abonnement Unibet Coolblue
pi_141017044
Het allerbeste Emil, ik heb van je genoten! :*
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 00:55:37 #202
425473 Straatverlichting
pi_141017350
Te triest die reacties hier... maar goed, ieder zijn (complottheatraal) geouwehoer..

Voor mij... een eerlijke gast, met humor (echt goed om moeten lachen!), idd een leiderstype die daarover nog moet leren.. maar bovenal gewoon een fijn mens. Hij gaf mede kleur aan het zooitje ongeregeld daar en was zeker een grote steunpilaar.

Fuck de haters.. 8-)
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 09:55:31 #203
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_141022058
Die info over die brief (wat hij van tevoren bekend heeft gemaakt) komt uit 1e hand hoor. Dat is echt waar.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:58:31 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141022123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef djkoelkast het volgende:
Die info over die brief (wat hij van tevoren bekend heeft gemaakt) komt uit 1e hand hoor. Dat is echt waar.
Die info heb je van Emil of Lydia?
Ik geloof er iig niets van dat Emil de psychische gezondheid van zijn vriendin op zo'n manier te grabbel zou gooien. Daarvoor vind ik hem te integer. En zo goed kan die gozer nu ook weer niet acteren. Het is een edelfigurant, geen karakteracteur.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 09:59:58 #205
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_141022157
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die info heb je van Emil of Lydia?
Ik geloof er iig niets van dat Emil de psychische gezondheid van zijn vriendin op zo'n manier te grabbel zou gooien. Daarvoor vind ik hem te integer. En zo goed kan die gozer nu ook weer niet acteren. Het is een edelfigurant, geen karakteracteur.
1e hand, niet 0e hand ;)
Hij heeft letterlijk gezegd dat als hij klaar zou zijn, geen zin meer had hij zijn vriendin een brief zou laten sturen. Dit is toch ook perfect: op zijn hoogtepunt er uit en zijn borg niet kwijt en er niet uitgestemd.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:00:51 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141022175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:59 schreef djkoelkast het volgende:

1e hand, niet 0e hand ;)
Hij heeft letterlijk gezegd dat als hij klaar zou zijn, geen zin meer had hij zijn vriendin een brief zou laten sturen. Dit is toch ook perfect: op zijn hoogtepunt er uit en zijn borg niet kwijt en er niet uitgestemd.
Uit eerste hand betekent van de persoon zelf.
Nee, ain't buying.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141022359
Wat is een 0e hand :')
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 10:12:24 #208
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_141022415
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uit eerste hand betekent van de persoon zelf.
Nee, ain't buying.
Dan geloof je het niet, ik heb dit van iemand die hem persoonlijk kent en ik weet dat dit is wat er gezegd is. Het is gezegd voor hij er in ging. Geen enkele reden om dit te verzinnen, ik niet en die persoon ook niet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:40:44 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141023187
Hij heeft altijd gezegd dat als er iets met Lydia zou zijn, hij er direct uit zou gaan. Na het organiseren van het worstelgala, was de urgentie om daar te blijven weg. En toen kwam het nieuws dat het slecht ging met zijn vriendin. Kan me met de beste/slechtste wil ter wereld niet indenken dat Emil zo vals in elkaar zit om de ziekte van zijn vriendin hiervoor te misbruiken of dat zijn vriendin daarin mee zou gaan.

Ik denk dat er wat ruis op de lijn zit, waardoor die intentie tot voorbedachte rade is verworden. Zo werkt dat meestal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141023268
Precies, waarschijnlijk toen duidelijk was dat hij in Utopia kwam een keer op een feestje geroepen 'Haha, en als ik het zat ben stuur jij gewoon een zielige brief dat je ziek ben, en kom ik naar huis!'. En nu gebeurt het écht en is het ineens 'IK WIST HET !!!1111!!'
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 11:02:20 #211
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_141023786
Want jullie waren er bij toen het verteld werd. Doe er mee wat je wil, dit is wat er gezegd is, niet meer en niet minder.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:15:30 #212
16715 Mylene
*schatje*
pi_141028234
Hij was alleen nog niet klaar. Vandaag en morgen zouden er foto's worden gemaakt voor Men's Health.
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 13:26:28 #213
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_141028586
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:15 schreef Mylene het volgende:
Hij was alleen nog niet klaar. Vandaag en morgen zouden er foto's worden gemaakt voor Men's Health.
Waarbij het al zeker was dat hij nooit op de cover zou komen, dus geen reden om daar voor te blijven. Stoppen op je hoogtepunt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:35:13 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141028938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:26 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Waarbij het al zeker was dat hij nooit op de cover zou komen, dus geen reden om daar voor te blijven. Stoppen op je hoogtepunt.
Tuurlijk. Cover or bust.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:39:41 #215
16715 Mylene
*schatje*
pi_141029113
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:26 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Waarbij het al zeker was dat hij nooit op de cover zou komen, dus geen reden om daar voor te blijven. Stoppen op je hoogtepunt.
Hoe kom je erbij dat het al zeker was, geef eens een bron? Ik heb naar de streams geluisterd toen de redacteur van dat blad er was en hij zei enkel dat er geen garantie was dat Emil op de cover zou komen. Ik weet ook dat Emil afgelopen zondagavond op de laptop nog bezig was met de voorbereidingen waarbij de focus zou liggen op het trainen van nek en benen.
pi_141030047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het al zeker was, geef eens een bron? Ik heb naar de streams geluisterd toen de redacteur van dat blad er was en hij zei enkel dat er geen garantie was dat Emil op de cover zou komen. Ik weet ook dat Emil afgelopen zondagavond op de laptop nog bezig was met de voorbereidingen waarbij de focus zou liggen op het trainen van nek en benen.
Hij kwam zowieso met 5 pagina's ofso in het blad. Maar ze wisten nog niet of de foto's ook zo mooi zouden zijn voor een cover in het blad. (eerst goedgekeurd worden in Amerika)
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 14:38:43 #217
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_141031235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 00:55 schreef Straatverlichting het volgende:
Voor mij... een eerlijke gast, met humor (echt goed om moeten lachen!), idd een leiderstype die daarover nog moet leren.. maar bovenal gewoon een fijn mens. Hij gaf mede kleur aan het zooitje ongeregeld daar en was zeker een grote steunpilaar.
Inderdaad een redelijk sympathieke peer. Wel een beetje (veel) Godfather-gedrag; iedereen moest de hele dag verantwoording aan hem afleggen.
Nou ja, het stomme is dat ze dat ook nog deden, dus enig overwicht had hij kennelijk wel. :)

Maar wat heb je nou precies van hem geleerd? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_141035350
Goeie complotten hier :')
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 18:06:08 #219
425473 Straatverlichting
pi_141038793
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Inderdaad een redelijk sympathieke peer. Wel een beetje (veel) Godfather-gedrag; iedereen moest de hele dag verantwoording aan hem afleggen.
Nou ja, het stomme is dat ze dat ook nog deden, dus enig overwicht had hij kennelijk wel. :)

Maar wat heb je nou precies van hem geleerd? :?
Wat ik heb geleerd?? Huh? Nee, ik schreef dat hij als leider nog te leren heeft.

Voor mij persoonlijk.... hmmm... ik moet bekennen dat deze hele show me wel wat aan het denken heeft gezet.. sporten opgepakt na 15 jaar en heb nog nooit zoveel pitaminen en groenvoer gegeten als de laatste 2 maanden... zien eten doet eten en zien bewegen doet bewegen.... ??? ^O^
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 18:11:23 #220
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_141038981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:06 schreef Straatverlichting het volgende:
Wat ik heb geleerd?? Huh? Nee, ik schreef dat hij als leider nog te leren heeft.
I know, maar er wordt hier nu zo met hem gedweept dat ik me afvroeg hoe lichtend hij als voorbeeld is voor elk van ons. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 18:17:45 #221
425473 Straatverlichting
pi_141039186


[ Bericht 100% gewijzigd door Straatverlichting op 13-06-2014 18:18:55 ]
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2014 @ 18:19:40 #222
425473 Straatverlichting
pi_141039223
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:11 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

I know, maar er wordt hier nu zo met hem gedweept dat ik me afvroeg hoe lichtend hij als voorbeeld is voor elk van ons. ;)
Ok, zo bedoel je.. Ja, dat kan ik niet echt zeggen. Maar bepaalde eigenschappen maken hem wel een voorbeeld (niet persé een voorbeeld als leider)... standvastig, doorzetter, consequent, steunpilaar om maar wat te noemen. :)
* Contra principia negantem disputari non potest *
* Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent*
pi_141063936
Emil geeft Utopia op voor zijn psychisch zieke vriendin Lidia

Een grote schok ging afgelopen week heen door Utopia-deelnemer EMIL SITOCI (29). Achter de noodkreet van zijn psychisch zieke vriendin LIDIA school meer leed dan de professioneel worstelaar kon bevroeden en was dan ook beslist niet tegen dovemans oren. „Ik heb gekozen voor de liefde: zij heeft mij harder nodig dan Utopia. Deze strijd leveren Lidia en ik samen.”

’Deze strijd leveren wij samen’

Voor het eerst zag EMIL sinds hij van huis wegging om in zijn Utopia-avontuur te stappen, hoe slecht het met zijn geliefde was gesteld. „LIDIA was vermagerd, stil en emotioneel. En ik besloot daarop onze afspraak na te komen. Want Als er iets is, kom ik naar huis, had ik gezegd. Nu vechten we samen om haar uit deze periode van derealisatie, zoals haar aandoening heet, te laten klimmen.”
Ex-Utopiaan Emil en zijn vriendin Lidia zijn nu een jaar en een maand samen: „Achteraf denk ik dat mijn vertrek naar Utopia de druppel is geweest, want angst en stress zijn factoren die haar gevoel van onbehagen vergroten.” Foto: Mario Nap
Al twee keer eerder in haar leven – op haar zevende en op haar veertiende – kreeg LIDIA te maken met derealisatie, iets wat de artsen totdat die diagnose werd gesteld het ’Alice in Wonderland-syndroom’ noemden. EMIL: „Kort gezegd, voelt ze zich daardoor alsof het leven een droom is, alsof het niet echt is. Eerdere keren duurde het een paar weken voordat het over was. Maar deze laatste keer was anders. Toen begon het kort voordat ik Utopia inging. Alleen is het sinds mijn vertrek alleen maar erger geworden. Gesteund door familie en vrienden is Lidia gelukkig wel verder blijven zoeken naar oplossingen, waarna de diagnose derealisatie kon worden gesteld.”

Twijfelde je niet of je wel Utopia in moest gaan?

„Ik ging natuurlijk helemaal niet gerust weg. Maar omdat we vaak en in alle openheid daarover hebben gepraat, redeneerden we dat – zoals dat natuurlijk eerder bij Lidia het geval was – het na een korte tijd weer over zou zijn. Bovendien benadrukte Lidia dat ze het mij zo gunde om in Utopia te gaan. Ik zat al zó diep in de castingprocedure, ze wilde mij die kans niet ontnemen. Dat ze zo onzelfzuchtig was terwijl ze zich zo rot voelde… Dat vind ik heel mooi aan haar, dat zal ik echt nooit vergeten.”
„Utopia was voor mij echt belangrijk om te doen. Ik ben een sporter, een worstelaar, en heb mezelf altijd hogere doelen gesteld. Dat zag je in Utopia ook terug: ik organiseerde het worstelgala, regelde dat ik in een mannenblad zou komen. Dat zijn dingen die ik anders minder gauw zou kunnen doen.”
„Maar de afspraak was: Utopia mag nooit ten koste gaan van jou en anders moet je het zeggen. En gelukkig deed Lidia dat. Ja, ik was door haar noodkreet overvallen. Maar afspraak is afspraak, het is gewoon jammer van Utopia. Lidia heeft mij nu harder nodig dan de mensen in het programma. In die opvatting ben ik vrij stabiel en nuchter.”
Lidia en Emil zijn nog niet zo heel erg lang samen: één jaar en één maand. „En daarvan ben ik dus een half jaar van huis geweest voor Utopia. We leerden elkaar vorig jaar kennen door een fotoshoot voor het programma Life 4 You, waarin we allebei model waren. Omdat Lidia, net als ik, in Den Haag woont, werd ik door de productie gebeld of zij met mij kon meerijden naar de studio. Al meteen hadden we over de telefoon een klik. We bleken dezelfde humor te hebben en ontdekten in dat gesprekje dat we wat gemeenschappelijke kennissen hebben en spraken daarover tijdens die autorit naar CARLO BOSZHARD en IRENE MOORS. Vervolgens zijn we kort daarna met elkaar op date gegaan en samen gebleven.”
„Het is niet de eerste serieuze relatie die ik heb, maar ik ben geen relatiehopper”, gaat Emil verder. „Ik vind: als je een relatie hebt, moet je ’m ook écht hebben. Ik heb me bijvoorbeeld bij de casting van Utopia verbaasd dat er deelnemers waren die zeiden: Mijn vriend of vriendin weet niet eens dat ik hier ben. Dat zou ik echt van mijn leven niet doen. Je doet het samen of je doet het niet. Dat is mijn motto.”

De tijd dat Emil in Utopia zat, paste Lidia op zijn huis in Scheveningen.

„Achteraf denk ik dat mijn vertrek naar Utopia de druppel is geweest, want angst en stress zijn twee factoren die haar gevoel van onbehagen vergroten. Nu ik thuis ben, merk ik dat ze langzamerhand weer ontspant. Samen zoeken we naar wegen om haar situatie te verbeteren. Op dit ogenblik lopen verschillende afspraken met doktoren, maar we zoeken ook zelf naar alternatieven of therapieën die Lidia kunnen helpen om weer beter in haar vel te komen. Ik ga ervan uit dat ze zich over een tijdje weer de oude voelt.”

Zijn er medicijnen die haar helpen om stabieler te worden?

„Hebben we geprobeerd. Verschillende keren al. Maar niets helpt. Voor artsen is deze aandoening lastig te behandelen en voor de patiënt zelf is het ook moeilijk te handelen. Dat blijkt ook wel uit de berichtjes die ik sinds mijn vertrek uit Utopia krijg. Er zijn meerdere mensen die me hebben laten weten dat bij hen de derealisatie er opeens was, maar ook even zo plotseling weer weg kon zijn.”

Hoe is de communicatie tussen jullie?

„Op dit moment kunnen we goed met elkaar praten. Ze was afgevallen en stilletjes toen ik thuiskwam. Ik merkte dat ze sneller emotioneel was dan anders en dat ze fysiek minder actief was. Maar gelukkig kunnen we elkaar goed uitleggen wat er gaande is.”
„Voor ons is nu van groot belang dat we ons niet laten meeslepen in een negatieve spiraal. De angst dat je er niet meer uitkomt, moet je naast je neerleggen anders laat je je dan juist meezuigen in de verkeerde emotie. Ik geloof er heilig in dat het binnenkort beter met Lidia zal gaan. Ze is 22 jaar, veerkrachtig en sterk. Ik put hoop uit het feit dat ze er eerder ook op eigen kracht uit is gekomen. De afgelopen maanden heeft ze ook meerdere keren een helder moment gekend. En is voor mij ook een signaal dat ze druk bezig is met, zoals ik dat noem, het terugvinden van de juiste golflengte.”
Als rots in de branding voor Lidia kan Emil zelf rekenen op de steun van familie en vrienden. „Ik heb een heel fijne sociale kring, die er altijd voor me is. Eentje daarvan wil ik in het bijzonder noemen en dat ik mijn beste vriend WILLEM. Hij is ook in Utopia langs geweest. Hij komt altijd op voor mijn beste belangen en steunt me ook nu in deze periode met Lidia. Afgelopen week was ik ’s avonds laat bij Shownieuws en daarvoor moest ik Lidia in de avond een paar uur alleen laten. Willem bleef bij haar. Zo was Lidia gerust en ik ook.”

Oké, je hebt steun, maar hoe houd jij jezelf staande?

„In deze periode van mijn leven, én eerder binnen Utopia ook al, kan ik bogen op behoorlijk wat levenservaring. Ik ben als worstelaar de hele wereld over geweest, heb er vaak genoeg in mijn eentje voor gestaan. Daardoor heb ik geleerd beslissingen te nemen waar ik achter sta. Naar huis gaan was er ook zo een.”

Je spreekt heel open over Lidia’s psychische problemen, maar ik kan me voorstellen dat dit best lastig is.

„Dat valt mee, want ik doe gewoon altijd wat ik denk dat het beste is. Mensen hebben nu eenmaal interesse in onze situatie doordat ik in Utopia zat. Ik snap dat je dan beter een helder beeld kunt schetsen, dan dat er onduidelijkheid is.”

Hoe zie jij de toekomst voor je?

„Lidia heeft haar studie, ze zit in het vierde jaar van haar musicalopleiding, voorlopig op een laag pitje gezet. Dat geldt ook voor haar bijbaan. Maar ik weet zeker dat ze dat op termijn allemaal weer oppakt. Eerst moeten de gemoederen weer tot rust komen.”
„Ikzelf ben een worstelaar en sport is dus voor mij een belangrijke factor. Maar als de gesteldheid van Lidia het niet toelaat dat ik ver van huis ben en ik het dichterbij moet zoeken, dan doe ik dat. Zo laat ik nu een uitnodiging voor een toernooi in Japan aan me voorbijgaan. Ja natuurlijk is dat zonde, maar ik kan het voor Lidia gewoon niet maken om uit Utopia te komen uit liefde voor haar en dan vervolgens naar Japan te gaan. Uiteindelijk zal ik iets moeten vinden om te gaan doen. Daarvoor heb ik nog eventjes de tijd want ik heb gelukkig voordat ik in Utopia terechtkwam een buffer opgebouwd. Wel moet ik reëel zijn: in Europa gaat veel minder geld om in het worstelen dan daarbuiten. Dus dan zal ik écht iets anders moeten gaan doen. Ik heb een master gehaald in film- en televisiewetenschappen aan de Universiteit van Utrecht en heb al eerder werkervaring opgedaan in de televisiewereld, zowel voor als achter de schermen. Het lijkt me leuk om daar iets mee te gaan doen.”

Misschien levert Talpa, dat Utopia maakt, nog wat leuks op…

„Nou, daar durf ik niet over te speculeren, maar het is wel zo dat ze mij zeer duidelijk hebben laten weten dat ze het enorm hebben gewaardeerd hoe ik ben omgegaan met Lidia, de diagnose en uiteindelijk haar noodkreet om naar huis te komen. De tijd zal leren hoe onze toekomst er uit gaat zien. Zo lang ik maar zie dat Lidia steeds een beetje meer vooruitgaat, ben ik voor dit moment heel tevreden.”

Telegraaf
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:28:41 #224
41342 stormiot
Inge aka Storm
pi_141071732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:19 schreef Straatverlichting het volgende:

[..]

Ok, zo bedoel je.. Ja, dat kan ik niet echt zeggen. Maar bepaalde eigenschappen maken hem wel een voorbeeld (niet persé een voorbeeld als leider)... standvastig, doorzetter, consequent, steunpilaar om maar wat te noemen. :)
:Y *O*
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:27:24 #225
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_141249052


Fanmail van Emil :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')