abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134580515
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_134580615
En toen was het topic vol

Ik ook toen ik een beugel kreeg of mijn keelamandelen eruit gehaald waren potjes gekregen. Mijn moeder had een potje fruit 4mnd gekocht die vond ik toch niet lekker.

ik ga onze katten niet dragen maar er zijn katten die dat heel erg lekker vinden.
danic mooie rosalie O+
f van suiker geeft zoenen O+
limone je meisje lacht dat is echt zo'n smeltmoment he?
Ik heb ergens dit weekend ook een hele mooie femke voorbij zien komen
knuffel voor xm
pi_134580819
quote:
Nah, geschift :{
pi_134581108
Kyara dat klinkt als een hele leuke dag!

Angelatje, ik moet meteen aan je ouders denken, twee keer een tweeling, dat moet een verrassing geweest zijn! :D

Danic wat een lekker bekkie heeft je meisje!

Ik moest lachen om de binnenstebuitenkat _O-

Hier nooit hele gekke vragen. Meestal opmerkingen over z'n kleding eigenlijk. In de afgelopen week twee keer de vraag gekregen of F een jongen of meisje was, maar dat vind ik niet erg natuurlijk. Het viel me op omdat nog nooit eerder iemand het vroeg.

Ik heb gewerkt vandaag en ik kwam thuis en toen kwam F meteen naar me toe kruipen O+
pi_134581140
Ik was even weg en het topic ontspoort over babyvoeding met aromat, katten in draagdoeken en honden in roze kinderwagens

:X :') :o :'( :{ ;( |:( :N }:| :Y) o|O ~O> :|W

en dat waren volgens mij wel de relevante smileys.
pi_134581208
Oohh Kyara, als de kat van huis is… :D
pi_134581455
De smileys waren bedoelt voor de onderwerpen hoor. Niet voor het "ontsporen" ;)

Angelatje, wat bijzonder. Vriendin van me is ook 1 van 2 (j/m tweeling) en zij hebben dus ook geen bijzondere band.

Ik ging gister in de fout toen ik tegen mijn man begon over "als we ooit voor een 3e gaan"
ik zie ze heus wel als 2 individuen hoor... meestal :')
pi_134581511
Je bedoelde gewoon '3e zwangerschap' ;)
pi_134581700
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:57 schreef Shandaly het volgende:
Je bedoelde gewoon '3e zwangerschap' ;)
Ja, of ik moet toch een keer een cursus rekenen voor beginners geven. Dat misrekenen zorgde -gelukkig!- ook voor de tweeling.
pi_134581731
Afvallen met babypotjes. Ik heb er serieus eens aan zitten denken dat zoiets vast moet bestaan ja. De fruitpotjes vind ik serieus wel lekker, maar gewoon ff zelf een banaan schillen is ook de moeite niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 22 december 2013 @ 22:24:30 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134583235
T. kauwt sinds een paar dagen continu op z'n handen, kwijlt erg veel en laat vaak windjes.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt oid? Ik dacht zelf dat het gewoon samenhangt aan het ontdekken van handjes (veel kauwen = veel lucht inslikken).
Gewoon uit interesse ook trouwens :+
pi_134583276
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:24 schreef GotC het volgende:
T. kauwt sinds een paar dagen continu op z'n handen, kwijlt erg veel en laat vaak windjes.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt oid? Ik dacht zelf dat het gewoon samenhangt aan het ontdekken van handjes (veel kauwen = veel lucht inslikken).
Gewoon uit interesse ook trouwens :+
Of tanden.
pi_134583324
Ik ga voor de tandenoptie *)
Sarcasme. Herken het.
pi_134583336
Dat is het allerleukste aan werken/wegzijn, dat je thuis komt en dat er dan een babietje blij is om jóu te zien!

Danic, wat een liefje!

En naakte katten in een draagdoek. :')
Hier weleens de vraag gehad of ik een pop in de doek had. En verder ook wel af en toe rare vragen, maar dat heb ik al vaker verteld. En daat staan gelukkig veel mee leuke vragen tegenover! Onbekenden die vragen of de vader in beeld is (ik zie er blijkbaar uit als een alleenstaande tienermoeder) en suggestieve vragen of ik de moeder ben. Tsja.

LE, dinsdag is ze jarig!

Oh en een daily! Hoe zie jij de verhouding met je kind voor je als hij/zij volwassen is? Elke dag langskomen, tot haar 25e thuis wonen of of of? En hoe verhoudt dat zich tot je relatie met je eigen ouders?
  zondag 22 december 2013 @ 22:26:47 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134583398
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of tanden.
Dacht ik ook nog even..maar voel/zie niks en hij is 10 weken.. (al zegt dat niks..)
Wel ineens elke dag poepluier ipv om de dag :9
pi_134583792
GotC! Je brengt me op een idee! E. kwijlt ook zo vreselijk (hurray voor de kwijldoekjes van Funky Giraffe, wat een goede aankoop was dat) en ligt steeds op haar handen te knagen. Vraag aan de meer ervaren moeders: kan het zo zijn dat je de tandjes nog niet ziet of voelt maar dat ze al wel aan het opkomen zijn??
pi_134583832
Oh en ik had nog een vraag aan Kyara! Het lijkt me heel moeilijk om je dochters als twee individuen te benaderen, vooral omdat ze zo lijken al probeer je dat wel. Maar zou je bijvoorbeeld het een optie vinden om dochters in andere kdv-groep te doen of later in andere klas op school? Het lijkt me heel lastig, of je dat 'geforceerd' moet doen of dat hun duo-schap is onvermijdelijks is en gewoon zo is (en soms voor- en soms nadelen oplevert)
pi_134584082
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:25 schreef Olf het volgende:

Oh en een daily! Hoe zie jij de verhouding met je kind voor je als hij/zij volwassen is? Elke dag langskomen, tot haar 25e thuis wonen of of of? En hoe verhoudt dat zich tot je relatie met je eigen ouders?
Lastige. Wilde gok: M blijft lang thuiswonen omdat hij dat wel lekker makkelijk vindt, D gaat de wereld verkennen maar hangt wel om de haverklap aan de telefoon en J wordt de dochter die trouw langs blijft komen. Maar dat kan volgende week weer totaal anders zijn.

En verder hoop ik dat ze het gewoon gezellig vinden om bij ons te komen. En ik hoop dag ze met kerst allemaal tegelijk komen, zo'n grote familie onder de kerstboom O+

Edit ivm tmi.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kyara op 23-12-2013 08:56:06 ]
  zondag 22 december 2013 @ 22:40:35 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134584304
Leuk, een Daily O+
Ik verwacht dat T. zo'n stoere vent wordt die, net zoals z'n vader, niet veel langskomt tenzij er 'problemen' zijn (dingen op werk of privé). Dat hij op zulke momenten ineens weer vaker langskomt.
Als hij maar weet dat hij altijd thuis welkom is en hij niks verplicht is.

Ik denk dat hij begin 20 wel uit huis is.

Zo gaat het bij ons namelijk ook :+ Als we vaak bij onze ouders zijn, loopt er iets niet lekker. Verder leven we lekker in onze bubbel O+
pi_134584448
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:33 schreef Olf het volgende:
Oh en ik had nog een vraag aan Kyara! Het lijkt me heel moeilijk om je dochters als twee individuen te benaderen, vooral omdat ze zo lijken al probeer je dat wel. Maar zou je bijvoorbeeld het een optie vinden om dochters in andere kdv-groep te doen of later in andere klas op school? Het lijkt me heel lastig, of je dat 'geforceerd' moet doen of dat hun duo-schap is onvermijdelijks is en gewoon zo is (en soms voor- en soms nadelen oplevert)
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van hoe ze zich ontwikkelen. Nu hangen ze bijvoorbeeld nog heel erg aan elkaar dus uit elkaar halen op het kdv vind ik geen optie. Basisschool hangt ook daar vanaf. Soms hangt het ene kind teveel aan het andere en komen ze allebei niet uit de verf en dan is het beter in ze uit elkaar te halen. Ik denk nu bijvoorbeeld kleuterklas samen en daarna apart.

Volgend jaar gaan we ook eencursus volgen over het opvoeden van een meerling, dan komen dit soort dingen ook aanbod.

Nu gaan ze nog redelijk gelijk op maar ze zullen ook eigen voorkeuren en interesses krijgen. J trekt nu ook al veel meer naar M toe. En met andere interesses en karakters krijg je vanzelf ook een andere benadering.

De tijd zal het leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 22-12-2013 22:48:40 ]
pi_134584676
Oh een personal Olf Kyara! :o

Ik hoop op dezelfde relatie als mijn broertje en ik met onze ouders hebben. Die bijvoorbeeld nu kerstvakantie hebben en dan zeggen "je hoeft niet langs te komen hoor, maar als je toch wilt: bij ons is het twee weken kerst".
Ik hoef nooit te bellen voordat ik kom en ze bellen hier ook onverwacht aan. Maar niet wekelijks. We whatsappen trouwens wel dagelijks.
Mijn vriend vraagt uit zichzelf wanneer we naar mijn ouders gaan O+

En ook al hebben ze al duizend keer gezegd dat ze echt niet willen dat we ons verplicht voelen, ze zitten ook echt niet te wachten tot we bellen. Maar we voelen ons wel altijd welkom. Ik kan me sinds F ineens voorstellen waarom sommige ouders niet kunnen verbergen dat ze hopen dat je heel vaak langskomt :@
Maar ik hoop dat het me toch lukt relaxed te blijven en F los te laten. Ik hoop nog erger dat hij dan zelf graag vaak langs komt natuurlijk ;)
  zondag 22 december 2013 @ 22:55:23 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134585180
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:32 schreef Juud-- het volgende:
GotC! Je brengt me op een idee! E. kwijlt ook zo vreselijk (hurray voor de kwijldoekjes van Funky Giraffe, wat een goede aankoop was dat) en ligt steeds op haar handen te knagen. Vraag aan de meer ervaren moeders: kan het zo zijn dat je de tandjes nog niet ziet of voelt maar dat ze al wel aan het opkomen zijn??
Dit vraag ik me dus ook af :Y
pi_134585286
Dat hoop ik wel, anders ga ik me toch afvragen waarom mijn baby mijn hele huis afknaagt :D
  zondag 22 december 2013 @ 23:02:05 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134585505
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:57 schreef Suikertante het volgende:
Dat hoop ik wel, anders ga ik me toch afvragen waarom mijn baby mijn hele huis afknaagt :D
Omnomnomnom!
Ik zie nu F. knagend aan een tafelpoot voor me :D
pi_134585550
Ze krijgen vaak last van het onderhuidse groeien, dat gaat schoksgewijs. Kan dus best zijn dat ze wel last hebben maar nog niks zichtbaar. Hier allemaal laat tandjes (M met 11 maanden, meisjes nog niks) maar wel af en toe last.
pi_134585596
(M had vanaf een maand of 5 met enige regelmaat last)
pi_134586117
Ja hoor dat kan Gotc.
Ik begreep niet waarom Rosalie maar bleef kwijlen totdat ik een bobbel in haar mond zag en daar dus al een 5e tand zat :@ de 6e is er alweer bijna.
Bij de eerste twee duurde het kwijlen ook heel lang voordat ze er waren. En die zag ik letterlijk niet aankomen.
pi_134586524
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 23:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Omnomnomnom!
Ik zie nu F. knagend aan een tafelpoot voor me :D
Realistisch beeld :Y
Nee het moet wel horizontaal zijn. Hij komt er nog niet om zijn hoofd een kwartslag te draaien! :D
  zondag 22 december 2013 @ 23:40:11 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134587635
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:51 schreef danic het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]
Rijstewafel in een vershoudfolietje en verder even knippen en plakken. Zit je goed op niveau èn niks ongezonds.
Ooooh, leuk. Vooral omdat J.'s lievelingsknuffel een schapie is! Moet ik onthouden!
  zondag 22 december 2013 @ 23:52:08 #30
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134588388
Verder loop ik gigangtisch achter. Vandaag pre-kerst gevierd bij oma, compleet met bezoek aan intratuin. J. vond t zoals verwacht geweldig, en is voor de eerste keer (samen met mij) in de draaimolen geweest. Hij zat heel erg stoer op een paard, en hield zelf vast (aan de oren :') ).

Nu net thuis, J. in bed, en ik zo ook... :Z :Z :Z
  maandag 23 december 2013 @ 02:10:39 #31
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134593504
*slecht bijgelezen dus ego-post*

Awwwww, M.aud is snotverkouden. Overgenomen van Kix. Haar neus zit helemaal vol en haar ademhaling 'gnorft'.

Moet en / of kan ik iets doen, behalve eventueel de neuspeer gebruiken? Edit: en d'r temperatuur in de gaten houden. (Ik pak Google er niet bij ivm mogelijke hysterische verhalen.)

Arm ding, nog geen twee weken oud. Blijf van m'n baby af! :(

[ Bericht 5% gewijzigd door ProjSkippy op 23-12-2013 02:25:36 ]
pi_134594654
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 02:10 schreef ProjSkippy het volgende:

Awwwww, M.aud is snotverkouden. Overgenomen van Kix. Haar neus zit helemaal vol en haar ademhaling 'gnorft'.

Moet en / of kan ik iets doen, behalve eventueel de neuspeer gebruiken? Edit: en d'r temperatuur in de gaten houden. (Ik pak Google er niet bij ivm mogelijke hysterische verhalen.)

Geef je bv? Eventueel kan je dan voor het voeden een beetje melk jn dr neusje druppelen zodat ze meer lucht krijgt...
Lotte!
Noah!
pi_134595952
Lastige daily Olf. Wij hebben een hele hechte familie en ik hoop zo dat Riley dat ook leuk blijft vinden. Dat ze later graag bij me komt en niet uit plicht of schuldgevoel.

Kyara ik ben benieuwd naar je cursus straks wat je voor tips krijgt. Leuk

Hier ook nog geen tandjes. Wel soms last van kwaaltjes die horen bij doorkomende tandjes. Maar ik twijfel soms of dat niet iets anders is, want in de zomer begon dit al zo af en toe

MM klinkt als een gezellige dag O+

ProjSkippy wat sneu dat ze zo verkouden is. :*

Riley is 11 maanden vandaag *O*
pi_134596054
Skips, otrivin heeft een soort van slurpding dat hier veel beter werkt dan de neuspeer. Daarbij werkt bij sommigen een in stukken gesneden ui onder/naast het bedje heel goed. Je kunt ook zout water oplossing halen (ik raad otrivin aan, die spuit het beste, huismerken weigeren vaak en dan loop je zo te klooien). Gebruiken voor de voeding zodat ze het snot weg kan slikken. En als dat allemaal niet werkt, kun je bij de apotheek nog sterk verdunde echte neussoray halen (dat werkte hier het beste, op advies van de huisarts, maar mag je maar 1x per dag, max een week achtereen gebruiken).
Sarcasme. Herken het.
pi_134596364
De ui leek hier ook wel goed te werken. En sprayen vlak voor een voeding.

Zo, wij hebben gisteren geprobeerd of de laatste fles weggelaten kon worden, aangezien V. steeds langer tussen de flessen laat, en we haar zo ongeveer wakker moesten maken voor de laatste fles.
Ze heeft tot kwart voor 8 geslapen! En de laatste fles was rond 9 uur nu. Dus ik denk dat we over gaan/zijn naar 4 flessen. Dat kan denk ik ook wel, ze zal nu net aan 6 kilo zijn, en 4,5 maand.
pi_134596392
laiveneer dat is lekker he? Ik was ook blij verrast toen het zover was! ^O^

En Skips, sneu klinkt dat he.. heeft ze er echt last van? F was ook in de kraamweek meteen verkouden, ik vond dat gesnotter zo sneu klinken, maar volgens mij had F zelf niks in de gaten.
pi_134596440
Goedemorgen :O

Elke 2 uyr wakker, want ook Ellie is bog steeds verkouden. Hier ook neusspray en zoutoplossing, maar ze lijkt vooral last te hebben van de megadroge lucht. Hebben de kachels op de bovenverdieping uit en overal water staan, maar het helpt niet. Iemand ervaring met een bevochtiger?
Home is where the O+ is...
pi_134596678
Wat sneu die verkouden kindjes -O-

Geen ervaring mee Cwen maar dat lijkt me ook wel vertekend, slaat ook zo op je ogen.
  maandag 23 december 2013 @ 09:22:49 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134596913
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 02:10 schreef ProjSkippy het volgende:

Snij een ui in een paar stukken en zet die onder haar bedje. :Y
En met 2 dikke boeken onder de poten aan het hoofdeinde kan je haar bedje wat schuiner zetten, dat ademt ook wat makkelijker soms.
pi_134596986
Oja, dat deden wij ook inderdaad!
En in bad voor de nacht, kwam alles lekker los.

Maar ik gebruik het bad als medicijn voor alles :@
pi_134597182
2 dochters in het duploziekenhuis.

Beter hierin dan in een echte. Straks maar weer opbouwen voordat grote broer thuis komt....
pi_134597213
_O- ik dacht even "ohnee! watsgeburt!"
  maandag 23 december 2013 @ 09:47:07 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134597242
Aw..verkouden kindjes ;( Beterschap en volgens mij staan er genoeg tips hierboven.

Cwen, geen ervaring ermee met kindjes maar m'n ouders hadden er altijd 1 staan. Als die leeg of uit stond werd de lucht idd direct gortdroog en je zag het gelijk op de hygrometer :)
pi_134597364
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 08:21 schreef Cwen het volgende:
Goedemorgen :O

Elke 2 uyr wakker, want ook Ellie is bog steeds verkouden. Hier ook neusspray en zoutoplossing, maar ze lijkt vooral last te hebben van de megadroge lucht. Hebben de kachels op de bovenverdieping uit en overal water staan, maar het helpt niet. Iemand ervaring met een bevochtiger?
Ik heb er 1 voor mn astma staan, vind het ideaal, minder benauwd en slijm komt makkelijk los voor mijn idee.
S. 2014
J. 2016
pi_134597877
Hebben jullie wel eens geprobeerd om, als jullie kind herrie, maakt met je vlakke hand zacht op haar of zijn mond te tikken, zoals toen je vroeger indiaantje speelde? Dat is hier dikke pret :D
Sarcasme. Herken het.
pi_134598125
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:25 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie wel eens geprobeerd om, als jullie kind herrie, maakt met je vlakke hand zacht op haar of zijn mond te tikken, zoals toen je vroeger indiaantje speelde? Dat is hier dikke pret :D
nee, ik gebruik meestal ductape.
pi_134598209
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 10:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

_O-
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 december 2013 @ 10:48:14 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134598351
quote:
Ja! :D Echt, ik moest meehuilen. Van het lachen.
pi_134598549
quote:
Dat doet ze hier zelf. Ze pakt je hand/vinger. En roept dan de hele tijd: uuuuuuuuuu en tikt dan met je hand of vinger tegen dr mond. En een lol dat ze heeft!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134598561
Net naar de makelaar geweest! Ons huis komt begin januari te koop te staan *O*
We hebben al een geweldig huis gezien om terug te kopen maar eerst ons huis maar eens verkopen :P

Ik ben er helemaal hyper van. Maar jezus wat een hoop moet er nog gebeuren :D
pi_134598904
tally spannend

*O* voor sac van 00:00 tot 06:00 al mocht ik er wel om 04:00 uit voor ean -O-

@skips van otrivin of daro heb je monodose steriele zoutoplossing hiermee spoel ik sac haar neusje voor elke voeding door en als er dan snot zit komt het los. Hier ook vanaf praktisch het begin een verkouden baby is vast de tijd van het jaar -O-
pi_134598912
Spannend Tally!

D kwam net al mama zeggend op me af gekropen O+
pi_134599131
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 10:56 schreef Tally het volgende:
Net naar de makelaar geweest! Ons huis komt begin januari te koop te staan *O*
We hebben al een geweldig huis gezien om terug te kopen maar eerst ons huis maar eens verkopen :P

Ik ben er helemaal hyper van. Maar jezus wat een hoop moet er nog gebeuren :D
Megaspannend!! Wij gaan t ook weer in de verkoop zetten begin volgend jaar. Maar begin januari is nog wat te optimistisch :+
Ik wil hier eigenlijk niet weg maar het is me niet gelukt F stil, klein en rustig te houden..

Kyara, lieeeef! O+
pi_134599181
Hyperen om het te koop zetten van je huis…. Ok dan…
pi_134599263
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:20 schreef Ticootje het volgende:
Hyperen om het te koop zetten van je huis…. Ok dan…
Ja ik wil hier weg :P
Ik zou eigen morgen langs de makelaar gaan maar omdat die achterlijke hond en zijn baas hier naast bezig waren terwijl ik aan het studeren was ben ik maar meteen gegaan.
pi_134599299
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja ik wil hier weg :P
Ik zou eigen morgen langs de makelaar gaan maar omdat die achterlijke hond en zijn baas hier naast bezig waren terwijl ik aan het studeren was ben ik maar meteen gegaan.
Ja, maar de huizenmarkt zit nog steeds in het slob… Jaartje te koop staan moet je niet vreemd van opkijken.
Huis wat ik huur staat nu 3 jaar te koop en heeft al 1 kijker gehad.
pi_134599368
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar de huizenmarkt zit nog steeds in het slob… Jaartje te koop staan moet je niet vreemd van opkijken.
Huis wat ik huur staat nu 3 jaar te koop en heeft al 1 kijker gehad.
Dat maakt ook niet uit. Tot die tijd zit ik goed.
De buurvrouw aan de overkant heeft hem ook een tijdje te koop gehad en niet verkocht.
Maar ik hoorde dat zij veel bezoekers had gehad maar totaal niet met de prijs wilde zakken.
Dat willen wij best :+
pi_134599928
Ohnee wat een boel verkouden babies!
En huizen te koop, spanning! Suiker, dan ben je buurvrouw-af, of blijf je in de buurt?

Hier een beroerde nacht gehad. Misschien zenuwachtig voor het trakteren van vandaag. :+ Superschattig, door allemaal moeders gefeliciteerd worden en een geknutselde muts en heel groot op de deur van haar groep de aankondiging van haar verjaring. ZOOOOO LEUK.

Ik ben echt bizarsentimenteel vandaag haha. Vorig jaar om deze dag werd ik om 8 uur wakker met weeën. En was ik heel blij dat het uit zichzelf begon! Aaaaaaaaah.
pi_134600054
Olf ik hang qua sentiment een beetje tussen Tico en Tally in en verwacht er dus voorlopig niets van. En áls we dan weg komen hebben we een restschuld en wie weet belanden we dan eerst even in mijn ouders vakantiehuisje.
En pre-gefeliciteerd! ;) Ik vond dat ook gek, ik heb de dag voor zijn geboorte als veel spannender ervaren dan de dag van de geboorte zelf. Toen was ik eigenlijk teveel in een roes en het was ook al begonnen dus ik wist dat het eraan zat te komen. Die dag ervoor was magisch O+
pi_134600222
Vandaag heb ik het bevallingssentiment en morgen het oh mijn god we hebben een baby en zijn er eindverantwoordelijk voor en wow wat is ze knap-sentiment.
pi_134600273
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:48 schreef Suikertante het volgende:
Olf ik hang qua sentiment een beetje tussen Tico en Tally in en verwacht er dus voorlopig niets van. En áls we dan weg komen hebben we een restschuld en wie weet belanden we dan eerst even in mijn ouders vakantiehuisje.
En pre-gefeliciteerd! ;) Ik vond dat ook gek, ik heb de dag voor zijn geboorte als veel spannender ervaren dan de dag van de geboorte zelf. Toen was ik eigenlijk teveel in een roes en het was ook al begonnen dus ik wist dat het eraan zat te komen. Die dag ervoor was magisch O+
Nou ja het is ook niet zo dat ik verwacht binnen een week ons huis kwijt te zijn :)
Maar het is toch wel weer iets spannends je huis te koop zetten. En alles wat er bij komt kijken.
Als ik zou denken dat ik het toch niet kwijt zou raken had ik misschien beter kunnen wachten tot ik wel denk dat we het kunnen kwijt raken.

En we hebben het gunstig gekocht. We hoeven er niet de hoofdprijs voor. Als er bij ons maar geen restschuld overblijft. Maar daar maak ik me door de gunstige koopprijs geen zorgen over :)
pi_134600390
Dit was net op het kinderdagverblijf. O+ O+ O+

(Ja, ik ga de komende 24 uur jullie zo zat maken met mijn updates dat iedereen blij is als ik morgen ben doorgeschoven ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Olf op 23-12-2013 15:31:39 ]
pi_134600457
Aaawww Olf met je snoezige bijna-baby-af-meisje!

Kyara, was dat de eerste keer dat D. "mama" zei? O+
pi_134600636
Wat een mooie feestmuts heeft ze gekregen Olf!

Tally daar heb je gelijk in natuurlijk :D Voordat ik zwanger raakte hebben we ons huis ook geprobeerd te verkopen en dat lukte toen niet, we hadden al onze spullen bij mijn ouders staan, ik werd er helemaal gestoord van. Toen besloten we dat we of moesten zakken met de prijs, of moesten afwachten. En onze verwachtingen wat bijstellen, als het zou lukken zwanger te worden zouden we dus hier met een baby wonen. Dat is hartstikke leuk gebleken O+
Maar we beginnen nu wel eens over een eventuele tweede of over een keukentje/werkbankje voor F als hij één wordt, hij past nu niet meer op de zelfgemaakte minicommode, dat soort dingen. We beginnen toch te verlangen naar iets groters of op z'n minst iets met een deur waar je hem achter kunt leggen als hij wil slapen.

Jullie huis ziet er van buiten trouwens prima uit ;)
pi_134601074
Ohhhhh Olf O+ Met een echte heuse verjaardagskroon O+ O+
pi_134601262
Wat een schattig verjaardagsmeisje met zo'n kroon O+

En Kyara, mama zeggen! O+
Femke brabbelt de laatste tijd heel veel, klinkt ontzettend schattig, maar echt mama of papa kunnen we er nog niet uithalen.

En kijk nou... madam is in beweging!

(ik had haar toch echt op het kleed gelegd, in het midden bij d'r kubus... !)

Spannend Tally! 2014 wordt voor ons misschien ook wel het jaar dat we een huis gaan kopen. We zitten nu nog gehuurd, dus we kunnen zo weg. Maar eerst maar eens het arbeidscontract van ML afwachten.
pi_134601504
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef Suikertante het volgende:
Wat een mooie feestmuts heeft ze gekregen Olf!

Tally daar heb je gelijk in natuurlijk :D Voordat ik zwanger raakte hebben we ons huis ook geprobeerd te verkopen en dat lukte toen niet, we hadden al onze spullen bij mijn ouders staan, ik werd er helemaal gestoord van. Toen besloten we dat we of moesten zakken met de prijs, of moesten afwachten. En onze verwachtingen wat bijstellen, als het zou lukken zwanger te worden zouden we dus hier met een baby wonen. Dat is hartstikke leuk gebleken O+
Maar we beginnen nu wel eens over een eventuele tweede of over een keukentje/werkbankje voor F als hij één wordt, hij past nu niet meer op de zelfgemaakte minicommode, dat soort dingen. We beginnen toch te verlangen naar iets groters of op z'n minst iets met een deur waar je hem achter kunt leggen als hij wil slapen.

Jullie huis ziet er van buiten trouwens prima uit ;)
Binnenkant ook hoor. Dat had je ook kunnen zien muts :P

We hebben hier op dit moment ruimte genoeg. Beide meiden hebben een eigen kamer (die Zoë alleen gebruikt om in te spelen) en we hebben een grote zolder met dakkapel.
Maar we willen graag bij mijn schoonfamilie in de buurt wonen. Is net wat makkelijker dan nu.
Ze wonen hier niet ver vanaf maar ik vind het toch altijd een moeite om te vragen of ze even kunnen komen helpen. De scholen zijn daar ook beter en als ik weer ga werken dan gaan ze weer 2 of 3 dagen bij Oma en Opa spelen. Dus maakt het alles net even makkelijker.
Maar als de kleintjes straks niet meer zo klein zijn en er een éénpersoonsbed in de kamer moet staat deze eigenlijk al vol. Daarom hebben we toen gekozen voor een peuterbedje. Dan heeft ze tenminste nog ruimte om te spelen :)
pi_134601526
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:58 schreef Olf het volgende:
Dit was net op het kinderdagverblijf. O+ O+ O+

(Ja, ik ga de komende 24 uur jullie zo zat maken met mijn updates dat iedereen blij is als ik morgen ben doorgeschoven ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_134602532
ooooh Olf O+ O+ O+
Wat lief en O+ voor het sentiment. Hoort er allemaal bij. En eerlijk gezegd.... rondom de 2e verjaardag is dat nog steeds aan de orde hier.... :@

Ja, was de eerste keer echt gericht. Ze brabbelt al wat langer, ook mamamamam en papapapa. Maar nu was het echt alleen mama en ze keek me aan. Het kan nog steeds wishful thinking zijn hoor. Verder praat ze ook al veel na. Ik heb haar al "poes", "hap" en "eten" horen zeggen, maar niet gericht. Maar als ze M's tempo qua praten volgen dan zitten ze goed op schema.
pi_134602762
Wat schattig Kyara! En wel echt snel, toch?

Het is toch niet gek dat mijne nog helemaal niets gericht zegt?

Shandaly, het kleed neerleggen heeft weinig zin meer ;) Ze is mobiel, jeeee!

Kan me voorstellen dat het sentiment bij de verjaardagen blijft. Mijn moeder zegt nog steeds elk jaar 'och, ik weet het nog precies, bladiebla'.
pi_134602787
Laiv *O* voor meedere nachten zoals deze

Cwen :* voor je verkouden baby

Kyara ik schrok even. Maar in het duploziekenhuis O+

quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 10:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

Haha. Wat gemeen zeg.
Indiaantje spelen vindt Riley ook leuk :D

Tally wat spannend. Hopelijk is je huis gauw verkocht

Ferrari jammer dat Ean dan zo vroeg wakker is. Maar *O* voor Sac

Kyara, mama zeggende kindjes zijn zo O+

Suiker, wat gemeen dat F niet klein, rustig en stil is gebleven :D
Maar kijken naar een nieuw huis is wel leuk

Olf :* voor je nacht
En wat spannend zeg dat ze bijna jarig is O+
En die foto is O+
En genoeg krijg ik niet van zulke spams hoor. Het maakt alleen dat ik je nog meer ga missen

Shandaly wat knap van je meisje *O*
pi_134603630
Kyara, wat lief en snel! O+

Ach Olf, je meiske! *;

Skips, M. Is hier ook al een tijd snotterig. Ik heb zoutoplossing gegeven toen ze niet goed kon ademhalen tijdens het drinken, maar nu lijkt ze er niet zo last van te hebben en zuig ik met de neuspeer :Y)
Het is wel het tijd van het jaar, helaas. Iedereen en z'n moeder is verkouden. Daar kan je niet tegenop borstvoeden ;)
pi_134603837
Femke on the move! *O* Ik vind het altijd zo leuk van die foto's waarop het hele huis een kinderparadijs is :D O+

Kyara, knap hoor al die woorden! Dat wordt een gezellige boel bij jullie als de meisjes net zo talig zijn als M. ;)

J. zegt al een tijdje 'mama', maar of ze mij nou echt daarmee bedoelt is niet helemaal duidelijk :P

En niet de beste foto, maar kijk nou wat mijn baby daarnet deed :o :D
SPOILER
pi_134604032
Die woordjes is ook meer nazeggen dan dat ze er iets mee bedoelt hoor. Niet bewust dus ik tel het niet als 1e woordje ;) Dat mama wel O+

Femke on the move O+

En J. :o Wat goed! En wat is ze groot! Ze lijkt ook gewoon al een halve dreumes!
  maandag 23 december 2013 @ 13:37:31 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134604087
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:05 schreef Olf het volgende:
Het is toch niet gek dat mijne nog helemaal niets gericht zegt?
Vast niet ;) , want hier komt er alleen ook nog maar papapapapapa uit (naar mij, de kat, papa, opa, oma, zijn joghurt... ;( )

Nog 9 dagen, en dan is ie jarig. We zijn dus maar gaan oefenen met hiep hiep hoera, en de armpjes de lucht in. Ook nog niet zo'n groot succes... :(
pi_134604263
Dat hiep hiep hoera vertikt M ook nog steeds.
pi_134604316
Te laat begonnen ;) , hier zijn we al weken aan het oefenen en gaat nu heel goed! Zo goed dat ze nu op willekeurige momenten twee armpjes in de lucht gooit en wacht tot wij hoeraaaaaaaaa roepen.

En Lot wauw wat ziet ze er zo groot uit!
pi_134604805
Wij zijn vorig jaar een maand van te voren begonnen. Maar hij doet geen kunstjes op commando :(
pi_134605024
Olf, wat lief!

Lot, wauw! Wat gaat ze hard! Grote meid O+

Kyara, wat lief!

Ik zie een tijgeraar O+

Juud en GotC, hier wordt ook alles in de mond gestopt! Ik wentel nu dus het lepeltje in de druppels vit D en die sabbelt ze af, zo leuk!
pi_134606091
Olf wat leuk met die muts
Shandaly wat knap! Inderdaad, dat kleed is nu overbodig :P
Kyara zei ze echt mama? O+ :'( O+
Lot jeetje ze staat!

Wat een knappe kindjes allemaal O+
  maandag 23 december 2013 @ 14:53:32 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134607137
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef Cwen het volgende:
Olf, wat lief!

Lot, wauw! Wat gaat ze hard! Grote meid O+

Kyara, wat lief!

Ik zie een tijgeraar O+

Juud en GotC, hier wordt ook alles in de mond gestopt! Ik wentel nu dus het lepeltje in de druppels vit D en die sabbelt ze af, zo leuk!
Dat moest ik ook altijd doen van de kraam :D
pi_134607501
Ik ben er al achter dat kraamverzorgsters soms supergoeie tips hebben, jammer dat het zo verschilt per kraam..

Oh, misschien is dat wel een onderwerpje voor een Daily? Dan neem ik voor vandaag het stokje even over van Olf, die ons bijna gaat verlaten :'(

Welke tip van je kraamverzorgster vond je zo goed dat je 'm nu nog steeds gebruikt?

Hier: voordat je de nieuwe luier aantrekt, deze even binnenstebuiten vouwen (dus dat -ie bol staat, maar dan met de binnenkant naar buiten). De plooitjes die om de beentjes heen zitten slaan dan ook een beetje naar buiten en passen beter om het been (en, in mijn geval: ik vergat ze steeds om te vouwen, zodat E. langs haar beentje lekte bij een plasluier )
  maandag 23 december 2013 @ 15:09:23 #83
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134607684
Lot! Er staat er één! O+

--

Hihi, Olf!

--

Thanks voor de tips! Er is inmiddels een zoutoplossing in huis en er gaat een ui onder het bedje vanavond. En verder heb ik een plakbaby vandaag. Super schattig, maar huuuu, ik moet nog wat dingen in huis doen! Toch maar even oefenen met de draagdoek.
pi_134608301
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:03 schreef Juud-- het volgende:
Welke tip van je kraamverzorgster vond je zo goed dat je 'm nu nog steeds gebruikt?
Geen kraam dus geen tips -O-
In het ziekenhuis vooral geleerd hoe je een baby uit de couveuse kan halen zonder verstrikt te raken in draadjes :')
pi_134608386
Oeh, weer een daily!

Dé tip van de kraam die ik nu nog gebruik, is aan mezelf denken. Ik moet óók ontbijten na een zware nacht, ik mag ook even liggen. Echt, zo lastig maar zo goud O+.
  maandag 23 december 2013 @ 15:26:15 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134608387
J, D en Femke wat doen jullie nou?? :o Ze proberen volgens mij zo snel mogelijk achter Olfs baby aan te gaan :D Wat zag dat er tof uit Olf O+

En een :* voor alle verkouden kindjes. Hier ook eentje, dus ik had een ui onder haar bedje gelegd. Heeft ze vervolgens de halve nacht liggen proesten omdat alle snot haar keel in liep :') En vanochtend echt wel 100x geniest! :o
pi_134608579
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Geen kraam dus geen tips -O-
In het ziekenhuis vooral geleerd hoe je een baby uit de couveuse kan halen zonder verstrikt te raken in draadjes :')
Ik hoop toch dat niemand die tip ooit nog nodig gaat hebben ;)
  maandag 23 december 2013 @ 15:31:34 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134608667
Ohja en over huizen: ons huis kwam zaterdagavond op funda, donderdagochtend zijn we gaan kijken en diezelfde avond nog een bod uitgebracht :D Hier in de stad gaat een bepaalde prijsklasse best heel hard!

We zijn er vanochtend weer geweest om wat maten op te nemen, en ik zie ons er zoooooo zitten O+ Kan niet wachten tot het februari is! *O*
pi_134608776
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:29 schreef Juud-- het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat niemand die tip ooit nog nodig gaat hebben ;)
neuh, denk ook niet dat dat nog past :D

Maar ik lees dus wel even mee voor de handige tips ;)
Ik heb namelijk de meeste tips van fok (dat een romper met poep niet per se via het hoofd uit hoeft bijvoorbeeld).
  maandag 23 december 2013 @ 15:47:18 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134609297
Vraagje aan de moeders van de wat oudere kindjes: laten jullie je kind veel zitten? E vindt het fantastisch, maar het lijkt mij nog niet zo heel goed voor haar rug om al echt lang te zitten toch?

Ik werd er nogal expliciet op gewezen bij het cb de vorige keer namelijk, dat je het niet teveel moest doen als ze nog niet zelf konden gaan zitten.

Maarja, als je kind heerlijk zit te spelen en gelijk begint te huilen als je haar neerlegt... dan sta je daar met je goede bedoelingen :')
pi_134609605
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje aan de moeders van de wat oudere kindjes: laten jullie je kind veel zitten? E vindt het fantastisch, maar het lijkt mij nog niet zo heel goed voor haar rug om al echt lang te zitten toch?

Ik werd er nogal expliciet op gewezen bij het cb de vorige keer namelijk, dat je het niet teveel moest doen als ze nog niet zelf konden gaan zitten.

Maarja, als je kind heerlijk zit te spelen en gelijk begint te huilen als je haar neerlegt... dan sta je daar met je goede bedoelingen :')
Ik heb het niet gedaan… Hij zat in de stoel om de eten en verder niet.
pi_134609792
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

neuh, denk ook niet dat dat nog past :D

Maar ik lees dus wel even mee voor de handige tips ;)
Ik heb namelijk de meeste tips van fok (dat een romper met poep niet per se via het hoofd uit hoeft bijvoorbeeld).
Oh hoe dan? :D
pi_134609850
Gewoon naar beneden. De halsopening is daar wijd genoeg voor.

Ik moet juist oefenen om de meisjes te laten zitten. J vertikt het, die overstrekt meteen. D zit wel wat beter. Ze kunnen wel prima zitten in hun kinderstoelen en op schoot maar gewoon op de grond :N
Maar goed, dat is dus ook weer een andere situatie.
pi_134609978
quote:

Ehm ja :@ Ook niet echt bij stilgestaan dat zitten niet goed is? Ze zit veel in de kinderstoel omdat zij het tof vindt en wij dan even de handen vrij hebben. Zo staat man nu af te wassen terwijl Isa naast hem in de kinderstoel de kastjes open trek en dicht laat vallen (geen vingergevaar). Tijdens het eten zit ze er ook zo een uur in. Kan dat echt kwaad???
Sarcasme. Herken het.
pi_134610087
quote:

Hier ook huilen bij liggen, en madam is 4 maanden... We hebben haar half zittend, half liggend of wel rechtop op schoot (wel voorover leunend). Ze trekt zichzelf ook al omhoog aan m'n arm - zou niet weten wat eraan te doen!
  maandag 23 december 2013 @ 16:09:47 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134610155
Nou ja, volgens het cb is het dus niet goed voor de rug. Maar ik gebruik de kinderstoel idd ook wel eens om haar bij me te hebben in de keuken.
  maandag 23 december 2013 @ 16:10:47 #97
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134610184
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou ja, volgens het cb is het dus niet goed voor de rug. Maar ik gebruik de kinderstoel idd ook wel eens om haar bij me te hebben in de keuken.
Pssst, je inbox is vol! Zie V&A ;)
pi_134610186
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hier ook huilen bij liggen, en madam is 4 maanden... We hebben haar half zittend, half liggend of wel rechtop op schoot (wel voorover leunend). Ze trekt zichzelf ook al omhoog aan m'n arm - zou niet weten wat eraan te doen!
+1 madame wil het liefst zitten, zal ook wel met de reflux te maken hebben.
  maandag 23 december 2013 @ 16:12:15 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134610241
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef Cwen het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar! E wilde met 3 maanden ook al niet meer liggend op de arm, die moest je rechtop houden tegen je schouder aan :Y

Vandaar ook dat de kinderwagenbak hier al vrij snel werkeloos was. Voor boodschapjes en de 2 minuten naar het kdv ging de maxicosi op het onderstel, en voor langere stukken de draagdoek ^O^
  maandag 23 december 2013 @ 16:12:47 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134610263
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Pssst, je inbox is vol! Zie V&A ;)
Oh! :@ ik zal er ff naar kijken!
pi_134610345
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

+1 madame wil het liefst zitten, zal ook wel met de reflux te maken hebben.
Reflux is rot :(

Hier is ze wel happy in de Stokke Newborn, dus met koken ed 'zit' ze daarin.

Nog een vraag: worden jullie kindjes overdag ook huilend wakker? Zelfs als ze op je slapen? Klinkt zo zielig, is echt haar 'sneue' huiltje...
pi_134610561
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb wel een kraamhulp gehad, twee keer, maar geen noemenswaardige tips eigenlijk. (Denk dat dé Fok tip over 'rompers kunnen ook naar beneden uit' zelfs een goede tip van ons voor de kraamhulp was ;) )

Femke zit nog niet zoveel eigenlijk. Wel in de kinderstoel bij hapjes enzo, en af en toe in het wipstoeltje (al is dat niet echt zitten, meer onderuit hangen)
Als ze echt kunnen zitten, wordt het spelen ineens weer zo anders... dezelfde speeltjes zien ze ineens in een heel ander perspectief enzo.. O+

En Cwen, nee, Femke wordt eigenlijk sowieso nooit huilend wakker (* Shandaly zoekt stukje hout om op af te kloppen). Ze begint vaak gewoon wat te brabbelen en te spelen. Met het muziekdoosje tegen de spijlen aan hameren is favoriet... wat een herrie maakt dat!
  maandag 23 december 2013 @ 16:22:26 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134610709
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:19 schreef Shandaly het volgende:
Met het muziekdoosje tegen de spijlen aan hameren is favoriet... wat een herrie maakt dat!
Da's nog altijd beter dan J.s 'met je hoofd tegen de spijlen aan hameren'...

Hier is het meestal spelen na wakker worden. Als ie z'n speen uit bed gooit is dat meestal het teken dat ie t zat is, en uit bed gehaald wil worden.
pi_134610718
Sac huilt ook als ze wakker is. En ook als ik haar te laat in bed leg. Zo zielig maar haar er weer uit halen zorgt dan voor echt krijsen.
pi_134610794
D probeert trouwens wel te gaan zitten maar dat is nog niet gelukt. Het ziet er wel heel grappig uit.

Hier hoor ik meestal aan het gelach dat ze wakker zijn. Dan gaan ze met z'n tweetjes een beetje keten. Als ik te laat reageer of ze echt honger hebben dan is het wel huilen.
pi_134610870
Hier is wakker worden helaas wel altijd huilen. De ongeduldige genen zijn in ieder geval doorgegeven. :X
pi_134610900
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:22 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Da's nog altijd beter dan J.s 'met je hoofd tegen de spijlen aan hameren'...

Hier is het meestal spelen na wakker worden. Als ie z'n speen uit bed gooit is dat meestal het teken dat ie t zat is, en uit bed gehaald wil worden.
Femke deed dat net met de vloer... ze was weer van het kleed af 'gekropen', en kopte zo d'r voorhoofdje op de grond. Was niet voor herhaling vatbaar ;) arm meiske
pi_134611121
*auw*

Ik kwam nog een stickje met echofoto's tegen. En nu ik mijn meiden dus wat beter ken, is deze foto echt zo treffend.

pi_134611124
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:19 schreef Shandaly het volgende:

En Cwen, nee, Femke wordt eigenlijk sowieso nooit huilend wakker (* Shandaly zoekt stukje hout om op af te kloppen). Ze begint vaak gewoon wat te brabbelen en te spelen. Met het muziekdoosje tegen de spijlen aan hameren is favoriet... wat een herrie maakt dat!
Ja, 's ochtends is het ook brabbelen, kraaien en op het muziekdoosje rammen, maar na de korte slaapjes overdag is het altijd huilen... Zo gek!

Sac dus ook... Zit me af te vragen wat het nou is?

Kyara O+
pi_134611334
M had wel altijd een "haal me uit bed" huiltje.

ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe het hier was, maar volgens mij was het hier ook toen ze jonger waren, huilen bij het wakker worden. Misschien toch een beetje gedesoriënteerd wakker worden? M heeft het ook nog wel eens. Die kan echt heel verkeerd wakker worden.
pi_134613439
Cwen, hier is het de standaard om huilend wakker te worden. Ik denk dat het 9 van de 10 keer het geval is, ook als hij bij ons ligt inderdaad. Ik had de hoop dat het met de tijd minder zou worden, maar nu met 8 maanden is dat nog niet het geval.
pi_134614363
Kyara , die foto! Ik zie het natuurlijk niet, maar ik geloof je meteen O+
Jouw couveusedraadjes :'(

De beste tip is Floradix, en iets handigs met hoe je iets over het hoofdje trekt. Gewoon hoe je je handen dan kunt houden zodat het niet vervelend is voor de baby. Kon ik niet vanzelf ;)

Hier wordt F soms lachend en soms huilend wakker. Maar hij is bijna altijd vrolijk binnen een minuut nadat we hem uit bed halen.

Wij lieten F denk ik max 30 minuten in t stoeltje zitten. Maar sinds hij zelf kan gaan zitten ligt hij eigenlijk bijna niet meer en let ik er dus ook niet meer op in de kinderstoel.
Hij probeert op de bank trouwens echt los te blijven staan, heel geconcentreerd balanceren met één vingertje op de rugleuning! Maar ik heb tevaak Boem! geroepen als hij dan op z'n kont viel want net ging hij dertig keer staan en zich dan schaterend laten vallen O+
pi_134614692
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 16:31 schreef Kyara het volgende:
*auw*

Ik kwam nog een stickje met echofoto's tegen. En nu ik mijn meiden dus wat beter ken, is deze foto echt zo treffend.

[ link | afbeelding ]
Op wat voor manier treffend? Je herkent ze qua uiterlijk al? Of hoe ze tov elkaar liggen? /nieuwsgierig :+
pi_134615185
L wordt ook vaak huilend wakker, vooral overdag idd. Hij lijkt dan wel boos dat hij geslapen heeft en allemaal leuke dingen heeft gemist :P

Kyara die echofoto O+ O+
pi_134615215
Oh L0t ik vergeet helemaal te zeggen hoe lief die maillotbeentjes zijn! O+
  maandag 23 december 2013 @ 18:20:56 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134615447
Tally wat tof! Hoop dat het snel verkocht is :) Er hoeft maar 1 persoon geïnteresseerd te zijn..

Beste tip die ik heb gekregen: Als je baby een plakdag heeft, laat het huishouden etc voor wat het is en geniet van deze tijd. Het huishouden gaat nergens heen. How true!
Verder het gebruik van een speentje. Ik wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maar vrees dat ik geen pink meer had gehad anders :+

Zittende, staande en mobiele kindjes. O+ Zo tof om daarover te lezen en foto's te zien!
Hier wil T. ook vaak zitten op schoot ipv liggen. Liggen is tenslotte voor baby's :Y)

Oh en de kinderwagenbak (met Wallaboo erin) is bijna te klein :o Nja, dat komt wel goed. Draagdoek, Maxicosi, Manduca etc.
  maandag 23 december 2013 @ 18:21:21 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134615464
S. wil eigenlijk ook alleen maar rechtop 'zitten'. Daar is het een beetje te vroeg voor :').
Ze wringt telkens met haar hoofd naar voor van ik wil zitten _O- . En mag het niet dan is het driftig brullen...

Ze wordt niet altijd huilend wakker, wel als het tijd is voor de fles ;)
pi_134616193
Isa zat net op het speelkleed terwijl ik achter haar stond om haar op te vangen mocht ze vallen, maar ze zat zo stevig dat ik dacht dat ik wel even snel de lamp aan kon zetten. BONK. Kop keihard op het laminaat... Man, ik kon mezelf wel slaan ;(

Gotc, grappig is dat he, als je net bevallen bent heb je honderdduizend voornemens: bv tot ze 20 is, geen speen, geen plastic troep, geen hapjes voor ze 6 maanden is, geen suiker, noem maar op. Maar als ze dan wat ouder wordt en je ziet hoe dol ze bijvoorbeeld op een speen is of hoe leuk zo'n muziekmobile is, dan zijn je principes ineens een stuk minder belangrijk! :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 23 december 2013 @ 18:49:52 #119
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134616447
Idd Spirit! Ik heb nu nog maar 1 voornemen: Zolang mijn kind gelukkig en gezond is ben ik blij. Via welke weg dit ook is :P

Ahh en dat zal je altijd zien! Loop je 1 tel weg, gebeurt er precies iets.
  maandag 23 december 2013 @ 19:22:06 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_134617663
Hallo allemaal. :)

Ik kom me hier melden met J.ulia. O+

SPOILER
Heb nog niet de tijd gehad om bij te lezen, maar dat ga ik zeker wel proberen.

LB, ik kan nog even samen met je posten hier. *O*

Kyara, de foto van de echo. Ik blijf het zo bijzonder vinden om te zien, twee kindjes in je buik! O+ O+

Gek en leuk om weer te lezen over de wat oudere baby's. Bij M. (zoontje) vond ik elke ontwikkeling weer reuze gaaf, maar nu bij J. heb ik echt zoiets van: blijf nog maar lang zo'n kleine pruts. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 23 december 2013 @ 19:29:43 #121
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  maandag 23 december 2013 @ 19:30:47 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134618195
Wát een cutiepie Soemp! O+ En prachtige naam O+
pi_134618231
Lot wat lijkt ze groot. O+

Riley zegt mama, oma, opa, Kaja en mada (Miranda)
Verder brabbelt ze alleen maar :D

MM succes met oefenen. Nog maar 9 dagen. Gaat ook snel

LB ik heb het afgewisseld. Dus af en toe zittend spelen en dan weer liggend. Maar een maand later kon ze zelf zitten en sindsdien speelt ze zittend. Of ze kruipt ergens heen

Tips heb ik er een paar van gehad van de kraam (zoals ook aan jezelf blijven denken) maar een van de beste tips (die met de romper) heb ik ook van hier

Soms wordt Riley huilend wakker. Maar meestal gaaf ze lief brabbelen. Zodra ik haar uit bed haal is ze stil.

Kyara O+

Spririt dat is zo rot als dat gebeurt. Neem het jezelf niet kwalijk hoor. Want zulke dingen gebeuren helaas :*
En wat betreft van je voornemens. Helemaal mee eens. Een blij en gelukkig kind is het belangrijkst. O+

Soempie welkom. Wat een dropje

Niemand heeft gejuicht voor Riley haar elf maanden :'(
pi_134618292
aaawww Soemp, wat een mupke O+
  maandag 23 december 2013 @ 19:32:24 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134618294
Omen, ik heb maar half meegelezen vandaag..maar is Riley nog maar 1 maand een baby?! :o Wat gaat ze hard O+
pi_134618397
Riley *O*
pi_134618423
Ja. Nog maar een maandje. En dan is ze een dreumes. Ze heeft nu al dreumesstreken :D
  maandag 23 december 2013 @ 19:35:37 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134618486
Soempiiiiee O+ *O*

Wat ligt je meiske daar heerlijk, ze is echt een plaatje O+ Met dr mooie haartjes en bolle wangetjes :9

En wij posten hier nog heeeeel lang samen hoor! Nog 4 maanden!! nou ok, bijna 4 dan :X ;(

Mijn baby heeft overigens nu ook verhoging / koorts :{ Ze lijkt zich niet vervelend te voelen maar heeft denk ik wel keelpijn want ze moet soms huilen bij hoesten of niezen... ;( en dan zegt mijn hart *krak*
  maandag 23 december 2013 @ 19:37:50 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134618588
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:34 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Nog maar een maandje. En dan is ze een dreumes. Ze heeft nu al dreumesstreken :D
Lekker aan het oefenen dus :D Kan je nagaan..over een maand is ze al een jaar in je leven *;
pi_134619406
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:22 schreef L-E het volgende:
Cwen, hier is het de standaard om huilend wakker te worden. Ik denk dat het 9 van de 10 keer het geval is, ook als hij bij ons ligt inderdaad. Ik had de hoop dat het met de tijd minder zou worden, maar nu met 8 maanden is dat nog niet het geval.
^^ Hier nog steeds en mijn uk is 18 maanden inmiddels :P. Zal ooit wel minder worden, voor hij 18 jaar is ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134619679
Soempie wat een mooie foto's! O+ wauw! Heb je toevallig ook een broerzusfoto, die vind ik altijd zo leuk!

En F van Suiker al losstaan? Wow, wat een snellerd is het toch!

Hier trouwens dus wel huilende baby bij uit bed komen maar inderdaad ook binnen 5 seconden stil als ik haar eruit pluk en dan meteen vrolijk.

En wat leuk dat Riley zoveel woordjes kan! Knap hoor!

De tweelingecho van Kyara, ben ook benieuwd waarom je het zo herkenbaar vindt. :)

Ik hoop dat m'n meisje zo in slaap valt, ze jammert nog wat. Dan ga ik koken en eten en dan...slingers ophangen en cadeau inpakken en ballonnen opblazen! *O* vorig jaar was ik nu ongeveer de stagiaire-verloskundige aan het onderkotsen. Dierbare herinneringen. :+
pi_134619809
Haha. Voor de stagiaire-vk een iets minder dierbare :D
Hoe laat is ze uiteindelijk geboren?
pi_134619881
3.41!
  maandag 23 december 2013 @ 19:59:07 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134619933
Ahhh Olf, the memories O+ :D

Ik vind het nu al zo'n bizarre tijd, dat ik vorig jaar met de kerst gewoon zwánger was!
Vanavond keek ik naar mijn dochter die op de bank zat te spelen, en toen realiseerde ik me dat ik dat 2 jaar geleden al bijna niet meer durfde te hopen, en moet je nu zien!! O+ :'( O+
pi_134620139
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:59 schreef LadyBlack het volgende:

Ik vind het nu al zo'n bizarre tijd, dat ik vorig jaar met de kerst gewoon zwánger was!
Vanavond keek ik naar mijn dochter die op de bank zat te spelen, en toen realiseerde ik me dat ik dat 2 jaar geleden al bijna niet meer durfde te hopen, en moet je nu zien!! O+ :'( O+
Oooooooohhhhh elke minuut van het wachten waard geweest, je kleine elf. O+ zo'n heftige tijd en dan zon prachtige uitkomst!
  maandag 23 december 2013 @ 20:05:16 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134620299
Zeker!!
pi_134620528
quote:

O+
pi_134620683
Het is wel de tijd om herinneringen op te halen nu he? O+
Ik denk de laatste dagen eigenlijk best vaak aan m'n miskraam vorig jaar. Als dat niet mis gegaan was, was dat kindje nu zo ongeveer 14 maanden geweest. Zou het ook een meisje zijn geweest? Zou ze net zo leuk en lief zijn geweest als Femke? Jee, als dat goed was gegaan hadden we Femke nooit gehad... etc..

Welkom Soempie! Wat een prachtig meisje.. mooie haren! O+

En qua voornemens... ik zou toch beter moeten weten bij een tweede, maar heb ze toch wel weer. Ik zou bijvoorbeeld alle potjes zelf koken, geen Olvarit of soortgelijken in dit huis... maar Lars vond de kookkunsten van de Olvaritkok veel beter dan de mijne... -O- Ik probeer het gewoon met Femke weer opnieuw ;) Tot nu toe vindt ze de fruitpotjes maar niets (zaten in zo'n Blije Doos, en weggooien is ook zonde), dus ik heb goede hoop...
pi_134621124
Woooow Omen, 11 maanden! *O* :D
z <-dit typte F speciaal voor Riley!

Shandaly tja, Olvaritliefhebbers zatwtewesxzax5frzitten er ook bij! :D F protesteert, die eet allebei. Vandaag courgette-bleekselderijprakkie :Y)

Olf het zijn pogingen he, hij dondert uiteraard nog om ;)
Nog een paar uur! Gaan jullie slingers ophangen?
  maandag 23 december 2013 @ 20:21:47 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134621201
Ohja, met het potjesvoornemen faal ik ook :') Maargoed, ik heb laatst wel een pan vol winterpeen, pastinaak en zoete aardappel staan koken, en dat vindt ze heerlijk! (maar goed ook want er staan nog 6 porties van in de vriezer oO< )

Nou ben ik gelukkig ook niet tégen de potjes, ik vind het alleen onzinnig en duur. Dus blijf me voornemen om gewoon massaal groenten te koken en in te vriezen :Y
pi_134621411
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 17:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Op wat voor manier treffend? Je herkent ze qua uiterlijk al? Of hoe ze tov elkaar liggen? /nieuwsgierig :+
De interactie. het bij elkaar liggen en naar elkaar toe trekken. Ze hebben ook echt naast elkaar gelegen ipv onder/boven zoals gebruikelijk. Met hoe ze nu samen zijn, is het eigenlijk heel logisch.
pi_134621565
Soempie :W
Met je mooie meisje O+

Leuk om ook hier nog eventjes samen met jou te posten O+

Omen, ik vertik het om te jompelen voor het feit dat jouw dochter in haar allerlaatste babymaand is aanbeland :N /kopinhetzand
pi_134621831
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 20:29 schreef Kyara het volgende:
Soempie :W
Omen, ik vertik het om te jompelen voor het feit dat jouw dochter in haar allerlaatste babymaand is aanbeland :N /kopinhetzand
:D _O-
pi_134622098
soempie welkom met J. wat een bos haar heeft ze al
omen riley al 11mnd? weet je het zeker???
olf veel plezier morgen en met de slingers ophangen 1 jaar alweer.
pi_134622232
Soempie wat een mooierd! O+
pi_134622536
Soempie welkom met je mooie meisje O+
Omen Riley nog maar 1 maand baby? :'( wat zegt ze al veel woordjes zeg

Olf :D nog een paar uurtjes aftellen :*
pi_134622863
quote:

O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_134623029
quote:
Vanavond keek ik naar mijn dochter die op de bank zat te spelen, en toen realiseerde ik me dat ik dat 2 jaar geleden al bijna niet meer durfde te hopen, en moet je nu zien!!
O+

Ik kijk ook wel een beetje zo terug. Vorig jaar met megabuik onder de book

En het jaar ervoor ook al :o

En nu een compleet gezin met 3 kindjes onder de kerstboom O+ O+ O+

Ik kook(te) ook altijd vooruit om de diepvries te vullen. 4 gerechten op het fornuis en maak bakjes vullen. Nu minder, hoewel we nog niet samen eten.
  maandag 23 december 2013 @ 21:03:46 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134623388
Boehhhh mn kindje ligt boven steeds te hoesten en daarna te jammeren ;(

Ik ga haar straks nog maar even laten drinken tegen een droge/zere keel, doe ik gelijk neusspray enzo, maar wat kan ik nou nog meer doen? Bedje staat al iets omhoog, uien zijn op -O- Morgen iets van thijmsiroop, mag ze dat al?
pi_134623519
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:03 schreef LadyBlack het volgende:

Ik ga haar straks nog maar even laten drinken tegen een droge/zere keel, doe ik gelijk neusspray enzo, maar wat kan ik nou nog meer doen? Bedje staat al iets omhoog, uien zijn op -O- Morgen iets van thijmsiroop, mag ze dat al?
thijmsiroop volgens mij vanaf 1 zit vaak honing in en dat wordt afgeraden tot 1jr in NL in andere landen wordt het al veel eerder gegeven. beterschap voor je elfje
pi_134623537
LB, in elk geval is er een soort die ze mag, of dat de reguliere is weet ik niet.
  maandag 23 december 2013 @ 21:07:58 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134623592
quote:

Mijne ook ;(.

Je hebt Daro thijmsiroop die mag vanaf 0 jaar. Ik geef tussikind, homeopatisch maar ik heb het idee dat het werkt. Neusspray, luuf, hoofdeinde omhoog en ui werken idd het beste volgens mij... Beterschap!
pi_134623779
quote:

Thijmsiroop mag. Alleen vaak is het zo zoet dat het slijm aanmaakt. Die tussinstin is homeopatisch en bij Fee breekt het ook slijm af. :)
pi_134623900
Gewoon goed die neus doorspoelen, zodat de zoutoplossing ook door de keel gaat.
pi_134624325
Bedje omhoog.. volgens mij las ik hier onlangs dat je het beste een boek onder de pootjes kunt zetten. Wat een vondst! Ik heb ZO lopen klooien met handdoeken onder het matrasje.. nooit gerealiseerd dat je ook gewoon het hele bedje wat schuin kunt zetten.

LB, als ze nog wakker is: met baby op schoot in de badkamer gaan zitten met de hete kraan aan en dan een beetje stomen? Vind ik zelf wel een beetje zonde vh water, maar misschien geeft dat E. net het zetje dat ze een beetje kan slapen.

Mag ik hier trouwen ff totaal offtopic emoslingeren voor Marktplaats? :'):'):'):'):'):'). Zet ik er babykleding op, en ik ben echt niet duur, krijg ik een bod van nog nieteens 1/3 van de vraagprijs. Dus ik mail terug: 'niet akkoord'. Krijg ik een mail terug: '*prijs op 1/2 van de vraagprijs* incl. verzendkosten is akkoord'. Oh really, sinds wanneer beslist de kóper dat?

Vorige week had ik het er helemaal mee gehad. Had er dure, nieuwe schoenen opstaan voor 20,=. Komt er een bod van 10,=. Uit pure flauwigheid heb ik teruggemaild: "wil je dan de rechter of de linker?". Maarja dan krijg je een mail terug met "huh? ik snap je niet?" :')

#irritatie
pi_134624396
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:20 schreef Juud-- het volgende:
Bedje omhoog.. volgens mij las ik hier onlangs dat je het beste een boek onder de pootjes kunt zetten. Wat een vondst! Ik heb ZO lopen klooien met handdoeken onder het matrasje.. nooit gerealiseerd dat je ook gewoon het hele bedje wat schuin kunt zetten.

LB, als ze nog wakker is: met baby op schoot in de badkamer gaan zitten met de hete kraan aan en dan een beetje stomen? Vind ik zelf wel een beetje zonde vh water, maar misschien geeft dat E. net het zetje dat ze een beetje kan slapen.

Mag ik hier trouwen ff totaal offtopic emoslingeren voor Marktplaats? :'):'):'):'):'):'). Zet ik er babykleding op, en ik ben echt niet duur, krijg ik een bod van nog nieteens 1/3 van de vraagprijs. Dus ik mail terug: 'niet akkoord'. Krijg ik een mail terug: '*prijs op 1/2 van de vraagprijs* incl. verzendkosten is akkoord'. Oh really, sinds wanneer beslist de kóper dat?

Vorige week had ik het er helemaal mee gehad. Had er dure, nieuwe schoenen opstaan voor 20,=. Komt er een bod van 10,=. Uit pure flauwigheid heb ik teruggehaald: "wil je dan de rechter of de linker?". Maarja dan krijg je een mail terug met "huh? ik snap je niet?" :')

#irritatie
Ik bied eigenlijk zo beetje standaard de helft van de vraagprijs. :D
pi_134624481
Oh jij bent ook zo'n irritante? ;)

Nee nouja, die schoenen waren nog nieuw en kostten >100,= en ik zet ze erop voor 20,=. Dan vind ik 10,= serieus wel een beetje sneu. Maarja.. dat verschilt per persoon denk ik;)
pi_134624743
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:20 schreef Juud-- het volgende:

HA!! Ik was dus niet de enige die dat had :P Niet dat wij het bedje omhoog kunnen zetten want we hebben er wielen onder, maar toch! :D
Sarcasme. Herken het.
pi_134624762
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 13:36 schreef Kyara het volgende:
En J. :o Wat goed! En wat is ze groot! Ze lijkt ook gewoon al een halve dreumes!
Haha, we noemen haar ook regelmatig onze mini-dreumes, ze begint zo wijs te worden en groot ook idd. Ze gaat al hard richting de 10 kg :o.

Kan me eigenlijk niet echt een speciale tip herinneren van de kraamhulp. Meeste tips heb ik toch eigenlijk van hier. ( _O_ )

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ehm ja :@ Ook niet echt bij stilgestaan dat zitten niet goed is? Ze zit veel in de kinderstoel omdat zij het tof vindt en wij dan even de handen vrij hebben. Zo staat man nu af te wassen terwijl Isa naast hem in de kinderstoel de kastjes open trek en dicht laat vallen (geen vingergevaar). Tijdens het eten zit ze er ook zo een uur in. Kan dat echt kwaad???
+1 J. zit best regelmatig in de kinderstoel en met spelen op de grond of in de box zit ze ook vaak. Ze vindt het gewoon zo leuk en zit ook eigenlijk hartstikke stevig al, had er niet echt kwaad in gezien..

J. wordt meestal kletsend wakker, gezellig O+. Heel soms huilend maar dat is dan ook meteen weer over zodra we haar uit bed halen.

quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 18:14 schreef Suikertante het volgende:
Oh L0t ik vergeet helemaal te zeggen hoe lief die maillotbeentjes zijn! O+
Schetig he O+ Ik zou er wel in kunnen happen die spekkies :9

Soempie welkom! Mooi meisje met een prachtige bos haar al O+

quote:
O+

En beterschap voor je kleine elfje :*
pi_134624947
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:23 schreef Juud-- het volgende:
Oh jij bent ook zo'n irritante? ;)

Nee nouja, die schoenen waren nog nieuw en kostten >100,= en ik zet ze erop voor 20,=. Dan vind ik 10,= serieus wel een beetje sneu. Maarja.. dat verschilt per persoon denk ik;)
Ja ik vind het wel een sport. Iedereen doet het. Ik zet dingen er vaak ook duurder op dan dat ik er echt voor wil hebben.
pi_134625201
Wat koken jullie zoal voor je baby?
Ik heb niet zo'n uitgebreid repertoire nog helaas. Hier is het zoete aardappel met broccoli, macaroni met courgette, champignons en tomatensaus, hutspotje of rijst met boontjes. Wil eens wat andere dingen maken maar heb weinig inspiratie :P.
pi_134625289
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:34 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb niet zo'n uitgebreid repertoire nog helaas. Hier is het zoete aardappel met broccoli, macaroni met courgette, champignons en tomatensaus, hutspotje of rijst met boontjes. Wil eens wat andere dingen maken maar heb weinig inspiratie :P.
Bram krijgt potjes. Elke dag krijgt hij wat anders. Hij eer gevarieerder dan ons.
pi_134625341
Kan je inspiratie halen uit de Olvaritpotjes Lot? Misschien zie je daar combinaties in waarvan je denkt..hee, slim.
  maandag 23 december 2013 @ 21:38:11 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134625441
L0t, E is dol op de bruine-bonen-met-appel-potjes :Y)

En bedankt voor de hoest-tips dames! Zo maar even flink de neusspray doen, en hopen dat ze dan niet meer zo hoeft te hoesten -O-
pi_134625631
Bram is gek op groentefestijn. :D
pi_134625870
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:38 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, E is dol op de bruine-bonen-met-appel-potjes :Y)

En bedankt voor de hoest-tips dames! Zo maar even flink de neusspray doen, en hopen dat ze dan niet meer zo hoeft te hoesten -O-
Ohja, daar heeft ze ook wel eens een potje van gehad, dat kan ik ook wel zelf maken denk ik. Goeie!
pi_134625884
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:34 schreef L0t.. het volgende:
Ik kijk op die lijst van BV.com en dan denk ik: hee, die groente heeft hij nog niet gehad. En dan mix ik het soms met iets waarvan ik denk dat hij het lekker vindt. Pastinaak laatst, in 't stoommandje en hij at het gewoon in stukken. Nu dus bleekselderij, daar zitten van die draden aan dus heb ik het grof gepureerd (met courgette).
Ik ben nog steeds niet met vlees begonnen. Ik heb de neiging om dat uit te stellen maar kan niet goed uitleggen waarom.
pi_134626107
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:45 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik kijk op die lijst van BV.com en dan denk ik: hee, die groente heeft hij nog niet gehad. En dan mix ik het soms met iets waarvan ik denk dat hij het lekker vindt. Pastinaak laatst, in 't stoommandje en hij at het gewoon in stukken. Nu dus bleekselderij, daar zitten van die draden aan dus heb ik het grof gepureerd (met courgette).
Ik ben nog steeds niet met vlees begonnen. Ik heb de neiging om dat uit te stellen maar kan niet goed uitleggen waarom.
Ga die lijst nog eens bekijken :) Bleekselderij en pastinaak eten wij zelf eigenlijk nooit dus daar heb ik gewoon niet aan gedacht, zal dat ook eens proberen.

Hier ook nog geen vlees btw, ook niet echt een duidelijke reden voor behalve dat ik het nog niet zo nodig vind. Wel vis trouwens, dat vind ik op de een of andere manier wel prima.
pi_134626775
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 21:48 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ga die lijst nog eens bekijken :) Bleekselderij en pastinaak eten wij zelf eigenlijk nooit dus daar heb ik gewoon niet aan gedacht, zal dat ook eens proberen.

Hier ook nog geen vlees btw, ook niet echt een duidelijke reden voor behalve dat ik het nog niet zo nodig vind. Wel vis trouwens, dat vind ik op de een of andere manier wel prima.
Ik maak eigenlijk altijd alles nog apart voor hem, maar het inspireert me wel om weer eens pastinaak te eten ;)
Voor F mik ik alles in het stoommandje en dan doe ik het in stukken, geprakt of gepureerd in de vriezer. Die is niet zo groot, dus ik doe dat twee keer per week ofzo en dan krijgt hij ook zo nu en dan een Biobim of Olvarit of Etos potje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 23-12-2013 22:19:07 ]
pi_134627179
Ik doe heel soms zelf aardappelen stomen en een potje met alleen groenten (sperziebonen, wortels...). Ze kan niet alleen de groenten eten want dan wordt spugen door de reflux. Maar zo kan ik dr nog wel eens neppen want een potje groenten met aardappel krijg ik er niet in (of macaroni of risotto of....).
pi_134627325
Riley krijgt meestal ook potjes. Ook de potjes met vleesgerechten erin. En ook tussendoor krijgt ze wel eens een plakje bussenworst. Vindt ze erg lekker. Ik eet zelf ook vlees, dus nooit aan gedacht om haar potjes te geven zonder vlees. Vis eet ik zelf niet, dus die potjes laat ik staan. En vis zelf maken doe ik al helemaal niet :D
pi_134627436
Hier doet de combi biet-zoete aardappel-banaan het ook erg goed!
pi_134627601
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:08 schreef Omentielvo het volgende:
Riley krijgt meestal ook potjes. Ook de potjes met vleesgerechten erin. En ook tussendoor krijgt ze wel eens een plakje bussenworst. Vindt ze erg lekker. Ik eet zelf ook vlees, dus nooit aan gedacht om haar potjes te geven zonder vlees. Vis eet ik zelf niet, dus die potjes laat ik staan. En vis zelf maken doe ik al helemaal niet :D
Juist omdat ik Bram echt alles wil laten eten pak ik ook de potjes die ik zelf echt vies vind. Zoals andijvie, boerenkool, alles met vis. Dat soort. En echt alles gaat naar binnen bij het vuilnisvat, die lust echt alles. Waarom zo jong al beginnen met dingen niet geven omdat je het zelf niet lekker vind?
pi_134627630
Ik geef haar niet bewust geen vlees. Tot nu toe niet aan gedacht :) En nodig misschien ook niet. Ze eet het zo ook.
Van de week griste ze een stuk croissant van dr zus af en smullen dat ze deed :')
pi_134628032
Hier zitten we (nog steeds..) in de broodkorstfase. :') We bieden wel dingen aan, maar het meeste vindt hij totaal oninteressant. Kan me echt niets voorstellen bij een L. die vlees eet ofzo :D
pi_134628204
Maar als je blijft geven dan gaat het vanzelf een keer goed. F krijgt bijna niks van een broodkorst af. Dus ik gaf hem wel eens een kruimeltje in zijn mond. Toen werden de stukjes iets groter. En nu gaat hij als een vogeltje zitten wachten tot ik een stukje geef of hij pakt de hele boterham en probeert die in zijn mond te proppen O+
pi_134628566
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:22 schreef Suikertante het volgende:
Maar als je blijft geven dan gaat het vanzelf een keer goed. F krijgt bijna niks van een broodkorst af. Dus ik gaf hem wel eens een kruimeltje in zijn mond. Toen werden de stukjes iets groter. En nu gaat hij als een vogeltje zitten wachten tot ik een stukje geef of hij pakt de hele boterham en probeert die in zijn mond te proppen O+
Ja, die broodkorst heeft hij nu wel onder de knie. Die wordt verslonden als zijnde het een wild dier dat nog geslacht moet. De rest van bijvoeding komt tzt wel. Voor hij 18 is, kan hij wel een banaan opeten. 8-)
pi_134628598
Ik wilde je ook niet opjutten hoor O+
pi_134628625
Courgette met rijst
Bloemkool + pasta + en een klein beetje philedelphia (voor M doe ik er dan nog kip bij)
Tomaat + wortel + pasta (voor M een versie met gehakt)
Broccoli + aardappel (M krijgt daar meestal vis bij)

Roerei met kliekjes verse groente en aardappel (vers gemaakt)
Of gepureerde groente door een losgeklopt ei en daar een omelet van bakken

En af en toe een apartere soort groente die ik dan speciaal voor hun maak want wij lusten vrij weinig qua groente :')

Potjes moeten ze hier niet (meer).
pi_134628760
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:28 schreef Suikertante het volgende:
Ik wilde je ook niet opjutten hoor O+
Het is wel weer tijd voor een goede rel hier O+
pi_134628821
Een broodkorstje durf ik niet. De keren dat ik die gaf hoorde ik alleen maar stik en lucht hap geluiden :')

Beter een halve croissant :')
pi_134628856
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:32 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is wel weer tijd voor een goede rel hier O+
doe dat ff als ik al naar bed ben joh, heb even geen zin in puinruimen. Heb net pas dreumes in bed liggen en het is nu wachten op de meisjes.
pi_134628931
Haha Kyara, zijn jullie van die lastige eters qua groente ja?

Kleuter is een fijnproever, dat is zo enorm leuk. Vorige week vroeg ik hem wat hij wilde dat ik zou maken voor het kerstdiner op school. Kwam hij met spaghetti of tagliatelle met romatomaatjes, knoflook, kappertjes, rucola, en parmezaanse kaas. Ik zei dat ik denk dat de meeste kleuters dat niet lusten. De juf beaamde dat. Uiteindelijk werd het macaroni met tomatensaus, op verzoek van de juf. Kleuter was not amused. 'Dat is toch geen kerstdiner!' :D
pi_134628945
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 22:33 schreef Tally het volgende:
Een broodkorstje durf ik niet. De keren dat ik die gaf hoorde ik alleen maar stik en lucht hap geluiden :')

Bram eet ook croissant. En knakworst. En garnalen.
pi_134629006
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 22:33 schreef Tally het volgende:

Wij noemen de broodkorst dan ook de KokhalsReflexTest O+
pi_134629046
Hahaha, kleuter is wel een fijnproevertje!

Kinderen zijn hier gek op pasta met wortel en tomaat en ei. Alledrie.
pi_134629051
Als ik F geen broodkorst geef steekt hij een uur later voor de leuk zijn hand in zijn keel, kokhalzen gebeurt toch wel :Y)
pi_134629092
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:38 schreef L-E het volgende:

[..]

Wij noemen de broodkorst dan ook de KokhalsReflexTest O+
Aangezien ik die geluiden net iets te vaak hoor geef ik dr maar gewoon stukjes brood. Geef ik het niet en ik eet zelf wel heb ik echt een hele boze over de zeik jankende baby naast me :')

Wat nou eigen willetje!
pi_134629126
De oudste is gek op ravioli, feta en brie :')
pi_134629250
Dat boze tijdens het eten is hier dagelijkse kost. Maar ik vind acht maanden echt te vroeg voor tiramisutaart, Stickervriend :{w
pi_134629302
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:43 schreef L-E het volgende:
Dat boze tijdens het eten is hier dagelijkse kost. Maar ik vind acht maanden echt te vroeg voor tiramisutaart, Stickervriend :{w
:D
Dikke doei :D
pi_134629389
quote:
wat flauw -O-
  maandag 23 december 2013 @ 22:47:19 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134629444
quote:
Het is nooit te vroeg voor tiramisu :9~
pi_134629465
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 22:29 schreef Kyara het volgende:
Courgette met rijst
Bloemkool + pasta + en een klein beetje philedelphia (voor M doe ik er dan nog kip bij)
Tomaat + wortel + pasta (voor M een versie met gehakt)
Broccoli + aardappel (M krijgt daar meestal vis bij)

Roerei met kliekjes verse groente en aardappel (vers gemaakt)
Of gepureerde groente door een losgeklopt ei en daar een omelet van bakken

En af en toe een apartere soort groente die ik dan speciaal voor hun maak want wij lusten vrij weinig qua groente :')

Potjes moeten ze hier niet (meer).
Leuke ideeën! Philadelphia door de pasta had ik niet bedacht (terwijl het zo logisch is 8)7 ). Dat wordt vast een hit want op brood vindt ze dat superlekker!
En ik wist niet dat ze ook al ei mocht, dat biedt weer veel mogelijkheden.
pi_134629481
NU WIL IK TIRAMISU NU. NU!
pi_134629534
Ohhh jongens die taart is zo geweldig! Er is nog over dus ik weet wat ik morgen als ontbijt neem!
pi_134629561
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef L-E het volgende:
Ohhh jongens die taart is zo geweldig! Er is nog over dus ik weet wat ik morgen als ontbijt neem!
Zelf gemaakt? Recept?
pi_134629573
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:47 schreef L0t.. het volgende:
En ik wist niet dat ze ook al ei mocht, dat biedt weer veel mogelijkheden.
Kleintjes adviseert ei pas vanaf 9 maanden geloof ik.
pi_134629583
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef L-E het volgende:
:9~
pi_134629602
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Zelf gemaakt? Recept?
Uit de Allerhande van deze maand! Ik zoek voor je, moment.
pi_134629603
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:48 schreef Olf het volgende:
NU WIL IK TIRAMISU NU. NU!
Laatste baby-uurtjes. Nog eventjes en je bent dreumesmama O+
pi_134629735
pi_134629748
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 22:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Kleintjes adviseert ei pas vanaf 9 maanden geloof ik.
Oh nouja, ik kijk niet op twee weekjes meer of minder. Dat durf ik wel aan dan :).
pi_134629813
Die taart! Wauw! Die maak ik denk ik voor oudjaar :)

En ja, Kyara, een dreumes ja oh mijn god. O+ :'( O+ vertel me hoe het is als expert ;) volgens mij wordt het net zo enerverend als afgelopen jaar ieeee.
pi_134629888
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:54 schreef Olf het volgende:
Die taart! Wauw! Die maak ik denk ik voor oudjaar :)

En ja, Kyara, een dreumes ja oh mijn god. O+ :'( O+ vertel me hoe het is als expert ;) volgens mij wordt het net zo enerverend als afgelopen jaar ieeee.
Ik zeg net tegen manlief gelukkig gaat deze fase over (fase van slecht slapen) maar dan komen er weer nieuwe fases. Leuke en minder leuke :P
Maar als ze beginnen met praten O+
pi_134629893
Hoe zit je in het terugblikken Olf? Hoe laat begon je eerste wee enzo? VERTEL ALLES! *O*
pi_134629921
Ik wil die taart morgen maken voor toetje maar ik twijfel of ik hem mee krijg want ik moet een heel stuk lopen met kindjes en taart :')
pi_134629971
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 22:56 schreef Tally het volgende:
Ik wil die taart morgen maken voor toetje maar ik twijfel of ik hem mee krijg want ik moet een heel stuk lopen met kindjes en taart :')
Ga je incognito een taart bij Suiker voor de deur achter laten? O+
pi_134630027
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Ga je incognito een taart bij Suiker voor de deur achter laten? O+
Tiramisukoekjes en een potje thee!
pi_134630043
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:56 schreef L-E het volgende:
Hoe zit je in het terugblikken Olf? Hoe laat begon je eerste wee enzo? VERTEL ALLES! *O*
8.00 eerste wee (op de 23e) maar was allemaal rustig aan het opbouwen en te overzien
16.00 echte echte pijn dus vlk gebeld. 2 cm
20.00 echt heel veel pijn, 4cm en naar ziekenhuis!
22.00 4cm en dus vliezen gebroken
23.00 complete wanhoop, smeken om hulp, 4 cm. Dit was zeg maar echt m'n dieptepunt ;) overgedragen naar gynaecoloog rond deze tijd! En over een uur kreeg ik dan remifentanil halleluja. _O_
pi_134630198
Remifentanil *;
pi_134630205
Hebben jullie ook dat je leven bestaat uit een pre- en post-baby-tijdperk? Heel logisch wellicht, maar als ik denk aan een jaar geleden denk ik alleen maar: Oja, toen Sticker er nog niet was. En dan voel ik me met terugwerkende kracht een tikje sneu omdat wij hem toen nog niet kenden. ;( :') :@
pi_134630256
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:03 schreef L0t.. het volgende:
Remifentanil *;
Nou echt he! Dat spul! Fantastisch! Heb het 1,5 uur gehad en was echt bang dat ik anders het persen niet had gered (duurde ook nog best lang). En ik was zo anti-pijnstilling maar ik was echt ten einde raad.
pi_134630289
Dreumesjes zijn ook heel leuk. Pratende kindjes O+
En je kan dan ineens meer met ze doen, knutselen, naar de speeltuin van de glijbaan, op de schommel etc kinderboerderij, geitjes aaien etc.

Terugblikken O+
pi_134630299
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:03 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie ook dat je leven bestaat uit een pre- en post-baby-tijdperk? Heel logisch wellicht, maar als ik denk aan een jaar geleden denk ik alleen maar: Oja, toen Sticker er nog niet was. En dan voel ik me met terugwerkende kracht een tikje sneu omdat wij hem toen nog niet kenden. ;( :') :@
Ik weet niet eens meer wat we deden toen de oudste er niet was :@ in de avond of weekenden
pi_134630351
quote:
Ja echt! Maar vooral dat ik me afvroeg wat ik vroeger met m'n tijd deed. Zeeën van tijd. En dat ik toen drie keer per week uitging. Pfoeh. En wat voor gekke dingen ik toen belangrijk vond.
pi_134630366
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:04 schreef Olf het volgende:

[..]

Nou echt he! Dat spul! Fantastisch! Heb het 1,5 uur gehad en was echt bang dat ik anders het persen niet had gered (duurde ook nog best lang). En ik was zo anti-pijnstilling maar ik was echt ten einde raad.
Heel herkenbaar! Ik riep ook altijd dat ik het zonder pijnstilling zou doen, nou daar kwam ik wel even hard op terug :'). Echt topspul!
pi_134630419
quote:
Ja, het idee dat ik 2 jaar geleden nog geen kinderen had (wel zwanger natuurlijk). Zo bizar.
Maar ik zeg ook wel eens "toen M nog klein was" of dan heb ik het over "vroeger" en dat is dan vorig jaar. Het is zo raar dat 3 geleden de kinderen nog niet bestonden, niet verwekt, niet in mijn buik, gewoon niet.
pi_134630454
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:07 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! Ik riep ook altijd dat ik het zonder pijnstilling zou doen, nou daar kwam ik wel even hard op terug :'). Echt topspul!
Ik heb dat ook geroepen. Maar een ks zonder pijnstilling bleek geen haalbare kaart. :P
pi_134630455
Ik vind het vooral een beetje belachelijk dat ik vroeger ook vond dat ik het druk had :').
pi_134630509
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind het vooral een beetje belachelijk dat ik vroeger ook vond dat ik het druk had :').
En daar lachen nu de mensen met drie kinderen ons om uit als wij dat zeggen denk ik ;)
pi_134630571
Ik klaagde vroeger als ik maar 8 uur had geslapen. Dan was ik echt doodmoe want minimaal 9 uur slaap nodig :')

Oh en dat halleluja gevoel had ik bij de ruggeprik. Zelfde verhaal, ook zonder willen doen maar ja. Bij de meisjes moest ik zonder iets, totdat het een ks werd.
  maandag 23 december 2013 @ 23:11:45 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134630589
Oh wat grappig dat sommige van jullie ook nog wachten met vlees!

Ik heb nu wel een paar biologische potjes met vlees gekocht, dat is het enige vlees dat ze van mij zal krijgen. Als ze later met de pot mee eet zal ze af en toe vleesvervangers en af en toe vlees krijgen. Nu vind ik het ook totaal nog niet nodig.

Het potje met vis vond ze niet te pruimen trouwens :') en ik heb de rest van de avond zitten kokhalzen als ik mn viswijfje op de arm had :X
  maandag 23 december 2013 @ 23:12:57 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134630647
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:06 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja echt! Maar vooral dat ik me afvroeg wat ik vroeger met m'n tijd deed. Zeeën van tijd. En dat ik toen drie keer per week uitging. Pfoeh. En wat voor gekke dingen ik toen belangrijk vond.
+1 :D
pi_134630651
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:10 schreef Olf het volgende:

[..]

En daar lachen nu de mensen met drie kinderen ons om uit als wij dat zeggen denk ik ;)

Valt mee hoor ;)
  maandag 23 december 2013 @ 23:14:11 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134630700
Oh en pffff ik heb mn meisje net weer in bed liggen :{ ze was aan het jammeren dus ik ging haar voeden, maar toen was ze ineens superwakker én vrolijk :? :D dus maar mee naar beneden genomen, nog wat gespeeld, en toen was het een laaaaaaange strijd voor ze zich eindelijk weer overgaf aan de slaap :O
pi_134630721
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Valt mee hoor ;)
Haha. Maar jouw grote is zo'n slaapkop dus dat is vet gemakkelijk. O-)
pi_134630814
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:14 schreef Olf het volgende:

[..]

Haha. Maar jouw grote is zo'n slaapkop dus dat is vet gemakkelijk. O-)
En die andere 2 zijn exact hetzelfde, dus die tellen gewoon als 1 kind hoor.
pi_134630899
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef L-E het volgende:

[..]

En die andere 2 zijn exact hetzelfde, dus die tellen gewoon als 1 kind hoor.
Wat heeft Kyara het makkelijk zeg, pfffffff.
pi_134630983

Eigenlijk heb ik het gewoon heel gemakkelijk en vragen jullie je af waarmee ik het dan zo druk heb _O-
pi_134631121
Ik vind het met twee kinderen niet echt druk, tbh. Wel onhandig als ze op hetzelfde moment iets willen, maar zolang ik nog tijd heb om 300+ posts per dag op fok te plaatsen valt het wel mee, vind ik ;)
pi_134631220
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 22:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Tiramisukoekjes en een potje thee!
Ohnee, ik moet werken! :o :+
En doe die zonnebril nu maar af, ik heb je wel door 8-)
pi_134631363
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:23 schreef L-E het volgende:
Ik vind het met twee kinderen niet echt druk, tbh. Wel onhandig als ze op hetzelfde moment iets willen, maar zolang ik nog tijd heb om 300+ posts per dag op fok te plaatsen valt het wel mee, vind ik ;)
Dit dus :D altijd als ik denk "ik kom echt nérgens aan toe" realiseer ik me vlak erna waar dat aan ligt. Whatsapp en Fok! :')
Of eigenlijk aan mezelf dus :@
pi_134632452
Het is maar net wat je allemaal van jezelf verwacht.. de meesten van ons verwachten teveel, en dus ervaren we stress en drukte enzo. /schuldig
Soms lukt het me om bewust wat relaxter te zijn, zoals vanochtend... met twee kindjes de boodschappen voor kerst halen in een overvolle supermarkt. Femke in maxicosi bovenop zo'n stellage op een kar, zodat je amper kunt zien waar je rijdt, peuter met eigen minikarretje rondom ons heen aan het racen, óf ergens staan dromen zodat niemand er nog langs kan ;) En eigenlijk had ik nergens last van: ik had de tijd, ik had een (lang) lijstje, wie doet me wat :D Was best gezellig zelfs...

Mijn arme meiske is vanavond wel heel erg aan het hoesten en snotteren. Ze was al een tijdje wat verkouden, maar had er niet zo'n last van... en nu dus wel.
Iemand een idee hoe erg Luuf 'bederfd'? Ik heb nog een potje staan, maar met een exp. date van aug 2013. Gewoon smeren of beter weggooien? (En morgen alsnog weer zo'n drukke winkel in ;) )
pi_134632584
Oh herkenbaar. Ik heb vaak het idee dat ik geen tijd heb voor het huishouden, maar heb ondertussen wel tijd om te fokken en te spelen op mijn iPad

Mijn leven zonder kind lijkt zooooooo ver weg. En ik word soms emo als ik een datum zie dat Riley er nog niet was

Ik ga nu slapen. Erg laat, maar zat te piekeren over van alles (maar niks over Riley. Die is gewoon super)

Oh en Riley heeft een keer een Olvarit potje met vis op. Ging er heel goed in

Welterusten allemaal. En Olf geniet morgen *O*
pi_134632827
Nu ik toch nog wakker ben. Olf gefeliciteerd met je meisje *O*
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:20:29 #238
30252 Soempie
Procreating
pi_134638008
Olf van harte gefeliciteerd! *O*

En O+ voor het welkom hier en de leuke reacties.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134639964
Van harte met je dreumes Olf!! *O*
pi_134639978
Olf, wat een mijlpaal! Van harte! O+

Welkom Soempie, wat een haar! Had M. dat ook?
  dinsdag 24 december 2013 @ 07:22:18 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134640149
Olf! Van harte gefeliciteerd met je knappe meid!!! *O*
pi_134640213
Olf gefeliciteerd met je dreumes.
pi_134640247
Olf! Gefeliciteerd met je meisje O+
pi_134640323
Olf, gefeliciteerd met je dametje!!!

En soempie, welkom, ik zag een schattige foto langskomen!
pi_134640489
Olf O+ Gefeliciteerd!
pi_134640554
Eeeerrrrr is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is Olfsnietmeerbabyyyy! Gefeliciteerd!
pi_134640555
Olf van harte gefeliciteerd met je lieve dreumes!! *O* Hele fijne dag gewenst O+
Kom maar door met die spam!
pi_134640725
Olf, nu heb ik geen babymoederbuurvrouw meer :'( Maar wel een dreumesmoederbuurvrouw! *O*
Van harte gefeliciteerd!!
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:47:35 #249
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134640756
Welkom Soempie!!! Wat een mooie en lieve foto.

Van harte gefeliciteerd met je dreumes Olf!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134640819
Olf, gefeliciteerd met je meisje *O*

Soempie, wat een schattige foto O+

We zijn gister voor het eerst met K naar buiten geweest. Even boodschappen gedaan :)

Zometeen komt de logopediste voor hem, ik ben benieuwd of die wat kan betekenen voor ons.
pi_134640858
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:53 schreef angelatje het volgende:
Olf, gefeliciteerd met je meisje *O*

Soempie, wat een schattige foto O+

We zijn gister voor het eerst met K naar buiten geweest. Even boodschappen gedaan :)

Zometeen komt de logopediste voor hem, ik ben benieuwd of die wat kan betekenen voor ons.
Is je doel nog om hem aan de borst te krijgen? Hoe sta je daar nu in?
pi_134640884
Gefeliciteerd Olf!

Succes zometeen, angelatje

Hier even een dagje kinderloos. Wij hebben vakantie, maar opvang was gewoon open, dus ze mogen lekker een dagje daar spelen. Wat zal ik toch eens allemaal voor nuttige dingen gaan doen, die nu gewoon kunnen zonder een aandachttrekkende baby en stuiterende peuter...?
(Ik kruip straks nog weer even m'n bed in :D)
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:00:14 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134640951
Gefeliciteerd Olf, je hebt gewoon een dreumes! *O*

Wat een wind hier, heb de halve nacht wakker gelegen. Gelukkig hebben we een slaapmonster gecreëerd: Van 22 tot 8 geslapen en nu slaapt hij weer O+
Mort eigenlijk nog even naar de AH..mja, die is morgen ook nog open :')
pi_134640961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is je doel nog om hem aan de borst te krijgen? Hoe sta je daar nu in?
Ja dat is wel de bedoeling. Vriendje had zoiets van hij drinkt toch aan de fles, dus het is goed zo }:| maar ik ben het daar niet mee eens ;)
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:03:57 #255
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_134641035
Gefeliciteerd Olf met je dreumes *O*

Gotc slaapmonsters zijn fijn he ;)

Soempie wat een cutie O+
pi_134641073
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:00 schreef angelatje het volgende:

[..]

Ja dat is wel de bedoeling. Vriendje had zoiets van hij drinkt toch aan de fles, dus het is goed zo }:| maar ik ben het daar niet mee eens ;)
Fulltime kolven is heel erg zwaar. Ik snap je vriend wel hoor, al dat gedoe ;). Maar ik snap jou ook heel goed en ik hoop dat het jullie gewoon gaat lukken.
pi_134641139
Hopelijk kan de logopediste wat voor jullie betekenen Angelatje! Leuk he dat eerst uitstapje, bji ons was dat het posten van de geboortekaartjes. Heeft een voorbijganger een foto van ons gemaakt :') (stiekem best leuk om te hebben O+ )

Ja lekker wild weer he? Ik vind het wel heel kerstig O+ Maar ik moet gewoon werken vandaag, tot een uur of 19:30 denk ik.
pi_134641249
Olf, gefeliciteerd met je dreumes! *O* *O* *O* *O*
pi_134641273
Olf gefeliciteerd *O*

Gotc is bij jullie de AH op 1e kerstdag open? Wij hebben hier in de buurt wel een Jumbo die 364 dagen van het jaar open is. Alleen 1e kerstdag dus niet.

En ik moet ook werken vandaag. Heb nu eerst een examen van een kleine opleiding. Als ik die haal hoef ik grote opleiding niet te doen...duimen dus!
Daarna naar kantoor om tot 17.00 te werken. Mijn vriend komt rond 16.30 daarheen met de kindjes en dan rijden we na mijn werk Door naar mijn ouders in Zeeland. Hopelijk waaien we niet van de weg af :o
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:21:24 #260
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134641330
Danic, van 10 tot 18 ja. Vind het maar raar. 1 januari zijn ze wel dicht :+
Succes met je examen! Ik duim voor je!
pi_134641337
Succes angelatje. Ik hoop echt dat het gaat lukken!

Wow GotC wat een tijden.

Hier een redelijk goede nacht gehad. Ongeveer elke 2 uur een voeding maar daarna wel gewoon slapen. Gek hoe dat went, ik voel me niet erg brak ofzo. Gisteren cb geweest. Leuke arts was het. M volgt precies het middenlijntje, heel netjes. En ze vond m abnormaal sterk, nee duh :') ik vrees dat hij bokser wordt ofzo, de kinderarts zei het vorige week ook al en de vk en gyn direct na de geboorte ook.
Gisteren de verjaardag overleefd, hij heeft lekker bij me geslapen in de draagdoek. Daarna heb ik m gevoed, heeft hij even bij overgrootmoeder gelegen en zijn we naar huis gegaan.
Prima voor ons zo, een aantal anderen waren duidelijk teleurgesteld en vonden me raaar. Whatever :6
pi_134641365
Mabawa, inderdaad niks van aan trekken ^O^
Ik ben heel makkelijk met rondje baby, maar ook F heeft soms zijn dag niet en dan houd ik hem nu met acht maanden nog steeds bij me.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:32:44 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134641521
Wij zijn de dubbele cijfers in! T. is 10 weken O+
Kan nu al niet meer bedenken hoe het zonder hem was.
pi_134641572
Hmmm ik bel net de zorgverlening omdat ik iets wilde wijzigen. Vriend en ik hebben beiden een eigen samengesteld pakket binnen 1 polis die valt onder de collectiviteit van zijn werkgever.
Nu heb ik in mijn pakket alternatieve geneeswijzen en hij niet. Als je een kindje laat bijschrijven valt deze standaard onder het pakket van de hoofdverzekerde wat in dit geval mijn vriend is.
Ik belde om te vragen om de meisjes onder mijn pakket te laten zetten per 01-01 omdat ik nog wel eens naar een osteopaat of chiropractor ga met ze.
Dit blijkt niet te kunnen :o :(
ze kunnen alleen onder zijn pakket dus moet hij er alternatieve geneeswijzen bijnemen terwijl hij het nooit gebruikt (gelooft er niet in) of we moeten onze polis splitsen zodat ik een eigen polis krijg en zij op mijn polis komen. Maar dan val ik niet meer onder de collectiviteitsregels van mijn vriend zijn werk.

Ben ik nou zo simpeldenkend of is dit achterlijk? Ik kan toch gewoon de kinderen alternatief laten verzekeren zonder bijbetalen?
pi_134641645
Ik vind dit ook achterlijk maar het zullen wel weer de kleine lettertjes zijn :N
Als ik op klacht zorgverzekeraar Google zijn er wel wat instanties waar je met de vraag terecht lijkt te kunnen.
pi_134641699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:36 schreef danic het volgende:
Hmmm ik bel net de zorgverlening omdat ik iets wilde wijzigen. Vriend en ik hebben beiden een eigen samengesteld pakket binnen 1 polis die valt onder de collectiviteit van zijn werkgever.
Nu heb ik in mijn pakket alternatieve geneeswijzen en hij niet. Als je een kindje laat bijschrijven valt deze standaard onder het pakket van de hoofdverzekerde wat in dit geval mijn vriend is.
Ik belde om te vragen om de meisjes onder mijn pakket te laten zetten per 01-01 omdat ik nog wel eens naar een osteopaat of chiropractor ga met ze.
Dit blijkt niet te kunnen :o :(
ze kunnen alleen onder zijn pakket dus moet hij er alternatieve geneeswijzen bijnemen terwijl hij het nooit gebruikt (gelooft er niet in) of we moeten onze polis splitsen zodat ik een eigen polis krijg en zij op mijn polis komen. Maar dan val ik niet meer onder de collectiviteitsregels van mijn vriend zijn werk.

Ben ik nou zo simpeldenkend of is dit achterlijk? Ik kan toch gewoon de kinderen alternatief laten verzekeren zonder bijbetalen?
Ik zou gewoon overstappen, per direct.
pi_134642335
Hoi! Bedankt voor alle felicitaties! Ik kan vertellen dat 1jarigen nog steeds fantastisch leuk zijn!

Hopelijk zijn jullie niet bang voor grote hoeveelheden foto's, want ik kon niet kiezen. :@
Tot gauw bij de dreumesen!

SPOILER

[ Bericht 42% gewijzigd door Olf op 24-12-2013 12:05:43 ]
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:16:36 #268
30252 Soempie
Procreating
pi_134642426
Ooh, hieperdepiep! Handjes in de lucht! *O* O+
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:30 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_134642613
Balen Danic. Hier is het inderdaad zo dat kinderen automatisch meeverzekerd zijn met het hoogste pakket van een van beide ouders.. maar verzekeraars mogen die regel vast zelf vaststellen aangezien het om aanvullende verzekeringen gaat.

Mabawa, ik vind het slim van je om de draagdoek te gebruiken. Hier mogen alleen zussen en opa's/ oma's J. even vasthouden van me. Dat is al druk genoeg. De rest kijkt maar gewoon hoor.

Verder bijlezen...gaat tikken met een hand ooit wennen? :')
pi_134642684
Olf, gefeliciteerd!! Je spam O+
Sarcasme. Herken het.
pi_134642706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Soempie het volgende:
Balen Danic. Hier is het inderdaad zo dat kinderen automatisch meeverzekerd zijn met het hoogste pakket van een van beide ouders..
Hier ook, alleen mag je daar dan wel weer van afwijken en evt voor het lagere pakket gaan.

SPOILER
pi_134642736
Olf, wat een toffe spam! *O* w/
Tot bij de buren :W
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:30:57 #273
30252 Soempie
Procreating
pi_134642838
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 06:09 schreef Limone het volgende:
Olf, wat een mijlpaal! Van harte! O+

Welkom Soempie, wat een haar! Had M. dat ook?
M had meer haar :D Kijk dit was M.:

Maar ze lijken wel op elkaar. M. is nu alleen blond. 8)7
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:36 #274
30252 Soempie
Procreating
pi_134642875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:26 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hier ook, alleen mag je daar dan wel weer van afwijken en evt voor het lagere pakket gaan.

SPOILER
Maar hier is het gratis? Waarom dan voor het lagere pakket gaan? Tenzij de onderdelen erin verschillen..
pi_134642878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:30 schreef Soempie het volgende:

[..]

M had meer haar :D Kijk:

Oooooooooh! :D O+

Wat een fijne spam, Olf! En douchen met papa O+ Daar moet ik ook snel een foto van maken voordat ze zes weken is! ;)
pi_134642939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Maar hier is het gratis? Waarom dan voor het lagere pakket gaan? Tenzij de onderdelen erin verschillen..
Hier ook. Geen idee waarom je het zou willen maar het mag, voor sommige mensen is dat belangrijk.
pi_134643044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:30 schreef Soempie het volgende:

[..]

M had meer haar :D Kijk dit was M.:

[foto]

Bonkie piekhaar :D O+
En wat gaat dat dan hard zeg, het lijkt zo kort geleden.
pi_134643063
Overstappen doen we niet want het wordt betaald van mijn vriend zijn brutoloon. Dus echt een koopje. Maar dan is dit dus wel irritant.
En ik begrijp de moeilijkheid niet inderdaad want mijn pakket is goedkoper....
pi_134643129
Ik ben wel een beetje benieuwd welke verzekeraar zo'n bedroevende service heeft. En kun je niet met een eigen polis ook onder zijn collectiviteit, ook dat wordt hier nog wel eens toegestaan zolang het om partners op hetzelfde adres gaat.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:53:47 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_134643464
Ik ben ook wel benieuwd...
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:54:55 #281
30252 Soempie
Procreating
pi_134643492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Bonkie piekhaar :D O+
En wat gaat dat dan hard zeg, het lijkt zo kort geleden.
Maar het is ook kort geleden. :o 8)7
pi_134643708
Aevitae, voorheen bekend als VGZ.

Dat laatste zou kunnen maar dan moeten we toestemming vragen aan zijn werkgever. Ik vraag me af of dat nog haalbaar is voor 31-12.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:07:27 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134643811
Olf wat een toffe spam! Gefeliciteerd met je grote meiske! *O* Die hieperdepiepfoto :D

En door die waar ze op het voedingskussen slaapt moet ik NU ook weer zo'n kleintje O+!
pi_134643954
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:07 schreef LadyBlack het volgende:

En door die waar ze op het voedingskussen slaapt moet ik NU ook weer zo'n kleintje O+!
Jaah, doen! Gaan we lekker tegelijk deze ronde. :Y
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:16:20 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134644080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Jaah, doen! Gaan we lekker tegelijk deze ronde. :Y
Don't tempt me! :o O+

Nee ik wacht echt nog eventjes. Duim maar voor me dat E snel kan lopen oO<
pi_134644484
De tiramisutaart staat in de koelkast! :9
pi_134644571
Wij zijn collectief verzekerd bij VGZ via de werkgever van man maar de kindjes hebben gewoon het beste van beide. Vallen niet onder één van beide.
pi_134644599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:39 schreef danic het volgende:
Overstappen doen we niet want het wordt betaald van mijn vriend zijn brutoloon. Dus echt een koopje. Maar dan is dit dus wel irritant.
En ik begrijp de moeilijkheid niet inderdaad want mijn pakket is goedkoper....
kinderen vallen altijd onder de hoogste polis.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:59 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134644960
Kiek! Meneer is klaar voor kerst :s)
SPOILER
pi_134645630
Gotc, wat een leuke trui! En een nog leukere drager van de trui!
pi_134645713
Angaltje de eerste keer naar buiten is zo bijzonder O+
En ik hoop ook dat de logopodiste wat kan betekenen voor je

Shandaly geniet van je vrije dag O+

Gotc, wat een goede nacht. *O*
En *O* voor de 10 weken

Hier ook aan het werk. Tot hoe laat is nog onduidelijk :D

Danic, veel plezier in Zeeland alvast

Mabawa fijn dat je de verjaardag overleed hebt. Ik ben ook vrij makkelijk met rondje baby, zolang de baby dat wil. Maar ik moet zeggen dat bij ons een baby niet door tig handen gaat. Meestal bij 1 of 2 mensen en dan weer bij de bekenden
En wat doet ie het goed. Ook de nachten klinken te doen. O+

Danic dat vind ik ook echt achterlijk. Wat een maffe regels. Nu moet je gaan kijken wat voordeliger is. Of dat je vriend dat pakket erbij neem of dat jij niet meer in de collectieve verzekering valt met je kindjes. Echt stom

Olf wat een leuke spam O+
Tot over een maandje :W

Soempie, jouw oudste was ook al zo O+

Gotc wat een geweldig truitje en wat een geweldig kindje O+
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:10:56 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134645831
GotC!! O+
pi_134645920
x-mastrui van T. O+ en wat lijkt -ie op z'n papa!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:19:17 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134646108
Soempie, welkom!

Olf, van harte gefeliciteerd met je ex-baby! :+ tot over 5 maanden in het dreumestopic.

GotC, ik vind kerst vreselijk, maar de trui leuk en T. nog leuker! Zou hij bezwaar hebben tegen een oudere vriendin later? :P

Mijn baby weigert vers fruit. Dat is vies. Om van te kokhalzen, mond stijf dicht te houden en het overal te smeren behalve in je mond. Potjes daarentegen zijn the bomb. Sta ik dan met m'n goede gedrag :'(. Gelukkig lust ze groente wel vers.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134646212
Haha XM. Altijd fijn de smaak van baby's :D
Hoe gaat het drinken nu? :*
pi_134646317
Wat een leuke spam Olf. Die bovenste foto's O+ O+ rammel.

GotC, lief! O+

En bolletje piekhaar M O+

Stomme verzekering Danic -O-
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:25:58 #297
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134646340
Dat gaat voorzichtig weer wat beter, maar we zijn nog niet op het oude niveau. Na de kerst gaan we de de toetjes-fles van 18u laten vallen en vervangen door yoghurt. Dan zitten we op 4 flessen per dag. Kijken hoe dat gaat :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134647572
Nooooo, Olf-spam gemist ;(

T. in z'n kersttrui, geweldig! O+

Danic, wat achterlijk! Heb je niet gewoon een domme medewerker aan de telefoon gehad die er niets van snapte? :P

J. is even met opa en oma mee naar haar tante zodat ik kan leren voor m'n toets over 2 weken. Ik mis haar nu al :') Hou er helemaal niet van als ze bij iemand anders in de auto gaat, ook al weet ik wel dat ze voorzichtig zijn.
pi_134647626
De slaapfunctie op mijn baby is stuk :(
Heb ik grote zus eindelijk in slaap maar baby doet het niet. :(
pi_134647681
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:33 schreef Tally het volgende:
Wij zijn collectief verzekerd bij VGZ via de werkgever van man maar de kindjes hebben gewoon het beste van beide. Vallen niet onder één van beide.
Andere voorwaarden in de collectiviteit denk ik dan.

En Ticootje, het klopt wat je zegt. Maar dat is dus het pakket van mijn vriend en die heeft geen alternatieve geneeswijzen erbij. Ik wel. Vandaar dat ik wilde switchen. Maar dat doen ze dus niet. -O-
  dinsdag 24 december 2013 @ 13:01:59 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134647713
Volllll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')