abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134580515
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_134580615
En toen was het topic vol

Ik ook toen ik een beugel kreeg of mijn keelamandelen eruit gehaald waren potjes gekregen. Mijn moeder had een potje fruit 4mnd gekocht die vond ik toch niet lekker.

ik ga onze katten niet dragen maar er zijn katten die dat heel erg lekker vinden.
danic mooie rosalie O+
f van suiker geeft zoenen O+
limone je meisje lacht dat is echt zo'n smeltmoment he?
Ik heb ergens dit weekend ook een hele mooie femke voorbij zien komen
knuffel voor xm
pi_134580819
quote:
Nah, geschift :{
pi_134581108
Kyara dat klinkt als een hele leuke dag!

Angelatje, ik moet meteen aan je ouders denken, twee keer een tweeling, dat moet een verrassing geweest zijn! :D

Danic wat een lekker bekkie heeft je meisje!

Ik moest lachen om de binnenstebuitenkat _O-

Hier nooit hele gekke vragen. Meestal opmerkingen over z'n kleding eigenlijk. In de afgelopen week twee keer de vraag gekregen of F een jongen of meisje was, maar dat vind ik niet erg natuurlijk. Het viel me op omdat nog nooit eerder iemand het vroeg.

Ik heb gewerkt vandaag en ik kwam thuis en toen kwam F meteen naar me toe kruipen O+
pi_134581140
Ik was even weg en het topic ontspoort over babyvoeding met aromat, katten in draagdoeken en honden in roze kinderwagens

:X :') :o :'( :{ ;( |:( :N }:| :Y) o|O ~O> :|W

en dat waren volgens mij wel de relevante smileys.
pi_134581208
Oohh Kyara, als de kat van huis is… :D
pi_134581455
De smileys waren bedoelt voor de onderwerpen hoor. Niet voor het "ontsporen" ;)

Angelatje, wat bijzonder. Vriendin van me is ook 1 van 2 (j/m tweeling) en zij hebben dus ook geen bijzondere band.

Ik ging gister in de fout toen ik tegen mijn man begon over "als we ooit voor een 3e gaan"
ik zie ze heus wel als 2 individuen hoor... meestal :')
pi_134581511
Je bedoelde gewoon '3e zwangerschap' ;)
pi_134581700
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:57 schreef Shandaly het volgende:
Je bedoelde gewoon '3e zwangerschap' ;)
Ja, of ik moet toch een keer een cursus rekenen voor beginners geven. Dat misrekenen zorgde -gelukkig!- ook voor de tweeling.
pi_134581731
Afvallen met babypotjes. Ik heb er serieus eens aan zitten denken dat zoiets vast moet bestaan ja. De fruitpotjes vind ik serieus wel lekker, maar gewoon ff zelf een banaan schillen is ook de moeite niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 22 december 2013 @ 22:24:30 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134583235
T. kauwt sinds een paar dagen continu op z'n handen, kwijlt erg veel en laat vaak windjes.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt oid? Ik dacht zelf dat het gewoon samenhangt aan het ontdekken van handjes (veel kauwen = veel lucht inslikken).
Gewoon uit interesse ook trouwens :+
pi_134583276
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:24 schreef GotC het volgende:
T. kauwt sinds een paar dagen continu op z'n handen, kwijlt erg veel en laat vaak windjes.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt oid? Ik dacht zelf dat het gewoon samenhangt aan het ontdekken van handjes (veel kauwen = veel lucht inslikken).
Gewoon uit interesse ook trouwens :+
Of tanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134583324
Ik ga voor de tandenoptie *)
Sarcasme. Herken het.
pi_134583336
Dat is het allerleukste aan werken/wegzijn, dat je thuis komt en dat er dan een babietje blij is om jóu te zien!

Danic, wat een liefje!

En naakte katten in een draagdoek. :')
Hier weleens de vraag gehad of ik een pop in de doek had. En verder ook wel af en toe rare vragen, maar dat heb ik al vaker verteld. En daat staan gelukkig veel mee leuke vragen tegenover! Onbekenden die vragen of de vader in beeld is (ik zie er blijkbaar uit als een alleenstaande tienermoeder) en suggestieve vragen of ik de moeder ben. Tsja.

LE, dinsdag is ze jarig!

Oh en een daily! Hoe zie jij de verhouding met je kind voor je als hij/zij volwassen is? Elke dag langskomen, tot haar 25e thuis wonen of of of? En hoe verhoudt dat zich tot je relatie met je eigen ouders?
  zondag 22 december 2013 @ 22:26:47 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134583398
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of tanden.
Dacht ik ook nog even..maar voel/zie niks en hij is 10 weken.. (al zegt dat niks..)
Wel ineens elke dag poepluier ipv om de dag :9
pi_134583792
GotC! Je brengt me op een idee! E. kwijlt ook zo vreselijk (hurray voor de kwijldoekjes van Funky Giraffe, wat een goede aankoop was dat) en ligt steeds op haar handen te knagen. Vraag aan de meer ervaren moeders: kan het zo zijn dat je de tandjes nog niet ziet of voelt maar dat ze al wel aan het opkomen zijn??
pi_134583832
Oh en ik had nog een vraag aan Kyara! Het lijkt me heel moeilijk om je dochters als twee individuen te benaderen, vooral omdat ze zo lijken al probeer je dat wel. Maar zou je bijvoorbeeld het een optie vinden om dochters in andere kdv-groep te doen of later in andere klas op school? Het lijkt me heel lastig, of je dat 'geforceerd' moet doen of dat hun duo-schap is onvermijdelijks is en gewoon zo is (en soms voor- en soms nadelen oplevert)
pi_134584082
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:25 schreef Olf het volgende:

Oh en een daily! Hoe zie jij de verhouding met je kind voor je als hij/zij volwassen is? Elke dag langskomen, tot haar 25e thuis wonen of of of? En hoe verhoudt dat zich tot je relatie met je eigen ouders?
Lastige. Wilde gok: M blijft lang thuiswonen omdat hij dat wel lekker makkelijk vindt, D gaat de wereld verkennen maar hangt wel om de haverklap aan de telefoon en J wordt de dochter die trouw langs blijft komen. Maar dat kan volgende week weer totaal anders zijn.

En verder hoop ik dat ze het gewoon gezellig vinden om bij ons te komen. En ik hoop dag ze met kerst allemaal tegelijk komen, zo'n grote familie onder de kerstboom O+

Edit ivm tmi.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kyara op 23-12-2013 08:56:06 ]
  zondag 22 december 2013 @ 22:40:35 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134584304
Leuk, een Daily O+
Ik verwacht dat T. zo'n stoere vent wordt die, net zoals z'n vader, niet veel langskomt tenzij er 'problemen' zijn (dingen op werk of privé). Dat hij op zulke momenten ineens weer vaker langskomt.
Als hij maar weet dat hij altijd thuis welkom is en hij niks verplicht is.

Ik denk dat hij begin 20 wel uit huis is.

Zo gaat het bij ons namelijk ook :+ Als we vaak bij onze ouders zijn, loopt er iets niet lekker. Verder leven we lekker in onze bubbel O+
pi_134584448
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:33 schreef Olf het volgende:
Oh en ik had nog een vraag aan Kyara! Het lijkt me heel moeilijk om je dochters als twee individuen te benaderen, vooral omdat ze zo lijken al probeer je dat wel. Maar zou je bijvoorbeeld het een optie vinden om dochters in andere kdv-groep te doen of later in andere klas op school? Het lijkt me heel lastig, of je dat 'geforceerd' moet doen of dat hun duo-schap is onvermijdelijks is en gewoon zo is (en soms voor- en soms nadelen oplevert)
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van hoe ze zich ontwikkelen. Nu hangen ze bijvoorbeeld nog heel erg aan elkaar dus uit elkaar halen op het kdv vind ik geen optie. Basisschool hangt ook daar vanaf. Soms hangt het ene kind teveel aan het andere en komen ze allebei niet uit de verf en dan is het beter in ze uit elkaar te halen. Ik denk nu bijvoorbeeld kleuterklas samen en daarna apart.

Volgend jaar gaan we ook eencursus volgen over het opvoeden van een meerling, dan komen dit soort dingen ook aanbod.

Nu gaan ze nog redelijk gelijk op maar ze zullen ook eigen voorkeuren en interesses krijgen. J trekt nu ook al veel meer naar M toe. En met andere interesses en karakters krijg je vanzelf ook een andere benadering.

De tijd zal het leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 22-12-2013 22:48:40 ]
pi_134584676
Oh een personal Olf Kyara! :o

Ik hoop op dezelfde relatie als mijn broertje en ik met onze ouders hebben. Die bijvoorbeeld nu kerstvakantie hebben en dan zeggen "je hoeft niet langs te komen hoor, maar als je toch wilt: bij ons is het twee weken kerst".
Ik hoef nooit te bellen voordat ik kom en ze bellen hier ook onverwacht aan. Maar niet wekelijks. We whatsappen trouwens wel dagelijks.
Mijn vriend vraagt uit zichzelf wanneer we naar mijn ouders gaan O+

En ook al hebben ze al duizend keer gezegd dat ze echt niet willen dat we ons verplicht voelen, ze zitten ook echt niet te wachten tot we bellen. Maar we voelen ons wel altijd welkom. Ik kan me sinds F ineens voorstellen waarom sommige ouders niet kunnen verbergen dat ze hopen dat je heel vaak langskomt :@
Maar ik hoop dat het me toch lukt relaxed te blijven en F los te laten. Ik hoop nog erger dat hij dan zelf graag vaak langs komt natuurlijk ;)
  zondag 22 december 2013 @ 22:55:23 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134585180
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:32 schreef Juud-- het volgende:
GotC! Je brengt me op een idee! E. kwijlt ook zo vreselijk (hurray voor de kwijldoekjes van Funky Giraffe, wat een goede aankoop was dat) en ligt steeds op haar handen te knagen. Vraag aan de meer ervaren moeders: kan het zo zijn dat je de tandjes nog niet ziet of voelt maar dat ze al wel aan het opkomen zijn??
Dit vraag ik me dus ook af :Y
pi_134585286
Dat hoop ik wel, anders ga ik me toch afvragen waarom mijn baby mijn hele huis afknaagt :D
  zondag 22 december 2013 @ 23:02:05 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134585505
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:57 schreef Suikertante het volgende:
Dat hoop ik wel, anders ga ik me toch afvragen waarom mijn baby mijn hele huis afknaagt :D
Omnomnomnom!
Ik zie nu F. knagend aan een tafelpoot voor me :D
pi_134585550
Ze krijgen vaak last van het onderhuidse groeien, dat gaat schoksgewijs. Kan dus best zijn dat ze wel last hebben maar nog niks zichtbaar. Hier allemaal laat tandjes (M met 11 maanden, meisjes nog niks) maar wel af en toe last.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')