Beste mensen,
Ik heb al een tijd moeite met op gewicht blijven. Ik ben 1.71 (

) en weeg maar liefst 77,5 - 78 kilo. (gemiddeld weeg ik rond de 72-75 kg door het jaar heen. Maar nu komen natuurlijk ook nog eens de feestdagen om de hoek kijken waarbij familiebezoek natuurlijk op de planning staat waar je veel voorgeschoteld krijgt, hier probeer ik wel gezond te blijven eten en weinig te pakken betreffende ongezond eten zoals zoetigheid en vet eten.
Ik loop sinds twee maanden opnieuw stage en ben sindsdien 6 kilo aangekomen. Toen ik begon vanuit mijn vorige stage woog ik 72 kilo en nu +/- 78 kilo. Daar liep ik iedere dag bijna 1,5 uur en bewoog ik veel en nam ik nooit de fiets of de auto. Ik sta om 06:15 op en ben om 19:15 gemiddeld thuis. Voor mijn stage zit ik 8 uur achter een computer (vormgeving) Daarnaast is mijn reistijd per enkele reis met OV 2 uur en 10 minuten van deur tot deur. In totaal zit ik dus 12,5 uur gemiddeld per dag waarbij ik lichamelijk inactief ben.
Mijn eetstructuur inmiddels:
'smorgens:
- 1 ontbijtkoek met boter of 1 boterham (of sinds kort heel klein beetje brinta)
- 1,5 glas melk of Coolbest orange
Tussendoor:
- 1 ontbijtkoek met boter
- 1 Glas melk of Coolbest orange
Lunch
- 3 boterhammen afgewisseld met rosbief, philadelpia, 48 + kaas of pindakaas (grof)
- 1 kop champignon cup a soup
Tussendoor
- 1 Banaan of speculaas koekje.
- 1 glas thee, of 1 glas Coolbest orange.
S' avonds:
(Heel gevarieerd)
-Maaltijdsalade met varkenshaas en stukjes brood
- Spagetti met gehakt en varierende saus
- Biefstuk met krieltjes en boontjes
- 2 Glazen Cola Light
Late avond:
(Dit is niet iedere avond, soms heb ik niks maar soms wel, dit varieert maar als ik wat eet, als volgt:)
- of 2 Handjes nootjes (Gezouten)
- of 3 Handjes Oven baked Lays Paprika
- 2 Glazen Cola Light
Heeft er iemand tips of tricks om een kilo of 2/3 af te vallen in deze structuur?
Sporten is op dit moment niet heel reëel aangezien ik pas om 19:15 thuis ben en dan nog moet eten en vervolgens om 22:00 in bed moet liggen. Hier heb ik ook weinig fut voor maar ik wil wel meer beweging doen. Voor mijn stage wandelde ik vaak en pakte ik ook weer vaker de trap etc, dat soort dingen.