Ben ik met je eensquote:Op woensdag 25 december 2013 11:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kwestie van de lat hoog durven te leggen. Dat kost geen geld, maar vraagt wel bloed zweet en tranen.
De keren dat ik met Nederlandse journalisten van doen heb gehad, had ik niet het gevoel dat die met liefde voor het vak bezig waren.
Is het ook niet deels hoe jullie hier zelf tegenaan willen kijken? Immers om een of andere reden zien jullie Nederland als een vrij verschrikkelijk oord waar weinig of niets goeds vandaan kan komen. Vandaar dat het wellicht ook logisch is dat jullie zwaar verontwaardigd zijn over de media hier.quote:
Op de man spelen, siert jequote:Op woensdag 25 december 2013 11:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het ook niet deels hoe jullie hier zelf tegenaan willen kijken? Immers om een of andere reden zien jullie Nederland als een vrij verschrikkelijk oord waar weinig of niets goeds vandaan kan komen. Vandaar dat het wellicht ook logisch is dat jullie zwaar verontwaardigd zijn over de media hier.
Kwestie van de lat hoog durven leggen. Dat kost geen geld, slechts bloed, zweet en tranen.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:27 schreef 99.999 het volgende:
Zou het echt niet ergens een beetje met jullie algehele beeld over Nederland te maken kunnen hebben? Er moet toch ergens een oorzaak zijn van al die boosheid?
Maakt de lat hoog leggen een mens boos en gefrustreerd? Dat zal toch niet?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kwestie van de lat hoog durven leggen. Dat kost geen geld, slechts bloed, zweet en tranen.
Ik probeer enkel met wat vragen te achterhalen waar de frustratie over Nederland vandaan komt.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:36 schreef Lyrebird het volgende:
Wat hoop je met dit getroll te bereiken?
Jij woont toch in de VS?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kwestie van de lat hoog durven leggen. Dat kost geen geld, slechts bloed, zweet en tranen.
Weet je wat de overheden fout hebben gedaan?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schoolvoorbeeld van wat overheden fout doen
Ik betwijfel of jij ooit FAZ of NZZ een tijdje hebt gelezen, de NYT of de Post.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:31 schreef Arolsen het volgende:
Rechtse media zijn gewoon relcamezuilen voor de belangen van de neoliberale elite. Het zijn doorgaans leugens verpakt in een pakkend verhaaltje waarmee mensen wordne overgehaald om zich te laten ringeloren door de macht van het grote geld.
Dat is niet dommig maar gewoon propaganda.
Je lult toch ook gewoon maar wat?quote:Op woensdag 25 december 2013 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn we iets anders van Boer Koekoek gewend dan?
De post en times worden nu niet bepaald als rechts media gezien.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij ooit FAZ of NZZ een tijdje hebt gelezen, de NYT of de Post.
Het feit dat je kennis van Rechtse media niet verder gaat dan bv Fox news zegt veel over wat voor een wereldvisie je hebt
En dat ga je veranderen door de overheden nog machtiger te maken, nog meer alles te laten controleren en te reguleren?quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weet je wat de overheden fout hebben gedaan?
Ze hebben de banken toegestaan een positie te verkrijgen waarin het faillissement van een bank veel te grote maatschappelijke gevolgen heeft. Er is dus meer overheid nodig, niet minder overheid!
De banken kunnen ongestraft veel te veel risico nemen, als het goed gaat steken ze de centen in hun eigen zakken, als het verkeerd gaat dan redt de overheid hen wel. Ze weten het en ze handelen er naar. De beste grap, ze hebben een enorme sterke en extreem goed gefinancierde lobby bij die overheden. Als de overheid iets wil veranderen in het voordeel van de samenleving en in het nadeel van de banken (of bepaalde mensen binnen die banken) dan lobbyen de (voormalige) hoogleraren die voor die banken werken in het belang van de banken.
Ik kan me daar wat bij voorstellen. Het is leuker om je als journalist ergens goed in te kunnen vastbijten dan van onderwerp naar onderwerp te springen. Kijk eens naar de oplages van de kranten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kranten_in_Nederlandquote:Op woensdag 25 december 2013 11:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kwestie van de lat hoog durven te leggen. Dat kost geen geld, maar vraagt wel bloed zweet en tranen.
De keren dat ik met Nederlandse journalisten van doen heb gehad, had ik niet het gevoel dat die met liefde voor het vak bezig waren.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
De post en times worden nu niet bepaald als rechts media gezien.
Ze zijn naar verhouding tot bv NRC zeer rechts.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
De post en times worden nu niet bepaald als rechts media gezien.
Je stelt dus eerst dat de overheid gigantisch de fout in is gegaan, om vervolgens voor te stellen dat op te lossen met nog meer overheid?quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weet je wat de overheden fout hebben gedaan?
Ze hebben de banken toegestaan een positie te verkrijgen waarin het faillissement van een bank veel te grote maatschappelijke gevolgen heeft. Er is dus meer overheid nodig, niet minder overheid!
Je zegt het zelf. De eurocrisis is tot stand gekomen vanwege de te grote macht van de financiële sector, die weer het resultaat is van overheidsfalen. We hebben niet meer overheid nodig, maar een andere overheid.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is dus meer overheid nodig, niet minder overheid!
Waar blijkt dat volgens jou uit? Volgens mij is dit altijd meer het mantra van 'links in Amerika is nog steeds erg rechts'. Ik lees regelmatig artikelen uit alle drie deze kranten en ik merk nou niet echt daar de wp of nyt significant rechtser zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zijn naar verhouding tot bv NRC zeer rechts.
Altijd grappig die zelfbenoemde linkse "intellectuelen" steevast vol blijven houden hoe intellectueel ze zelf wel niet zijn, waarschijnlijk komt daar dat rotsvaste geloof dan ook vandaan, en dan aankomen zetten met dit soort oerdomme en ongeïnformeerde uitspraken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:31 schreef Arolsen het volgende:
Rechtse media zijn gewoon relcamezuilen voor de belangen van de neoliberale elite. Het zijn doorgaans leugens verpakt in een pakkend verhaaltje waarmee mensen wordne overgehaald om zich te laten ringeloren door de macht van het grote geld.
Dat is niet dommig maar gewoon propaganda.
Je gaat het veranderen door ervoor te zorgen dat de banken niet te groot worden om ze failliet te kunnen laten gaan. Het is aan economen om de details in te vullen maar dat moet de strekking van het beleid zijn. Twee van de voorstellen die economen hebben gedaan is om de geldbeheertak te scheiden van de commerciële tak en om voldoende buffers te hebben. Dat lijken mij prima voorstellen al is dat bufferverhaal natuurlijk wat lastig tijdens een laagconjunctuur.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat ga je veranderen door de overheden nog machtiger te maken, nog meer alles te laten controleren en te reguleren?
De crisis beperkt zich helaas niet door de banken maar de banken hebben een zeer belangrijke rol gespeeld bij het ontstaan en in stand houden van de crisis. Het zijn in essentie de banken die een hoop lucht in de economie hebben gepompt (kunstmatig hoge huizenprijzen bijvoorbeeld) en die krediet hebben verstrekt aan partijen die het niet kunnen dragen. Natuurlijk, de burger die veel te veel wilde lenen heeft ook boter op zijn hoofd maar volgens mij heeft het weinig zin om naar die burger te kijken aangezien het gedrag van die burger een functie is van het systeem waar die burger een onderdeel van uitmaakt, we moeten kijken naar het systeem zelf.quote:Verder zitten we niet in een Bankencrisis, maar in een Euro crisis.
Ik heb niet gesteld dat de overheid gigantisch in de fout is gegaan (ik heb ook niet gesteld dat dat niet zo is!), ik heb gesteld dat de overheid de banken veel te veel vrijheid heeft gegeven. Dit was een fout van zowel de overheid als de banken (misbruik maken van de geboden vrijheid).quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Je stelt dus eerst dat de overheid gigantisch de fout in is gegaan, om vervolgens voor te stellen dat op te lossen met nog meer overheid?
Zie twee reacties terug van mij, ik kwam inderdaad tot dezelfde conclusie. Dat "meer overheid" had betrekking op het strak aantrekken van de teugels waar de banken aan zitten (die volledig slap hingen).quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:46 schreef infty het volgende:
We hebben niet meer overheid nodig, maar een andere overheid.
Hun positie over individuele vrijheid en rechten om maar wat te noemen. Maar zoals ik al vaker hier heb geroepen, mij maakt het niet uit of een krant links of rechts is, wat ik belangrijker vind is dat een krant kwaliteit levert. El Pais bijvoorbeeld is een vrij linksige krant, maar wel een hele goede krant, waren verschrikkelijk kritisch op de falende sociaal democraten in Spanje.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar blijkt dat volgens jou uit? Volgens mij is dit altijd meer het mantra van 'links in Amerika is nog steeds erg rechts'. Ik lees regelmatig artikelen uit alle drie deze kranten en ik merk nou niet echt daar de wp of nyt significant rechtser zijn.
Inderdaad! Ik lees liever een goede rechtse krant dan een slechte linkse krant. Het best lees je toch goede linkse en rechtse media, dan word je het best (of minst slecht?) geïnformeerd.quote:Maar zoals ik al vaker hier heb geroepen, mij maakt het niet uit of een krant links of rechts is, wat ik belangrijker vind is dat een krant kwaliteit levert.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik lees liever een goede rechtse krant dan een slechte linkse krant. Het best lees je toch goede linkse en rechtse media, dan word je het best (of minst slecht?) geïnformeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |