Uhm wat?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:13 schreef SunChaser het volgende:
Er is op de dIII een plek voor en 1 plek na de balans die geheel ruisvrij is
1 of 2 clciks van center, nooit op gelet of t 1 of 2 is, maar geluisterd, een click boven of onder center is ruisvrij maar dat gebruik ik alleen als het stil is, bij straatinterviews of evenementen boeit dat niet zoquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:58 schreef Susteren het volgende:
[..]
Uhm wat?
Bedoel je 1 click van de center af? Op diverse fora zeggen ze dat je het beste 1 click van off verwijderd kunt opnemen, aangezien de camera gain dan minimaal is.
Dus het tegenovergestelde van dit.quote:
Even samenvattend, als iemand die al 2 jaar in het veld ervaring ergens mee heeft geloof je diegene niet omdat iemand op een blog die je hebt gelezen iets anders zegt en als je dan zelf in het veld merkt dat iets wel werkt doe je of je het zelf hebt uitgevonden?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:05 schreef Susteren het volgende:
Vandaag interview in studio gehad, mic recht in 5d, en dicht bij het onderwerp. 5d op minimale gain, en VMP op +20db. Thuis kon ik het resultaat niet geloven. GEWELDIGE audio, gewoon totaal geen ruis, zelfs niet als je het vrij extreem versterkt!
Deed ik ook altijd met beeld maar na een jaar toch overgestapt op neutraal, scherpte op laagste stand, verzadiging op laagste stand en contrast op -2 (kan zijn dat ik kleur en contrast nu omdraai)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:00 schreef videonatic het volgende:
Ik neem audio ook altijd op zoals ik het in de montage wil hebben, scheelt weer tijd. Dus interviews op -6 bijv.
Bullshit. Je camera voegt gain toe net als software het doet, maar dan slechter met meer ruis. Een dslr heeft een slechte preamp dus veel ruis, dit moet je dus minimaal houden qua gain en in post toevoegen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:46 schreef SunChaser het volgende:
Ja gain toevoegen veroorzaakt ruis maar dat lijkt me logisch
Slechtste samenvatting ooit, misschien fictie schrijver worden ipv "journalist"?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Even samenvattend, als iemand die al 2 jaar in het veld ervaring ergens mee heeft geloof je diegene niet omdat iemand op een blog die je hebt gelezen iets anders zegt en als je dan zelf in het veld merkt dat iets wel werkt doe je of je het zelf hebt uitgevonden?
De meesten hebben geleerd om audio in-camera al balanced op te nemen. Niet alleen scheelt dit tijd, bij de betere videocamera's met xlr input is de pre-amp van de camera zelf ook prima (in tegenstelling tot die van een dslr).quote:The 5D3's pre-amp can be quite noisy. The solution is to set the 5D3's pre-amp as low as possible using the manual audio (microphone) controls. At zero, the audio is off. So, I set it to +1 click above off. The signal-to-noise ratio is optimal in this configuration. My takeaway is to use the lowest 5D3 gain as possible.
Ik had al zo'n inhoudsloze reactie verwacht, waarom ga ik ook nog steeds serieus op je in vraag ik me af.quote:
Nee je begrijpt me verkeerd, je bent heel goed bezig, een voorbeeld voor ons allemaalquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik had al zo'n inhoudsloze reactie verwacht, waarom ga ik ook nog steeds serieus op je in vraag ik me af.
Tja, premiere, FCP X is een stuk snellerquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:49 schreef Susteren het volgende:
Anyway, dit wordt een lange nacht denk ik
[ afbeelding ]
Maar vind de workflow van Premiere veel fijner, ben Adobe gewend en dan is Premiere fijner werken. FCP X ook geprobeerd maar stond me niet echt aan, voelde voor mij als een uitgebreide versie van iMovie.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, premiere, FCP X is een stuk sneller
Moet je ML nu opnieuw installeren dan weer? Of alleen de ML-map updaten?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:42 schreef Susteren het volgende:
Magic Lantern
Weer een nieuwe feature:
[ afbeelding ]
Extra dynamic range
http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=19124quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Moet je ML nu opnieuw installeren dan weer? Of alleen de ML-map updaten?
Volgens jou filmpje is deze onder de 200 dollar.... dat kan nooit goed zijn toch?quote:
En een dollarprijsquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:16 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Volgens jou filmpje is deze onder de 200 dollar.... dat kan nooit goed zijn toch?
http://hobbyking.com/hobb(...)mbal_3_Axis_KIT.html
-edit-
ah je moet ook nog de accessoires eronder nog bij aanschaffen....![]()
Dan nog een mooie prijs
Mooie optie. Jammer dat ik alleen 2 linker handen hebquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
En een dollarprijs
Ik ga m kopen denk ik
ja maar je krijgt alles in stukjes en je moet de elektronica toch zelf in elkaar zetten. Ik zie dat niet zo zittenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:58 schreef SunChaser het volgende:
Daarvoor is een gimbal juist bedoeld
Je beseft dat zo'n ding in honderden kleine onderdelen (los) aankomt, en dat er vaak bij die goedkope gimbals geen fatsoenlijke gebruiksaanwijzing zit? En dat de chip bij goedkope 3 axis gibals vaak alleen geschikt voor 2 axis is? Dus dat is al meteen het eerste wat vervangen moet worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
En een dollarprijs
Ik ga m kopen denk ik
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:08 schreef bart13 het volgende:
Paar buizen schroefjes 3 motoren en een control board
Zo'n clapboard is écht handig voor het herkennen van scenes!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:09 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
~ http://www.action.nl/prod(...)/10/favoritelistid/1
Je hebt nu wel al vaak genoeg benadrukt dat jouw kennis over gibals superieur is aan die van mijquote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:11 schreef Susteren het volgende:
Vandaag trouwens te heftig gewoon. Met 2 matties een docu maken voor zo'n tehuis voor zwervers, gingen we ook nog even naar de Albert Heijn. Daar gewoon ook nog wat gefilmd en geinterviewd, komt ineens de baas en filiaalmanager (man en vrouw) helemaal geflipt aan. Of we toestemming hadden enzo, dusja ik stoppen met filmen, zeiden ze dat ik de beelden moest laten zien en wissen. Ik zei dat ik hier niet aan mee wilde werken, en dat ik ook niet verplicht kon worden beelden te wissen. Gingen ze de politie bellen, en ze vroegen wie ik was en naar m'n ID kaart. Ik weigerde dit te laten zien (ben ook helemaal niet verplicht me te identificeren tegenover niet BOA's of agenten). Gingen ze nog geflipter worden.
Zegt die vrouw: "ja het is hier wel de Albert Heijn hé!". Die vriend van me "oh ik dacht dat het de c1000 was". Wij moesten helemaal lachen, en hun werden gewoon nog pissiger. Uitendelijk weggegaan, geen politie of niks.
Maar echt, het ging ook gewoon over hun houding. Als ze gewoon even normaal vroegen of ik kon stoppen met filmen ofzo, maar nee hoor helemaal geflipt terwijl hun helemaal niet in beeld zijn.
Maarja dan zie je wel weer het niveau van bv. zo'n filiaalmanagers, veelal gewoon mbo opgeleid. Eigenlijk best triest dat zulk slechtgemanierd volk werkgevers zijn.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:11 schreef Susteren het volgende:
Vandaag trouwens te heftig gewoon. Met 2 matties een docu maken voor zo'n tehuis voor zwervers, gingen we ook nog even naar de Albert Heijn. Daar gewoon ook nog wat gefilmd en geinterviewd, komt ineens de baas en filiaalmanager (man en vrouw) helemaal geflipt aan. Of we toestemming hadden enzo, dusja ik stoppen met filmen, zeiden ze dat ik de beelden moest laten zien en wissen. Ik zei dat ik hier niet aan mee wilde werken, en dat ik ook niet verplicht kon worden beelden te wissen. Gingen ze de politie bellen, en ze vroegen wie ik was en naar m'n ID kaart. Ik weigerde dit te laten zien (ben ook helemaal niet verplicht me te identificeren tegenover niet BOA's of agenten). Gingen ze nog geflipter worden.
Zegt die vrouw: "ja het is hier wel de Albert Heijn hé!". Die vriend van me "oh ik dacht dat het de c1000 was". Wij moesten helemaal lachen, en hun werden gewoon nog pissiger. Uitendelijk weggegaan, geen politie of niks.
Maar echt, het ging ook gewoon over hun houding. Als ze gewoon even normaal vroegen of ik kon stoppen met filmen ofzo, maar nee hoor helemaal geflipt terwijl hun helemaal niet in beeld zijn.
Maarja dan zie je wel weer het niveau van bv. zo'n filiaalmanagers, veelal gewoon mbo opgeleid. Eigenlijk best triest dat zulk slechtgemanierd volk werkgevers zijn.
Iemandquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Over ML op de 5DIII. Ligt het aan mij, of kan ik het knopje om de footage terug te kijken niet vinden... Raw beelden dan he...
Ait hoorquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja ben trouwens een quadcopter aant bouwen. Komt een gopro onder.
Wel geen DSLR maar dat vinden jullie ook wel leuk om te zien denk
[ afbeelding ]
Staat ergens in t menu, weet niet uit m'n hoofd maar werkt sws niet echt lekker.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Iemand? Heb echt het idee dat ik eroverheen kijk :p
Nee maar het zou wel handig zijn om even snel te kunnen checkenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
Staat ergens in t menu, weet niet uit m'n hoofd maar werkt sws niet echt lekker.
Meen ook gelezen te hebben dat je camera bevriest als je het terugkijkt met een monitor aangesloten, dus heb t maar niet geprobeerdquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Nee maar het zou wel handig zijn om even snel te kunnen checken
Nice!quote:Op zondag 19 januari 2014 11:02 schreef hoink581 het volgende:
Vandaag gezellig een dagje runner zijn voor Beestengeluk van SBS6.
Leerzaam om de studiolicht setup te zien.
Grootste probleem vind ik die witte lucht. Echt heel velquote:Op zondag 19 januari 2014 23:02 schreef Susteren het volgende:
Trouwens met de 5d3 kun je door de moire filter echt verscherpen in post als een malle
Standaard is het iets wazig, maar met 80 sharpen toegevoegd ziet het er best scherp uit! Hier een screenshot:
[ afbeelding ]
Oh zie dat ik niet zo'n goed moment een screenshot heb gepakt, ze zijn net iets out of focus omdat ik iets naar achter ging![]()
Haha ja klopt helemaal, maarja had weinig over de locatie en tijd te zeggen dus kon er weinig aan doen. Met raw was er wellicht nog wat speling, maarja compressed is er natuurlijk helaas weinig aan te doen. Maar was opzich wel gave video shoot, dat welquote:Op maandag 20 januari 2014 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Grootste probleem vind ik die witte lucht. Echt heel velniet zo zeer het niet 100% scherp zijn.
polarisatiefilter kan hierbij soms toch beetje helpen? Moet zeggen dat ik eigenlijk altijd in een studio film. dus daar nooit last van hebquote:Op maandag 20 januari 2014 11:32 schreef Susteren het volgende:
[..]
Haha ja klopt helemaal, maarja had weinig over de locatie en tijd te zeggen dus kon er weinig aan doen. Met raw was er wellicht nog wat speling, maarja compressed is er natuurlijk helaas weinig aan te doen. Maar was opzich wel gave video shoot, dat wel
Nja lucht was sowieso al vrij "wit", en polarisatiefilter had ik helaas niet bij me (al betwijfel ik of het erg veel zin zou hebben gehad).quote:Op maandag 20 januari 2014 11:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
polarisatiefilter kan hierbij soms toch beetje helpen? Moet zeggen dat ik eigenlijk altijd in een studio film. dus daar nooit last van hebDus ook niet echt weet wat ik hier aan zou moeten doen.
Jep, maarja erg storend in de video is het niet echt imho. Zal het resultaat misschien hier posten als het af is.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:03 schreef hoink581 het volgende:
Bij van dat bewolkt weer als dat van vandaag hadden grad ND's of polarisatie filters weinig uitgehaald.
Beeld draai ik ook altijd flat, met de cinema lock functie op nieuwe camera's.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Deed ik ook altijd met beeld maar na een jaar toch overgestapt op neutraal, scherpte op laagste stand, verzadiging op laagste stand en contrast op -2 (kan zijn dat ik kleur en contrast nu omdraai)
Ik heb wat presets die ik dan weer in post eroverheengooi, voor camjo zijn die presets prima, tenzij ik binnen buiten avond en dag heb gefilmd voor 1 project. (scherpte doe ik +25)
Scheelt alleen wat meer tijd voor extra renderen.
Het resultaat is na post wel beter dan in camera eea toevoegen.
Ik heb gewoon een van de vrije presets ingesteldquote:Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef videonatic het volgende:
[..]
Beeld draai ik ook altijd flat,
[..]
Gebruik je een canon dslr? Hier kun je een flat picturestyle downloaden: http://www.technicolor.co(...)-licensing/cinestyle
Enige lastige is dat ik ook veel fotografeer en dan wel eens vergeet naar gebruiker 2 presets te schakelen zodat ik alle fotos weer in raw moet omzetten naar de juiste instellingenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef nietzman het volgende:
Cinestyle..
Altijd alles platter dan plat schieten.
Is dat bruibaar op een 600D ?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef videonatic het volgende:
[..]
Beeld draai ik ook altijd flat, met de cinema lock functie op nieuwe camera's.
Gebruik je een canon dslr? Hier kun je een flat picturestyle downloaden: http://www.technicolor.co(...)-licensing/cinestyle
Raad ik iedereen aan die dslr gebruikt.
Tja .. zou t wat zijn ... maja 40 euro ..quote:Op maandag 20 januari 2014 15:20 schreef SunChaser het volgende:
http://www.action.nl/prod(...)/10/favoritelistid/1
[ afbeelding ]
Ik ben na een jaar overgestapt, maar t verschil is zo veel beter (wel aanpassen in post dan)quote:Op maandag 20 januari 2014 15:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice, nog nooit flat geschoten.. maar ik snap zeker het voordeel!
vanavond gelijk ff testen
Mouth Breather Brothers?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:02 schreef Susteren het volgende:
Trouwens met de 5d3 kun je door de moire filter echt verscherpen in post als een malle
Standaard is het iets wazig, maar met 80 sharpen toegevoegd ziet het er best scherp uit! Hier een screenshot:
[ afbeelding ]
Oh zie dat ik niet zo'n goed moment een screenshot heb gepakt, ze zijn net iets out of focus omdat ik iets naar achter ging![]()
quote:The general consensus among DSLR cinematographers seems to be that capturing a flat image will maximize the control and freedom for color grading in post. This false notion probably stems from semi-informed bloggers comparing the color handling of DSLRs to that of higher end devices and shooting formats with no consideration given to the limitation of the camera’s compression algorithm (h.264) and coding space (8-bit).
The RAW data of a Canon DSLR camera is 14-bit. This means that the analog-to-digital conversion on the sensor yields 14-bit values (between 0 and 16383). This is enough to represent accurately dynamic range spanning 12 stops when encoding it linearly. The picture style tells the camera how to put all that RAW dynamic range into 8 bits.
Once DSLR footage has been compressed to the highly destructive h.264 8-bit codec, you’re left with only 256 discrete tonal values.
RedCode or ArriRaw for example are 12-bit which equates to 4096 tonal values.
You’d probably agree that 256 is a lot less than 4096. That it’s not exactly the same ballpark, that it ain’t the same league and that it ain’t even the same f#c?in’ sport.
So if all your camera has to offer is an 8-bit codec, why minimize contrast and saturation in camera only to add it back in in post, sacrificing tonal precision, control and often time?
Why flatten your image when it only makes it more susceptible to posterization and noise extraction? Why de-saturate it when adding saturation in post will result in chroma banding?
Because someone at some point decided to indoctrinate DSLR users to replicate a RAW workflow that does not conform with the technical limitations of the cameras?
That rather unsatisfiing conclusion led us to develop what we believe to be the most thoroughly programmed and reliable profiles for professional videographers that embrace all the strength of these revolutionary cameras and make up for some of their shortcomings. No picture style will ever turn a camera that captures consumer grade video into an Arri Alexa and we certainly don’t want to suggest otherwise.
quote:
Gewoon RAW filmen. Hoef je je niet druk te maken over picture styles...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:59 schreef Susteren het volgende:
Trouwens over flat was ik het eerst ook eens, hoe flatter hoe beter. Maar besef wel dat een picture style wordt toegepast vóór compressie, en dat daar dus een stuk meer speelruimte is dan in post. Hier maken iets minder flatte picture styles gebruik van, wat vrijwel altijd in veel mooiere skin tones resulteert.
[..]
Als jij me paar 1000x kaartjes, een snelle pc en extra HDD's sponsort zal ik het overwegen, alhoewel het zelfs dan nog maar de vraag is of het al de extra moeite waard isquote:Op maandag 20 januari 2014 19:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Gewoon RAW filmen. Hoef je je niet druk te maken over picture styles...
Hahaquote:Op maandag 20 januari 2014 19:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Als jij me paar 1000x kaartjes, een snelle pc en extra HDD's sponsort zal ik het overwegen, alhoewel het zelfs dan nog maar de vraag is of het al de extra moeite waard is![]()
Ben nu aan het experimenteren om het uiterste uit h264 te halen.
O god yes!quote:Op maandag 20 januari 2014 19:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Gewoon RAW filmen. Hoef je je niet druk te maken over picture styles...
nog ff en je kan ook de locatie aanpassenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:33 schreef shiznuts het volgende:
Ik film in LFF-CDS (LightFieldFormat Continuous DataStream).
Dan kan ik achteraf de focus, aperture, shuttertime en ISO nog aanpassen.
Dat is Deep Quantum all possible realities field photographyquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
nog ff en je kan ook de locatie aanpassen
hahaha
Volgens mij deed All in the Family dat alquote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:50 schreef SunChaser het volgende:
Wat ouderwets. Ik laat mijn films live opvoeren voor publiek. 3D zonder bril
De Romeinen al in het Coloseum, met leeuwen en vechtersquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij deed All in the Family dat al
Alleen een beetje lastig slomo-replayen dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De Romeinen al in het Coloseum, met leeuwen en vechters
5 takes, prutserquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:07 schreef whY... het volgende:
Voor een euro kon ik het niet laten:
[ afbeelding ]
Voor web?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:32 schreef videonatic het volgende:
H265 voor windows is uit. 560mb Proress naar H265 4,9mb.
Cool, wou m al kopenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de mensen die interesse hebben.
Hitfilm 2 express is (tijdelijk) gratis
https://hitfilm.com/express/free
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |