Het resultaat wil ik zeker zien.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:10 schreef VaJayJay het volgende:
ik moet helaas moeilijk doen omdat ik:
- mijn ontwerp moet verantwoorden (oke niks veranderen is ook te verantwoorden)
- de fiets art deco- ish moet worden.
- de accu, boxen en omvormer al door andere groepsleden geregeld worden.
bedankt voor de reacties. ik ga denk ik toch buigMDF kopen en daarna goed verfen/lakken. hij hoeft het maar een paar dagen vol te houden in principe, daarna is het niet mijn zorg meer en de opdrachtgevers zijn nou niet echt de aardigste mensen op de wereld dus als het MDF dan toch door vochtwerking gaat bobbelen en scheuren vind ik dat ook niet zo erg.
bedankt ik ben er uit!
resultaat volgt snel als daar verder interesse voor is. het beloofd in ieder geval een opvallende fiets te worden.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:04 schreef VaJayJay het volgende:
zoals beloofd de eerste foto's van de fiets die zo goed als af is. hij heeft alleen nog een kleurtje nodig
[ afbeelding ]
Moet het nog meer art deco worden? Dan heb ik misschien nog wel wat inspiratiebronnetjes voor je.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:04 schreef VaJayJay het volgende:
zoals beloofd de eerste foto's van de fiets die zo goed als af is. hij heeft alleen nog een kleurtje nodig
Er ligt iig een Victron omvormer in. Beter kun je niet krijgen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:32 schreef Gieliovd het volgende:
Vertel eens wat meer...
Wat voor materiaal heb je gebruikt, wat voor installatie ligt erin... wat voor voeding heb je gekozen.
Het is misschien de eerste art deco bakfiets, maar zeker niet het eerste art deco vervoermiddel:quote:Op zondag 12 januari 2014 22:31 schreef VaJayJay het volgende:
inspiratie kan je nooit te veel hebben dus graag!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trucks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Auto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is dus erg art deco om overbodige versierselen aan te brengen, en dat kan zowel in hele strakke lijnen als in zwierige krullen. Twee verschillende kleuren hoort er ook bij. En de wielen afdekken maar die dan wel benadrukken met een vormpje is ook heel erg art deco.
Je hebt al een mooie zaagsnede gemaakt achter het wiel, complimenten daarvoor. Die zou je kunnen uitlichten en er nog iets meer mee doen. Met een zwierige krul zoals een paar van die auto's in het chroom hebben, maar ook strak en recht, met de vorm die je gemaakt hebt kun je beide kanten nog uit denk ik. Je zou een glimmende strip of een metalen ribbel profiel kunnen aanbrengen langs de onderrand. Je zou hem aan de voorkant ook nog wat smoel kunnen geven met zoiets. Je zou ook nog mooie wieldeksels kunnen maken en van de banden 'whtite walls' maken, dus zo'n witte bandwang.
Maar goed, ik vind art deco leuk zoals je merkt en ik vind het project leuk, ik zou zelf waarschijnlijk zo'n project al verkloot hebben met wilde ideeen over de vormgeving die er dan niet uitkomen omdat de uitvoering teveel hooi op de vork is. Maar met alleen een verfje kun je hem ook nog wat meer art déco maken.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Bedankt voor de tips. Aan de metalen strips had ik nog niet gedacht. Morgen is de onthulling maar dit project is eigenlijk nooit af. Zo komt er misschien nog een silent disco in en een harde schijf met muziek. Ik heb morgen mijn presentatie en daar staan ook veel art deco voertuigen in. Het mooie aan de voertuigen is het vloeiende dat juist in de gebouwen en voorwerpen minder zit. Overmorgen waarschijnlijk het resultaat. Voorlopig dan.![]()
Mooi geworden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:25 schreef VaJayJay het volgende:
eindresultaat:
https://www.facebook.com/(...)44715&type=1&theater
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |