Controleer de stekkerverbinding in de ketel zelf eens. Conector X12, 1 en 2. Zit dat dat goed, dan is de print kapot.quote:Op maandag 23 december 2013 00:22 schreef rklerck het volgende:
Dat heb ik gedaan en de thermostaat start wel op, alleen na de installatie komt de F203 melding.
De kabel zit er goed in, moet ik dat stekkertje er zelf uithalen en bekijken?quote:Op maandag 23 december 2013 00:27 schreef cvboer het volgende:
[..]
Controleer de stekkerverbinding in de ketel zelf eens. Conector X12, 1 en 2. Zit dat dat goed, dan is de print kapot.
Maak eens een doorverbinding rechtstreeks op 1 en 2, gaat de ketel nu wel aan?quote:Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef rklerck het volgende:
[..]
De kabel zit er goed in, moet ik dat stekkertje er zelf uithalen en bekijken?
Bedoel je met een doorverbinding, zonder dat stekkertje? Sorry hoor, maar heb er niet zoveel verstand van. Ik kan alles wel uitvoeren, maar weet niet precies wat je bedoelt :-)quote:Op maandag 23 december 2013 00:35 schreef cvboer het volgende:
[..]
Maak eens een doorverbinding rechtstreeks op 1 en 2, gaat de ketel nu wel aan?
met stekkertje, een doorverbinding/draadbrugje.quote:Op maandag 23 december 2013 00:36 schreef rklerck het volgende:
[..]
Bedoel je met een doorverbinding, zonder dat stekkertje? Sorry hoor, maar heb er niet zoveel verstand van. Ik kan alles wel uitvoeren, maar weet niet precies wat je bedoelt :-)
Dus een draad lopend van 1 naar 2? Ik wil het graag zeker weten voor ik het doe.quote:Op maandag 23 december 2013 00:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
met stekkertje, een doorverbinding/draadbrugje.
Dat bedoel ik .quote:Op maandag 23 december 2013 00:39 schreef rklerck het volgende:
[..]
Dus een draad lopend van 1 naar 2? Ik wil het graag zeker weten voor ik het doe.
Bedankt voor je snelle reactie in ieder geval!
Ligt eraan waarvoor hij aanspringt, cv of ww.quote:Op maandag 23 december 2013 00:55 schreef rklerck het volgende:
[..]
Is het normaal dat de ketel elke keer een paar seconden aanspringt?
Hmm. is denk ik alleen op het begin.. Nu is hij continu aan! (met doorverbinding dus),quote:Op maandag 23 december 2013 00:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ligt eraan waarvoor hij aanspringt, cv of ww.
Mooiquote:Op maandag 23 december 2013 00:57 schreef rklerck het volgende:
[..]
Hmm. is denk ik alleen op het begin.. Nu is hij continu aan! (met doorverbinding dus),
Daar ben ik echt super blij mee, heeeel erg bedankt voor je hulp! Het kan niet aan de thermostaat liggen denk je?quote:Op maandag 23 december 2013 00:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mooiprobleem opgelost dus. Het zit dus in je kabel. deze goed controleren of eventueel vervangen.
Denk het niet, in 98% van de gevallen is zijn de draden niet ver genoeg gestript, waardoor de verbinding niet goed is. Kwestie van goed controleren dus.quote:Op maandag 23 december 2013 01:08 schreef rklerck het volgende:
[..]
Daar ben ik echt super blij mee, heeeel erg bedankt voor je hulp! Het kan niet aan de thermostaat liggen denk je?
Dat krijg je als pijpfitters het werk van een elektriciën gaan doenquote:Op maandag 23 december 2013 01:13 schreef cvboer het volgende:
[..]
Denk het niet, in 98% van de gevallen is zijn de draden niet ver genoeg gestript, waardoor de verbinding niet goed is. Kwestie van goed controleren dus.
Voel mij dan ook niet aangesproken. Ik heb mijn opleiding E monteur dan ook keurig afgemaakt.quote:Op maandag 23 december 2013 01:15 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat krijg je als pijpfitters het werk van een elektriciën gaan doen
Was natuurlijk ook niet voor jou persoonlijk bedoeld, maar als je aan geeft dat bij 98% de draden niet voldoende gestript zijn geeft dat toch wel wat te denken.quote:Op maandag 23 december 2013 01:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Voel mij dan ook niet aangesproken. Ik heb mijn opleiding E monteur dan ook keurig afgemaakt.Weliswaar mbo niveau 2, maar toch. Vond ik meer dan genoeg.
Oke, ik ga er morgen mee aan de slag.quote:Op maandag 23 december 2013 01:13 schreef cvboer het volgende:
[..]
Denk het niet, in 98% van de gevallen is zijn de draden niet ver genoeg gestript, waardoor de verbinding niet goed is. Kwestie van goed controleren dus.
Niet voldoende gestript, of draadbreuk, kom het vaak genoeg tegen.quote:Op maandag 23 december 2013 01:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Was natuurlijk ook niet voor jou persoonlijk bedoeld, maar als je aan geeft dat bij 98% de draden niet voldoende gestript zijn geeft dat toch wel te denken.
prima, succes.quote:Op maandag 23 december 2013 01:22 schreef rklerck het volgende:
[..]
Oke, ik ga er morgen mee aan de slag.
Bedankt!
Roept de calenta al om onderhoud? Dat is namelijk veel belangrijker dan een onderhoudscontract.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:11 schreef rklerck het volgende:
Nou,
Het is weer een hele tijd geleden, maar heb een aantal dagen geleden een nieuwe isense gehad van remeha. Dit lost alleen het probleem niet op..
Wat zou het nog meer kunnen zijn? Ik denk zelf aan de printplaat (Remeha print PCU-03)..
De ketel is nog geen 2 jaar dus zou ik nog garantie moeten hebben volgens mij..? Alleen ik heb nog nooit onderhoud laten plegen (was van plan dit jaar een contractje af te sluiten), is het dan nog mogelijk om het via de garantie te laten lopen? Daar komt nog bij dat de installateur failiet is gegaan..
Alle ideeën zijn welkom?
Dan maar hopen dat de onderhoudsintervallen niet zijn uitgezet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Roept de calenta al om onderhoud? Dat is namelijk veel belangrijker dan een onderhoudscontract.
Garantieclaim zal via een installateur moeten lopen in het algemeen, je zou remeha zelf kunnen bellen en het probleem uitleggen dat je installateur failliet is.
Echt moeilijk zijn ze bij remeha niet.
Maar gezien je geduld zal dat nog wel enkele maanden duren.
Waarbij duidelijk aangegeven is deze niet te wijzigen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de onderhoudsintervallen niet zijn uitgezet.
Wij zetten hem standaard uit, omdat we toch op periodieke tijden onderhoud plegen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:29 schreef klipper het volgende:
[..]
Waarbij duidelijk aangegeven is deze niet te wijzigen.
Wijziging wordt opgeslagen en kan later uitgelezen worden.
Bij een wbv kan ik dat nog begrijpen, maar bij losse particulieren niet, die zijn dit jaar klant en volgend jaar niet meer.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wij zetten hem standaard uit, omdat we toch op periodieke tijden onderhoud plegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |