Zo te zien nergens?quote:Op zondag 29 december 2013 11:02 schreef yoppybt het volgende:
Als de buizen links in de foto het huis verlaten waar gaat die dikke buis middenonder dan heen?
Dat antwoord zal een waterpas gaan geven.quote:Op zondag 29 december 2013 12:06 schreef Resistor het volgende:
Ik heb het verhaal nog even goed gelezen, en het is de ACHTERSTE (de rechte dus) die problemen geeft. Daar heb ik geen antwoord op
Ik lees meervoud: "geven problemen".quote:Op zondag 29 december 2013 12:06 schreef Resistor het volgende:
Ik heb het verhaal nog even goed gelezen, en het is de ACHTERSTE (de rechte dus) die problemen geeft. Daar heb ik geen antwoord op
Is dat zo? In een standleiding mag je juist geen 45 gebruiken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:03 schreef klusser1986 het volgende:
waar het probleem ligt kan ik je niet vertellen.Wat ik wel kan zeggen is dat een 90 graden bocht niet gebruikt mag worden bij vuilwater. 2 x 45 graden mag wel maar het liefst nog zelfs met een stuk pijp ertussen
? Waarom niet?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:03 schreef klusser1986 het volgende:
waar het probleem ligt kan ik je niet vertellen.Wat ik wel kan zeggen is dat een 90 graden bocht niet gebruikt mag worden bij vuilwater. 2 x 45 graden mag wel maar het liefst nog zelfs met een stuk pijp ertussen
Vanuit een verzamelleiding naar een standleiding: 90 graden. Van een standleiding naar een verzamelleiding: 2 x 45 met een stuk rechte buis van 50 cm.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:25 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Is dat zo? In een standleiding mag je juist geen 45 gebruiken.
Ik ben ook geen fan van 90 graden bochten, pas het liefst 2 x 45 toe.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:34 schreef klusser1986 het volgende:
@ cvboer
Omdat bij 90 graden het water te snel wegloopt waardoor het toillet papierman blijven hangen.
Zodra dat uitdroogd blijft het plakken aan de pijp en krijg je opstoppingen !
Dit geld iedergeval voor het rioolwerk vanaf diameter 125 mm wat wij dagelijks aanleggen naar het hoofdriool
Kolken aansluitingen mogen wel wel weer 90 graden gebruiken omdat daar alleen hemelwater doorloopt
Wie weet doet hij dat dit jaar nog wel, maar vertrouw er niet op gezien zijn vele postings.....quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik ben maar een leek, maar toen ik die foto zag in de OP was mijn eerste gedachte "who dafuq heeft dat aangelegd?"
Fraai rioolbuizen-kunstwerkje, dat wel.![]()
Vooral dat rechterbuisje met die sterke hoek lijkt mij zeer verdacht.
Ik zou de hele boel eruit slopen en opnieuw (laten) aanleggen.
Je kan mij PM'en, TS.
Maar daarquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van 90 graden bochten, pas het liefst 2 x 45 toe.
Het is maar de vraag of het een kruipruimte is, kan best een kelder zijn. En dan mag het wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:12 schreef Slakkenspoor het volgende:
Die sifon veroorzaakt problemen en hoeft daar niet te zitten. De aansluiting op dat t-stuk is ook knullig, verslechterd het wegstromen van die aansluiting. De afvoer is aangesloten met rubberen manchetten, dit is officieel voor buitenriolering.
Ook zie ik daar nog een kunstof/meerlagen, vermoedelijk, gasleiding lopen die niet in mantelisolatie zit. Als dit gas is, voldoet de kruipruimte aan de voorwaarden om een gasleiding zo te mogen toepassen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |