abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134641974
Man ligt jaar dood in huis: buurvrouw slaat alarm

In een woning aan de Westhaven in de binnenstad van Gouda is gistermiddag een dode man van 58 jaar gevonden. De bewoner is vermoedelijk al een jaar geleden overleden. De politie houdt het op een natuurlijke doodsoorzaak.

Een overbuurvrouw, die niet met haar naam in de krant wil, sloeg alarm, omdat ze het vreemd vond dat ze de man, die volgens haar Frank heet, al een tijd niet had gezien. 'Ik had hem al lange tijd de vuilniszakken niet buiten zien zetten. Ik denk sinds eind maart. Ik dacht eerst dat hij misschien was opgenomen. Ik vond hem er altijd al slecht uitzien.'

Met het verhaal van de Rotterdamse vrouw die 10 jaar dood in huis lag, nog vers in haar geheugen, besloot de vrouw op onderzoek uit te gaan. 'Ik heb wat buren gesproken om te horen of die hem soms hadden gezien de afgelopen tijd. Maar niemand wist iets. Dus toen heb ik de woningbouwvereniging maar eens gebeld. En die heeft na onderzoek de politie ingeschakeld.'

Agenten kregen gisteren bij het aanbellen geen contact. Door de brievenbus zagen ze een stapel kranten liggen, waarop de deur van het appartement van de 58-jarige man werd geforceerd. In de woning werd het lichaam van de Gouwenaar aangetroffen. 'Op basis van de kranten en houdbaarheidsdata op levensmiddelen die we in de koelkast vonden, denken we dat hij ongeveer 1 jaar geleden is overleden,' zegt politiewoordvoerder Wim Hoonhout.

Witte pakken
Dat er 'mannen in witte pakken' aan de Westhaven werden gezien gistermiddag, klopt volgens hem. 'In zo'n geval wordt altijd een onderzoek uitgevoerd om iets anders dan een natuurlijke dood uit te sluiten.' Een schouwarts concludeerde na onderzoek dat er geen sprake is geweest van een misdrijf.

Dat de 58-jarige Frank door niemand werd gemist het afgelopen jaar, kan volgens de politie wel kloppen. Hoornhout: 'Op basis van wat we nu hebben gehoord, leidde de man een teruggetrokken bestaan. Hij had geen contact met zijn familie en buren.' De politie heeft inmiddels familieleden kunnen traceren en met ze gesproken.

De overbuurvrouw bevestigt dat er weinig contact was. 'Ik kreeg de indruk dat hij zelf ook geen contact wilde met anderen. Hij kreeg wel eens hulp als zijn brommertje niet wilde starten. Maar verder niet, volgens mij.

Bron: AD
pi_134642072
quote:
Een overbuurvrouw, die niet met haar naam in de krant wil, sloeg alarm, omdat ze het vreemd vond dat ze de man, die volgens haar Frank heet, al een tijd niet had gezien. 'Ik had hem al lange tijd de vuilniszakken niet buiten zien zetten. Ik denk sinds eind maart.
Lekker op tijd :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:10:10 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134642250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Lekker op tijd :')
je gaat er toch niet gelijk van uit dat iemand dood is? :P
pi_134642403
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:10 schreef hugecooll het volgende:
je gaat er toch niet gelijk van uit dat iemand dood is? :P
StateOfMind heeft al een paar minuten niet gereageerd.. -O- :X
-
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:16:50 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134642434
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:15 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Schakel jij een FA in, dan check ik zijn pohi
pi_134642489
Op basis van de kranten en houdbaarheidsdata op levensmiddelen die we in de koelkast vonden, denken we dat hij ongeveer een jaar geleden is overleden
Politiewoordvoerder
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:18:41 #7
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134642492
De overbuurvrouw dient te worden verwijderd in deze participatiemaatschappij, waar bemoeit die trut zich mee!!!???
pi_134643298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:18 schreef betyar het volgende:
De overbuurvrouw dient te worden verwijderd in deze participatiemaatschappij, waar bemoeit die trut zich mee!!!???
Dat! Lig je rustig dood te zijn, komen ze zich er wéér mee bemoeien. Beetje aan je pulken en schrapen, donder op zeg. :r
pi_134643607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:15 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ben er weer *O*

Was even de vlieger oplaten hond uitlaten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_134644865
Ik zou die koelkast, eerlijk gezegd, niet open durven te trekken...zal er wel net zo uitgezien hebben als Frank zelf. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134645721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef trovey het volgende:
Ik zou die koelkast, eerlijk gezegd, niet open durven te trekken...zal er wel net zo uitgezien hebben als Frank zelf. ;(
Zacht en wollig ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_134645739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Zacht en wollig ?
Ik denk het niet. ;( Eerder sappig en zwart. :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:26:05 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_134646344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:18 schreef JerryLee het volgende:
Op basis van de kranten en houdbaarheidsdata op levensmiddelen die we in de koelkast vonden, denken we dat hij ongeveer een jaar geleden is overleden
Politiewoordvoerder
Sympathiek dat u hier op fok komt posten, kunt u ook iets vertellen over de doodsoorzaak?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_134646436
zulke berichten komen zo vaak naar buiten, op dit moment ligt er dus ook wel ergens in nederland een lijk te rotten, wachtend op ontdekking :9
pi_134647458
Tja, heel uitzonderlijk is het nu ook weer niet dat iemand pas een aantal maanden na zijn/haar dood ontdekt wordt. De vrouw die pas na een jaar of 10 ontdekt werd was wel een extreem geval. Zeker omdat het een huurwoning betrof zou je toch verwachten dat de verhuurder al eens vaker geprobeerd had om contact te zoeken i.v.m. onderhoud.

Maar een paar maanden, een klein jaar? Ach. In de 5 jaar dat ik in mijn flat heb gewoond, heb ik een aantal buren ook zelden tot nooit gezien omdat mogelijk nauwelijks buiten de deur komen. Ook had ik vanuit mijn woonkamer alleen uitzicht op een paar tuinen, dus zodra je thuis binnen zit zag je niemand. Sommige buren zie je bijna dagelijks omdat ze op ongeveer hetzelfde tijdstip van huis gaan naar hun werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')