Iedereen kent wel zo iemand: het type dat werkelijk niets heeft gepresteerd in het leven (behalve misschien dan het neerpennen van enkele artikelen), maar toch op anderen neerkijkt. Die misschien met moeite een hbo psychologie diploma heeft kunnen bemachtigen, maar ondertussen wel roept dat hij makkelijk twee universitaire Masters zou kunnen behalen als hij er moeite in stak.Of die wel een master heeft en daar zijn hele status op baseert. Die in cafes/clubs/ waar dan ook altijd moet klagen over hoe "dom" andere mensen zijn. Hoe durft dat simpele plebs zich bezig te houden met series als Hotter Than My Daughter! Alleen de gecodeerde werken van DaVinci zijn waardige lectuur voor dit soort heerschap (het zijn, in mijn ervaring, vooral mannen geweest). Dit type gebruikt ook vaak "moeilijke" woorden om zijn punt over te dragen. Hoe onbekender het woord, hoe beter. Tot slot kleedt dit type zich al op zijn 17e in pak om zo "superioriteit" uit te stralen. Een van de types die ik kende droeg bovendien ook graag bolhoeden.
Type Siewert van Lienden dus.
![sywert.jpg]()
Ik weet vaak niet of ik deze mensen een mep wil verkopen of in de waan wil laten dat ze wat voorstellen, omdat het zo leuk is dat leedvermaak.