abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134602536
Onze badkamer wordt verbouwd en nu hebben we voor de vloer een antraciet tegel uitgezocht van 30x60 met een lichte glans en een klein spikkeltje erin, maar we twijfelen over de kleur voeg. De muren worden betegeld met mat witte tegels, ook 30x60, met een lichtgrijze voeg, omdat een witte voeg toch wel erg snel smerig wordt.

Ik neig voor de vloer naar een lichtere voeg dan de tegel, maar doe je dan dezelfde als op de muur of toch een tintje donkerder? Of is juist een even donkere voeg mooi? Hebben jullie misschien voorbeelden van een donkere of lichtere voeg thuis?
pi_134602731
Op de vloer zou ik een de voegen een tint lichter grijs doen dan de vloertegels, wandtegels gewoon wit ander staat het denk ik erg onrustig. Gebruik wel voegsel van goede kwaliteit, niet van de bouwmarkt dus (vaak over de houdbaarheidsdatum, slechtere kwaliteit)! Een witte voeg op de wand wordt nauwelijks vies, helaas waren de vorige bewoners bij ons zo dom om ook de vloer wit in te voegen, dan wordt het wel vies. Moet het nog maar eens een keertje lichtgrijs invoegen...
pi_134607614
Ik vind de witte voeg in de hoeken en net boven de douchebak toch aardig vies worden bij mijn ouders... En lichtgrijs vind ik ook wel erg sjiek :)

Bijvoorbeeld:

Witte voegen op de vloer gaat hem sowieso niet worden nee, maar ik was benieuwd naar hoe een donkere voeg eruit ziet bij een donkere vloer. Daar kan ik namelijk geen voorbeelden van vinden, maar van een lichtere voeg wel:

Zij hebben allebei wel witte voegen op de muur idd.
pi_134607892
Ik zou denk ik grijs doen voor je vloertegels, omdat het contrast tussen wit en antraciet al groot is, doet het op de vloer al lichter ogen, ondanks dat de kleur donkerder is dan de voeg van je wandtegel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')