Nah, geschiftquote:Op zondag 22 december 2013 21:40 schreef Shandaly het volgende:
ff gegoogled: http://www.styletoday.nl/(...)met-babyvoeding.html
Ja, of ik moet toch een keer een cursus rekenen voor beginners geven. Dat misrekenen zorgde -gelukkig!- ook voor de tweeling.quote:
Of tanden.quote:Op zondag 22 december 2013 22:24 schreef GotC het volgende:
T. kauwt sinds een paar dagen continu op z'n handen, kwijlt erg veel en laat vaak windjes.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt oid? Ik dacht zelf dat het gewoon samenhangt aan het ontdekken van handjes (veel kauwen = veel lucht inslikken).
Gewoon uit interesse ook trouwens
Dacht ik ook nog even..maar voel/zie niks en hij is 10 weken.. (al zegt dat niks..)quote:
Lastige. Wilde gok: M blijft lang thuiswonen omdat hij dat wel lekker makkelijk vindt, D gaat de wereld verkennen maar hangt wel om de haverklap aan de telefoon en J wordt de dochter die trouw langs blijft komen. Maar dat kan volgende week weer totaal anders zijn.quote:Op zondag 22 december 2013 22:25 schreef Olf het volgende:
Oh en een daily! Hoe zie jij de verhouding met je kind voor je als hij/zij volwassen is? Elke dag langskomen, tot haar 25e thuis wonen of of of? En hoe verhoudt dat zich tot je relatie met je eigen ouders?
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van hoe ze zich ontwikkelen. Nu hangen ze bijvoorbeeld nog heel erg aan elkaar dus uit elkaar halen op het kdv vind ik geen optie. Basisschool hangt ook daar vanaf. Soms hangt het ene kind teveel aan het andere en komen ze allebei niet uit de verf en dan is het beter in ze uit elkaar te halen. Ik denk nu bijvoorbeeld kleuterklas samen en daarna apart.quote:Op zondag 22 december 2013 22:33 schreef Olf het volgende:
Oh en ik had nog een vraag aan Kyara! Het lijkt me heel moeilijk om je dochters als twee individuen te benaderen, vooral omdat ze zo lijken al probeer je dat wel. Maar zou je bijvoorbeeld het een optie vinden om dochters in andere kdv-groep te doen of later in andere klas op school? Het lijkt me heel lastig, of je dat 'geforceerd' moet doen of dat hun duo-schap is onvermijdelijks is en gewoon zo is (en soms voor- en soms nadelen oplevert)
Dit vraag ik me dus ook afquote:Op zondag 22 december 2013 22:32 schreef Juud-- het volgende:
GotC! Je brengt me op een idee! E. kwijlt ook zo vreselijk (hurray voor de kwijldoekjes van Funky Giraffe, wat een goede aankoop was dat) en ligt steeds op haar handen te knagen. Vraag aan de meer ervaren moeders: kan het zo zijn dat je de tandjes nog niet ziet of voelt maar dat ze al wel aan het opkomen zijn??
Omnomnomnom!quote:Op zondag 22 december 2013 22:57 schreef Suikertante het volgende:
Dat hoop ik wel, anders ga ik me toch afvragen waarom mijn baby mijn hele huis afknaagt
Realistisch beeldquote:Op zondag 22 december 2013 23:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Omnomnomnom!
Ik zie nu F. knagend aan een tafelpoot voor me
Ooooh, leuk. Vooral omdat J.'s lievelingsknuffel een schapie is! Moet ik onthouden!quote:Op zondag 22 december 2013 15:51 schreef danic het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Rijstewafel in een vershoudfolietje en verder even knippen en plakken. Zit je goed op niveau èn niks ongezonds.
Geef je bv? Eventueel kan je dan voor het voeden een beetje melk jn dr neusje druppelen zodat ze meer lucht krijgt...quote:Op maandag 23 december 2013 02:10 schreef ProjSkippy het volgende:
*slecht bijgelezen dus ego-post*
Awwwww, M.aud is snotverkouden. Overgenomen van Kix. Haar neus zit helemaal vol en haar ademhaling 'gnorft'.
Moet en / of kan ik iets doen, behalve eventueel de neuspeer gebruiken? Edit: en d'r temperatuur in de gaten houden. (Ik pak Google er niet bij ivm mogelijke hysterische verhalen.)
Arm ding, nog geen twee weken oud. Blijf van m'n baby af!
Snij een ui in een paar stukken en zet die onder haar bedje.quote:Op maandag 23 december 2013 02:10 schreef ProjSkippy het volgende:
*slecht bijgelezen dus ego-post*
Awwwww, M.aud is snotverkouden. Overgenomen van Kix. Haar neus zit helemaal vol en haar ademhaling 'gnorft'.
Moet en / of kan ik iets doen, behalve eventueel de neuspeer gebruiken? Edit: en d'r temperatuur in de gaten houden. (Ik pak Google er niet bij ivm mogelijke hysterische verhalen.)
Arm ding, nog geen twee weken oud. Blijf van m'n baby af!
Ik heb er 1 voor mn astma staan, vind het ideaal, minder benauwd en slijm komt makkelijk los voor mijn idee.quote:Op maandag 23 december 2013 08:21 schreef Cwen het volgende:
Goedemorgen
Elke 2 uyr wakker, want ook Ellie is bog steeds verkouden. Hier ook neusspray en zoutoplossing, maar ze lijkt vooral last te hebben van de megadroge lucht. Hebben de kachels op de bovenverdieping uit en overal water staan, maar het helpt niet. Iemand ervaring met een bevochtiger?
nee, ik gebruik meestal ductape.quote:Op maandag 23 december 2013 10:25 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie wel eens geprobeerd om, als jullie kind herrie, maakt met je vlakke hand zacht op haar of zijn mond te tikken, zoals toen je vroeger indiaantje speelde? Dat is hier dikke pret
Ja!quote:Op maandag 23 december 2013 10:25 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie wel eens geprobeerd om, als jullie kind herrie, maakt met je vlakke hand zacht op haar of zijn mond te tikken, zoals toen je vroeger indiaantje speelde? Dat is hier dikke pret
Dat doet ze hier zelf. Ze pakt je hand/vinger. En roept dan de hele tijd: uuuuuuuuuu en tikt dan met je hand of vinger tegen dr mond. En een lol dat ze heeft!quote:Op maandag 23 december 2013 10:25 schreef Spirit82 het volgende:
Megaspannend!! Wij gaan t ook weer in de verkoop zetten begin volgend jaar. Maar begin januari is nog wat te optimistischquote:Op maandag 23 december 2013 10:56 schreef Tally het volgende:
Net naar de makelaar geweest! Ons huis komt begin januari te koop te staan
We hebben al een geweldig huis gezien om terug te kopen maar eerst ons huis maar eens verkopen
Ik ben er helemaal hyper van. Maar jezus wat een hoop moet er nog gebeuren
Ja ik wil hier wegquote:Op maandag 23 december 2013 11:20 schreef Ticootje het volgende:
Hyperen om het te koop zetten van je huis…. Ok dan…
Ja, maar de huizenmarkt zit nog steeds in het slob… Jaartje te koop staan moet je niet vreemd van opkijken.quote:Op maandag 23 december 2013 11:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja ik wil hier weg
Ik zou eigen morgen langs de makelaar gaan maar omdat die achterlijke hond en zijn baas hier naast bezig waren terwijl ik aan het studeren was ben ik maar meteen gegaan.
Dat maakt ook niet uit. Tot die tijd zit ik goed.quote:Op maandag 23 december 2013 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar de huizenmarkt zit nog steeds in het slob… Jaartje te koop staan moet je niet vreemd van opkijken.
Huis wat ik huur staat nu 3 jaar te koop en heeft al 1 kijker gehad.
Nou ja het is ook niet zo dat ik verwacht binnen een week ons huis kwijt te zijnquote:Op maandag 23 december 2013 11:48 schreef Suikertante het volgende:
Olf ik hang qua sentiment een beetje tussen Tico en Tally in en verwacht er dus voorlopig niets van. En áls we dan weg komen hebben we een restschuld en wie weet belanden we dan eerst even in mijn ouders vakantiehuisje.
En pre-gefeliciteerd!Ik vond dat ook gek, ik heb de dag voor zijn geboorte als veel spannender ervaren dan de dag van de geboorte zelf. Toen was ik eigenlijk teveel in een roes en het was ook al begonnen dus ik wist dat het eraan zat te komen. Die dag ervoor was magisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Olf op 23-12-2013 15:31:39 ]
Binnenkant ook hoor. Dat had je ook kunnen zien mutsquote:Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef Suikertante het volgende:
Wat een mooie feestmuts heeft ze gekregen Olf!
Tally daar heb je gelijk in natuurlijkVoordat ik zwanger raakte hebben we ons huis ook geprobeerd te verkopen en dat lukte toen niet, we hadden al onze spullen bij mijn ouders staan, ik werd er helemaal gestoord van. Toen besloten we dat we of moesten zakken met de prijs, of moesten afwachten. En onze verwachtingen wat bijstellen, als het zou lukken zwanger te worden zouden we dus hier met een baby wonen. Dat is hartstikke leuk gebleken
Maar we beginnen nu wel eens over een eventuele tweede of over een keukentje/werkbankje voor F als hij één wordt, hij past nu niet meer op de zelfgemaakte minicommode, dat soort dingen. We beginnen toch te verlangen naar iets groters of op z'n minst iets met een deur waar je hem achter kunt leggen als hij wil slapen.
Jullie huis ziet er van buiten trouwens prima uit
quote:Op maandag 23 december 2013 11:58 schreef Olf het volgende:
Dit was net op het kinderdagverblijf.![]()
![]()
![]()
(Ja, ik ga de komende 24 uur jullie zo zat maken met mijn updates dat iedereen blij is als ik morgen ben doorgeschoven)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Haha. Wat gemeen zeg.quote:
Vast nietquote:Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Olf het volgende:
Het is toch niet gek dat mijne nog helemaal niets gericht zegt?
Dat moest ik ook altijd doen van de kraamquote:Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef Cwen het volgende:
Olf, wat lief!
Lot, wauw! Wat gaat ze hard! Grote meid
Kyara, wat lief!
Ik zie een tijgeraar
Juud en GotC, hier wordt ook alles in de mond gestopt! Ik wentel nu dus het lepeltje in de druppels vit D en die sabbelt ze af, zo leuk!
Geen kraam dus geen tipsquote:Op maandag 23 december 2013 15:03 schreef Juud-- het volgende:
Welke tip van je kraamverzorgster vond je zo goed dat je 'm nu nog steeds gebruikt?
Ik hoop toch dat niemand die tip ooit nog nodig gaat hebbenquote:Op maandag 23 december 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Geen kraam dus geen tips
In het ziekenhuis vooral geleerd hoe je een baby uit de couveuse kan halen zonder verstrikt te raken in draadjes
neuh, denk ook niet dat dat nog pastquote:Op maandag 23 december 2013 15:29 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat niemand die tip ooit nog nodig gaat hebben
Ik heb het niet gedaan… Hij zat in de stoel om de eten en verder niet.quote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje aan de moeders van de wat oudere kindjes: laten jullie je kind veel zitten? E vindt het fantastisch, maar het lijkt mij nog niet zo heel goed voor haar rug om al echt lang te zitten toch?
Ik werd er nogal expliciet op gewezen bij het cb de vorige keer namelijk, dat je het niet teveel moest doen als ze nog niet zelf konden gaan zitten.
Maarja, als je kind heerlijk zit te spelen en gelijk begint te huilen als je haar neerlegt... dan sta je daar met je goede bedoelingen
Oh hoe dan?quote:Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
neuh, denk ook niet dat dat nog past
Maar ik lees dus wel even mee voor de handige tips
Ik heb namelijk de meeste tips van fok (dat een romper met poep niet per se via het hoofd uit hoeft bijvoorbeeld).
Ehm jaquote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje aan de moeders van de wat oudere kindjes: laten jullie je kind veel zitten? E vindt het fantastisch, maar het lijkt mij nog niet zo heel goed voor haar rug om al echt lang te zitten toch?
Ik werd er nogal expliciet op gewezen bij het cb de vorige keer namelijk, dat je het niet teveel moest doen als ze nog niet zelf konden gaan zitten.
Maarja, als je kind heerlijk zit te spelen en gelijk begint te huilen als je haar neerlegt... dan sta je daar met je goede bedoelingen
Hier ook huilen bij liggen, en madam is 4 maanden... We hebben haar half zittend, half liggend of wel rechtop op schoot (wel voorover leunend). Ze trekt zichzelf ook al omhoog aan m'n arm - zou niet weten wat eraan te doen!quote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Pssst, je inbox is vol! Zie V&Aquote:Op maandag 23 december 2013 16:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou ja, volgens het cb is het dus niet goed voor de rug. Maar ik gebruik de kinderstoel idd ook wel eens om haar bij me te hebben in de keuken.
+1 madame wil het liefst zitten, zal ook wel met de reflux te maken hebben.quote:Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier ook huilen bij liggen, en madam is 4 maanden... We hebben haar half zittend, half liggend of wel rechtop op schoot (wel voorover leunend). Ze trekt zichzelf ook al omhoog aan m'n arm - zou niet weten wat eraan te doen!
Haha, herkenbaar! E wilde met 3 maanden ook al niet meer liggend op de arm, die moest je rechtop houden tegen je schouder aanquote:Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier ook huilen bij liggen, en madam is 4 maanden... We hebben haar half zittend, half liggend of wel rechtop op schoot (wel voorover leunend). Ze trekt zichzelf ook al omhoog aan m'n arm - zou niet weten wat eraan te doen!
Oh!quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Pssst, je inbox is vol! Zie V&A
Reflux is rotquote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
+1 madame wil het liefst zitten, zal ook wel met de reflux te maken hebben.
Dat dus. Ik heb wel een kraamhulp gehad, twee keer, maar geen noemenswaardige tips eigenlijk. (Denk dat dé Fok tip over 'rompers kunnen ook naar beneden uit' zelfs een goede tip van ons voor de kraamhulp wasquote:Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb namelijk de meeste tips van fok (dat een romper met poep niet per se via het hoofd uit hoeft bijvoorbeeld).
Da's nog altijd beter dan J.s 'met je hoofd tegen de spijlen aan hameren'...quote:Op maandag 23 december 2013 16:19 schreef Shandaly het volgende:
Met het muziekdoosje tegen de spijlen aan hameren is favoriet... wat een herrie maakt dat!
Femke deed dat net met de vloer... ze was weer van het kleed af 'gekropen', en kopte zo d'r voorhoofdje op de grond. Was niet voor herhaling vatbaarquote:Op maandag 23 december 2013 16:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Da's nog altijd beter dan J.s 'met je hoofd tegen de spijlen aan hameren'...
Hier is het meestal spelen na wakker worden. Als ie z'n speen uit bed gooit is dat meestal het teken dat ie t zat is, en uit bed gehaald wil worden.
Ja, 's ochtends is het ook brabbelen, kraaien en op het muziekdoosje rammen, maar na de korte slaapjes overdag is het altijd huilen... Zo gek!quote:Op maandag 23 december 2013 16:19 schreef Shandaly het volgende:
En Cwen, nee, Femke wordt eigenlijk sowieso nooit huilend wakker (* Shandaly zoekt stukje hout om op af te kloppen). Ze begint vaak gewoon wat te brabbelen en te spelen. Met het muziekdoosje tegen de spijlen aan hameren is favoriet... wat een herrie maakt dat!
Op wat voor manier treffend? Je herkent ze qua uiterlijk al? Of hoe ze tov elkaar liggen? /nieuwsgierigquote:Op maandag 23 december 2013 16:31 schreef Kyara het volgende:
*auw*
Ik kwam nog een stickje met echofoto's tegen. En nu ik mijn meiden dus wat beter ken, is deze foto echt zo treffend.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nog niet de tijd gehad om bij te lezen, maar dat ga ik zeker wel proberen.
LB, ik kan nog even samen met je posten hier.![]()
Kyara, de foto van de echo. Ik blijf het zo bijzonder vinden om te zien, twee kindjes in je buik!![]()
Gek en leuk om weer te lezen over de wat oudere baby's. Bij M. (zoontje) vond ik elke ontwikkeling weer reuze gaaf, maar nu bij J. heb ik echt zoiets van: blijf nog maar lang zo'n kleine pruts.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Lekker aan het oefenen dusquote:Op maandag 23 december 2013 19:34 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Nog maar een maandje. En dan is ze een dreumes. Ze heeft nu al dreumesstreken
^^ Hier nog steeds en mijn uk is 18 maanden inmiddelsquote:Op maandag 23 december 2013 17:22 schreef L-E het volgende:
Cwen, hier is het de standaard om huilend wakker te worden. Ik denk dat het 9 van de 10 keer het geval is, ook als hij bij ons ligt inderdaad. Ik had de hoop dat het met de tijd minder zou worden, maar nu met 8 maanden is dat nog niet het geval.
Oooooooohhhhh elke minuut van het wachten waard geweest, je kleine elf.quote:Op maandag 23 december 2013 19:59 schreef LadyBlack het volgende:
Ahhh Olf, the memories![]()
![]()
Ik vind het nu al zo'n bizarre tijd, dat ik vorig jaar met de kerst gewoon zwánger was!
Vanavond keek ik naar mijn dochter die op de bank zat te spelen, en toen realiseerde ik me dat ik dat 2 jaar geleden al bijna niet meer durfde te hopen, en moet je nu zien!!![]()
![]()
quote:Op maandag 23 december 2013 19:59 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
Ik vind het nu al zo'n bizarre tijd, dat ik vorig jaar met de kerst gewoon zwánger was!
Vanavond keek ik naar mijn dochter die op de bank zat te spelen, en toen realiseerde ik me dat ik dat 2 jaar geleden al bijna niet meer durfde te hopen, en moet je nu zien!!![]()
![]()
De interactie. het bij elkaar liggen en naar elkaar toe trekken. Ze hebben ook echt naast elkaar gelegen ipv onder/boven zoals gebruikelijk. Met hoe ze nu samen zijn, is het eigenlijk heel logisch.quote:Op maandag 23 december 2013 17:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Op wat voor manier treffend? Je herkent ze qua uiterlijk al? Of hoe ze tov elkaar liggen? /nieuwsgierig
quote:Op maandag 23 december 2013 20:29 schreef Kyara het volgende:
Soempie
Omen, ik vertik het om te jompelen voor het feit dat jouw dochter in haar allerlaatste babymaand is aanbeland/kopinhetzand
![]()
![]()
Vanavond keek ik naar mijn dochter die op de bank zat te spelen, en toen realiseerde ik me dat ik dat 2 jaar geleden al bijna niet meer durfde te hopen, en moet je nu zien!!
thijmsiroop volgens mij vanaf 1 zit vaak honing in en dat wordt afgeraden tot 1jr in NL in andere landen wordt het al veel eerder gegeven. beterschap voor je elfjequote:Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Boehhhh mn kindje ligt boven steeds te hoesten en daarna te jammeren
Ik ga haar straks nog maar even laten drinken tegen een droge/zere keel, doe ik gelijk neusspray enzo, maar wat kan ik nou nog meer doen? Bedje staat al iets omhoog, uien zijn opMorgen iets van thijmsiroop, mag ze dat al?
Mijne ookquote:Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga haar straks nog maar even laten drinken tegen een droge/zere keel, doe ik gelijk neusspray enzo, maar wat kan ik nou nog meer doen? Bedje staat al iets omhoog, uien zijn opMorgen iets van thijmsiroop, mag ze dat al?
Thijmsiroop mag. Alleen vaak is het zo zoet dat het slijm aanmaakt. Die tussinstin is homeopatisch en bij Fee breekt het ook slijm af.quote:Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ik bied eigenlijk zo beetje standaard de helft van de vraagprijs.quote:Op maandag 23 december 2013 21:20 schreef Juud-- het volgende:
Bedje omhoog.. volgens mij las ik hier onlangs dat je het beste een boek onder de pootjes kunt zetten. Wat een vondst! Ik heb ZO lopen klooien met handdoeken onder het matrasje.. nooit gerealiseerd dat je ook gewoon het hele bedje wat schuin kunt zetten.
LB, als ze nog wakker is: met baby op schoot in de badkamer gaan zitten met de hete kraan aan en dan een beetje stomen? Vind ik zelf wel een beetje zonde vh water, maar misschien geeft dat E. net het zetje dat ze een beetje kan slapen.
Mag ik hier trouwen ff totaal offtopic emoslingeren voor Marktplaats?. Zet ik er babykleding op, en ik ben echt niet duur, krijg ik een bod van nog nieteens 1/3 van de vraagprijs. Dus ik mail terug: 'niet akkoord'. Krijg ik een mail terug: '*prijs op 1/2 van de vraagprijs* incl. verzendkosten is akkoord'. Oh really, sinds wanneer beslist de kóper dat?
Vorige week had ik het er helemaal mee gehad. Had er dure, nieuwe schoenen opstaan voor 20,=. Komt er een bod van 10,=. Uit pure flauwigheid heb ik teruggehaald: "wil je dan de rechter of de linker?". Maarja dan krijg je een mail terug met "huh? ik snap je niet?"![]()
#irritatie
HA!! Ik was dus niet de enige die dat hadquote:Op maandag 23 december 2013 21:20 schreef Juud-- het volgende:
Bedje omhoog.. volgens mij las ik hier onlangs dat je het beste een boek onder de pootjes kunt zetten. Wat een vondst! Ik heb ZO lopen klooien met handdoeken onder het matrasje.. nooit gerealiseerd dat je ook gewoon het hele bedje wat schuin kunt zetten.
Haha, we noemen haar ook regelmatig onze mini-dreumes, ze begint zo wijs te worden en groot ook idd. Ze gaat al hard richting de 10 kgquote:Op maandag 23 december 2013 13:36 schreef Kyara het volgende:
En J.Wat goed! En wat is ze groot! Ze lijkt ook gewoon al een halve dreumes!
+1 J. zit best regelmatig in de kinderstoel en met spelen op de grond of in de box zit ze ook vaak. Ze vindt het gewoon zo leuk en zit ook eigenlijk hartstikke stevig al, had er niet echt kwaad in gezien..quote:Op maandag 23 december 2013 16:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ehm jaOok niet echt bij stilgestaan dat zitten niet goed is? Ze zit veel in de kinderstoel omdat zij het tof vindt en wij dan even de handen vrij hebben. Zo staat man nu af te wassen terwijl Isa naast hem in de kinderstoel de kastjes open trek en dicht laat vallen (geen vingergevaar). Tijdens het eten zit ze er ook zo een uur in. Kan dat echt kwaad???
Schetig hequote:Op maandag 23 december 2013 18:14 schreef Suikertante het volgende:
Oh L0t ik vergeet helemaal te zeggen hoe lief die maillotbeentjes zijn!
![]()
Ja ik vind het wel een sport. Iedereen doet het. Ik zet dingen er vaak ook duurder op dan dat ik er echt voor wil hebben.quote:Op maandag 23 december 2013 21:23 schreef Juud-- het volgende:
Oh jij bent ook zo'n irritante?
Nee nouja, die schoenen waren nog nieuw en kostten >100,= en ik zet ze erop voor 20,=. Dan vind ik 10,= serieus wel een beetje sneu. Maarja.. dat verschilt per persoon denk ik;)
Bram krijgt potjes. Elke dag krijgt hij wat anders. Hij eer gevarieerder dan ons.quote:Op maandag 23 december 2013 21:34 schreef L0t.. het volgende:
Wat koken jullie zoal voor je baby?
Ik heb niet zo'n uitgebreid repertoire nog helaas. Hier is het zoete aardappel met broccoli, macaroni met courgette, champignons en tomatensaus, hutspotje of rijst met boontjes. Wil eens wat andere dingen maken maar heb weinig inspiratie.
Ohja, daar heeft ze ook wel eens een potje van gehad, dat kan ik ook wel zelf maken denk ik. Goeie!quote:Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, E is dol op de bruine-bonen-met-appel-potjes
En bedankt voor de hoest-tips dames! Zo maar even flink de neusspray doen, en hopen dat ze dan niet meer zo hoeft te hoesten
Ik kijk op die lijst van BV.com en dan denk ik: hee, die groente heeft hij nog niet gehad. En dan mix ik het soms met iets waarvan ik denk dat hij het lekker vindt. Pastinaak laatst, in 't stoommandje en hij at het gewoon in stukken. Nu dus bleekselderij, daar zitten van die draden aan dus heb ik het grof gepureerd (met courgette).quote:Op maandag 23 december 2013 21:34 schreef L0t.. het volgende:
Wat koken jullie zoal voor je baby?
Ik heb niet zo'n uitgebreid repertoire nog helaas. Hier is het zoete aardappel met broccoli, macaroni met courgette, champignons en tomatensaus, hutspotje of rijst met boontjes. Wil eens wat andere dingen maken maar heb weinig inspiratie.
Ga die lijst nog eens bekijkenquote:Op maandag 23 december 2013 21:45 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik kijk op die lijst van BV.com en dan denk ik: hee, die groente heeft hij nog niet gehad. En dan mix ik het soms met iets waarvan ik denk dat hij het lekker vindt. Pastinaak laatst, in 't stoommandje en hij at het gewoon in stukken. Nu dus bleekselderij, daar zitten van die draden aan dus heb ik het grof gepureerd (met courgette).
Ik ben nog steeds niet met vlees begonnen. Ik heb de neiging om dat uit te stellen maar kan niet goed uitleggen waarom.
Ik maak eigenlijk altijd alles nog apart voor hem, maar het inspireert me wel om weer eens pastinaak te etenquote:Op maandag 23 december 2013 21:48 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ga die lijst nog eens bekijkenBleekselderij en pastinaak eten wij zelf eigenlijk nooit dus daar heb ik gewoon niet aan gedacht, zal dat ook eens proberen.
Hier ook nog geen vlees btw, ook niet echt een duidelijke reden voor behalve dat ik het nog niet zo nodig vind. Wel vis trouwens, dat vind ik op de een of andere manier wel prima.
Juist omdat ik Bram echt alles wil laten eten pak ik ook de potjes die ik zelf echt vies vind. Zoals andijvie, boerenkool, alles met vis. Dat soort. En echt alles gaat naar binnen bij het vuilnisvat, die lust echt alles. Waarom zo jong al beginnen met dingen niet geven omdat je het zelf niet lekker vind?quote:Op maandag 23 december 2013 22:08 schreef Omentielvo het volgende:
Riley krijgt meestal ook potjes. Ook de potjes met vleesgerechten erin. En ook tussendoor krijgt ze wel eens een plakje bussenworst. Vindt ze erg lekker. Ik eet zelf ook vlees, dus nooit aan gedacht om haar potjes te geven zonder vlees. Vis eet ik zelf niet, dus die potjes laat ik staan. En vis zelf maken doe ik al helemaal niet
Ja, die broodkorst heeft hij nu wel onder de knie. Die wordt verslonden als zijnde het een wild dier dat nog geslacht moet. De rest van bijvoeding komt tzt wel. Voor hij 18 is, kan hij wel een banaan opeten.quote:Op maandag 23 december 2013 22:22 schreef Suikertante het volgende:
Maar als je blijft geven dan gaat het vanzelf een keer goed. F krijgt bijna niks van een broodkorst af. Dus ik gaf hem wel eens een kruimeltje in zijn mond. Toen werden de stukjes iets groter. En nu gaat hij als een vogeltje zitten wachten tot ik een stukje geef of hij pakt de hele boterham en probeert die in zijn mond te proppen
Het is wel weer tijd voor een goede rel hierquote:Op maandag 23 december 2013 22:28 schreef Suikertante het volgende:
Ik wilde je ook niet opjutten hoor
doe dat ff als ik al naar bed ben joh, heb even geen zin in puinruimen. Heb net pas dreumes in bed liggen en het is nu wachten op de meisjes.quote:Op maandag 23 december 2013 22:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Het is wel weer tijd voor een goede rel hier
Bram eet ook croissant. En knakworst. En garnalen.quote:Op maandag 23 december 2013 22:33 schreef Tally het volgende:
Een broodkorstje durf ik niet. De keren dat ik die gaf hoorde ik alleen maar stik en lucht hap geluiden
Beter een halve croissant
Wij noemen de broodkorst dan ook de KokhalsReflexTestquote:Op maandag 23 december 2013 22:33 schreef Tally het volgende:
Een broodkorstje durf ik niet. De keren dat ik die gaf hoorde ik alleen maar stik en lucht hap geluiden
Beter een halve croissant
Aangezien ik die geluiden net iets te vaak hoor geef ik dr maar gewoon stukjes brood. Geef ik het niet en ik eet zelf wel heb ik echt een hele boze over de zeik jankende baby naast mequote:Op maandag 23 december 2013 22:38 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij noemen de broodkorst dan ook de KokhalsReflexTest
quote:Op maandag 23 december 2013 22:43 schreef L-E het volgende:
Dat boze tijdens het eten is hier dagelijkse kost. Maar ik vind acht maanden echt te vroeg voor tiramisutaart, Stickervriend
wat flauwquote:Op maandag 23 december 2013 22:43 schreef L-E het volgende:
Dat boze tijdens het eten is hier dagelijkse kost. Maar ik vind acht maanden echt te vroeg voor tiramisutaart, Stickervriend
Het is nooit te vroeg voor tiramisuquote:Op maandag 23 december 2013 22:43 schreef L-E het volgende:
Leuke ideeën! Philadelphia door de pasta had ik niet bedacht (terwijl het zo logisch isquote:Op maandag 23 december 2013 22:29 schreef Kyara het volgende:
Courgette met rijst
Bloemkool + pasta + en een klein beetje philedelphia (voor M doe ik er dan nog kip bij)
Tomaat + wortel + pasta (voor M een versie met gehakt)
Broccoli + aardappel (M krijgt daar meestal vis bij)
Roerei met kliekjes verse groente en aardappel (vers gemaakt)
Of gepureerde groente door een losgeklopt ei en daar een omelet van bakken
En af en toe een apartere soort groente die ik dan speciaal voor hun maak want wij lusten vrij weinig qua groente
Potjes moeten ze hier niet (meer).
Zelf gemaakt? Recept?quote:Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef L-E het volgende:
Ohhh jongens die taart is zo geweldig! Er is nog over dus ik weet wat ik morgen als ontbijt neem!
Kleintjes adviseert ei pas vanaf 9 maanden geloof ik.quote:Op maandag 23 december 2013 22:47 schreef L0t.. het volgende:
En ik wist niet dat ze ook al ei mocht, dat biedt weer veel mogelijkheden.
quote:Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef L-E het volgende:
Ohhh jongens die taart is zo geweldig! Er is nog over dus ik weet wat ik morgen als ontbijt neem!
quote:Op maandag 23 december 2013 22:51 schreef L-E het volgende:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/1005276
Oh nouja, ik kijk niet op twee weekjes meer of minder. Dat durf ik wel aan danquote:Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Kleintjes adviseert ei pas vanaf 9 maanden geloof ik.
Ik zeg net tegen manlief gelukkig gaat deze fase over (fase van slecht slapen) maar dan komen er weer nieuwe fases. Leuke en minder leukequote:Op maandag 23 december 2013 22:54 schreef Olf het volgende:
Die taart! Wauw! Die maak ik denk ik voor oudjaar
En ja, Kyara, een dreumes ja oh mijn god.![]()
![]()
vertel me hoe het is als expert
volgens mij wordt het net zo enerverend als afgelopen jaar ieeee.
Ga je incognito een taart bij Suiker voor de deur achter laten?quote:Op maandag 23 december 2013 22:56 schreef Tally het volgende:
Ik wil die taart morgen maken voor toetje maar ik twijfel of ik hem mee krijg want ik moet een heel stuk lopen met kindjes en taart
Tiramisukoekjes en een potje thee!quote:Op maandag 23 december 2013 22:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ga je incognito een taart bij Suiker voor de deur achter laten?
8.00 eerste wee (op de 23e) maar was allemaal rustig aan het opbouwen en te overzienquote:Op maandag 23 december 2013 22:56 schreef L-E het volgende:
Hoe zit je in het terugblikken Olf? Hoe laat begon je eerste wee enzo? VERTEL ALLES!
Nou echt he! Dat spul! Fantastisch! Heb het 1,5 uur gehad en was echt bang dat ik anders het persen niet had gered (duurde ook nog best lang). En ik was zo anti-pijnstilling maar ik was echt ten einde raad.quote:
Ik weet niet eens meer wat we deden toen de oudste er niet wasquote:Op maandag 23 december 2013 23:03 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie ook dat je leven bestaat uit een pre- en post-baby-tijdperk? Heel logisch wellicht, maar als ik denk aan een jaar geleden denk ik alleen maar: Oja, toen Sticker er nog niet was. En dan voel ik me met terugwerkende kracht een tikje sneu omdat wij hem toen nog niet kenden.![]()
![]()
Ja echt! Maar vooral dat ik me afvroeg wat ik vroeger met m'n tijd deed. Zeeën van tijd. En dat ik toen drie keer per week uitging. Pfoeh. En wat voor gekke dingen ik toen belangrijk vond.quote:Op maandag 23 december 2013 23:03 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie ook dat je leven bestaat uit een pre- en post-baby-tijdperk? Heel logisch wellicht, maar als ik denk aan een jaar geleden denk ik alleen maar: Oja, toen Sticker er nog niet was. En dan voel ik me met terugwerkende kracht een tikje sneu omdat wij hem toen nog niet kenden.![]()
![]()
Heel herkenbaar! Ik riep ook altijd dat ik het zonder pijnstilling zou doen, nou daar kwam ik wel even hard op terugquote:Op maandag 23 december 2013 23:04 schreef Olf het volgende:
[..]
Nou echt he! Dat spul! Fantastisch! Heb het 1,5 uur gehad en was echt bang dat ik anders het persen niet had gered (duurde ook nog best lang). En ik was zo anti-pijnstilling maar ik was echt ten einde raad.
Ja, het idee dat ik 2 jaar geleden nog geen kinderen had (wel zwanger natuurlijk). Zo bizar.quote:Op maandag 23 december 2013 23:03 schreef L-E het volgende:
![]()
Ik heb dat ook geroepen. Maar een ks zonder pijnstilling bleek geen haalbare kaart.quote:Op maandag 23 december 2013 23:07 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Ik riep ook altijd dat ik het zonder pijnstilling zou doen, nou daar kwam ik wel even hard op terug. Echt topspul!
En daar lachen nu de mensen met drie kinderen ons om uit als wij dat zeggen denk ikquote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind het vooral een beetje belachelijk dat ik vroeger ook vond dat ik het druk had.
+1quote:Op maandag 23 december 2013 23:06 schreef Olf het volgende:
[..]
Ja echt! Maar vooral dat ik me afvroeg wat ik vroeger met m'n tijd deed. Zeeën van tijd. En dat ik toen drie keer per week uitging. Pfoeh. En wat voor gekke dingen ik toen belangrijk vond.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:10 schreef Olf het volgende:
[..]
En daar lachen nu de mensen met drie kinderen ons om uit als wij dat zeggen denk ik
En die andere 2 zijn exact hetzelfde, dus die tellen gewoon als 1 kind hoor.quote:Op maandag 23 december 2013 23:14 schreef Olf het volgende:
[..]
Haha. Maar jouw grote is zo'n slaapkop dus dat is vet gemakkelijk.
Wat heeft Kyara het makkelijk zeg, pfffffff.quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef L-E het volgende:
[..]
En die andere 2 zijn exact hetzelfde, dus die tellen gewoon als 1 kind hoor.
Dit dusquote:Op maandag 23 december 2013 23:23 schreef L-E het volgende:
Ik vind het met twee kinderen niet echt druk, tbh. Wel onhandig als ze op hetzelfde moment iets willen, maar zolang ik nog tijd heb om 300+ posts per dag op fok te plaatsen valt het wel mee, vind ik
Is je doel nog om hem aan de borst te krijgen? Hoe sta je daar nu in?quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:53 schreef angelatje het volgende:
Olf, gefeliciteerd met je meisje![]()
Soempie, wat een schattige foto![]()
We zijn gister voor het eerst met K naar buiten geweest. Even boodschappen gedaan![]()
Zometeen komt de logopediste voor hem, ik ben benieuwd of die wat kan betekenen voor ons.
Ja dat is wel de bedoeling. Vriendje had zoiets van hij drinkt toch aan de fles, dus het is goed zoquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is je doel nog om hem aan de borst te krijgen? Hoe sta je daar nu in?
Fulltime kolven is heel erg zwaar. Ik snap je vriend wel hoor, al dat gedoequote:Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef angelatje het volgende:
[..]
Ja dat is wel de bedoeling. Vriendje had zoiets van hij drinkt toch aan de fles, dus het is goed zomaar ik ben het daar niet mee eens
Ik zou gewoon overstappen, per direct.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:36 schreef danic het volgende:
Hmmm ik bel net de zorgverlening omdat ik iets wilde wijzigen. Vriend en ik hebben beiden een eigen samengesteld pakket binnen 1 polis die valt onder de collectiviteit van zijn werkgever.
Nu heb ik in mijn pakket alternatieve geneeswijzen en hij niet. Als je een kindje laat bijschrijven valt deze standaard onder het pakket van de hoofdverzekerde wat in dit geval mijn vriend is.
Ik belde om te vragen om de meisjes onder mijn pakket te laten zetten per 01-01 omdat ik nog wel eens naar een osteopaat of chiropractor ga met ze.
Dit blijkt niet te kunnen![]()
ze kunnen alleen onder zijn pakket dus moet hij er alternatieve geneeswijzen bijnemen terwijl hij het nooit gebruikt (gelooft er niet in) of we moeten onze polis splitsen zodat ik een eigen polis krijg en zij op mijn polis komen. Maar dan val ik niet meer onder de collectiviteitsregels van mijn vriend zijn werk.
Ben ik nou zo simpeldenkend of is dit achterlijk? Ik kan toch gewoon de kinderen alternatief laten verzekeren zonder bijbetalen?
[ Bericht 42% gewijzigd door Olf op 24-12-2013 12:05:43 ]
Hier ook, alleen mag je daar dan wel weer van afwijken en evt voor het lagere pakket gaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Soempie het volgende:
Balen Danic. Hier is het inderdaad zo dat kinderen automatisch meeverzekerd zijn met het hoogste pakket van een van beide ouders..
M had meer haarquote:Op dinsdag 24 december 2013 06:09 schreef Limone het volgende:
Olf, wat een mijlpaal! Van harte!![]()
Welkom Soempie, wat een haar! Had M. dat ook?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hier ook, alleen mag je daar dan wel weer van afwijken en evt voor het lagere pakket gaan.Maar hier is het gratis? Waarom dan voor het lagere pakket gaan? Tenzij de onderdelen erin verschillen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Oooooooooh!quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
M had meer haarKijk:
Maar ze lijken wel op elkaar. M. is nu alleen blond.
Hier ook. Geen idee waarom je het zou willen maar het mag, voor sommige mensen is dat belangrijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar hier is het gratis? Waarom dan voor het lagere pakket gaan? Tenzij de onderdelen erin verschillen..
Bonkie piekhaarquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
M had meer haarKijk dit was M.:
[foto]
Maar ze lijken wel op elkaar. M. is nu alleen blond.
Maar het is ook kort geleden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bonkie piekhaar![]()
![]()
En wat gaat dat dan hard zeg, het lijkt zo kort geleden.
Jaah, doen! Gaan we lekker tegelijk deze ronde.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:07 schreef LadyBlack het volgende:
En door die waar ze op het voedingskussen slaapt moet ik NU ook weer zo'n kleintje!
Don't tempt me!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Jaah, doen! Gaan we lekker tegelijk deze ronde.
kinderen vallen altijd onder de hoogste polis.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:39 schreef danic het volgende:
Overstappen doen we niet want het wordt betaald van mijn vriend zijn brutoloon. Dus echt een koopje. Maar dan is dit dus wel irritant.
En ik begrijp de moeilijkheid niet inderdaad want mijn pakket is goedkoper....
Andere voorwaarden in de collectiviteit denk ik dan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:33 schreef Tally het volgende:
Wij zijn collectief verzekerd bij VGZ via de werkgever van man maar de kindjes hebben gewoon het beste van beide. Vallen niet onder één van beide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |