abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134689067
Momenteel ben ik mezelf aan het orienteren op een nieuwbouwwoning. Om de bijkomende kosten enigszins te schatten wil ik graag weten wat een tegelvloer en het stucwerk ongeveer gaan kosten.

Begrijpelijk dat er hele goedkope en hele dure tegels zijn, hele goedkope en hele dure bedrijven/vakmensen zijn.

De woning die ik op het oog heb heeft een afmeting van 4,80 meter bij 8,30 meter = +-40- 42 m2 dus. Als ik tegels zou kopen van gemiddelde prijs en uitga van de gemiddelde kosten voor het plaatsen, kan iemand mij vertellen hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

Zelfde voor het stucwerk, totaal oppervlak van ongeveer 68-70 m2.

Wie kan me helpen?
pi_134689537
Stuken 10-15 euro/m².

Tegelen wisselt erg. Weet ik niets over te roepen. Hangt erg af van de ondergrond, type tegel, grootte etc...
Laat die handjes wapperen!
pi_134689577
Vraag gewoon 2 offertes op, en maak daar een keuze uit.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134689674
Pfff heb mijn hele huis laten doen voor 1000,- maar dat is wel iets meer dan 70m2
Ik zwaai naar dieren.
pi_134691785
Ons nieuwbouw is 105m2 woonoppervlakte. Stucwerk kostte rond de 3000,-
pi_134696322
Als ik 1 tip mag geven, heb 3 jaar verbouwd en betaal tegenwoordig liever 200 of 300 meer aan een aannemer dan Henkie uit het lokale wijk krantje.

En nee ze hoeven niet allemaal slecht te zijn, maar ik heb ondertussen wel zo mijn ervaringen gehad hehe.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 25 december 2013 @ 22:44:58 #7
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_134697723
Je kan het stucen ook zelf doen, zo lastig is het niet. Je doet er dan wel 3x zo lang over. Erg fout kan je het niet doen, opnieuw doen kan je altijd. Wel voorstrijken als je begint met kale wanden. Beginnersfoutjes kan je effenen met de minimouse.

Tegelvloer geldt hetzelfde verhaal voor, ondersteboven aftekenen heb je snel door, maar daar zou ik toch wel tegenop zien als je geen professionele tegelsnijdtools en/of diamantzaag (+kniepads, oog- en gehoorbescherming) hebt, daarnaast zijn tegels loeizwaar en is het daardoor nogal zwaar werk.

[ Bericht 21% gewijzigd door ATan op 25-12-2013 22:53:08 ]
pi_134715671
Zelf doen is geen optie voor mij, behangen in de slaapkamers zal nog wel lukken, maar stucwerk en tegelzetten is me net iets teveel van het goede.

Maar als ik het zo lees verschillen de prijzen behoorlijk, wellicht tegen die tijd maar wat opdrachten op werkspot plaatsen en zien wat eruit komt... Thnx voor de reacties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop