abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 18:19:24 #101
135305 beequeen
Lost.
pi_135154337
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:12 schreef Gert het volgende:
Als je die teksten van De Mol zo leest over dat zogenaamde "huggen", dan krijg ik niet de indruk dat er in de uitzending eens uitgebreid op ingezoomd gaat worden. Blijkbaar mag het niet meer dan een hug zijn, om wat voor reden dan ook. Bij Jinek beweerde hij zelfs dat ze hun kleren nog aan hadden. Dat klopt toch niet? Of stonden ze met hun kleren onder de douche?
In aanvang wel, maar op een gegeven moment niet meer.
Check het Filmpjestopique,
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 18:25:28 #102
388664 crew  Dotteke
pi_135154584
Eerste-heftige-zoenpartij-in-Utopia-vastgelegd

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pia-vastgelegd.dhtml
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_135154730
Ik hoop wel dat De Mol nu even een maandje of zo niet overal op tv te zien zal zijn. Het was wel een beetje overkill.
pi_135154842
Het ene naar het andere tv-programma bericht nog ff snel over Utopia, voordat het begint. Bij Shownieuws(of weet ik veel hoe dat tegenwoordig heet) belde John de Mol nog ff. Niks bijzonders. Dat wel.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:35:03 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135154956
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:05 schreef beequeen het volgende:
Sjon aan de telefoon. Hij is niet gespannen voor de uitzendingen. Hij heeft de uitzending van woensdag al bekeken en dat ziet er geweldig uit.
Hij is alleen benieuwd naar de kijkcijfers morgenochtend, met name het marktaandeel.

Weer over het huggen, stelde niks voor. Ze zochten troost bij elkaar.

Sjon zegt dat er een badkuip lag met gaten, die hebben ze omgetoverd tot hottub.
Ik heb geen gat gezien, behalve de stop.
Op Radio 1 hoorde ik hem toch echt zeggen dat ze hem ergens verstopt hadden:

Redactie Frontpage maandag 6 januari 2014 @ 18:37:40 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135155050
Op sbs net deed Sjon of die kuip er toevallig ergens lag
pi_135155136
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef SunChaser het volgende:
Op sbs net deed Sjon of die kuip er toevallig ergens lag
Die hadden ze even over het hoofd gezien toen ze die oude oud gemaakte nieuwe loods bouwden.
  Redactie Frontpage maandag 6 januari 2014 @ 18:59:57 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:40:04 #109
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_135178982
Utopia trekt 1,5 miljoen kijkers

AMSTERDAM -
Ruim 1,5 miljoen mensen zagen maandagavond de eerste aflevering van Utopia, het nieuwste megaproject van John de Mol. Daarmee staat Utopia op nummer 7 in de kijkcijfer top 25.

Met alleen de kleren die ze aan hebben, zitten de kandidaten sinds eind december op een kaal afgesloten terrein, in Laren, waar 103 camera's hen een jaar lang 24 uur per dag zullen volgen terwijl ze een nieuw bestaan opbouwen.

De Mol maakte in 1999 internationaal naam met Big Brother. Ruim 4500 mensen wilden meedoen aan zijn nieuwe programma, dat elke werkdag tussen 19.30 en 20.00 uur te zien zijn. De uitzending van maandag duurde bij uitzondering een uur.

DWDD

Met een nipte voorsprong heeft De Wereld Draait Door (DWDD) maandag meer kijkers getrokken. Naar DWDD keken 1,6 miljoen mensen, zo bleek dinsdag uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Samen met RTL Boulevard, dat maandag goed was voor 1,1 miljoen kijkers tussen 18.30 en 19.30 uur, strijden de twee programma's om de gunst van de televisiekijker tussen 18.30 uur en 20.00 uur. DWDD is verplaatst van Nederland 3 naar Nederland 1 en begint bovendien al om 19.00 uur. Dat was voorheen om 19.30 uur.

De drie programma's vielen overigens allemaal buiten de top-5 van de dag, die werd gevormd door achtereenvolgens het Journaal om 20.00 uur, Spoorloos, Radar, Dokter Deen en Goede Tijden, Slechte Tijden.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:30:46 #110
356822 Speedball
14.gif in je peopert
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 januari 2014 @ 11:06:13 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_135181771
Het nieuwe realityprogramma van John de Mol, hield de gemoederen op Twitter gisteravond bezig. De reacties waren - op zijn zachtst gezegd - wisselend.

Cabaretier Jochem Myjer kan er de lol wel van inzien. 'Nu al met stip de leukste dierentuin van Nederland!' Ook presentator Manuel Venderbosch is onder de indruk: 'Er zit snelheid in, spanning, emotie en goeie types. Wie heeft die gecast?! (...) Way to go!'

Vooral de basisbehoeften van de verschillende deelnemers - wodka, nagellak - kon op de nodige scepsis rekenen. 'Natuurlijk. Wodka is een basisbehoefte! Als ontsmettingsmiddel ja,' merkt Humberto Tan op. Kop van Jut is kandidaat Rienk, een dakloze die het liefst blootsvoets door het leven gaat. Filosoof, dominee, betweter, drammer: het zijn nog de meest gematigde kwalificaties voor de meest betwiste deelnemer van Utopia.

Toch zijn er ook positieve geluiden. 'Ja ik denk dat ik dit een heerlijk programma ga vinden,' zegt soapacteur Ferry Doedens. Rob Kamphues is iets gematigder positief met de kwalificatie 'wel geinig'.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135183168
quote:
:D Nou John de Mol. Hoe ga jij je hier uit lullen toen je bij Evan Jinek laatst zei dat het geen acteurs/reality "mensen" waren maar echte doorsnee mensen uit de samenleving. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 11:54:37 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 januari 2014 @ 12:56:26 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_135185161
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D Nou John de Mol. Hoe ga jij je hier uit lullen toen je bij Evan Jinek laatst zei dat het geen acteurs/reality "mensen" waren maar echte doorsnee mensen uit de samenleving. :W
Ben bang dat ie dit niet leest.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 19:20:58 #114
137949 Disana
pi_135201003
Volgens John de Mol op SBS gebeuren er grappige dingen. Fotografen in de boom, helicopters, drones boven de schuur.
pi_135205680
In Show Vandaag werden de volgende cijfers genoemd:

110.000 keer is de app gedownload
650.000 unieke bezoekers voor de site, 12 miljoen pageviews
pi_135208533
Ik kwam net op Twitter deze grafiek tegen die een vergelijking geeft tussen de 'online-belangstelling' voor Utopia van gister en vandaag.

Geen idee hoe ze dat meten trouwens. Mag hopen dat de kijkcijfers niet eenzelfde trend laten zien.
  woensdag 8 januari 2014 @ 00:05:58 #118
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_135217596
'Het kijkcijfer van de eerste aflevering van Utopia overtreft onze stoutste verwachtingen', zegt Remko van Westerloo, directeur televisie bij SBS6. Hij noemt het geweldig dat het nieuwe realityprogramma van SBS6 gisteravond uit de startblokken ging met met ruim 1,5 miljoen kijkers.

'We hadden de laatste dagen wel door dat het programma erg begon te leven, maar het is geweldig dat dit ook vertaalt in mooie kijkcijfers, reageert de tv-directeur. 'Het is een mooie beloning voor iedereen die bij dit ambiteuze project betrokken is en er de afgelopen maanden keihard aan heeft gewerkt.'

SBS6 maakte vandaag bekend dat Utopia ook online een succes is met meer dan 650.000 bezoekers voor de website die gezamenlijk 13 miljoen pageviews realiseerden. De Utopia-app is de afgelopen dagen 110.000 maal gedownload.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-verwachtingen.dhtml
  woensdag 8 januari 2014 @ 00:37:04 #119
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_135218517
'Dit moet toch nep zijn?'
De kritiek is op Twitter niet veel anders. "John de Mol aan de slaappillen. Waarom? Hij kan toch ook gewoon de live stream van Utopia kijken?", aldus tonprater Rob Scheepers uit Sterksel. De jonge Gijsjan Tak uit Oud-Gastel verwoordt dat dusdanig: "Utopia gaat echt helemaal nergens over, wat een poepprogramma."

Geert Oosterwijk, Bredanaar in Amsterdam, zet op het sociale medium andere vraagtekens bij het programma. "Ik zie een volwassen man compleet uit zijn dak gaan omdat een houten kistje dicht kan. Dit moet toch nep zijn?"

Pepijn Nagtzaam uit Tilburg wilde 'de TV aanzetten om Utopia eens te proberen en te kijken wat 't nou was'. Dat lukte niet. "De batterijen van de afstandsbediening zijn op. Dit moet een teken zijn", vervolgde hij zijn tweet.

Bredanaar Ruud Benard, bekend van de eerste Big Brother, was eerder al duidelijk over het concept. "Ik ben een beetje bang dat dit programma om verkeerde redenen wordt gemaakt. Om de poen vooral", zei Ruud tegen Omroep Brabant.

http://www.omroepbrabant.(...)+niet+in+Utopia.aspx
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  woensdag 8 januari 2014 @ 07:08:46 #120
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_135221448
’Big Brother en Utopia ONVERGELIJKBAAR’

Producent John de Mol vindt dat Big Brother en Utopia eigenlijk onvergelijkbaar zijn: „Het is slechts hetzelfde genre. Bij Big Brother moesten ze spellen doen, was de koelkast goed gevuld en waren de inwoners elkaars tegenstanders. Nu zijn ze médestanders; ze moeten sámen een samenleving bouwen.;
De bedenker van het spraakmakende tv-concept zegt dat de verhoudingen tussen de vijftien bewoners daardoor heel anders zijn. „De eerste weken is de hoofdrol voor de doeners, de makers. Dat zie je ook duidelijk: de 53-jarige aannemer Paul nam meteen de leiding. Maar op een gegeven moment zijn de wc’s gebouwd en is er elektriciteit. Dan zullen anderen het roer overnemen. Je voelt de jongere bewoners nu al morren.”
John de Mol is een beetje grieperig, maar hij wijst zonder aarzelen de vier hoofdrolspelers van dit moment aan: Hakim, Aike, Paul en Billy. „Zij hebben de taken verdeeld en nemen de initiatieven. Maar hun rol wordt een andere als er geld verdiend gaat worden. Dan komen ook de vragen aan de orde over wat voor soort samenleving het uiteindelijk wordt. Nu is het nog een collectief en worden alle inkomsten en uitgaven verdeeld. Als anderen het stokje overnemen en bijvoorbeeld één daarvan meer geld binnensleept dan de andere veertien bij elkaar, dan kun je je voorstellen dat zo iemand ook meer zeggingskracht wil over waaraan het besteed gaat worden. We hebben nog allerlei fases voor de boeg. Wat de criticasters ook zeggen, ik denk dat juist dát ervoor zorgt dat het niet saai wordt.”
En dan hebben we het nog niet over het wegstemmen van bewoners gehad. Een systeem dat over twee weken wordt geïntroduceerd: „De bewoners geven elkaar tijdens een bijeenkomst openlijk punten. Ze hebben er elk drie te vergeven. De drie bewoners met de meeste punten zijn genomineerd voor vertrek. Vervolgens komen er twee nieuwe potentiële bewoners in de loods. Zij blijven 48 uur waarna de groep besluit wie mag blijven. Die nieuwkomer zegt vervolgens wie van de drie genomineerden Utopia moet verlaten. Het zal een week zijn met veel herrie. Het is aan de Utopianen met wie ze het beloofde land willen bouwen.”

De eerste week in Utopia heeft al veel commotie gebracht. Er zijn zelfs mensen die beweren dat Billy en Andrea actrice zijn: „Ik kan met mijn hand op mijn hart, met twee vingers in de lucht, op de gezondheid van mijn zoon zeggen dat dat niet zo is. Er is ook niks gescript. We hebben het al eerder gezien bij reality: als je een groep mensen isoleert gebeuren er dingen. Dat is nu ook zo.”
Hij heeft zelf Paul het meest gevolgd: „Dat is niet alleen een doener, maar een heel emotionele man, die het de hele tijd maar heeft over zijn vrouw en vier kinderen. Het gevolg is dat alle vrouwen uit Utopia hem willen troosten en een soort ’knuffelaannemer’ van hem maken. Ik geloof ook dat die zoen in de douche tussen hem en Billy een soort fysiek troostzoeken was, waaruit verder niks voortvloeit. Ik verwacht wel vrijpartijen, maar niet van hen. En ik kijk naar de zwerver op blote voeten, Rienk. Hij heeft een enorme fanschare onder jonge Nederlanders. Zijn uitspraken en pure, rechtlijnige levenshouding spreken aan.”
En John verbaast zich over Hakim: „Hij heeft zich zonder er al te veel voor te doen bovenin de hiërarchie geplaatst. Het is een van origine Marokkaanse oliebollenbakker met Maastrichtse tongval, die zei dat hij wel aan Utopia wilde meedoen omdat het een beschaafd concept is. Big Brother of De gouden kooi vond hij ordinair. Maar hij was van de week wel de eerste die zo begon de schelden tegen Vanessa, dat we de helft moesten wegpiepen. Je hoort het, ik zit zelf ook met verbazing te kijken.”

Telegraaf
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 10:46:46 #121
137949 Disana
pi_135224871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:08 schreef Poezewoes het volgende:

[..]
Telegraaf
Eindelijk komt er meer uit hem dan alleen maar lof. Hij heeft er dus toch goed over nagedacht.
pi_135225142
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:08 schreef Poezewoes het volgende:

Producent John de Mol vindt dat Big Brother en Utopia eigenlijk onvergelijkbaar zijn: „Het is slechts hetzelfde genre. Bij Big Brother moesten ze spellen doen, was de koelkast goed gevuld en waren de inwoners elkaars tegenstanders. Nu zijn ze médestanders; ze moeten sámen een samenleving bouwen.;
De bedenker van het spraakmakende tv-concept zegt dat de verhoudingen tussen de vijftien bewoners daardoor heel anders zijn. „De eerste weken is de hoofdrol voor de doeners, de makers. Dat zie je ook duidelijk: de 53-jarige aannemer Paul nam meteen de leiding. Maar op een gegeven moment zijn de wc’s gebouwd en is er elektriciteit. Dan zullen anderen het roer overnemen. Je voelt de jongere bewoners nu al morren.”
John de Mol is een beetje grieperig, maar hij wijst zonder aarzelen de vier hoofdrolspelers van dit moment aan: Hakim, Aike, Paul en Billy. „Zij hebben de taken verdeeld en nemen de initiatieven. Maar hun rol wordt een andere als er geld verdiend gaat worden. Dan komen ook de vragen aan de orde over wat voor soort samenleving het uiteindelijk wordt. Nu is het nog een collectief en worden alle inkomsten en uitgaven verdeeld. Als anderen het stokje overnemen en bijvoorbeeld één daarvan meer geld binnensleept dan de andere veertien bij elkaar, dan kun je je voorstellen dat zo iemand ook meer zeggingskracht wil over waaraan het besteed gaat worden. We hebben nog allerlei fases voor de boeg. Wat de criticasters ook zeggen, ik denk dat juist dát ervoor zorgt dat het niet saai wordt.”
En dan hebben we het nog niet over het wegstemmen van bewoners gehad. Een systeem dat over twee weken wordt geïntroduceerd: „De bewoners geven elkaar tijdens een bijeenkomst openlijk punten. Ze hebben er elk drie te vergeven. De drie bewoners met de meeste punten zijn genomineerd voor vertrek. Vervolgens komen er twee nieuwe potentiële bewoners in de loods. Zij blijven 48 uur waarna de groep besluit wie mag blijven. Die nieuwkomer zegt vervolgens wie van de drie genomineerden Utopia moet verlaten. Het zal een week zijn met veel herrie. Het is aan de Utopianen met wie ze het beloofde land willen bouwen.”

De eerste week in Utopia heeft al veel commotie gebracht. Er zijn zelfs mensen die beweren dat Billy en Andrea actrice zijn: „Ik kan met mijn hand op mijn hart, met twee vingers in de lucht, op de gezondheid van mijn zoon zeggen dat dat niet zo is. Er is ook niks gescript. We hebben het al eerder gezien bij reality: als je een groep mensen isoleert gebeuren er dingen. Dat is nu ook zo.”
Hij heeft zelf Paul het meest gevolgd: „Dat is niet alleen een doener, maar een heel emotionele man, die het de hele tijd maar heeft over zijn vrouw en vier kinderen. Het gevolg is dat alle vrouwen uit Utopia hem willen troosten en een soort ’knuffelaannemer’ van hem maken. Ik geloof ook dat die zoen in de douche tussen hem en Billy een soort fysiek troostzoeken was, waaruit verder niks voortvloeit. Ik verwacht wel vrijpartijen, maar niet van hen. En ik kijk naar de zwerver op blote voeten, Rienk. Hij heeft een enorme fanschare onder jonge Nederlanders. Zijn uitspraken en pure, rechtlijnige levenshouding spreken aan.”
En John verbaast zich over Hakim: „Hij heeft zich zonder er al te veel voor te doen bovenin de hiërarchie geplaatst. Het is een van origine Marokkaanse oliebollenbakker met Maastrichtse tongval, die zei dat hij wel aan Utopia wilde meedoen omdat het een beschaafd concept is. Big Brother of De gouden kooi vond hij ordinair. Maar hij was van de week wel de eerste die zo begon de schelden tegen Vanessa, dat we de helft moesten wegpiepen. Je hoort het, ik zit zelf ook met verbazing te kijken.”

Telegraaf
Hij beweerde toch eerst dat het slechts een hug was :')
pi_135248233
BILD heeft ook al opgemerkt dat Utopia kennelijk een potentieel interessante show is, en brengt het erg groot:

http://www.bild.de/unterh(...)n-34112452.bild.html

quote:
DAS NEUE PSYCHO-SPIELCHEN VON BIG BROTHER-ERFINDER JOHN DE MOL
Kandidaten werden für
ein Jahr weggesperrt

Neue Psycho-Show von Big Brother-Erfinder John de Mol!
Ein Strom- und ein Wasseranschluss, zwei Kühe und ein paar Hühner – der Beginn einer perfekten Welt? Zumindest wenn es nach den Machern der neuen TV-Show „Utopia“ geht, die am Montag Premiere im niederländischen Fernsehen hatte.
15 Kandidaten werden ein Jahr lang 30 Kilometer entfernt von Amsterdam weggesperrt. Abgeschottet von der Außenwelt sollen sie ihre eigene Gesellschaftsordnung aufbauen.

In einem von Äckern umgebenen Hangar sollen die Teilnehmer ihr Miteinander mit ihren selbst aufgestellten Regeln organisieren und sich aus der eigenen landwirtschaftlichen Produktion versorgen. Dafür haben sie ein festgelegtes Jahresbudget zur Verfügung.

Natürlich werden sie rund um die Uhr gefilmt. Jeder Schritt, jede Bewegung, jedes Gespräch wird von den Kameras erfasst. Fernsehzuschauer können ihnen von Montag- bis Freitagabend für jeweils eine halbe Stunde dabei zuschauen. Online stehen die Bewohner „Utopias“ unter Dauerbeobachtung – rund um die Uhr können die Utopisten beobachtet werden.

Genau wie bei Big Brother können Kandidaten aus „Utopia“ gewählt werden. Kein Wunder, dass das Format der Reality-Show „Big Brother“ ähnelt. Sie stammt vom gleichen Macher, John de Mol. Dieser sagte in der niederländischen Zeitung De Volkskrant, dass die Show ein soziales Experiment sei.

Auch wenn die Gegner der Show kritisieren, dass de Mol gar nicht an einer perfekten Welt, sondern lediglich an Chaos und Streit interessiert sei – die Einschaltquoten geben dem TV-Macher Recht. Die erste Show erzielte eine Einschaltquote von 25 Prozent.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage woensdag 8 januari 2014 @ 20:44:47 #124
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:54:46 #125
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_135249130
quote:
Die vertaling doet het niet helemaal.

Onder het originele artikel zitten wat zeikduitsers over 'dat ze dan meteen levenslang hadden kunnen geven'. Was Das Dorf ook niet zo'n lang project in Duitsland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')