dagizmo | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:12 |
A. stuurcorrecties om de auto op koers te houden. B. remingrepen of vermogensreducties. C. het laten blokkeren van de achterwielen. D. het automatisch ontkoppelen van de versnellingsbak. Wie kan mij helpen? | |
Public Enemy | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:17 |
B Volgens audi: ESP helps to improve vehicle behaviour considerably in all critical driving manoeuvres by stabilising the vehicle. It unites four essential safety components: the Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD), the Electronic Differential Lock (EDL) and the Traction Control (ASR) system, and combines these with a yawing moment controller. The system makes sure that the vehicle retains its cornering and directional stability in all situations. The cars driving condition and the drivers actions are monitored 25 times a second. Instability, oversteer and understeer are immediately registered and corrected. ESP intervenes until the vehicle has regained its stability. In this way it makes the cars handling performance safer all round and enables the driver to enjoy maximum driving pleasure at a high level of safety even in adverse weather conditions. [Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 04-10-2002 18:19] | |
tbadwin2002 | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:18 |
ik heb dat knopje ook --> B (volgens mij) ![]() | |
Ultimora | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:18 |
B als de autro gaat glijden wordt het juiste wiel afgeremd | |
dagizmo | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:24 |
Bedankt....ik dacht zelf ook B , maar heb zelf geen ESP dus ik vraag het maar even. Bedankt. | |
rbman | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:24 |
Hier was toch al een topic over geopend ? ASR, ESP, traction control | |
Oosthoek | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:25 |
B. Ik vraag me trouwens af of iedere auto onafhankelijke ESP heeft voor ieder wiel. Is dat zo of niet ![]() | |
Dokter_Mo | vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:26 |
ESP staat voor Electronic Shock Proof. Maar dan op mijn discman.... | |
jackson | vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:12 |
quote:Jah dat is zo voor Mercedes en audi weet ik het zeker. Elk wiel kan afzonderlijk worden afgeremt. | |
ook_gek | maandag 7 oktober 2002 @ 09:32 |
ESP is een systeem dat als 1 van de vier wielen sneller moet gaan draaien dan de rest door BV uitbreeken of slippen Word dat wiel afgeremd. Waardaar de auto op de weg blijft. Is een leuks systeem. Je kan plank gas de bochten in. Hij zal dan zelf moeten afremmen. Ik heb het zelf geprobeerd met een mercedes. En al geef je plank gas. Hij gaat gewoon niet harder. Het is natuurlijk niet zo dat elk wiel speciaal esp heeft. ESP is 1 systeem voor de 4 wielen die als het moet 1 van de wielen kan af remmen. | |
Threepio | maandag 7 oktober 2002 @ 10:37 |
quote:ESP voor alle 4 de wielen zou geen ESP zijn maar rem assistentie ofzo ![]() quote: | |
mdeen | maandag 7 oktober 2002 @ 15:48 |
In een volkswagen is het volgens mij om te voorkomen dat de wielen doordraaien. Uitgeprobeerd op gladde weg (veel sneeuw) met een passat TDI: zonder ESP: koppeling los, gassen, toeren draaien (diesel, tot 4000), je versnelt niet. Met ESP: koppeling los, gassen, toeren draaien, ESP regelt toeren terug (tot zo'n 3000) en je hebt best een goeie acceleratie. Goed spul. Werkt ook in snelle bochten op glad wegdek, maar het is vervelend als je effe leuk wil glijden. | |
Doix | dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:41 |
ESP waar is dit voor?? Voor mietjes? | |
jackson | dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:54 |
quote:Ik was toch wel even blij dat die esp ingreep op die natte rotonde. Wilde het even uittesten ... die esp had nie moeten weigere kan ik je vertellen ![]() |