het in principe het hele jaar door kan dan kijk ik niet voor niets
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_135468500
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:54 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Cruijffie hebben we sinds januari die is dus ruim een jaar oud, en Wim is een maand later gekomen dus die is ook een jaar oud :)

Ik wil het graag weten zodat ik vogelmarkt plaats in de gaten kan houden omdat ik toch graag een popje er bij wil hebben. En als het in principe het hele jaar door kan dan kijk ik niet voor niets
Goedemorgen,

Vergeet niet dat er dan 2 mannen eventueel kunnen gaan vechten voor de dame en als de pop de keuze heeft gemaakt er 1 van de mannen alleen komt te zitten :)

De leeftijd is in ieder geval geen probleem. Succes met de zoektocht
pi_135469584
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:21 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

Goedemorgen,

Vergeet niet dat er dan 2 mannen eventueel kunnen gaan vechten voor de dame en als de pop de keuze heeft gemaakt er 1 van de mannen alleen komt te zitten :)

De leeftijd is in ieder geval geen probleem. Succes met de zoektocht
Ja of gewoon een mannetje, een popje zou leuk zijn om ooit eens een nestje te maken maar het hoeft niet perse :)

C&W zijn heel leuk maar ze zullen nooit zo op je gaan zitten oid. Ze blijven schuw voor handen ondanks dat je bij hun snavel allesmag doen :P , maar zodra je een pootje of veren aanraakt schieten ze weg das wel jammer
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:23:46 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135469617
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:21 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Ja of gewoon een mannetje, een popje zou leuk zijn om ooit eens een nestje te maken maar het hoeft niet perse :)

C&W zijn heel leuk maar ze zullen nooit zo op je gaan zitten oid. Ze blijven schuw voor handen ondanks dat je bij hun snavel allesmag doen :P , maar zodra je een pootje of veren aanraakt schieten ze weg das wel jammer
En hoe wil je dan een derde wel tam krijgen?
Ik zou wel nieuwe vogels bij tamme introduceren, maar ik denk dat je bij twee schuwe vogels weinig kans hebt dat je derde vogel wel goed tam wordt.
Hier worden Rambo en Apple nu echt makke schapen dankzij Willem. Van Oscar mochten ze denk ik niet in mijn buurt komen _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:30:38 #120
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_135469763
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
*;
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:10:29 #121
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135498762

Ik heb twee van die dingen, ze spelen er zo graag op!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135501589
Popje O+



Wilde al langere tijd een valkparkiet. We hebben vroeger ook een valkje thuis gehad en m'n vader was zelf ook hobbyist als het op vogels aan kwam, dus heb net voor de kerst eens geïnformeerd of hij nog vrienden had met valkjes. Vorige week zondag vertelde hij dat hij inderdaad een vriend had met jonge valkjes. Sinds afgelopen zaterdag zit Popje bij mij. Ohja, het is een mannetje :+

Was al redelijk handtam toen ik em kreeg. In het begin nog wel een beetje schuw tegenover mij, maar ook dat verdwijnt inmiddels heel snel. Slim ook, heeft dingen enorm snel door. En ik kan maar beter een ooglapje kopen, want favoriet is toch wel zitten op m'n schouder.

Ben benieuwd hoe 't verder gaat!
Live for now, forget forever
  woensdag 15 januari 2014 @ 07:38:15 #123
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135508992
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:10 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb twee van die dingen, ze spelen er zo graag op!
Hey! Waar heb je die spiraal gekocht? Ik heb er ooit eentje van de Aldi vandaan (iets anders) en mijn valkje krijgt de kralen door de bochtjes. Nu wilde mijn moeder er ook eentje....nergens meer te vinden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:39:59 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135511749
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Hey! Waar heb je die spiraal gekocht? Ik heb er ooit eentje van de Aldi vandaan (iets anders) en mijn valkje krijgt de kralen door de bochtjes. Nu wilde mijn moeder er ook eentje....nergens meer te vinden.
Bij de kringloopwinkel word je er mee doodgegooid en op rommelmarkten en zo ook :D
Ik had eerst een hele grote ook nog maar die heb ik aan een vriendin met een papegaai gegeven.
Vogeltje, welkom met Popje!
Gekke naam voor een dude wel :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135564036
Ze vermaken zich iig bij jouw prima oh_oh :)

Ik had nog 2 broedkooien vrij en heb besloten de onderstaande koppels samen te stellen.

Shaggie x Wolkje

Deze dame en heer mogen het dit jaar toch weer eens proberen. een kleine 7 maanden geleden hebben ze al eieren gehad, maar helaas waren alle eieren onbevrucht. Ik denk stiekem dat Shaggie iets te jong was. Nu 7 maanden later is hij ongeveer rond een jaar heen (hij was al door de jeugdrui heen toen hij bij ons kwam en was heel aanhankelijk en tam naar de mens) Ze zijn wel eerder ouders geweest, aangezien Wolkje "vreemd" was gegaan met Bart. Bassie is haar kindje, opgevoed door Shaggie en Wolkje.
Gisterenavond samen gezet in de broedkooi en in 5 minuten heeft meneer haar 2x bereden en was zij al 2x het blok in geweest voor inspectie.

Snowy x Jennie

Deze dame en heer zitten nu 1 dag samen en mevrouw heeft al intresse getoond in haar blok. Snowy zat eerst samen met een andere dame, maar deze heeft na vele weken nog geen enkel ei gelegd, dus mag ze even cooldownen. Jennie heeft daarin tegen, net zoals Snowy, een bom hormonen die nu gebruikt mogen worden.

Gisteren gecontroleerd en bij Yellow en Eva is eitje nummer 1 bevrucht :D

Had trouwens ook nog een leuk filmpje van hoe een grasparkiet man (Shaggie) de dame het hof maakt (Wolkje). De daad zelf was geen succes en een beetje kort ;) dus ging die daarna nog in de retry, die wel wat langer duurde dan 4 seconde

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')