abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134557952
We willen de douchekraan vervangen. Nu blijkt dat we naast de wateraanvoer ook nog het warme tapwater apart af moeten sluiten. We hebben meerdere kraantjes geprobeerd.
Links onder heeft geen effect (warm tapwater buis) en rechtboven in de hoek, kraantje aan de buis zit geen beweging in. Ben bang dat het lek gaat als we er echt kracht op zetten.
Iemand enig idee hoe wij het afgesloten kunnen krijgen? Hoop dat de foto's duidelijk zijn. Kan er niet achter komen hoe je de foto's er rechtstreeks op zet... :(

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/845/uko7.jpg (copy/paste deze link)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/607/yq9g.jpg (copy/paste deze link)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/208/8qfy.jpg (copy/paste deze link)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/38/fai8.jpg (copy/paste deze link)
pi_134564408
Niet moeilijk gaan doen. Gewoon de hoofdwaterkraan dicht zetten in meterkast(of waar hij dan ook zit). Dan komt er echt nergens meer water uit in je huis hoor hoor .
pi_134564603
Links onder ziet er inderdaad erg uit, die zou ik ook niet meer proberen.
Blijft over die rechtsboven zit.
De moer welke om de spindel zit iets oplossen en met gepast geweld de kraan dichtdraaien.
Beter is het om eerst wat IMAL of dergelijke er eerst in te spuiten.

De kraan linksonder welke voor de meter zit behoort bij de leverancier, dus die even bellen om die kraan te laten vervangen, mocht het bij de koudwateraansluiting net zo'n drama zijn, die gelijk mee laten nemen.

En voortaan iedere maand de kraan even bedienen.
Met open draaien de kraan na openen een klein stukje terug draaien, dit helpt mede mee om vastzitten te beperken.

Normaal gesproken wordt de kraan van de leverancier gratis vervangen, maar dit hoeft niet in ieder geval zo te zijn.
pi_134564637
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:20 schreef crimescene het volgende:
Niet moeilijk gaan doen. Gewoon de hoofdwaterkraan dicht zetten in meterkast(of waar hij dan ook zit). Dan komt er echt nergens meer water uit in je huis hoor hoor .
Hij zit op stadsverwarmíng en heeft dus een aparte hoofdkraan voor koud en warm water.
pi_134568362
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:20 schreef crimescene het volgende:
Dat heb ik ook gedaan maar er zit een aparte nog voor het warme water. Die krijg ik niet uit.
pi_134568466
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:25 schreef klipper het volgende:
Links onder ziet er inderdaad erg uit, die zou ik ook niet meer proberen.
Blijft over die rechtsboven zit.
De moer welke om de spindel zit iets oplossen en met gepast geweld de kraan dichtdraaien.
Beter is het om eerst wat IMAL of dergelijke er eerst in te spuiten.

De kraan linksonder welke voor de meter zit behoort bij de leverancier, dus die even bellen om die kraan te laten vervangen, mocht het bij de koudwateraansluiting net zo'n drama zijn, die gelijk mee laten nemen.

En voortaan iedere maand de kraan even bedienen.
Met open draaien de kraan na openen een klein stukje terug draaien, dit helpt mede mee om vastzitten te beperken.

Normaal gesproken wordt de kraan van de leverancier gratis vervangen, maar dit hoeft niet in ieder geval zo te zijn.
Hartelijk dank alvast. Ga ik zeker even bekijken of ik de lev. kan bellen en of ik met dat spul die kraan open krijg.
pi_134569772
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Hij zit op stadsverwarmíng en heeft dus een aparte hoofdkraan voor koud en warm water.
Ok, dat stond er niet bij. Wist ik dus niet.
pi_134572999
Was op de foto`s te zien.
Het is wel een beetje slordig van Almere000 dat hij dit niet gelijk vermeld, dat scheelt al weer een boel verkeerde reactie`s.
pi_134573849
Ik zie maar een hoofdafsluiter voor de meter zitten, daaracher zie ik twee eentje naar koudwater en de andere richting warmwater, met een aparte meter er tussen.
Ik heb geen flauw benul van stadsverwarming dat voorop gesteld, maar het lijkt me niet dat er twee waterleidingen binnen komen.
Kan ook zijn dat ik het niet weet en hoop er dan wat wijzer van te worden.
Als het een boiler is die verwarmd word door stadsverwarming dan zit er in die boiler een pijp tot boven in waar het warmste water zich bevind en dan zou het kunnen dat het nog even naloopt nadat het afgezet is het water denk ik dan.
pi_134576496
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:02 schreef john2406 het volgende:
Ik zie maar een hoofdafsluiter voor de meter zitten, daaracher zie ik twee eentje naar koudwater en de andere richting warmwater, met een aparte meter er tussen.
Ik heb geen flauw benul van stadsverwarming dat voorop gesteld, maar het lijkt me niet dat er twee waterleidingen binnen komen.
Kan ook zijn dat ik het niet weet en hoop er dan wat wijzer van te worden.
Als het een boiler is die verwarmd word door stadsverwarming dan zit er in die boiler een pijp tot boven in waar het warmste water zich bevind en dan zou het kunnen dat het nog even naloopt nadat het afgezet is het water denk ik dan.
Ook bij stadsverwarming zijn er vele uitvoeringen.
Aan de foto's te zien heeft ts echter geen boiler.
pi_134576545
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:27 schreef crimescene het volgende:

[..]

Ok, dat stond er niet bij. Wist ik dus niet.
Dat dacht ik al, vandaar dat ik het even vermeldde.
pi_134577536
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:43 schreef klipper het volgende:

[..]

Ook bij stadsverwarming zijn er vele uitvoeringen.
Aan de foto's te zien heeft ts echter geen boiler.
Zou een boiler niet op een andere plaats kunnen hangen als in een meterkast of zoiets, en dan erbij ik zei of schreef al ik heb er geen flauw benul van stadsverwarming en hoop dus wat meer info binnen te halen als alleen dit.
pi_134579379
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou een boiler niet op een andere plaats kunnen hangen als in een meterkast of zoiets, en dan erbij ik zei of schreef al ik heb er geen flauw benul van stadsverwarming en hoop dus wat meer info binnen te halen als alleen dit.
In dit geval nee.
Je gaat geen warm water een woning binnen brengen om het vervolgens in een boilervat te bewaren.
Als je bij stadsverwarming met een boiler gaat werken, dan doe je dat d.m.v. een indirect gestookte boiler ofwel een boiler die door de stadsverwarming opgewarmd wordt.

Bij ts wordt er verwarming, warm en koud water geleverd.
Bij een indirect gestookte boiler wordt er verwarming en koud water geleverd, de boiler wordt dan door de verwarming opgewarmd.

Waarom nee bij ts, het warm water stroomt door een eigen meter, bij een boiler zou deze dus alleen opgewarmd worden tijdens warm water tappen en dat is de bedoeling niet, zodoende zou er dan weer een elektrisch element in de boiler moeten zitten om de boiler op temperatuur te houden.
Een boiler doorstroomsysteem kan ts ook niet hebben, dan zou zijn warm water mee erg hoog oplopen en geen juiste waarde geven.
pi_134592038
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:24 schreef klipper het volgende:

[..]

In dit geval nee.
Je gaat geen warm water een woning binnen brengen om het vervolgens in een boilervat te bewaren.
Als je bij stadsverwarming met een boiler gaat werken, dan doe je dat d.m.v. een indirect gestookte boiler ofwel een boiler die door de stadsverwarming opgewarmd wordt.

Bij ts wordt er verwarming, warm en koud water geleverd.
Bij een indirect gestookte boiler wordt er verwarming en koud water geleverd, de boiler wordt dan door de verwarming opgewarmd.

Waarom nee bij ts, het warm water stroomt door een eigen meter, bij een boiler zou deze dus alleen opgewarmd worden tijdens warm water tappen en dat is de bedoeling niet, zodoende zou er dan weer een elektrisch element in de boiler moeten zitten om de boiler op temperatuur te houden.
Een boiler doorstroomsysteem kan ts ook niet hebben, dan zou zijn warm water mee erg hoog oplopen en geen juiste waarde geven.
Nou stel er komt warm water binnen, hoe blijft dat over die hele lengte warm?
Neem aan dat TS dan niet de enigste is die warmwater afneemt dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')