abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135319112
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:40 schreef Muchachooo het volgende:
Ja dat is hetzelfde akkoord als wat ik bedoelde :+

Anyway, jij speelt hem neem ik aan zo?

[ afbeelding ]

Dat is namelijk ook hoe ik het doe, en voor zover ik kan opmaken uit je post ook het makkelijkst als je het af wilt wisselen met een Am en Asus2.
Ja klopt. Alleen mijn pink is zo gaar dat ik hem bijna niet fatsoenlijk kan pakken. Niet echt soepel iig. Dus dat is nog wel vervelend. Enige wat ik kan doen is harder drukken met mijn pink of blijven oefenen.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:44:52 #202
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135326078
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.

Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
pi_135350631
Hallo, ik wil gitaar spelen zonder dat ik mijn buren wakker maak aangezien ik in een appartementencomplex woon. Ideaal zou zijn als met hoofdtelefoon kan spelen (heb een Sennheiser HD 25-1 II) maar mijn versterker (Fender Super Champ XD) heeft geen uitgang voor hoofdtelefoon.

Kan ik een tussenstuk kopen voor mijn versterker of moet ik een pod kopen? Wat is de ideale oplossing?
pi_135351304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Belabor het volgende:
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.

Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
Hebben ze ook wel bij de wat grotere muziekwinkels. Ik heb ook van dat industrieel spul gehaald bij de gamma, ¤15 voor 1 meter maar dan zit het ook muur en muurvast _O-
  zaterdag 11 januari 2014 @ 13:21:48 #205
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_135352826
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:38 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Hebben ze ook wel bij de wat grotere muziekwinkels. Ik heb ook van dat industrieel spul gehaald bij de gamma, ¤15 voor 1 meter maar dan zit het ook muur en muurvast _O-
Tesa spul toevallig? Heb ik net ook gehaald. Ik ben al gewaarschuwd voor rubber onder mijn Digitech dat los kan laten als je het pedaal los probeert te trekken, maar dat risico neem ik dan maar even! ;)
pi_135353320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Belabor het volgende:

Hobby/handwerkwinkels. Mijn zus verkoopt het ook ^O^
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135353714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat dus. Gewoon je middelvinger en je ringvinger laten staan. En dan afwisselen tussen wijsvinger/pink/niks erbij
Ik speel hem alleen met de pink als het door de context moet, zoals bijvoorbeeld in Street spirit.
Anders ben ik te lui en speel ik de Asus4 als A5 met de wijsvinger, maar dan met middelvinger die D indrukken (speel dan ook niet de hoge e snaar).
I feel kinda Locrian today
pi_135355865
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tesa spul toevallig? Heb ik net ook gehaald. Ik ben al gewaarschuwd voor rubber onder mijn Digitech dat los kan laten als je het pedaal los probeert te trekken, maar dat risico neem ik dan maar even! ;)
Yup van Tesa :)
pi_135362828
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:14 schreef Oidipous het volgende:
Hallo, ik wil gitaar spelen zonder dat ik mijn buren wakker maak aangezien ik in een appartementencomplex woon. Ideaal zou zijn als met hoofdtelefoon kan spelen (heb een Sennheiser HD 25-1 II) maar mijn versterker (Fender Super Champ XD) heeft geen uitgang voor hoofdtelefoon.

Kan ik een tussenstuk kopen voor mijn versterker of moet ik een pod kopen? Wat is de ideale oplossing?
Koop de amPlug of amPhone van Vox.

De amPlug is het goedkoopst, 3 tientjes bij Baxshop. Ik heb hem ook en het is ideaal!

http://www.voxamps.com/uk/amplug/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:31:54 #210
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_135363144
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 13:47 schreef starla het volgende:

[..]

Ik speel hem alleen met de pink als het door de context moet, zoals bijvoorbeeld in Street spirit.
Anders ben ik te lui en speel ik de Asus4 als A5 met de wijsvinger, maar dan met middelvinger die D indrukken (speel dan ook niet de hoge e snaar).
Precies, maar ook wel handig om in het begin je pink erbij te trainen om die te gebruiken. Heb dat in het begin overgeslagen en dan kost het best wat moeite om dat bij te leren :')

Dit blijft een geniale band:
pi_135369906
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Koop de amPlug of amPhone van Vox.

De amPlug is het goedkoopst, 3 tientjes bij Baxshop. Ik heb hem ook en het is ideaal!

http://www.voxamps.com/uk/amplug/
Super handig inderdaad :Y
  zaterdag 11 januari 2014 @ 23:37:42 #212
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135378541
even een mening peilen:
spelen er hier mensen zowel electrisch als akoestisch?
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik speel zelf electrisch maar vind spaanse gitaar ook super.
kan je het allebei leren of zit het elkaar dan in de weg?
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?

en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
ik heb zelf een amplug metal en woon in schipluiden.
pi_135379821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef lamber het volgende:
even een mening peilen:
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?

en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
An sich is er (volgens mij) niet veel verschil. Akoestisch is zwaarder spelen, fysiek, en volgens mij is het van akoestisch naar elektrisch makkelijker dan andersom. Simpelweg omdat elektrisch wat soepeler gaat...

Kan me voorstellen dat akoestisch meer fingerstyle zou zijn, waar je met elektrisch misschien vaker met een pick speelt, maar op beide is beide mogelijk natuurlijk.
  zondag 12 januari 2014 @ 01:03:15 #214
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135382172
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:05 schreef m0ridin het volgende:

[..]

An sich is er (volgens mij) niet veel verschil. Akoestisch is zwaarder spelen, fysiek, en volgens mij is het van akoestisch naar elektrisch makkelijker dan andersom. Simpelweg omdat elektrisch wat soepeler gaat...

Kan me voorstellen dat akoestisch meer fingerstyle zou zijn, waar je met elektrisch misschien vaker met een pick speelt, maar op beide is beide mogelijk natuurlijk.
ja okey maar ik vraag me dus af of het makkelijks om allebei in je vingers te krijgen en dan af en toe het een te spelen en af en toe het ander. Ik denk namelijk dat je dan in de war raakt omdat de snaren verder van elkaar staan bijvoorbeeld.
  zondag 12 januari 2014 @ 01:04:39 #215
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135382221
nog even een vraagje:
hoe noemen nederlandse musici nou eigenlijk de noten?
in het engels is het gewoon altijd een sharp erachter of een flat.
maar in het nederlands, hoe spreek je dat bij alle noten uit?
iets met een es erachter toch?
maar hoe gaat dat dan bij c en bij alle andere noten?
pi_135382334
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:04 schreef lamber het volgende:
nog even een vraagje:
hoe noemen nederlandse musici nou eigenlijk de noten?
in het engels is het gewoon altijd een sharp erachter of een flat.
maar in het nederlands, hoe spreek je dat bij alle noten uit?
iets met een es erachter toch?
maar hoe gaat dat dan bij c en bij alle andere noten?
Kruis
Mol
Sharp -> Kruis
Flat -> Mol :)
pi_135382366
c ces cis
d des dis
e es eis
f fes fis
g ges gis
a as ais
b bes bis
I feel kinda Locrian today
  zondag 12 januari 2014 @ 03:50:09 #218
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135386531
bedankt!
pi_135395577
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef lamber het volgende:
even een mening peilen:

Maakt weinig uit, muziek op electrische gitaren kan je gewoon op een akoestische spelen, dezelfde noten zit er ook op.

Dus Basket Case van Green Day kan ik electrisch of gewoon op de akoestische spelen. De klank is alleen anders.

Enige kanttekening die ik daarbij heb: het opdrukken van de snaren gaat op akoestische instrumenten wat lastiger. Op de gitaar met nylonsnaren lukt het mij geen unison bends uit te voeren, de noot bereikt niet een toon hoger en komt niet verder dan een halve noot hoger...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135397183
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:03 schreef lamber het volgende:

[..]

ja okey maar ik vraag me dus af of het makkelijks om allebei in je vingers te krijgen en dan af en toe het een te spelen en af en toe het ander. Ik denk namelijk dat je dan in de war raakt omdat de snaren verder van elkaar staan bijvoorbeeld.
Ja hoor, dat is best te doen. En veel westerns komen in speelbaarheid wel in de buurt van electische. Spaanse hebben vaak wel wat een bredere nek.

Ik heb ook een akoestiche, een western, en die komt wel dicht in de buurt van electrische, maar dat blijft natuurlijk wel altijd net anders dan electrisch.

Ik speel er gewoon niet veel op omdat ik niet echt akoestische nummers kan spelen. Echt lekker plingelen kan ik niet echt :D

[ Bericht 20% gewijzigd door The_Dean op 12-01-2014 17:04:43 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_135412758
hard aan het bikkelen op ben howard - everything ^O^
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 21:18:48 #222
125915 Dribbel_
pi_135413019
Iemand hier toevallig interesse in een Marshall mg100hdfx

Inclusief flightcase voor de top. Inclusief 4x12 cabinet (zoals op de foto) cab heeft geen flightcase

Voor ieder net bod mag hij weg :)

Nieuwprijs ¤650,-

Mag weg voor ¤250,- ofzo ?

[ Bericht 6% gewijzigd door Dribbel_ op 12-01-2014 21:35:39 ]
pi_135413359
quote:
17s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef hoiallesgoed het volgende:
hard aan het bikkelen op ben howard - everything ^O^
_O_ Flink blijven bikkelen. Is een heel mooi nummer :)
Feyenoord Rotterdam
pi_135413465
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:23 schreef Fuszy het volgende:

[..]

_O_ Flink blijven bikkelen. Is een heel mooi nummer :)
Ja, zeker! Veel interessante techniekjes ook. Sowieso zijn zijn nummers echt genieten op gitaar
hoi
  zondag 12 januari 2014 @ 21:25:12 #225
125915 Dribbel_
pi_135413498
Daarnaast ook nog een Line 6 / Bogner Spider Valve 2x12
Inclusief flightcase

Nieuwprijs ¤950,-

Mag weg voor ¤325,-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: