abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2013 @ 03:16:51 #1
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_134594785
Beste kattenliefhebbers,

Het lijkt me leuk om een centraal topic aan te maken over bijzondere of leuke belevenissen door jullie opgeschreven over (vooral) jullie eigen katten.

We kennen het bijna allemaal... de aparte fratsen van onze katten. Soms vertalen we dit naar menselijke eigenschappen, soms verwonderen we ons eigenlijk alleen maar.
Ongetwijfeld spelen dergelijke taferelen zich ook af bij hondenbezitters (daar ben ik ook benieuwd naar) maar laten we het in dit topic alleen over katten hebben.

En laten we eerlijk zijn; zowel herkenning in kattengedrag is bijna net zo leuk als compleet onverwacht gedrag.

Alles is mogelijk; filmpjes gevonden op het internet, verhalen en/ of foto's van eigen katten in bijzondere situaties. Of gewoon een leuke verhalende stijl van de belevenissen van uw kat!

Enkele regels

- Alleen nieuwe belevenissen schrijven we vetgedrukt. Antwoorden op andermans poezen belevenissen houden we vetvrij. En alleen de titel of subtitel wordt vetgedrukt, niet de rest van de tekst.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 23 december 2013 @ 03:21:08 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134594830
Katten die kinderen aanvallen _O_
Dit is nu al een goed topic
pi_134594856
Troost
In juni was mijn kat Odin erg ziek, dit bleek nierfalen te zijn (uiteindelijk was het nierkanker). Ik heb een paar dagen met hem op de grond geslapen omdat het zo slecht ging met hem. Uiteindelijk heb ik hem op bed gedaan. Hij legde z'n kopje op m'n arm en ik moest huilen (wetend dat het niet lang zou gaan duren). En ineens vliegt er een poot naar m'n schouder alsof hij wilde zeggen: "Het is goed zo". Nog geen twee dagen later hebben we hem in laten slapen omdat hij zo hard achteruit ging dat het niet meer te doen was voor hem :'(

Alweer 6 maanden dat hij er niet meer is, zucht.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  maandag 23 december 2013 @ 03:32:29 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_134594966
Ik start met een beetje geluk.

Kleine poes denkt dat oude poes lekkerder melk krijgt

Sinds een maandje of 4 heb ik een jonge poes opgenomen in mijn woning. Ik had al een kater van een jaar of wat.
En sinds enkele weken is poes er van overtuigt dat mijn oudere katertje lekkerder melk krijgt als haarzelf. Ik gooi haar drinkbakje deels vol met melk... maar kijkt ze hiernaar om?? No way.
Ze is er van overtuigt dat ik mijn katertje voortrek. En dus neemt ze geen slok van haar eigen melk... en wacht slechts tot ze de laatste druppels van het bakje van mijn katertje kan oplikken.
En zelfs als ze zelf de keuze heeft tussen de drinkbakjes... ze vertrouwd het niet tot katertje zijn keuze maakt.

Anderzijds weet mijn katertje het ook weer zeker...als ik op de bank lig onder een deken... dan heb ik daar eten onder verstopt. En meneer rust niet tot ik alle geheimen van de bank (mezelf en mijn deken incluis) heb opgedoekt... en zelfs dan heeft meneer nog zoiets van... hoe heb je dat geflikt?
Ik kom zo dadelijk nog wel een terug voor een herhalingscontrole... en noem me gek, maar ik trap er toch meestal wel weer in. Wat een kat wil, krijgt een kat... zelfs als het een vertrouwenscrisis waard is. De kat trekt meestal aan het langste eind. Bij mij wel in elk geval. :*
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 23 december 2013 @ 03:43:29 #5
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_134595087
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 03:21 schreef hugecooll het volgende:
Katten die kinderen aanvallen _O_
Dit is nu al een goed topic
Dat kan een apart topic worden (als vraag)... maar als je het een beetje leuk weet te verpakken kan het hier ook onder.

Ik heb hier zelf ook wel een beetje ervaring mee. Mijn jongste neefje Youp was rond de drie jaar en vond het wel erg leuk om te proberen mijn katertje tussen de deur en de deur opening proberen te vangen. Nu is mijn katertje niet agressief naar mensen toe...
Maar mijn jongste neefje had het echt helemaal verbruid bij mijn katertje... en op een gegeven moment zie ik aan mijn katertje een blik of manier van lopen... waar ik zeker van was dat het menens was.
Ik weet bijna zeker dat mijn katertje mijn neefje flink te grazen had willen nemen.
En neefje verdiende dit ook, ergens was ik zelfs voor mijn katertje.

Maar ik heb het verhinderd, en mijn broertje en zijn vrouw hiervan verteld. Youp heeft sindsdien alle katten met rust gelaten. Misschien omdat hij wat ouder werd of misschien door wat klappen op zijn billen (mijn broertje is hierin wel wat rigoureus, maar het werkt wel).

Ik hoef in elk geval niet meer mijn jongste neefje in de gaten te houden met mijn katertje of mijn jonge poesje... als hij het niet kan aaien, blijft hij er uit de buurt. 8-)
  maandag 23 december 2013 @ 03:46:28 #6
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_134595116
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 03:22 schreef joyvke het volgende:
Troost
In juni was mijn kat Odin erg ziek, dit bleek nierfalen te zijn (uiteindelijk was het nierkanker). Ik heb een paar dagen met hem op de grond geslapen omdat het zo slecht ging met hem. Uiteindelijk heb ik hem op bed gedaan. Hij legde z'n kopje op m'n arm en ik moest huilen (wetend dat het niet lang zou gaan duren). En ineens vliegt er een poot naar m'n schouder alsof hij wilde zeggen: "Het is goed zo". Nog geen twee dagen later hebben we hem in laten slapen omdat hij zo hard achteruit ging dat het niet meer te doen was voor hem :'(

Alweer 6 maanden dat hij er niet meer is, zucht.
Ook een mooi doch triest verhaal. Laat dat ook welkom zijn in dit topic.
En ik kan verder ook niet controleren of het echt zo was... noch kunnen de moderatoren. Maar juist daarom past zo'n verhaal juist zo goed in dit centraal topic! *O*
pi_134595134
Mijn kat ging dood aan kanker :{
-XOXO-
  maandag 23 december 2013 @ 04:48:50 #8
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_134595637
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 03:47 schreef datismijnmening het volgende:
Mijn kat ging dood aan kanker :{
Dat is alles behalve leuk (behalve misschien Leuk(emie)). maar daar zou ik de grens willen trekken.
Dit heeft ook te weinig met gedrag van katten te maken. Sorry, maar daar is een ander topic voor nodig... iets in de trand van "we herdenken overleden katten" of zoiets.

Het topic dat ik in gedachten heb, doet ons kattenliefhebbers soms glimlachen... soms schaterlachen.. maar hoe dan ook is het op een positieve manier aan kattenmanieren gelinkt.
Een lach en soms een traan... maar het gaat nooit alleen maar om de doodstrijd van een kat.

Gelieve ajb hiervoor een nieuw topic te starten. Vooral opdat jouw rouw over jouw kat beter tot zijn recht kan komen... want dit is echt niet het topic waarin je je wilt treuren over jouw overleden kat.

Verder kan is slechts met je meeleven... in elk geval een beetje. ;(
  maandag 23 december 2013 @ 05:09:25 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_134595775
Mijn kat vind het superleuk om achter mij aan te lopen, bijna alsof ik een hond heb die ik uit laat. :D Hij blijft ook echt keurig in de buurt.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 23 december 2013 @ 05:20:59 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134595828
poezels
pi_134596733
Sinds bijna drie weken heeft mijn vriendin de relatie verbroken. We woonden 4 jaar samen. Kat 1 hadden we 3 jaar, en kat 2 een jaar.

Sinds ze weg is, merk ik dat de katten voelen dat ik er erg emotioneel onder ben. Zo lag kat 2 nooit bij me in de buurt, altijd in zijn mandje. Op bed lagen ze wel eens, maar meestal op een apart dekbed, aan het voeteneind.

Sinds de breuk blijven ze altijd bij me in de buurt, en zijn aanhankelijker dan ooit. Ze liggen ineens beide naast/tegen/op me op de bank. In bed willen ze niks liever dan tegen me aanliggen. Het is zo mooi om te zien dat de katten dingen lijken aan te voelen. ook de onderlinge strijd die ze nog wel eens hadden, is zo goed als weg, zeker als ze bij me liggen.
Ga ik naar boven, beide katten ook, ga ik ergens zitten, komen ze gelijk bij me zitten.

Misschien vinden mensen het gay, maar ik heb er erg veel troost aan!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_134596752
scheel van de honger

Mijn katten staan hier bekend in de buurt als plunderaars, ondanks dat ze voldoende brokjes krijgen, gaan ze elke container nog langs, deze krijgen ze ook gewoon open.
Zelf heb ik standaard een halve tegel erop liggen, de buurman heeft een bloempot erop om het kleine tuig uit de container te houden, maar de rest van de buurt doet er eigenlijk weinig aan, dus soms hoor je een klap en zie je een kat van mij weer smakkend voorbij lopen, of mensen krijgen bijna een hartverzakking omdat ze iets willen weggooien en er ineens een kat of twee uitspringen.
Nu zei de dierenarts al van, Little ze worden echt te dik! Dus kan wel zeggen dat ze er goed volgevreten uitzien
Nu werd het van de zomer een gewoonte om voor het huis te ontbijten, katten hadden net weer eten gehad en waren weer op plundertocht, zien we ineens zien we Spooky eraan komen drentelen en die had ineens door dat er dus een complete ontbijt tafel stond,met kaas, broodjes, dus begon die te mauwen, te smeken, raar over de grond draaien om maar te laten zien hoe slecht hij het wel niet had en dat hij verschrikkelijke, echt verschrikkelijke honger had.
Maar soms zeggen blikken meer dan woorden en meneer ging zo bij de tafel staan

[ Bericht 0% gewijzigd door LittleLady op 23-12-2013 10:02:23 ]
pi_134597139
Mijn kat is echt ontzettend bang en schrikkerig. Ik had gister een reisfluitketel water (voor thee) op, want waterkoker is kapot. En toen hij heet was maakte ie een geluidje. Mijn kat ving dat op en wist overduidelijk niet wat het was, dus ze ging met gespitste oortjes luisteren, heen en weer lopen. Langzaam dichterbij komen, maar toch weer niet durven.

Ik heb echt zo hard moeten lachen om haar.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_134597560
En zo kijkt ze naar brood met Ardenner boterhamworst.

pi_134597575
En zo als ik het in m'n mond stop.

pi_134597608
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 10:07 schreef Brummetje_ het volgende:
En zo als ik het in m'n mond stop.

[ link | afbeelding ]
Dat is geen blij gezichtje
pi_134598327
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:10 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat is geen blij gezichtje
Idd, omdat zij het niet krijgt. :P
pi_134599654
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 10:47 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Idd, omdat zij het niet krijgt. :P
Katten kunnen dan zo lekker chagarijnig kijken, honden gaan alleen maar zieliger kijken alsof de depressie steeds heftiger word
pi_134904909
Billie

Billie was m'n eerste kat. Ik was 4 en hij een paar maandjes. Zwart-wit wassie. Waar hij was was ik en andersom. Hij sliep altijd bij me. De eerste jaren waren we onafscheidelijk..toen hij gecastreerd moest worden was ik woedend en verstopte ik hem onderin de wasmand. Billie sliep altijd bij mij. Ik werd er gek van als ik sliep en hij beet zachtjes in mijn hoofd. Dan kreeg hij weleens een dreun, waar ik dan later altijd spijt van had. Billie en ik speelden altijd urenlang en hij wist altijd precies hoe ik me voelde.

Toen ik ouder werd was het allemaal minder intens maar toen ik 27 was werd ik gebeld. Billie zouden ze laten inslapen, hij kon niet meer op zijn achterpootjes staan en at niet meer. Ik racete naar huis..Billie zat op m'n schoot. Iedereen was er behalve mn moeder. Ze kwam thuis. Billie keek ons 1 voor 1 aan en stierf. Alsof hij op ons wachtte.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 02:37:59 #20
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135304326
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 05:09 schreef MPC60 het volgende:
Mijn kat vind het superleuk om achter mij aan te lopen, bijna alsof ik een hond heb die ik uit laat. :D Hij blijft ook echt keurig in de buurt.
Ja mijn katten ook... zeker wanneer ze in onbekend territorium komen. Dan vertrouwen ze echt helemaal op jou! Als je hem/ haar niet voor ging, dan zouden ze het waarschijnlijk nooit gedurfd hebben.

Weliswaar is het geen zeldzaamheid, maar wel een teken dat ze jou helemaal vertrouwen. Naar mijn schatting doen 10 tot hooguit 20% van de katten dit. Dus niet echt heel zeldzaam, maar jouw katten vertrouwen jou wel! En dat is ook best een prestatie... ^O^
  vrijdag 10 januari 2014 @ 02:46:57 #21
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135304464
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 09:03 schreef craftyvirus het volgende:
Sinds bijna drie weken heeft mijn vriendin de relatie verbroken. We woonden 4 jaar samen. Kat 1 hadden we 3 jaar, en kat 2 een jaar.

Sinds ze weg is, merk ik dat de katten voelen dat ik er erg emotioneel onder ben. Zo lag kat 2 nooit bij me in de buurt, altijd in zijn mandje. Op bed lagen ze wel eens, maar meestal op een apart dekbed, aan het voeteneind.

Sinds de breuk blijven ze altijd bij me in de buurt, en zijn aanhankelijker dan ooit. Ze liggen ineens beide naast/tegen/op me op de bank. In bed willen ze niks liever dan tegen me aanliggen. Het is zo mooi om te zien dat de katten dingen lijken aan te voelen. ook de onderlinge strijd die ze nog wel eens hadden, is zo goed als weg, zeker als ze bij me liggen.
Ga ik naar boven, beide katten ook, ga ik ergens zitten, komen ze gelijk bij me zitten.

Misschien vinden mensen het gay, maar ik heb er erg veel troost aan!
Het woord "Gay" is nog nooit zo positief bedoeld als jij het zegt.
Toen mijn ex-vriendin en ik hadden gebroken heb ik voor het eerst mijn katertje klagelijk horen miauwen, toen ik werd opgehaald. Hij wist dat er iets mis was... een dag later heb ik hem weer opgehaald met een poezenmand, zodat ze niet los zou lopen in de auto.
Sinds kort heb ik ook een jonge poes... en beiden kruipen ze bij me in bed in de warmte/ luwte van mijn lichaamsholten. De ene gaat liggen tussen mijn buik en mijn bovenbenen. De ander gaat liggen tussen mijn bovenbenen en onderbenen.

Erg leuk voor hun, maar ik zweet als een otter... omdat ik ik me amper kan omdraaien.
Maar ach, die poezels zijn het toch allemaal waard uiteindelijk! Haha.
En als het "Gay" is om deze katten hun zin te geven... dan ben ik ook maar Gay! ;)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 02:55:13 #22
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135304589
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Katten kunnen dan zo lekker chagarijnig kijken, honden gaan alleen maar zieliger kijken alsof de depressie steeds heftiger word
Je zou mijn buurpoes eens moeten zien... elegant lopend, iets groter dan mijn katertje, en ook iets groter... maar verder wel heel veel gelijkenis.
En dan springt mevrouw op mijn afvalcontainer. Met grote ogen alsof ze het "meisje met de zwavelstokjes was"... en ik kan daar geen weerstand tegen bieden. Ze krijgt minimaal wat droge brokjes en soms meer... Maar chagrijnig lijkt ze totaal niet. Ze weet dat ze hier altijd wat kan krijgen. En ik trap er bijna elke keer weer in. Maar sinds ik een tweede poes heb, komt ze hier steeds minder vaak langs. Maar als ze komt, dan krijgt ze altijd wel wat extra;s. Misschien niet zoveel als eerst, maar ja, ik heb nu ook twee katten te verzorgen. ;)
pi_135429750
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:46 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Het woord "Gay" is nog nooit zo positief bedoeld als jij het zegt.
Toen mijn ex-vriendin en ik hadden gebroken heb ik voor het eerst mijn katertje klagelijk horen miauwen, toen ik werd opgehaald. Hij wist dat er iets mis was... een dag later heb ik hem weer opgehaald met een poezenmand, zodat ze niet los zou lopen in de auto.
Sinds kort heb ik ook een jonge poes... en beiden kruipen ze bij me in bed in de warmte/ luwte van mijn lichaamsholten. De ene gaat liggen tussen mijn buik en mijn bovenbenen. De ander gaat liggen tussen mijn bovenbenen en onderbenen.

Erg leuk voor hun, maar ik zweet als een otter... omdat ik ik me amper kan omdraaien.
Maar ach, die poezels zijn het toch allemaal waard uiteindelijk! Haha.
En als het "Gay" is om deze katten hun zin te geven... dan ben ik ook maar Gay! ;)
Wat ontzettend lief O+

De mijne zijn ook net honden. Als ze horen dat er iets door de brievenbus geduwd wordt, vliegen ze allebei erop af. Kat 1 likt aan neus, hand en ligt vaak in showmodus op zijn ruggetje zodat we beter bij zijn buikje kunnen. Kat 2 is niet zo knuffelig. Eigenlijk alleen wanneer het hem uitkomt. Soms komt ie op mijn borst liggen en duwt hij zijn kopje in mijn nek O+ Of wanneer ik aan het bellen ben duwt hij zijn snuit tussen met gezicht en de telefoon. Alsof ik niet mag bellen :P

Vroeger zei ik altijd dat ik honden leuker vond als katten, maar ik ben daar zeker op teruggekomen!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:26:33 #24
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135465341
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat ontzettend lief O+

De mijne zijn ook net honden. Als ze horen dat er iets door de brievenbus geduwd wordt, vliegen ze allebei erop af. Kat 1 likt aan neus, hand en ligt vaak in showmodus op zijn ruggetje zodat we beter bij zijn buikje kunnen. Kat 2 is niet zo knuffelig. Eigenlijk alleen wanneer het hem uitkomt. Soms komt ie op mijn borst liggen en duwt hij zijn kopje in mijn nek O+ Of wanneer ik aan het bellen ben duwt hij zijn snuit tussen met gezicht en de telefoon. Alsof ik niet mag bellen :P

Vroeger zei ik altijd dat ik honden leuker vond als katten, maar ik ben daar zeker op teruggekomen!
Jouw katten en mijn katten lijken wel op elkaar qua karakters (voor zover ik nu kan beoordelen).
Mijn oudste is niet erg knuffelig... maar als hij op mijn schouders springt, dan wil hij geaaid worden (bizar genoeg is dat meestal als ik op de wc zit haha).
De jongste is echt een knuffelpoes... en inderdaad ook zij gaat op haar rug liggen om over haar buik geaaid te worden. Ze kan ook minuten lang mijn hand likken. En ja, ook rennen ze vaak naar de brievenbus. Vandaag vond ik zelfs een reclamefolder in de kattenbak. *)
pi_135470776
Leuk, kattenverhalen.

Onze jongste poes, Poef, komt uit het asiel. Toen we daar een kijkje gingen nemen kwam ze meteen naar mij toe, klom op me, ging in mijn nek liggen spinnen en kroelen en viel vervolgens onder mijn kin in slaap! Ik had nog niet eens goed kunnen kijken hoe ze eruit zag, dus even later toch maar wakker gemaakt en even op een tafeltje gezet. De liefde was meteen wederzijds O+
Ze woont nu anderhalve maand bij ons en met de grote poezen gaat het ook heel goed samen.
Ze is nog steeds heel kroelerig en aanhankelijk, ze wil constant bij me in de buurt zijn (hebben ze alle drie last van overigens, als ik opsta en naar een andere kamer ga, zitten ze binnen een paar minuten allemaal daar) en als ik op de WC zit komt Poef gezellig op schoot zitten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')