Ik kan me niet meer veilig voelen in mijn eigen huis. Ik ben recent voor de 7de keer verhuisd in 10 jaar tijd en nog steeds weet hij mij te vinden, ondanks dat ik er voor mijn gevoel alles aan heb gedaan om mijn nieuwe adres geheim te houden. Ik loop al te shaken bij het idee dat hij hier weer een keer voor de stoep zou staan. Het liefst zou ik hem zijn hersens in willen slaan, maar ik denk eerder dat ik bang weg zou rennen.quote:
Wie is hij en waarom geef je hem niet aan als stalker?quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:45 schreef Black-Adder het volgende:
Vervolg op dit topic.
[..]
Ik kan me niet meer veilig voelen in mijn eigen huis. Ik ben recent voor de 7de keer verhuisd in 10 jaar tijd en nog steeds weet hij mij te vinden, ondanks dat ik er voor mijn gevoel alles aan heb gedaan om mijn nieuwe adres geheim te houden. Ik loop al te shaken bij het idee dat hij hier weer een keer voor de stoep zou staan. Het liefst zou ik hem zijn hersens in willen slaan, maar ik denk eerder dat ik bang weg zou rennen.
Mijn biologische vader.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:34 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Wie is hij en waarom geef je hem niet aan als stalker?
En nu komt het grote probleem..... De Nederlandse wetgeving.....quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:38 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nou gewoon aangeven als stalker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:43 schreef F1978 het volgende:
[..]
En nu komt het grote probleem..... De Nederlandse wetgeving.....Je moet een dossier opbouwen, dan kun je aantonen dat je last van een stalker hebt en kunnen ze meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar je bent aardig lang bezig met verzamelen wil het de moeite worden, zodat er iets mee gebeurd.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:49 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Je moet een dossier opbouwen, dan kun je aantonen dat je last van een stalker hebt en kunnen ze meer
Je hebt helemaal gelijk. Het lastige er aan vind ik dat ik bang ben om tijd en geld in dingen te investeren, omdat mijn ervaring uit het verleden is dat ik er door mijn depressies vaak minder van kan genieten dan ik het me van tevoren had ingebeeld.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:14 schreef pokkerdepok het volgende:
ik weet best hoe moeilijk dit allemaal kan voelen, maar iemadn moet het toch tegen je zeggen;
stel je niet zo aan. neem eens wat initiatief in je eigen leven en los je problemen op. wees strenger voor jezelf. en dna bedoel ik niet iendeloos kwaad zijn op jezelf omdat je bepalde dingen niet doet, maar zorg dat je het WEL doet.
Ik ben juist net verhuisd en heb een huis gekocht. Daarbij heeft het toch geen zin: ik ben in de afgelopen 7 jaar (het moment dat ik het contact heb verbroken) 5 keer verhuisd en ondanks dat ik aan het selecte groepje mensen dat mijn adres kent heb benadrukt daar stil over te zijn: toch weet hij me steeds te vinden.quote:dat probleem met je vader snap ik ook niet. je klinkt alsof je ontzettend bang voor hem bent, en al begint te beven als ie weet waar je woont? wat doet ie je dan aan, behalve contact proberen te zoeken? stuur hem gewoon weg. of beter nog, maak echt een nieuwe start en vertrek uit je dorp, als het allemaal te moeilijk is. ga je leven leven, in plaats van maar te zitten sippen hoe het allemaal zo kut is.
Dank je.quote:een echte vader zou zoiets tegen je zeggen, dus bij deze.
dat is jammer, maar je weet dat je dit soort buien hebt, toch? dus neem dat als een gegeven, dat het misschien niet altijd een succes gaat worden. maar laat het je nooit afschrikken om dat te doen wat je eigenlijk wilt. want dan mis je ook die momenten dat het wel goed gaat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Het lastige er aan vind ik dat ik bang ben om tijd en geld in dingen te investeren, omdat mijn ervaring uit het verleden is dat ik er door mijn depressies vaak minder van kan genieten dan ik het me van tevoren had ingebeeld.
Bijvoorbeeld reizen. Ik heb een aantal jaar geleden besloten om meer te gaan reizen, alleen dus. Nu heb ik in de loop van de tijd wel al een hoop mooie plekken in Europa gezien, maar ook heel vaak momenten gehad dat het alleen-zijn en mijn depressies me opbraken, waardoor ik ook weer bij mezelf ging denken: wat doe ik in vredesnaam hier? Hierdoor heb ik bijvoorbeeld al 2 keer een vakantie ingekort. Ik heb als ik lekker in mijn vel zit volop ideeën en filosofieën over welke plekken ik nog bezocht wil hebben voor ik dood ben, of tenminste voor ik het fysiek niet meer zou kunnen of ik de financiële middelen er niet meer voor zou hebben.
[..]
misschien heb je het al uitgelegd in het andere topic, maar hoezo is die man zo'n probleem dan? is ie agressief of gewelddadig?quote:Ik ben juist net verhuisd en heb een huis gekocht. Daarbij heeft het toch geen zin: ik ben in de afgelopen 7 jaar (het moment dat ik het contact heb verbroken) 5 keer verhuisd en ondanks dat ik aan het selecte groepje mensen dat mijn adres kent heb benadrukt daar stil over te zijn: toch weet hij me steeds te vinden.
Wat vind je van sites als nmlk.nl?quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:40 schreef Black-Adder het volgende:
Het is ook iets waar ik mezelf veel te veel aan loop op te vreten, denk ik. Ik denk er niet continu aan, maar het is wel één van die angsten in mij die regelmatig terug komt.
Ik zou mij druk moeten maken om andere dingen wil ik nog ooit uit mijn depressie geraken. Ik zou zo graag een stuk socialer mens willen zijn, die meer energie en tijd in andere mensen steekt dan in zichzelf. Ik heb het gevoel dat velen mij al als een einzelgänger zien, wat eigenlijk grotendeels nog klopt ook, maar misschien dat mensen mij juist daardoor ook meer mijden, zelfs als ze mij verder wel sympathiek vinden.
Ik woon al bijna 10 jaar op mezelf en hoewel dat zeker ook zijn mooie kanten heeft begint het mij steeds vaker op te breken om in een 'leeg' huis thuis te komen. Heb soms nog wel eens de angst dat ik hier een hartaanval krijg en ze me 3 weken later pas vinden of zo.
Ik zou zo graag andere mensen eens willen helpen, of gewoon eens een keer willen keten en los gaan met vrienden in de kroeg of op een feest. De paar mogelijkheden die ik daar in het verleden voor heb gehad, heb ik feitelijk verprutst. Ik heb 2 mensen die ik wel als echte vrienden durf te beschouwen, maar deze wonen allebei ver weg, dus veel contact buiten whatsapp/facebook zit er daarmee ook niet in. En collega's (van mijn leeftijd) waarmee ik goed contact heb, hebben eigenlijk nooit tijd om iets te ondernemen.
Ik ben 26 jaar en doordat ik voor mijn gevoel zo veel dingen in mijn leven nog moet meemaken begin ik mij oud te voelen. Ik worstel nog met problemen die een gemiddelde jongen van 16 al lang overwonnen heeft. Ik weet het, het is nooit te laat om te veranderen, maar het wordt steeds moeilijker als ik bepaalde ontwikkelingen bij mensen van mijn leeftijd zie, waarvan ik mezelf afvraag ze zelf ooit mee te zullen maken.
Sorry, als ik deze post weer terug lees, merk ik dat het weer een erg negatief verhaal is geworden...
Mag ik vragen wat je hobbies zijn? Misschien is het een idee om te kijken of er ergens in de omgeving iets is om je in groepsverband met een van je hobbies bezig te houden. Het geeft afleiding van je eigen gedachten om met iets bezig te zijn wat je leuk vindt en je zult het met mensen doen die je interesse delen. Dan is er altijd wel iets om over te praten en de focus ligt dan op dingen die je wel kan in plaats van (gedachten over) wat je niet kan. En na een tijdje, als je dan weer een oude bekende tegenkomt, zul je ook weer meer te vertellen hebben over hoe het met je gaat/waar je je mee bezig houdt anders dan wat je dwars zit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:40 schreef Black-Adder het volgende:
Ik zou mij druk moeten maken om andere dingen wil ik nog ooit uit mijn depressie geraken. Ik zou zo graag een stuk socialer mens willen zijn, die meer energie en tijd in andere mensen steekt dan in zichzelf. Ik heb het gevoel dat velen mij al als een einzelgänger zien, wat eigenlijk grotendeels nog klopt ook, maar misschien dat mensen mij juist daardoor ook meer mijden, zelfs als ze mij verder wel sympathiek vinden.
Sommige oude bekenden herinneren mij ook juist aan een tijd die ik liever wil vergeten. Zo kwam ik bijvoorbeeld een paar maanden terug een oude leraar van de middelbare school in de supermarkt tegen, aardige man verder, maar een paar jaar ouder als mij. Hij was erg benieuwd hoe het met mij ging, wat het van mij was geworden en zo. Uiteraard gelogen hierover, maar ook nog eens op zo'n toon en zo'n overdreven manier dat het sowieso ongeloofwaardig over moet zijn gekomen. Ik was toen al niet de meest sociaal bedreven en meest positief ingestelde persoon en dat ben ik nu al helemaal niet meer. En dat had hij ook wel door.quote:En na een tijdje, als je dan weer een oude bekende tegenkomt, zul je ook weer meer te vertellen hebben over hoe het met je gaat/waar je je mee bezig houdt anders dan wat je dwars zit.
Daar heb ik zeker wel eens aan gedacht. Ik was vroeger helemaal verzot op de honden van mijn ooms en tantes en als ik er de tijd voor zou hebben, had ik ze zeker zelf ook genomen. Met mijn huidige baan is dat eigenlijk onmogelijk geworden, omdat ik daarvoor te weinig thuis ben.quote:Een laatste suggestie voor vanavond: het klinkt misschien stom, maar heb je wel eens aan een huisdier gedacht? Het is misschien niet hetzelfde als (gelegenheids)vrienden, maar het zal je wel wat minder alleen doen voelen en je leven een beetje verrijken. Ze zullen je vaak genoeg aan het lachen brengen met hun eigenaardigheden en vreemde streken. Ook dat biedt weer meer mogelijkheden voor gesprekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |