Ja klopt. Alleen mijn pink is zo gaar dat ik hem bijna niet fatsoenlijk kan pakken. Niet echt soepel iig. Dus dat is nog wel vervelend. Enige wat ik kan doen is harder drukken met mijn pink of blijven oefenen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:40 schreef Muchachooo het volgende:
Ja dat is hetzelfde akkoord als wat ik bedoelde
Anyway, jij speelt hem neem ik aan zo?
[ afbeelding ]
Dat is namelijk ook hoe ik het doe, en voor zover ik kan opmaken uit je post ook het makkelijkst als je het af wilt wisselen met een Am en Asus2.
Hebben ze ook wel bij de wat grotere muziekwinkels. Ik heb ook van dat industrieel spul gehaald bij de gamma, ¤15 voor 1 meter maar dan zit het ook muur en muurvastquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Belabor het volgende:
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.
Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
Tesa spul toevallig? Heb ik net ook gehaald. Ik ben al gewaarschuwd voor rubber onder mijn Digitech dat los kan laten als je het pedaal los probeert te trekken, maar dat risico neem ik dan maar even!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:38 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Hebben ze ook wel bij de wat grotere muziekwinkels. Ik heb ook van dat industrieel spul gehaald bij de gamma, ¤15 voor 1 meter maar dan zit het ook muur en muurvast
Hobby/handwerkwinkels. Mijn zus verkoopt het ookquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:44 schreef Belabor het volgende:
Heeft iemand hier tips voor losse haakband (klittenband)? Ik zat er aan te denken om even bij de Gamma of Karwei langs te gaan voor wat industrieel spul.
Ik heb een koffertje gekocht waar al een laagje zacht tapijt in ligt, dus ik heb alleen nog wat hechtend klittenband nodig onder mijn pedaaltjes om ze vast te houden.
Ik speel hem alleen met de pink als het door de context moet, zoals bijvoorbeeld in Street spirit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat dus. Gewoon je middelvinger en je ringvinger laten staan. En dan afwisselen tussen wijsvinger/pink/niks erbij
Yup van Tesaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:21 schreef Belabor het volgende:
[..]
Tesa spul toevallig? Heb ik net ook gehaald. Ik ben al gewaarschuwd voor rubber onder mijn Digitech dat los kan laten als je het pedaal los probeert te trekken, maar dat risico neem ik dan maar even!
Koop de amPlug of amPhone van Vox.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:14 schreef Oidipous het volgende:
Hallo, ik wil gitaar spelen zonder dat ik mijn buren wakker maak aangezien ik in een appartementencomplex woon. Ideaal zou zijn als met hoofdtelefoon kan spelen (heb een Sennheiser HD 25-1 II) maar mijn versterker (Fender Super Champ XD) heeft geen uitgang voor hoofdtelefoon.
Kan ik een tussenstuk kopen voor mijn versterker of moet ik een pod kopen? Wat is de ideale oplossing?
Precies, maar ook wel handig om in het begin je pink erbij te trainen om die te gebruiken. Heb dat in het begin overgeslagen en dan kost het best wat moeite om dat bij te lerenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:47 schreef starla het volgende:
[..]
Ik speel hem alleen met de pink als het door de context moet, zoals bijvoorbeeld in Street spirit.
Anders ben ik te lui en speel ik de Asus4 als A5 met de wijsvinger, maar dan met middelvinger die D indrukken (speel dan ook niet de hoge e snaar).
Super handig inderdaadquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Koop de amPlug of amPhone van Vox.
De amPlug is het goedkoopst, 3 tientjes bij Baxshop. Ik heb hem ook en het is ideaal!
http://www.voxamps.com/uk/amplug/
An sich is er (volgens mij) niet veel verschil. Akoestisch is zwaarder spelen, fysiek, en volgens mij is het van akoestisch naar elektrisch makkelijker dan andersom. Simpelweg omdat elektrisch wat soepeler gaat...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef lamber het volgende:
even een mening peilen:
spelen er hier mensen zowel electrisch als akoestisch?
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik speel zelf electrisch maar vind spaanse gitaar ook super.
kan je het allebei leren of zit het elkaar dan in de weg?
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?
en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
ik heb zelf een amplug metal en woon in schipluiden.
ja okey maar ik vraag me dus af of het makkelijks om allebei in je vingers te krijgen en dan af en toe het een te spelen en af en toe het ander. Ik denk namelijk dat je dan in de war raakt omdat de snaren verder van elkaar staan bijvoorbeeld.quote:Op zondag 12 januari 2014 00:05 schreef m0ridin het volgende:
[..]
An sich is er (volgens mij) niet veel verschil. Akoestisch is zwaarder spelen, fysiek, en volgens mij is het van akoestisch naar elektrisch makkelijker dan andersom. Simpelweg omdat elektrisch wat soepeler gaat...
Kan me voorstellen dat akoestisch meer fingerstyle zou zijn, waar je met elektrisch misschien vaker met een pick speelt, maar op beide is beide mogelijk natuurlijk.
Kruisquote:Op zondag 12 januari 2014 01:04 schreef lamber het volgende:
nog even een vraagje:
hoe noemen nederlandse musici nou eigenlijk de noten?
in het engels is het gewoon altijd een sharp erachter of een flat.
maar in het nederlands, hoe spreek je dat bij alle noten uit?
iets met een es erachter toch?
maar hoe gaat dat dan bij c en bij alle andere noten?
Maakt weinig uit, muziek op electrische gitaren kan je gewoon op een akoestische spelen, dezelfde noten zit er ook op.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:37 schreef lamber het volgende:
even een mening peilen:
spelen er hier mensen zowel electrisch als akoestisch?
hoe bevalt dit? ik heb het gevoel dat je of het één of het ander kan en niet zo snel allebei.
ik speel zelf electrisch maar vind spaanse gitaar ook super.
kan je het allebei leren of zit het elkaar dan in de weg?
ik heb ook ergens online gelezen dat er akoestische gitaren zijn die dezelfde maten hebben als electrisch. misschien is dit wat?
en is er misschien iemand die een amplug wil ruilen? ik zou wel eens een ander willen proberen.
ik heb zelf een amplug metal en woon in schipluiden.
Ja hoor, dat is best te doen. En veel westerns komen in speelbaarheid wel in de buurt van electische. Spaanse hebben vaak wel wat een bredere nek.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:03 schreef lamber het volgende:
[..]
ja okey maar ik vraag me dus af of het makkelijks om allebei in je vingers te krijgen en dan af en toe het een te spelen en af en toe het ander. Ik denk namelijk dat je dan in de war raakt omdat de snaren verder van elkaar staan bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef hoiallesgoed het volgende:
hard aan het bikkelen op ben howard - everything
Ja, zeker! Veel interessante techniekjes ook. Sowieso zijn zijn nummers echt genieten op gitaarquote:Op zondag 12 januari 2014 21:23 schreef Fuszy het volgende:
[..]Flink blijven bikkelen. Is een heel mooi nummer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |