Een of twee kilo verschil lijkt me niet zo'n probleem? Het zwaardere spul stop je rechts, het lichtere links...quote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zitquote:Op maandag 10 februari 2014 18:57 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets. Dat is toch onmogelijk in evenwicht te krijgen?
Sorry, ik ben een beetje uitgezoned bij collegequote:Op maandag 10 februari 2014 19:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat mijn beide kisten niet dezelfde inhoud hebben... omdat ik met hetzelfde probleem zit
Je doet simpelweg wat zwaardere dingen in de kleinere kist, et voila.
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Maar is jouw rek ook niet gelijk aan beide kanten? Het lijkt mij dat dat juist enorme invloed uitoefent op de stabiliteit. De kisten afwegen lijkt mij logisch ja.
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn rek is rechts groter inderdaad, maar het valt enorm mee. Daarom raad ik ook aan om test te rijden met een volbepakte fiets - mocht er onbalans zijn, dan merk je dat gauw genoeg.
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaan we van de week toch eens wat speelgoed bestellen
Nog altijd minder erg dan mensen die met 1 kist rijdenquote:Op maandag 10 februari 2014 19:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met een ongelijk rek horen ongelijke kisten vind ik trouwens - je ziet ze soms rijden met even grote kisten op een asymmetrisch rek, en dat vind ik (buiten dat het geen porum is) toch gevaarlijk mbt het bewegen in nauwe ruimtes.
en voor minder dan de helft een setje aro'squote:Op maandag 10 februari 2014 20:04 schreef Dekatria het volgende:
560 euri? Jezus man, daarvoor hebbie ekte ZEGA's!
Klinkt goed.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:53 schreef Salatrel het volgende:
Net aanvraag najaarsverlof teruggekregen om mijn vrije weekend heen 3 extra vrije dagen dus als weer meezit een shorttrip richting België en Luxemburg oid
Er zijn daar echt ontelbare leuke weggetjes binnendoor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Klinkt goed.
Heb je vast adres cq route in Luxemburg.
Woon in Limburg dus dagtripje is zeker te doen. Echter zoek ik leuke route's.
Ardennen zit ik veel in omgeving Stavelot/Malmedy
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderwegquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:39 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben na aan het denken over de manier waarop ik voortaan wil navigeren op de motor:
- navigatiesysteem (Chinees à 100 euro schijnt oké te zijn voor het geld als ik motorforum mag geloven)
- navigatie via telefoon (ik kan offline kaarten gebruiken en de navigatie is op zich prima, ik moet dan wel op geluid i.p.v. beeld navigeren)
- kaarten (heb ik nu een aantal maal gedaan; gaat op zich aardig maar als je ver gaat moet je veel kaartmateriaal meenemen en het is soms even zoeken. Ik vind het toch niet ideaal, ook omdat je ver naar beneden moet kijken als je naar je kaart wil kijken in de tanktas).
Wat zijn jullie gedachten hierover?
zelfde is ook van toepassing van IJsland. Dan is GPS leuk om een track bij te houden waar je geweest bent want navigeren is prima met kaart te doenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:20 schreef kepler het volgende:
Voor de reis naar Noorwegen wordt het een combo tussen telefoon (in de steden) en kaarten. Voordeel is dat het daar makkelijk op kaarten is navigeren, zoveel wegen zijn er niet
De Peaklife inderdaad. Hier heb ik wat aan, bedankt. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Toch maar kaarten downloaden op mijn telefoon en een deel ouderwets met de kaart, ik heb vooralsnog geen zin om honderden euro's uit te geven aan een navigatiesysteem.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die peaklife? heb ik geprobeerd. actieve lader was al DOA. op de accu komt ie niet verder dan een uur of 2 en het afdekklepje waar de accu achter zit was ook gebogen waardoor er een papiertje aan te pas moest komen om de accu op zijn plek te houden. hoop gedoe met kaartmateriaal enz. enz enz. scherm is ook vrij klein. tot slot ging ook de usb poort loszitten waardoor het opladen via 12v socket ook niet meer werkte onderweg
heb daarna een nier verkocht en een zumo 350LM gekocht. kost een bak meer dan je krijgt echt wel waar voor je geld. de afwerking is beter. het apparaat zelf is sneller en tegenwoordig kan je het kaartmateriaal ook op je PC installeren zodat Basecamp een stuk sneller werkt. voordeel daarvan is dat de routes die je op de computer maakt gebruik maken van hetzelfde kaartmateriaal als je zumo.
met de zumo reed ik afgelopen oktober van Dover naar Leeds (dikke 430km) zonder de accu bij te laden en met zuinigere instellingen zou je het misschien nog wel langer kunnen rekken.
als je een navigatiesysteem wil gebruiken op reis koop dan wat goeds want je wil onderweg echt geen gezeik hebben ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |