abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6111241
A. stuurcorrecties om de auto op koers te houden.
B. remingrepen of vermogensreducties.
C. het laten blokkeren van de achterwielen.
D. het automatisch ontkoppelen van de versnellingsbak.

Wie kan mij helpen?

pi_6111271
B

Volgens audi:
Passive safety systems protect you once an accident has already happened. The active safety system ESP helps to prevent accidents.

ESP helps to improve vehicle behaviour considerably in all critical driving manoeuvres by stabilising the vehicle. It unites four essential safety components: the Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD), the Electronic Differential Lock (EDL) and the Traction Control (ASR) system, and combines these with a yawing moment controller.

The system makes sure that the vehicle retains its cornering and directional stability in all situations. The cars driving condition and the drivers actions are monitored 25 times a second. Instability, oversteer and understeer are immediately registered and corrected.

ESP intervenes until the vehicle has regained its stability. In this way it makes the cars handling performance safer all round and enables the driver to enjoy maximum driving pleasure at a high level of safety even in adverse weather conditions.

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 04-10-2002 18:19]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_6111278
ik heb dat knopje ook --> B (volgens mij)
Just when I thought I was out, they pulled me back in
pi_6111280
B als de autro gaat glijden wordt het juiste wiel afgeremd
2825cc Single Turbo Beast
pi_6111331
Bedankt....ik dacht zelf ook B , maar heb zelf geen ESP dus ik vraag het maar even. Bedankt.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:24:28 #6
27138 rbman
Image the result
pi_6111332
Hier was toch al een topic over geopend ?
ASR, ESP, traction control
Homepage
AT YOUR SERVICE !
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 18:25:49 #7
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_6111345
B. Ik vraag me trouwens af of iedere auto onafhankelijke ESP heeft voor ieder wiel. Is dat zo of niet
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_6111352
ESP staat voor Electronic Shock Proof.

Maar dan op mijn discman....

I used to be schizophrenic, but we're okay now.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:12:49 #9
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_6113492
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:25 schreef Oosthoek het volgende:
B. Ik vraag me trouwens af of iedere auto onafhankelijke ESP heeft voor ieder wiel. Is dat zo of niet
Jah dat is zo voor Mercedes en audi weet ik het zeker. Elk wiel kan afzonderlijk worden afgeremt.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:32:19 #10
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6145969
ESP is een systeem dat als 1 van de vier wielen sneller moet gaan draaien dan de rest door BV uitbreeken of slippen Word dat wiel afgeremd. Waardaar de auto op de weg blijft. Is een leuks systeem. Je kan plank gas de bochten in. Hij zal dan zelf moeten afremmen. Ik heb het zelf geprobeerd met een mercedes. En al geef je plank gas. Hij gaat gewoon niet harder.

Het is natuurlijk niet zo dat elk wiel speciaal esp heeft. ESP is 1 systeem voor de 4 wielen die als het moet 1 van de wielen kan af remmen.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_6146584
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:25 schreef Oosthoek het volgende:
B. Ik vraag me trouwens af of iedere auto onafhankelijke ESP heeft voor ieder wiel. Is dat zo of niet
ESP voor alle 4 de wielen zou geen ESP zijn maar rem assistentie ofzo
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:26 schreef Dokter_Mo het volgende:
ESP staat voor Electronic Shock Protection.

Maar dan op mijn discman....


pi_6151846
In een volkswagen is het volgens mij om te voorkomen dat de wielen doordraaien. Uitgeprobeerd op gladde weg (veel sneeuw) met een passat TDI: zonder ESP: koppeling los, gassen, toeren draaien (diesel, tot 4000), je versnelt niet. Met ESP: koppeling los, gassen, toeren draaien, ESP regelt toeren terug (tot zo'n 3000) en je hebt best een goeie acceleratie.

Goed spul. Werkt ook in snelle bochten op glad wegdek, maar het is vervelend als je effe leuk wil glijden.

pi_6178553
ESP waar is dit voor??

Voor mietjes? Maar dat is natuurlijk mijn eigen onbescheiden mening in deze.... ik vind het verdomme al balen dat in mijn volgende auto ABS zit, ik rijd al jaren zonder al die electronische truukjes en tot nu toe nog nooit (echt) in de problemen gekomen...auto rijden wordt een stuk minder aantrekkelijk door al die foefjes en zelfs de hond van de buren kan nu een auto besturen zo foolproof zijn ze tegenwoordig... jammerjammerjammer.....

  dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:54:27 #14
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_6180285
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:41 schreef Doix het volgende:
ESP waar is dit voor??

Voor mietjes? Maar dat is natuurlijk mijn eigen onbescheiden mening in deze.... ik vind het verdomme al balen dat in mijn volgende auto ABS zit, ik rijd al jaren zonder al die electronische truukjes en tot nu toe nog nooit (echt) in de problemen gekomen


Ik was toch wel even blij dat die esp ingreep op die natte rotonde. Wilde het even uittesten ... die esp had nie moeten weigere kan ik je vertellen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')