abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_391986

Oeps het is weer vrijdag de 13e... Rampspoed en Mayhem ???

I'm getting too old for this....
pi_391990
HAFOK!! JE BENT TE VROEG!!

Geplaatst door Havoc (Moderator) - donderdag 12 oktober 2000 23:59

[Dit bericht is gewijzigd door meneer draak op 13-10-2000 00:02]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 oktober 2000 @ 00:02:45 #3
862 Arcee
Look closer
pi_391997
quote:
Op 12 oktober 2000 23:59 schreef Havoc het volgende:
http://www.athena.fokzine.net/~danny/bb/bewoners6.jpg
Er moet nog een rood kruis door Miranda heen!

-edit- had ik commentaren op de streams gemoeten hè?

-edit2- plaatje uit quote gehaald

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 13-10-2000 00:06]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_392002
Nu is het grote moment aangebroken dat Edje achter blijft
pi_392005
In gevecht met het slotje net

Koos vond het schitterend. Prachtig. Hij zag ook een mooi spandoek met de tekst 'Koos moet blijven'. De coordinatie was wel moeilijk zegt Koos.

Voor de reclame hoorde ik Robin nog zeggen dat hij vond dat er weinig mensen waren buiten.

Koos zegt een paar keer dat hij blij is dat hij het gedaan heeft. Ze schreeuwen nog dat het kikke was, bedankt hoor. En hoe moet het nu met de rest van de vlaggen. De bewoners gaan naar binnen. Mazzel roepen ze, bedankt...

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 00:03:51 #6
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_392008
Euhm ok... KRUIS door Miranda..

Enne dit zijn de streamverslagen ???

I'm getting too old for this....
pi_392010
Bianca wordt naar de DBK geroepen, buiten wordt opgeruimd door de bungeegasten.
pi_392014
Wil Bianca naar de dagboekkamer?
Dikke Snikkel
pi_392016
Beide streams in tuin

"jongens goed gedaan, wordt gezegd. Ed zit op een bank in de tuin. Wachten op zijn Cue?

Dikke Snikkel
pi_392017
Mijn verbinding is te slecht om te kunnen zien wie er in de tuin blijft staan. Iemand in een blauwe trui en bruin haar
pi_392019
Er wordt flink getoeterd bij het BB huis.

Ed krijgt zijn laatste instructies

pi_392022
Ed is binnen.
Dikke Snikkel
pi_392023
Het begint door te dringen!!

Ed is de nieuwe bewoner roepen ze nu.

Weekopdracht is ......

pi_392026
MISLUKT!!!

De weekopdracht is mislukt

pi_392029
Ben jij de nieuwe bewoner?????

Bianca: Je kijkt wel serieus, Ed.

Dikke Snikkel
pi_392034
Hij krijgt aanwijzingen. Even wachten tot Koos klaar is met rommelen en dan loop je naar binnen.

Hij loopt naar binnen en begint over de weekopdracht.

Ferdi heeft het snel door. Het is de nieuwe bewoner. De bungeegast zegt dat ze de uitslag van de weekopdracht krijgen en dan gaat ie.

De stem zegt dat de weekopdracht mislukt is en dat die gast 't verder verteld.

Hij zegt nog een keer dat ie gaat en dan toch dat hij Ed is en dattie blijft. Ze reageren niet echt verbaasd meer. Ed zou nooit willen springen zoals ze net hebben gedaan.

Ik ben ff weg

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 13-10-2000 00:12]

pi_392036
Koos: Goh, dat heb je goed gespeeld.

Ed klinkt heel rustig. Vond dat hij kon zien voor wie de jump een hele overwinning was.

Dikke Snikkel
pi_392044
Ed (48 jaar) komt uit Scheveningen en daarmee is Koos niet meer de oudste. In het dagelijks leven doet hij NIKS (zegt-ie zelf) en is werkzoekend.
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 00:15:01 #19
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_392045
Ed is zich enorm aan het profileren, als wel overdachte man.
Hij komt uit scheveningen.
(en als ik dat vertel is het waar)
Hij is 48 jaar oud (Koos is nu niet meer de oudste!!, roept hij)
Ed is getrouwd, heeft vrouw van 7, dochter van 4,5 en een dochter van 11 dagen.
En hij vindt het goed dat hij het huis is ingegaan (terwijl mensen zich verbazen over het feit dat je zo'n jong moppie kan verlaten; mijn mening hoort natuurlijk in het andere topic thuis )
Hij doet niets als werk
Koos: ik ben ook een lui varken
het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_392046
Rex komt uit Scheveningen en is zoals in de uitzending al werd verteld werkeloos
pi_392049
Ed komt uit scheveningen.

Ik ben 48

Koos: He ik ben niet de oudste meer!

Ed: Nou mooi toch.

En ik heb een dochter van 11 dagen.

Nou, woah, (de groep)

yeah wat een drama zegt Ed.

Hieke: Nou wat zal dat moeilijk voor je zijn.

Nou, nu niet zegt Ed (dit over het niet bij zijn kindje zijn)

Dikke Snikkel
pi_392056
Reclame

Ed kan niet klaverjassen.

Ed werd een uur of 3 opgehaald. Daarvoor lekker geslapen. Herrie om hem heen, de aandacht gaat al naar anderen en andere onderwerpen. Koos blijft met hem praten.

Koos stelde net een gemene vraag, volgens Ed, maar ik heb het gemist.

Dikke Snikkel
pi_392058
Ik had het bungeejumpen niet gedaan, zegt Ed. Ik lijk misschien wel stoer maar ik ben een bangerik.

Ferdi: Nou, ik had niet gezegd dat je stoer eruit ziet!!!

Dikke Snikkel
pi_392067
Ed gaat zijn koffer pakken. Ik ben Sinterklaas eh! zegt Ed. Hij heeft voor de dames geurtjes mee.

Hij zet ze op tafel. Desiree (?) vindt het LEUK!

Volgens mij zijn ze proefmonstertjes.

Dikke Snikkel
pi_392072
Ed heeft wel big brother gezien, zegt hij nadat Ferdi vraagt. Ja, je bent er wel eerlijk over eh, zegt Ferdi, want we hebben al andere...

Wat mag hij wel en niet zeggen?

Nu over training. Nou, dat lijkt Ned. Voetbal team praatjes. Ned. verloren. Louis van gaal. Ja, maar komt het wel goed, vraagt Georgie?

Dikke Snikkel
pi_392079
Georgie, oh wat een drama, en dat missen we allemaal.

Nu vraagt hij over de olympische spelen.

Nog nooit zoveel medailles etc. blah blah.

ik naar bed, wie o wie?

Dikke Snikkel
pi_392085

kado voor de dames..proefflesje parfum
kado voor de heren..fisherman's

pi_392161
Ik val midden in een gesprek

In de woonkamer zitten Dees, Ed, Bianca, Koos, Ferdi, Annet, Hieke en Robin.

Ze willen de motivatie weten van Ed om BB in te gaan. Hij wil het niet zeggen, misschien morgen. Misschien willen ze het morgen niet meer weten.

Nu wil Bianca leven hoeveel belangstelling er buiten is voor BB. Mag hij niet zeggen. Ferdi:'We kunnen hem ook vastbinden tot hij iets zegt...'

Het gesprek wordt niet echt centraal gehouden. Koos vindt Ed humor hebben. Iemand heeft het over bier. Georgie loopt langs en wil gaan slapen.

Dan reclame.......

pi_392175
Ed vertelt over kadootjes voor de kinderen kopen. Toen naar de parfumerie.

Iemand gaat naar bed.

Mijn verbinding is heeeeel slecht vandaag, kan de geprekken niet echt volgen zo

Annet vraagt of Ed banketbakkerij Heus kent in Scheveningen.

En dan valt mijn geluid helemaal weg, de beelden staan stil. Verbinding weer verbroken

pi_392179
Ze vertellen Ed dat de genomineerden allemaal hun koffer moeten pakken.

Ed zegt iets als:'Helemaal niet erg toch om genomineerd te worden.'
Koos:'Wel spannend hoor'

(..)

Ed:'Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn koffer beter ingepakt laten'
Ferdi:'Ja, inderdaad'

Weer geen geluid en bevroren beeld, hulp bij het verslaan zou welkom zijn vannacht

pi_392185
Georgie en Ed nemen een routebeschrijving door naar het huis van Ed.

Bianca doet een kinderachtig stemmetje.

Ed:"Vrij rustig, vrij saai, waar ik woon is het net een dorp.'
Georgie:'Ja leuk wonen daar'
Ed:'Ik woon 2 minuten van het strand'

Iets over Friezen die zo ver van het strand wonen. Georgie, Ed, Miranda en Ferdi wonen relatief dicht bij elkaar.

Geen verbinding meer

pi_392196
En ik ben er weer

Of er vervanging is voor de training die Ed geeft. Ach ja, het is ook niet echt trainen wattie doet. Maar omdat ie nix doet heeft ie woensdagmiddag vrij.

Hij heeft instrukties niets te vertellen over alles dat met BB te maken heeft.

Nee he, eindelijk verbinding komt die reclame Weer beide streams weg dus

pi_392203
Ze hebben een gesprek over wel of geen klok. Iemand die nu ligt te slapen wil perse een klok. Zou erom vechten als ie over de schutting gaat (was wel een grapje). Staat de klok goed, de bewoners denken eerst van niet. Ed zegt het is een uur eerder. Dat gelooft niemand. Koos zegt dat Ed het besef van tijd allang kwijt is.

Ed vertelt over de Nintendo van zijn zoontje. Had een James Bond spel. Dat is nu 'kwijt'. Door hem ingepikt dus omdat ie het niet geschikt vond voor iemand van 7. Maar het zoontje denkt dattie 'kwijt' is. Zo kan de klok ook 'kwijt' raken.

Ed wordt door Ferdi een diehard genoemd. Omdat ie laat gaat slapen geloof ik.

Wat praat die Ed slepend zeg. Hij heeft geen strandtent meer sinds 2 jaar. Dat zit nog in zijn bloed. Werken met mooi weer.

Koos vraagt dus altijd wachten op mooi weer. Neeeeeee, .......... neeeeeeee daaaaaaaat nieeeeeeeet zegt Ed. Hij heeft het 7 jaar gedaan.

Bij Ed thuis staan nu geboortekaartjes. Ferdi zegt dat elke bewoner die vertrekt iets laat staan in het huis.

Op stream 2 ligt iemand te slapen. Waarschijnlijk is het Robin.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 13-10-2000 02:04]

pi_392209
De beste dagen om eruit te gaan zijn donderdag en misschien zaterdag. Anders staat er niemand (geen publiek) aan het hek.

Koos zegt dat ze je niet zomaar laten gaan.

Er zijn veel psychologen zegt Ed. Nou, veeel zegt Koos dat niet, er worden 2 of 3 namen genoemd.

Moet er veel gedaan vraagt Ed. Jaa. En hoe laat begint dat. De dag begint om 1 uur. Er wordt gezegd dat de meesten dan op de bank gaan zitten met een boek. Alleen het koken moet gebeuren en... Er volgt een lijst.

Ed gaat naar de wc. Gewoon rechtdoor tot je niet meer kan en dan naar links.

Koos vertelt dat Ed niet zou durven bungeejumpen. Iedereen lacht.

Annet vraagt of de kamerindeling aangepast kan worden ivm de relatie van Kim en Georgie. Kim vindt het zo wel goed. Iedereen lacht. Ze is niet bang dat haar ouders dat niet goed zouden vinden maar het gaat wel erg snel. Ze vraagt zich wel af wat haar ouders van G vinden, ze hoopt maar dat ze hem leuk vinden.

Ed gaat ff in de tuin tot zichzelf komen zegt ie.

Hieke, hij heeft ook net een bevalling achter de rug en dan dit allemaal...

Ze hebben het over Ed, er wordt gezegd lanterfanter (lees lenterventer, ze denken zeker dat 't Engels is ofzo ).

Als Kim en Georgie eruit zijn gaan ze cruisen. Ze hebben het over de hoofdprijs winnen en op reis gaan samen zegt Kim. Hieke is verbaasd dat ze aan de hoofdprijs denken, nu al? Kim zegt dat het een geintje is.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 13-10-2000 02:23]

pi_392212
Koos heeft het over de nominatie, de 2e keer al. En misschien nog wel een 3e en 4e keer. Ferdi of Georgie zegt:'Of een keer niet genomineerd worden, dat is ook lekker!' Dat lijkt Koos ook.

In de tuin loopt Ed rondjes en bekijkt alles eens op zijn gemak.

Twee blondjes in de badkamer dan. Dees klaagt zonder haar microfoon tegen Kim over haar nek. Dat ze toch moest springen. Een heel verhaal over hoe ze zomaar onverwachts werd weggeschoten, vreselijk. Dat hadden ze niet moeten doen. Kim poetst ondertussen haar tanden. Ze praat wat mee met Dees. Niet leuk nee, hadden ze niet moeten doen, heb je nu nog pijn dan... Kim had het ook tegen iemand van BB gezegd dat Dees zo'n last van haar nek had.

Reclame...

pi_392219
Kim gaat slapen.

Ed zit er weer bij in de woonkamer. Ze hadden het over iemand die er oud uitzag, ze was 32 of 33. Waarschijnlijk is dit Jolanda. Ze was wel aardig maar ze hadden er weinig mee.

Na het dansen is de sfeer veranderd. Iedereen is toen veel losser geworden. Ed polst hoe ze het zouden vinden als er veel meer conflicten komen. Als iedereen elkaar strax naar het leven staat en het steeds erger wordt. Ferdi:'Dat zal nooit gebeuren' Hij vond het wel erg leuk met Darius. De psycholoog zei al dat F wel houdt van die fricties.

Georgie spreekt ook een woordje mee zonder microfoon. Het gaat over de selectie en de verschillen in tijd en tests. Koos vraagt of Ed ook bij J de Mol id geweest. Nee dus. Ed wil wel weten hoe dat gesprek ging. Koos zegt dat Ed klinkt alsof hij ze in de maling neemt. Sorry zegt Ed dat is een foutje van mij, dat gaat er wel af.

Er wordt niet echt iets interessants verteld. Hij rookt zijn sigaretten niet op, maakt ze na 2 haaltjes uit. Kende Koos al een beetje, Koos kende John ook al een beetje zei hij terug. Hummie keek Koos later diep in de ogen en vroeg of hij hun niet in de steek zou laten.

Ed vertelt over zijn selectie. Lang geleden ingeschreven. Wachtte al 2 weken op telefoon en toen toen kwam de afwijzing. Stond je op de wachtlijst vraagt Hieke. Hij weet niet of hij het mag zeggen. Ja zegt iedereen. Hij vertelt verder.

Ja, ze vroegen hem voor de reservelijst. Hij had nooit gedacht dat dat wat zou worden, mannen geven nooit op. Toen belden ze vlak voor de bevalling en kon hij niet. Dat werd dus Rex zegt iedereen. Toen hij dat telefoontje kreeg zat hij bij een vriend. Hij moest ze terugbellen. Caroline (zijn vrouw) dacht al dat het nog een aanbod was. Gisteren kwam dit aanbod. Hij was er wel klaar voor nu.

Hij vertelt nu een verhaaltje over zijn kinderen die hem erg misten toen hij laatst ff een paar dagen weg was. Dus toen dacht hij al, hoe moet dat met BB.

pi_392220
Koos: 'BB is een ervaring voor het leven maar als je terugkijkt duurde het maar even.'

Ferdi:'Heb je daar nou de hele tijd over nagedacht?'

Ed ziet de shag liggen en vertelt een verhaal over hoe een man die hij in de sauna ontmoet heeft is gestopt met roken.

Het kan nog meer back to basic. Je eigen tabak verbouwen, dan stop je wel met roken.

Ed vertelt over een vriendin die het roken 'zo gezellig' vond. Hij vindt dat aan zijn toon te horen niet. Hij klinkt inderdaad regelmatig of hij de bewoners een beetje aan het afzeiken is, zijn toontje is een beetje vreemd hoor.

pi_392221
Ed vraagt of Annet en Hieke zich niet opmaken. Daar zijn ze volgens Ferdi elke dag van 1 tot half 3 mee bezig, wel 3 uur come oooon!

Hieke zegt dat je thuis niet naar buiten gaat zonder make-up en hier loop je zo door het huis 's morgens.

Ed:'Je maakt je dus op voor de camera's'

Nee, zonder camera's zouden ze het ook doen.

Nu over het vliegtuig, dat was leuk. Miranda kreeg kusjes van Karel. Zij wilde graag warm douchen. Annet wilde haar muntje delen en Miranda had het warme water opgemaakt terwijl Annet haar haar nog moest uitspoelen.

Ed vertelt dat hij niet wist van het systeem met de douchemuntjes tot Annet hen de douche liet zien. Maar het is geen probleem.

pi_392222
Weer terug bij Karel, Miranda en het vliegtuig. Je bent in het huis heel blij met een teken van buiten zeggen ze.

Reclame...

pi_392231
Hieke en Ed gaan kijken naar de foto van Indy. Dat wilde Hieke aan Ed meegeven voor vannacht (de gedachte aan de kinderen ofzo ) Morgen gaat ze ook naar die van hem kijken.

(..)

Ed zegt dat skileraren 's winters heel populair zijn en in de zomer domme boerenzonen. Annet vindt het wel mooie boerenzonen dan. Dat ontkent Ed ook niet. Annet vertelt iets over het reisburo.

Of Ed een biertje wil. Hij wil niet iemand anders zijn bier opdrinken, dat is niet collegiaal. Ferdi zegt dat vinden ze goed, het is heel vies. Nou, kom maar op dan zegt Ed. De rest wil niet, dat is een slecht teken zegt Ed. Hij gaat het met Ferdi halen in het washok. Het is inderdaad heel vies en hij vraagt of er alcohol in zit. Ferdi zegt van niet. Ed gaat het wel opdrinken zegt ie. Een uitdaging om het beter van smaak te krijgen ook.

Ferdi vertelt hoe het gemaakt moet worden. Het smaakt slecht omdat het eigenlijk 6 tot 8 weken hoort te gisten, maar dan zijn we er al uit zegt Ferdi. Ed denkt dat je het dan misschien beter niet kan maken. Maar dit blijkt ook nog eens het laatste restje uit het vat te zijn, extra vies doordat de gist naar beneden zakt zegt Ferdi.

Ed vraagt naar de regels. Moeten we zacht doen? Nee, wij hebben geen regels, al willen we stoelendans doen zegt Ferdi.

F vindt dat het allemaal vanzelf gaat, iedereen doet wat ie leuk vindt en alles wordt toch gedaan. Ed vertelt over de strandtent, soms zijn regels handig als iedereen bijvoorbeeld hetzelfde wil doen.

Hieke en Annet zijn zich tijdens dit gesprek denk ik aan het afschminken in de badkamer.

Er wordt aan Ed vertelt hoe de douchemuntjes werken. Nu komt het wel redelijk uit maar hoe minder mensen, hoe minder muntjes. In de laatste week zijn er 5 mensen, dus 5 muntjes en dat is genoeg om te koken en meer niet. De muntjes moeten dus zoveel mogelijk gespaard worden.

(..)

De donderdagen zijn het leukst maar wel het langst. Duurt erg lang voor de uitzending begint.

Jezus, wat een vies bier. Ferdi zegt dattie het wel mag laten staan. Ed drinkt het toch maar niet op. Hij zou wel iets willen met alcohol. Nou zegt Ferdi dat zit hier in hoor. Ed:'O ja?'

Ed vertelt dat in Saudi Arabie de doodstraf staat op alcohol. Dat wist Ferdi niet, is alcohol verboden daar. Ed vertelt dat ze wel illegaal een soort appelcider maken.

Ed houdt wel van reizen.

Annet en Hieke gaan slapen.

Ferdi legt de slaapkamerindeling uit. Iedereen heeft zijn draai gevonden. Dees is nou eenmaal het liefst onder mannen.

Ed vraagt naar het wedstrijdelement. Dat is er niet voor de hoofdprijs, maar wel om erin te blijven.

Ferdi denkt dat Leo de laatste is die vrijwillig weg is gegaan. Leo heeft de avond voor hij wegging dat er nix aan de hand was.

Ferdi denkt dat Koos voor 5000 gulden uit het huis zou gaan, hij is de enige.

Ed vindt het wel leuk een beetje een wedstrijdelement.

Ferdi knoeit bier op zijn broek. Kijk uit met dat dure bier grapt Ed.

Ferdi vertelt over zijn nominatie. Had je iets fout gedaan dan? Nee, maar ik ben best erg aanwezig. Ed ook wel. Ferdi vertelt dat hij tijdens truth or dare van Leo(?) had gehoord dat hij hem genomineerd had.

Ed vertelt dat mensen van hem wel vaak een verkeerde eerste indruk van hem hebben, dat zeggen ze dan ook. Dat komt omdat hij altijd druk doet en grapjes uithaalt. Goede vrienden kennen hem wel.

Ferd:'Maar wat is nou een goede vriend'

Daar zou Ed wel een avond over door kunnen praten. F heeft een paar goede vrienden. Ed ook, die kennen hem door en door. F:'Ik heb een paar goede vrienden en de rest zijn gewoon vrienden'

In het huis leer je mensen wel goed kennen. Je zit zo op elkaars lip. Ferdi begint ff over het bungeejumpen.

Ze vinden het wel prettig zo met iedereen naar bed. Dan is het net een verjaardagsvisite. Iedereen kletst overal doorheen. Ferdi vindt het met 4 a 5 man hooguit wel lekker voor een goed gesprek.

Wel vervelend dat je dan daarvoor laat op moet blijven en weer vroeg op moet. Ferdi zegt op een vraag van Ed dat je 's middags rustig weer kan gaan slapen. Ed weet de regels nog niet goed, kreeg zo'n regelboek in zijn handen vandaag maar ja... Ferdi vertelt dat als je niet opstaat als ze he vragen het nog een paar keer gevraagd wordt. Maar je mag dus 's middags weer in bed kruipen.

Dat brengt Ed op een verhaal over het Midden Oosten.

Gaat ongetwijfeld over de siesta maar ik ga de reclame in...

Weer terug vertelt Ed dat hij daar een zaak heeft gehad met steaks, sinaasappelsap en . Wel 12 jaar lang. Hij heeft veel gezien.

Het zijn leuke dingen vindt Ferdi. Ed vertelt dat daar ook in de avond zaken worden gedaan. Vindt hij wel beter dan hier zo'n dagindeling.

pi_392233
Deeltje gemist omdat ik zelf zat te oh-en

Ed vindt dat er in het MO wel dingen heel verkeerd zijn. Bijvoorbeeld vrouwen mogen geen auto besturen.

Het zou wel prettig zijn als ze het bier sneller goed konden krijgen. Een paar uur geleden kon Ed nog een fles Champagne uit de koelkast pakken als hij zin had. En hier smacht je naar dingen.

Ferdi kan zich niet voorstellen dat er mensen naar kijken. Omdat er nix gebeurd.

Ed zegt misschien vinden mensen dat juist wel leuk, jij zei net al dat het in Nederland zo jachtig is. In een aquarium gebeurt ook nix maar het is wel prettig om naar te kijken.

Ferdi vindt dat wel een mogelijkheid.

Ferdi zit in het huis een beetje vakantie te vieren, lanterfanten. Dat doet hij altijd.

Ed gelooft wel dat Ferdi in het huis zo is, maar je bent wel met iets bezig toch...

F:'Ja, om het tot een goed eind te brengen'

Ed heeft ook wel een beetje het vakantiegevoel. Thuis is het erg druk, kan hij zo ff aan ontsnappen. Net als wanneer je in het vliegtuig stapt. Maar lanterfanten vond hij klinken alsof je de zin er niet van inziet.

Ed is net als Rex iemand die mensen laat lullen, mijn vingers houden het echt niet bij. Niet dattie Ferdi echt aan het uithoren is, hij vertelt ook veel over zichzelf. Ferdi vindt het ook wel gezellig.

Ed is in Bahrein geweest. De douane weigerde een stempel te zetten op de laatste pagina van zijn paspoort. Te weinig ruimte voor de visa. Toen heeft ie 7 dagen moeten wachten tot zijn paspoort naar Koeweit was gestuurd. Dan duurt een week weer lang.

Ferdi vertelt over het ritme in BB. Er is genoeg te doen als je wil denkt Ed. Zeker zegt Ferdi. Er hangt niet het beste gereedschap maar je kan er wel wat leuks mee verzinnen. Maar inderdaad is lanterfanten een groot woord.

De dagen duren net zo lang als je zelf wil denkt Ferdi. Ed wil de klok wel kwijt. Ferdi ook, gooi over de schutting dat ding. Lekker een relletje morgen daar hou ik wel van.

Ed vindt het niet zo'n goed idee op de 1e avond. Maar hij zal ze morgen wel vertellen wat F gezegd heeft. Ze lachen en lopen richting badkamer.

Gaan hun tanden poetsen. Ed:'Heeft iedereen zijn eigen spullen?'

Hoe lang poets jij vraagt Ed. Tot ik ga lekken zegt Ferdi.

Ik mis een stukje

Ed:'Ik zal nooit meer vragen waarom..'
F:'Je mag het wel vragen maar wij weten het ook niet. Ik probeer ze wel aan het lachen te maken in de DBK maar ze zeggen nix'

Ed pakt zijn spullen in de gang. Ferdi is op het toilet.

pi_392234
Ed vraagt waar de slaapkamer is. Ferdi moet lachen. Ed wil zijn matras pakken en in de gang ofzo leggen. Ferdi lacht weer.

Ed:'Ja, ik ga toch niet in die kamer met al die mensen slapen?!'

Ferdi lacht ongelovig:'Maar het wordt hier niet donker hoor..'

Het maakt Ed nix uit, pakt het matras en gaat ermee naar de woonkamer. Hij had dat al bedacht. Ferdi vindt het wel grappig allemaal.

Ferdi gaat slapen en Ed maakt zijn bed op naast de eettafel. Schuift wat met de stoelen.

pi_392235
Ed versleept zijn matras weer. Nu gaat hij aan de andere kant van de eettafel liggen, aan de kant van de woonkamer ipv de gang.

Hij kruipt in bed en er is weer reclame....

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 13-10-2000 03:53]

vrijdag 13 oktober 2000 @ 08:55:52 #44
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_392242
8:50 - 8:55 uur
Ed loopt in de tuin een beetje rond te kijken.

Inmiddels is hij naar binnen gegaan. het ziet er naar uit dat hij de enige is die wakker is op dit moment. Hij loopt wat rond in de keuken en woonkemer. Hij bekijkt alles even goed...

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 08:56:33 #45
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_392243
Ed is al wakker en loopt een beetje door het huis heen en kijkt waar alles ligt.
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 09:00:38 #46
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_392246
8:55 - 9:00 uur
Een luxe voor een streamverslaggever... De camera blijft Ed volgen... Er is geen moment waar ik niets zie. Er valt alleen weinig te vertellen. Ed loopt nog steeds wat rond en bekijkt alles grondig. Ik zie in de keuken naast de keukentafel een matras op de grond liggen. Zou dit betekenen dat Ed de afgelopen nacht in de keuken heeft doorgebracht?

*Cmmercial*

vrijdag 13 oktober 2000 @ 09:07:18 #47
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_392248
9:00 - 9:05 uur
Net voor de reclame zag ik Ed in de woonkamer met de mand van het kachelhout in zijn handen.
Inmiddels heb ik weer beeld. Ed is hout aan het hakken.
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 09:47:25 #48
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_392284
Ed is na het houthakken druk bezig om de oven aan te steken, wat niet echt wil lukken volgens mij (Is er al een half uur mee bezig)
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 09:56:28 #49
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_392315
9.50

Bianca is ontwaakt en staat in de badkamer haar gezicht te wassen en gaat vervolgens naar de wc en poetst vervolgens haar tanden.
En gaat verder met haar ochtend rituelen

Ed is nog steeds druk in de weer met de oven en heeft ondertussen het handboek er al bij gepakt om te kijken wat hij verkeerd deed
Ed loopt naar de keuken en vult een pan met water

vrijdag 13 oktober 2000 @ 10:00:21 #50
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_392323
9.56

Bianca trekt iets warms aan en vervoegt zich naar buiten om ed gezelschap te houden

Gesprek gaat over de oven en de werking daarvan

(offtopic sorry moet weer aan het werk)

vrijdag 13 oktober 2000 @ 10:19:30 #51
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_392364
Gesprek van Bianca en Ed ging over de kippen en de standaard ochtend rituelen, van het kippen voeren etc.

10.15

Ook Koos ontwaakt

Gesprek gaat nu over het hout en de boodschappenlijst

pi_392420
Ed gaat een Jazzclub beginnen, dat wordt nu in den Haag gebouwd. Een diner-jazz club.
Bianca vindt dat leuk.
Liever zou hij het in A'dam bouwen, maar hij heeft alles verder in Den Haag. Kinderen op school, en strand enzo.
Hij vindt dat hij een haags accent heeft, B vindt van niet.
pi_392484
Bianca en Ed zitten in de tuin te beppen.
Ed vertelt dat hij een geboren wereldreiziger is. Vroeger op school dacht hij al nergens anders aan......
Hij vertelt dat hij in het huis zit om "wat" met televisie te gaan doen. Een gekke show ofzo. Hij ziet zichzelf ook wel als een Mart Smeets.
Bianca vindt het leuk dat hij dit alles zo eerlijk zegt.
pi_392499
11.30
Volgens Ed wordt dit een Faaaaaaantastische dag!!
Bianca rekt zich nog eens uit en is het dan wel met hem eens.
Ed gaat nog eens bij zijn vuurtje kijken. Bianca vindt het zo'n mooi vuurtje dat het de hele dag aan moet blijven.
Ed is vroeger met kinderen op kamp geweest, en daar was hij altijd opperkok. Daar wilde hij het altijd heel leuk maken, dat was echt een uitdaging.
Heb jij als kind weleens in een kamp gezeten???
Dit vroeg Ed dus aan Bianca...

reclame

[Dit bericht is gewijzigd door maunij op 13-10-2000 11:36]

pi_392528
Ed vindt het jammer dat er geen Surinamer in huis zit, dit voor het lekkere eten.
Bianca is ook half Indonesisch zegt ze hierop. Ed laat meteen even horen hoe goed hij Indonesisch spreekt. B heeft hier weinig antwoord op.
Ondertussen zijn E en B heel fanatiek aan het touwtje springen. Ed heeft volgens Bianca geen techniek, maar dat zal nog wel komen.
In '77 was Ed voor het laatst in Indonesie, maar hij weet nog heel veel van de taal.

11.51
Annet is inmiddels ook buiten.
Ed voert een hetze tegen de klok. Hij vindt het heel vervelend. Wat moet je er nou mee, wat maakt het nou uit hoelaat het is enz. Annet voelt zich meteen aangevallen. E: He, niet te serieus he Annet.

Ed is drie keer doodgegaan op Papendal..

pi_392542
Ed en Bianca waren lekker rondjes aan het rennen. De stem riep ze naar binnen om de boodschappenlijst te maken. Ze hebben deze week 484,40 gulden.
Bianca moet aan de redactie vragen waar Ed z'n putter is gebleven.
Kunnen Georgie en Ed samen golfen.

Argg 2 streams tegelijk reclame (had ik ze maar niet tegelijk aan moeten zetten, ja ik weet het)

Annet en Bianca maken de boodschappenlijst.
Koos wordt ook wakker.

pi_392734
Ze zijn aan het voetballen, hoop gehijg en gesteun.
" Silence is also a form of speech."
pi_392740
ed speeld met hieke.
hieke heeft haar spier bezeerd, waarop ed zegt , ïk spaar je wel een beetje"
Dit vind hieke niet echt nodig
" Silence is also a form of speech."
pi_392820
15:00u

Ed zegt tegen Kim en Annet dat ze aardappel-peterselie soep moeten maken. Dat kun je dan invriezen en dan heb je altijd een lekker kopje soep. Annet vind dat wel een goed idee. Ze zegt dat je soep ook kunt invriezen in een zakje. Ed vindt dat maar raar. Annet zegt dat ze dat altijd doet.

15:05u.

Kim en Annet gaan schoonmaken. Annet neemt met een zeem de ramen af waar de camera's achterstaan en Kim neemt ze daarna nog een keer af met wc-papier. Volgens Annet is dat beter, want dan zie je de strepen niet meer. Annet zegt dat ze zo vies zijn door het roken. Kim vraagt: hoezo? Annet zegt: van dat roken krijg je aanslag. Oh ja, zegt Kim. Annet vraagt of Kim het er moeilijk mee heeft. Kim zegt dat het wel meevalt, overdag rookt ze toch nooit zoveel. Annet zegt dat ze geen beloftes heeft gedaan want ze is bang dat ze dan toch weer gaat beginnen (blijkbaar hebben de dames afgesproken niet meer te roken).

--

pi_392917
Koos is een lijntje met vlaggetjes aan het ophangen in de woonkamer. Timmer timmer. Nu duikt hij de hobbykamer in, baant zich een weg door drogende sokken en handdoeken en keert terug met de benodigde zaken, spijkers neem ik aan.
Hieke kondigt luid aan ('Bianca!')dat ze de andijvie uit de tuin gaat halen. En zet zich aan de tafel om een shaggie te draaien.

Hieke (op haar onderkoelde toontje): 'Vlaggenparade? Wat een feest hier'.
Bianca: 'Hee ik ga vast de natuur in'.
Hieke: 'Ik kom zo'.

Georgie: 'Je moet het zonder knijpers doen Koos, de dames hebben de knijpers nodig'. De weekopdrachtvlaggen gaan ook aan de muur.

Ed komt in de voorkamer zitten waar Ferdi zit te lezen. Hij heeft een glas citroenwater met suiker meegenomen ('Goed voor na het voetballen').

Ferdi, Ed en Desiré bij de oven. Ferdi: 'Ok, regel 1'.
...
Ed:'Nee, ik snap hem, ik snap hem'.
Desiré: 'Kip! Kom! Die kant op!'.

Ed (inmiddels weer in de woonkamer) wil alles precies weten. Hoe vaak de voorraadkamer open gaat, wie bepaalt wanneer enzo.

pi_392976
Ed krijgt een rondleiding door de tuin: 'Wat is dit?'.
Hieke: 'Dat is boerenkool'.
Volgens Hieke moet de vorst er eerst over. Ed lijkt dat onzin, ze zien er zo mooi uit. Hij zegt er gelijk bij dat ie het ook niet weet hoor.

Ze gaan andijvie wassen in het bad.
Hieke: 'Heb jij dit wel eens gezien? Dit soort andijvie?'.
Ed: 'Nee...'. 'Ja'. 'Een soort friseeslaandijvie'.
Ed (lachend): 'Jij denkt niet dat je die stronkjes kunt eten?'.
Hieke: 'Nee... Ziet er zo raar uit'.

Ed lijkt iedereen wat wakker te schudden door zijn verfrissende kijk op alles. Het zou me niks verbazen als hij nog nooit BB heeft gekeken. Hij laat zich niet meeslepen in de BB malaise en laat de bewoners hun leven even van een andere kant zien.

Ed: 'Ik vind het heerlijk om niks te doen, maar eh wel als ik iets gedaan heb'.

Ondertussen zit hij wel op de badkuiprand over z'n jazzclub te praten terwijl Hieke stevig doorgaat met andijviewassen. En over z'n zoon.
Ed vraagt Hieke: 'Maar ben jij altijd lief en aardig?'.
Hieke: 'Nou, ik ga niet zo snel' (over de rooie of zo).
Desiré verschijnt en zegt triomfantelijk: 'Ik heb brood gebakken'. Hieke: 'Gooeed'. Desiré: 'Ja he'.
Ed: 'Hieke, ga nu even zitten, je rug ...'.

Hieke: 'Weet je wat het gekke is hier. Na twee weken is die band zo ... Dat is het rare, dan krijg je een berichtje van thuis, en dan merk je dat is zo belangrijk... Ik denk wel dat we een behoorlijke vriendschap hieraan overhouden hoor'.
Ed: 'Maar het gevoel komt niet terug'. (Over zijn jeugdkampervaringen).

En ze kwebbelen gezellig door. Ed laat inderdaad, zoals Qt al opmerkte, mensen praten. Hieke over haar dochter nu. Ed over zijn dochter. Dingen waar de afgelopen weken nauwelijks over gesproken is.

pi_393156
18.45 uur Een deel van de bewoners zit aan tafel. Bianca heeft net de boodschappenlijst samengesteld. Robin(?) zat op de bank te lezen. Ed zegt tegen iemand dat ze niet aan haar gewicht moet denken nu ze gestopt is met roken. Dat stoppen met roken is al zwaar genoeg. Dan volgt een gesprek over wel of niet roken in huis.

Reclame...

Vannacht rond 04.30 uur stopte FOK! er ineens mee, Tweakers was ook kaduuk dus ik had het maar ff opgegeven. Eerder op de avond ging het te snel om bij te houden dus hier een beetje laat alsnog een paar losse opmerkingen van Ed tegen Ferdi:

Hij heeft BB1 ook niet gezien. BB2 heeft hij wel gevolgd.

Er is iemand bij hem thuis om zijn vrouw te helpen met de kinderen.

En dan nog ff een actueel verslagje..

18.55 uur Bianca komt terug uit de DBK. Er is een fout gemaakt met het hout. Ze heeft gepraat als brugman maar helaas. BB vindt dat ze het zelf op moeten lossen. Woensdag kunnen ze weer hout bestellen en tot die tijd is het behelpen. Er moet brood gebakken, dan maar geen koffie of thee 's morgens. Foutje is menselijk maar dit is wel een dure fout.

Bianca is boos dat BB zo strak het regelboek hanteert terwijl BB zelf regelmatig fouten maakt. Strax is het wel weer over zegt ze tegen Ed.

Ze mogen maar 1x de boodschappenlijst inleveren. Per ongeluk hadden ze 5 gulden ipv 50 gulden hout besteld. Nu mag dat niet meer gecorrigeerd en hebben ze geld over dat niet gebruikt mag worden. Bianca baalt, het is het spel maar....

Ik moet er weer vandoor...

pi_393417
Hieke, Desiree en Kim zijn zo te zien bezig met het eten. Ed zit op het aanrecht en praat met Robin.
Ed en Robin hebben het over play station. Robin vind het racen met die autootjes zo leuk.
Hieke hoorde opeens: miauw.
Robin roept: nieuwe bewoner!
Ze gaan weer gewoon verder met roeren.

Het eten is klaar. Iedereen is blij. Ze gaan aan tafel zitten
Ik hoor de woorden snoepjes en chocola vallen. Ed geeft een compliment over het eten.
Ze roepen Annet.

pi_393426
Aha, ze eten pannenkoeken.
Bianca wil al een tweede en krijgt toestemming. Er ligt een flinke berg pannenkoeken dus ze kunnen nog wel even dooreten.
Robin weet zeker dat er geen pannenkoeken overblijven.
Iemand zingt een liedje uit Sound of music.
Daar hebben ze het dus even over. Het is Koos z'n favoriete film, Ed vind 'm ook fantastisch. Koos krijgt tranen in z'n ogen bij een bep. scene in de film.
Ze kunnen die film blijven zien.
pi_393441
Georgie vind het niet eerlijk dat hij nooit ongestoord kan slapen. Hij zegt dat Koos met rust wordt gelaten, en Ferdi. Maar hij mag nooit slapen, alleen 's-nachts. (ahh wat zielig - red.)
Ze discussieren of honing op een pannenkoek lekker zou zijn.
Robin schraapt ergens het onderste beetje uit..maakt erg veel geluid.
pi_393499
D'r was net weer even heibel over het toetje, dat Ferdi binnen 1 minuut naar binnen werkte. Robin vond dat erg onbeschoft.
Georgie lacht zich een ongeluk nu
pi_393501
Heee, Robin gaat weer even over de rooie tijdens het eten: 'Flapdrol' 'Sukkeltje' in ouderwetse knul-stijl.
Heb helaas niet zoveel idee van de oorzaak. Een opmerking van Koos? Ferdi is volgens mij het slachtoffer.
pi_393509
Ow ze zitten weer te bekvechten. Robin is behoorlijk pissed. Georgie vraagt zich af waar hij zich druk om maakt.
Aha, 't Was dus Georgie ipv Ferdi die het toetje razendsnel naar binnen werkte.
Georgie blijft erover bezig, Koos probeert een beetje vrede te sluiten.
pi_393515
Oe, 't Is nu echt ruzie.
Georgie vind dat Robin zich er niet mee had moeten bemoeien, dat het iets was tussen hem en degene die het toetje had gemaakt. De rest probeert een beetje vrede te sluiten. Ferdi, Koos en Bianca hoor ik.
Georgie begrijpt nu waarom iemand Robin 'n klap in z'n smoel geeft, omdat hij zo ontzettend bot reageert.
Ow nu gaat het dus daar weer over.
Robin: Ow, dus jij zou me gelijk op m'n bek slaan. Losse handjes.
Georgie: Nee, ik zou je nooit slaan, ik begrijp wel waarom iemand je zou meppen.
pi_393526
Georgie vind de hele manier van zeggen van Robin echt niet kunnen. Hij vind dat hij ontzettend werd aangevallen door Robin.
Robin gaat er natuurlijk weer lijnrecht tegenin.

Robin: 't is al goed. Bedankt voor je wijze les.
Georgie: 't is geen wijze les. Jij begrijpt het gewoon niet.

Robin: Ben je klaar of wil je nog ff doorgaan?

De gezichtsuitdrukking van Georgie spreekt boekdelen terwijl het eten en kletsen hervat wordt.

pi_393602
(off topic...het lezen van bovenstaande doet mij meteen naar de streams kijken)

Kim, Ed en Robin zitten aan tafel. Gaat over het werken met moeilijk lerende kinderen. Kim is aan het woord.
E> Ik heb er wel bewondering voor hoor.

Nu over vroeggeboren babies.

Dikke Snikkel
pi_393607
Nu over hoe slecht ziekenhuizen aan personeel kunnen komen.

E> Ze moeten meer geld krijgen, minder uren... etc. etc. (goh, maatschappelijke vraagstukken worden besproken)

Kim woont in Epe vertelt ze, met d'r broer en zus, one big happy family.
Mooi bos ook daar, vraagt Ed? Ja

Dikke Snikkel
pi_393615
Annet, Bianca en Desirée praten in de badkamer over Ed.
Hij had zonder overleg rijst gekookt, en tegen Hieke aan tafel gezegd dat ze buiten moest gaan roken. Wat Annet en Desirée het meeste stoort is het feit dat Ed niet overlegt, maar gewoon doet wattie wil.
Ook dat slapen in de huiskamer......
D vertelt dat hij piemelnaakt naar haar toe kwam lopen in de badkamer om te vragen of hij dat zeepje mocht gebruiken. D voelde zich daar erg ongemakkelijk onder, , en wist niet waar ze kijken moest. Hij vertelde D dat hij ook naakt slaapt, en dat echt niet wil veranderen.D kan het maar niet uit haar hoofd krijgen, en lijkt hem zelfs te kunnen tekenen...
De dames in een deuk..
Maar Bianca vindt dat het aan de bewoners is omhier mee om te gaan, en Ed op zn gedrag te wijzen als ze er iets aan willen veranderen.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 13-10-2000 23:16]

pi_393617
Kim gaat naar Amsterdam, is al kamers aan het regelen.

In Amsterdam is het altijd spits zegt Robin en Koos zegt hetzelfde.

Lekker anoniem, je bent wie je bent, volgens Kim.
Ook een soort snelkookpan zegt Ed.

Dikke Snikkel
pi_393629
Geluid Happert

Iets over Bart en Sabine. Koos heeft steeds meer respect voor Bart. Hij was eerst voor Ruud, maar nu dat hij hier zit en weet hoe het voelt om genomineerd te worden...

Koos en Bianca zijn aan tafel gekomen en Kim is net weg. Weer over de strandtent van Ed.

Kim komt terug. Ed komt weer binnen met foto's van zijn zelfgetimmerde strandtent. Bij mij kwamen heel veel secretaresses en leuke jonge mensen. Ook foto van carolien, zijn vrouw. Foto wat zijn zoon genomen heeft.

Dikke Snikkel
pi_393649
Net een gesprek in de badkamer tussen Bianca,Annet en Desiree.
Desiree had de reactie van Georgie wel aan zien komen; hij had zich al 3 weken ingehouden. Ze hebben alle 3 best wel moeite met Robin's manier van doen en delen het standpunt van Georgie.
Rest van het gesprek over Ed; vooral Desiree ergert zich gigantisch. Hij heeft zich overal al mee bemoeid:koffie zetten(dan te sterk,dan te slap) de waslijn is niet goed, de rijst van Dees was niet goed; hij heeft voor zichzelf buiten nieuwe rijst gekookt.
Toen hij met Dees ging meerennen in de tuin had hij commentaar dat de rondjes te klein waren.
Bianca: hij kan alleen de leiding op zich nemen als wij dat toelaten.
Dees: nou, Hieke staat nu al buiten te roken. En hij heeft niet eens gevraagd of ze dat buiten wilde doen: 'dus jij gaat buiten roken'.
Hieke had nog wel een ironische opmerking gemaakt over de strandtent van Ed en zijn komende jazzclub.
Antwoord:'Ik kan het niet helpen dat ik er niet tegen kan.'
Ze vragen Dees hoe 'het' eruit zag toen Ed vanmiddag in de badkamer naakt bij haar kwam om een zeepje te vragen.
Annet:' Kon je er een pinda indoen?'
Dames 2 minuten de slappe lach.
3 x tandenpoetsen en naar de kamer om te kaarten,breien en te lezen.
  vrijdag 13 oktober 2000 @ 23:55:31 #77
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_393711
23.50
Ed gaat een vuurtje maken: goed he met 1 lucifer zonder papier te gebruiken. (hij blijkt wel een aanmaak blokje gebruikt te hebben die de anderen nog niet gebruikten)

[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 13-10-2000 23:56]

Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')