Het is dus niet zo dat het bv een zwangerschapsverlof is van de oude. Niet dat het mij wat aangaat, maar vind het zo raar/onlogisch dat je voor een maandje (of 2) nog een ander krijgt. Heb je net weer wat opgebouwd, kan je je verhaal weer aan een ander vertellen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja de vervanger heb ik al wel ontmoet, 1 keer eerder.
Ehhh ja en waarom ik naar een nieuwe moet... ze willen me niet te lang alleen laten denk ik?ivm een eventuele terugval/ verergeren van zelfbeschadiging waarschijnlijk
Maar dat heb ik geloof ik ook nooit echt duidelijk gemaakt in het topic
Ook omdat je het niet mag bespreken volgens de forumregels
![]()
Maar ik denk dat dat de reden is waarom ik altijd te maken heb met korte(re) wachtlijsten en vrijwel nooit een psycholoog-loze periode heb.
Ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Wanneer er echt een gevaar bestaat dat de persoon in kwestie gevaar kan lopen, is het beter dat er nog begeleiding is zodat diegene nog een stok achter de deur heeft / "gecontroleerd" wordt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat het bv een zwangerschapsverlof is van de oude. Niet dat het mij wat aangaat, maar vind het zo raar/onlogisch dat je voor een maandje (of 2) nog een ander krijgt. Heb je net weer wat opgebouwd, kan je je verhaal weer aan een ander vertellen...
Hebben we forumregels? Dan moet ik even heel hard gaan zoeken en lezen![]()
Niet echt harde regels maar dingen over zelfmoord (willen) plegen en hele expliciete automutulatieverhalen zijn niet zo gewenst. De reden daarvoor is dat wij daar als lezer niets mee kunnen en ons dan van alles kunnen gaan inbeelden en druk maken over iemand terwijl we niet kunnen helpen etc.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat het bv een zwangerschapsverlof is van de oude. Niet dat het mij wat aangaat, maar vind het zo raar/onlogisch dat je voor een maandje (of 2) nog een ander krijgt. Heb je net weer wat opgebouwd, kan je je verhaal weer aan een ander vertellen...
Mja ik weet ook niet of ik echt heel erg ga investeren in de vervanger. Ik gooi gewoon wekelijks mn verhaal eruit en ze kijkt maarquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:51 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja dat dus... Ik vind zelf mn situatie niet ernstig (ik heb ergere gevallen gezienquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:57 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Wanneer er echt een gevaar bestaat dat de persoon in kwestie gevaar kan lopen, is het beter dat er nog begeleiding is zodat diegene nog een stok achter de deur heeft / "gecontroleerd" wordt.
Bij mij is het niet heel erg acuut en ik weet ook niet hoe ernstig Elvi's situatie is, maar bij mij is het ook zo dat ik nu extra ondersteuning door medicatie krijg, omdat ik anders ook niet meer wist hoe en wat ik verder met mezelf aan moest. Mijn therapeute heeft me een beetje voor het blok gezet: opname in een kliniek of medicatie.
Ik vind het lastig om de grens te zien. Wat een ander expliciet vind kan voor mij gewoon zijn... Dus neem ik het zekere voor het onzekere voor ik een ban aan mn broek hebquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Niet echt harde regels maar dingen over zelfmoord (willen) plegen en hele expliciete automutulatieverhalen zijn niet zo gewenst. De reden daarvoor is dat wij daar als lezer niets mee kunnen en ons dan van alles kunnen gaan inbeelden en druk maken over iemand terwijl we niet kunnen helpen etc.
Dus voor zulke dingen is de hulpverlening de aangewezen plek.
Zo heb ik t in ieder geval opgevat.
Dan begrijp je me verkeerd denk ik...ondersteuning en hulp is juist oke is welke situatie dan ook, urgent of niet urgent!quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:57 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Wanneer er echt een gevaar bestaat dat de persoon in kwestie gevaar kan lopen, is het beter dat er nog begeleiding is zodat diegene nog een stok achter de deur heeft / "gecontroleerd" wordt.
Bij mij is het niet heel erg acuut en ik weet ook niet hoe ernstig Elvi's situatie is, maar bij mij is het ook zo dat ik nu extra ondersteuning door medicatie krijg, omdat ik anders ook niet meer wist hoe en wat ik verder met mezelf aan moest. Mijn therapeute heeft me een beetje voor het blok gezet: opname in een kliniek of medicatie.
Nah ik weet niet of je zomaar een ban aan je broek hebt hoor. Denk dat er vanzelf iemand waarschuwt als je wat te ver in het negatieve duikt. Komt wel goedquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mja ik weet ook niet of ik echt heel erg ga investeren in de vervanger. Ik gooi gewoon wekelijks mn verhaal eruit en ze kijkt maarWat kan ze nou echt doen... ik ga over een paar weken al naar dagbehandeling...
[..]
Ja dat dus... Ik vind zelf mn situatie niet ernstig (ik heb ergere gevallen gezien) en ik heb het redelijk onder controle, iets waar ik zelf vooral aan gewerkt heb. Maar de hulpverlening werkt met protocollen, en ik denk dat dit 1 van de dingen is die ze het labeltje 'gevaarlijk' geven. Ik begrijp dat wel hoor.
[..]
Ik vind het lastig om de grens te zien. Wat een ander expliciet vind kan voor mij gewoon zijn... Dus neem ik het zekere voor het onzekere voor ik een ban aan mn broek heb
Dus snel ander onderwerp!!
Het was niet mijn bedoeling om je in de problemen te brengen (zowel door het moeten nadenken wat je wel/niet kan zeggen als eventuele emoties die het kan oproepen....dus maar even eenquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mja ik weet ook niet of ik echt heel erg ga investeren in de vervanger. Ik gooi gewoon wekelijks mn verhaal eruit en ze kijkt maarWat kan ze nou echt doen... ik ga over een paar weken al naar dagbehandeling...
[..]
Ja dat dus... Ik vind zelf mn situatie niet ernstig (ik heb ergere gevallen gezien) en ik heb het redelijk onder controle, iets waar ik zelf vooral aan gewerkt heb. Maar de hulpverlening werkt met protocollen, en ik denk dat dit 1 van de dingen is die ze het labeltje 'gevaarlijk' geven. Ik begrijp dat wel hoor.
[..]
Ik vind het lastig om de grens te zien. Wat een ander expliciet vind kan voor mij gewoon zijn... Dus neem ik het zekere voor het onzekere voor ik een ban aan mn broek heb
Dus snel ander onderwerp!!
Ah zo.... nou mn psychologe was externquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:11 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan begrijp je me verkeerd denk ik...ondersteuning en hulp is juist oke is welke situatie dan ook, urgent of niet urgent!
Mij gaat het er juist meer om waarom iemand voor zo'n laatste maand niet bij dezelfde hulpverlener kan blijven. Ik lees dat Elvi het goed heeft bij die hulpverlener en moeite heeft/had daar weg te gaan. Er moet dus een bepaalde reden zijn dat Elvi niet bij haar oude hulpverlener blijft, maar dat er voor een periode van een maand (vanaf 24 januari zijn de eerste dingen bij de dagbehandeling) nog naar een nieuw iemand moet (en dus niet nog even bij de oude vertrouwde persoon kan blijven). Dat er voor die maand vervanging is gezocht vind ik alleen maar top!
Ah okee. Ja dat is ook wel raar. Ik dacht dat het er mee te maken had dat Elvi's vorige hulpverlener ergens anders is gaan werken en Elvi daarom niet bij die persoon kon blijven?quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:11 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan begrijp je me verkeerd denk ik...ondersteuning en hulp is juist oke is welke situatie dan ook, urgent of niet urgent!
Mij gaat het er juist meer om waarom iemand voor zo'n laatste maand niet bij dezelfde hulpverlener kan blijven. Ik lees dat Elvi het goed heeft bij die hulpverlener en moeite heeft/had daar weg te gaan. Er moet dus een bepaalde reden zijn dat Elvi niet bij haar oude hulpverlener blijft, maar dat er voor een periode van een maand (vanaf 24 januari zijn de eerste dingen bij de dagbehandeling) nog naar een nieuw iemand moet (en dus niet nog even bij de oude vertrouwde persoon kan blijven). Dat er voor die maand vervanging is gezocht vind ik alleen maar top!
Nou snap ik hetquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ah zo.... nou mn psychologe was externZe kwam van Altrecht maar werkte in 2013 n jaartje bij een vrijgevestigde praktijk (waar ik dus zit). Dus ze moest weg want dr contract van n jaar liep af. Iets wat ze overigens noooit meer ging doen zei ze, omdat ze nu inderdaad met losse eindjes bleef zitten
Ik denk dat ik te laat ben ingevallen voor dat stukjequote:Op dinsdag 24 december 2013 21:15 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ah okee. Ja dat is ook wel raar. Ik dacht dat het er mee te maken had dat Elvi's vorige hulpverlener ergens anders is gaan werken en Elvi daarom niet bij die persoon kon blijven?
Wat voor liedjes maak je?quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:15 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ja goed, ander onderwerp: ik heb een nieuw liedje gemaakt.
Sinds de zomer ben ik met elektronische muziek maken bezig. Het gaat een beetje in de richting van housemuziek of zo. Macht spaß!quote:
Alleen maar ongecompliceerde mensen zijn ook niet leukquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:18 schreef Elvi het volgende:
Haha ik heb een zeeer gecompliceerde hulpvraagMet hele gecompliceerde oplossingen haha
Het lijkt me een heerlijke uitlaatklep (muziek dan...house zou dan weer net niet mijn kant zijn...)quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:21 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Sinds de zomer ben ik met elektronische muziek maken bezig. Het gaat een beetje in de richting van housemuziek of zo. Macht spaß!.
Haha okquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nah ik weet niet of je zomaar een ban aan je broek hebt hoor. Denk dat er vanzelf iemand waarschuwt als je wat te ver in het negatieve duikt. Komt wel goed
Haha het is goed hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:13 schreef kvd het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om je in de problemen te brengen (zowel door het moeten nadenken wat je wel/niet kan zeggen als eventuele emoties die het kan oproepen....dus maar even een![]()
Ander onderwerp....de oxa doet hier goed zijn werk en het taartgedeelte van de kersttaart die ik morgen moet maken is goed gelukt, dus een kleine![]()
Youtube-linkje!!!quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:15 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ja goed, ander onderwerp: ik heb een nieuw liedje gemaakt.
Ja, ik ben ook blij dat ik dat voor mij ontdekt heb. Ik vind het soms wel lastig iets te gaan maken wanneer het superslecht met me gaat, maar als ik dan toch iets doe, dan doet het me meestal wel goed.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:24 schreef kvd het volgende:
[..]
Alleen maar ongecompliceerde mensen zijn ook niet leuk![]()
[..]
Het lijkt me een heerlijke uitlaatklep (muziek dan...house zou dan weer net niet mijn kant zijn...)
Morgen, dit is gewoon een kale taart (het cakegedeelte zeg maar). Morgen ga ik versieren enzo, dan komt er een foto.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha okDan hoop ik dat ze me eerst een DM sturen ofzo haha! Ik was eerder ook lid van een lotgenotenforum maar daar dook iedereen in het negatieve... De lotgenotendag die ze organiseerden was zo bizar dat ik sindsdien ook niet meer op dat forum ben geweest
Het leek alsof ze zelfbeschadiging onderdeel van hun identiteit hadden gemaakt
Mn psychologe zag ook duidelijk verschil toen ik naar die dag was geweest
Mn vechtlust was weer terug
.
[..]
Haha het is goed hoorIk kan er redelijk open over praten en maak er ook wel eens grappen over
Ik vind het eerder vervelend voor de mensen die er niet zo goed tegen kunnen of zich zorgen gaan maken.
![]()
Foto van de taart!
[..]
Youtube-linkje!!!
Jeetje dat lijkt me superheftig. Ik vind lotgenotengroepen erg zinvol, maar wanneer het daardoor alleen maar erger wordt, dan denk ik ook dat je er maar beter ver vandaan moet blijven. Ik krijg nu hele rare beelden van mensen die tijdens zo'n dag met elkaar wedijveren of zo...quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha okDan hoop ik dat ze me eerst een DM sturen ofzo haha! Ik was eerder ook lid van een lotgenotenforum maar daar dook iedereen in het negatieve... De lotgenotendag die ze organiseerden was zo bizar dat ik sindsdien ook niet meer op dat forum ben geweest
Het leek alsof ze zelfbeschadiging onderdeel van hun identiteit hadden gemaakt
Mn psychologe zag ook duidelijk verschil toen ik naar die dag was geweest
Mn vechtlust was weer terug
.
[..]
Youtube-linkje!!!
Het lijkt me ook wel mooi dat je aan je muziek kan horen wat je stemming was op dat moment (zolang het je niet terugtrekt in die sfeer natuurlijk). Ga wel heel benieuwd worden...quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:32 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook blij dat ik dat voor mij ontdekt heb. Ik vind het soms wel lastig iets te gaan maken wanneer het superslecht met me gaat, maar als ik dan toch iets doe, dan doet het me meestal wel goed.
Nou ja, house is ook een breed begrip. Ik vind het moeilijk te zeggen wat de muziekrichting die ik maak. In ieder geval elektronisch.
Zoals gezegd, het is niet mijn muziek. Maar ik vind het wel goed klinken! Lekkere beat (ik heb nu je andere nummer opstaan), zit wel mee te tikken op het bureau, beetje mee te knikken met m'n hoofd, past zo goed op de achtergrond, niet het idee dat het hele onbekende muziek is zeg maar, klinkt vertrouwd.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:38 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Jeetje dat lijkt me superheftig. Ik vind lotgenotengroepen erg zinvol, maar wanneer het daardoor alleen maar erger wordt, dan denk ik ook dat je er maar beter ver vandaan moet blijven. Ik krijg nu hele rare beelden van mensen die tijdens zo'n dag met elkaar wedijveren of zo...
Nou ik ben wel een beetje verlegen als het er op aan komt andere mensen mijn muziek te laten luisteren, maar goed hier istie dan:
Wel een beetje lief voor me zijn he.
Leuk dat je geluisterd en dank je wel voor toch wel je complimentquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:47 schreef kvd het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het is niet mijn muziek. Maar ik vind het wel goed klinken! Lekkere beat (ik heb nu je andere nummer opstaan), zit wel mee te tikken op het bureau, beetje mee te knikken met m'n hoofd, past zo goed op de achtergrond, niet het idee dat het hele onbekende muziek is zeg maar, klinkt vertrouwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |