Waarom heb je naast studeren enkel tijd om op vrijdag en zaterdag te werken en kan je verder niet uitgaan?quote:Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen om m'n toekomst. Iedereen zegt altijd dat hun studententijd tofste periode was van hun leven maar tot nu toe vind ik het vreselijk, vreselijkste periode.Ik moet nog minimaal 2,5 jaar naar school en dan heb ik mijn diploma hopelijk. Momenteel doe ik helemaal niet zoveel met mijn leven, heb geen vrienden, ga nooit uit, heb geen bijbaantje. Ik sport wel paar keer per week.
Ditquote:Op donderdag 19 december 2013 00:02 schreef THEFXR het volgende:
slik vitamine D
ben je zo van je depressie af.
Hoe kom je aan jouw vriendin zonder sociale contacten? Of heb je ze verwaarloosd sinds je een vriendin hebt?quote:Op donderdag 19 december 2013 00:41 schreef Nemeosis het volgende:
Ik herken het deels. ik heb ook niks naast mijn school en mijn vriendin..besteed bijna alleen maar aandacht aan.die.dingen maar eigenlijk vind ik het niet eens erg.
vriendin ken.ik.via internet. vrienden had ik altijd wel een paar maar dat is deels.verwaterd (zowel van mijn kant als van hen. ze hebben het ook erg druk). heb nog maar twee hele goede vrienden over.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:49 schreef sausagin het volgende:
[..]
Hoe kom je aan jouw vriendin zonder sociale contacten? Of heb je ze verwaarloosd sinds je een vriendin hebt?
Ga voor de grap eens 40 uur/week werken. Ik vond dit veel leuker dan studeren.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen om m'n toekomst. Iedereen zegt altijd dat hun studententijd tofste periode was van hun leven maar tot nu toe vind ik het vreselijk, vreselijkste periode.Ik moet nog minimaal 2,5 jaar naar school en dan heb ik mijn diploma hopelijk. Momenteel doe ik helemaal niet zoveel met mijn leven, heb geen vrienden, ga nooit uit, heb geen bijbaantje. Ik sport wel paar keer per week.
Vrienden maken op school gaat niet lukken want zo op het eerste gezicht (ik ben iets later begonnen dit jaar omdat ik van school verwisseld ben) zijn het niet echt mensen waarmee ik buiten school mee zou omgaan.
Stel dat ik met een paar mensen het goed kan vinden dan heb ik geen tijd om een eventuele vriendschip te investeren door een gebrek aan tijd. Aankomend semester gaat druk worden met tijdverslindende projecten. Uitgaan gaat ook lastig worden omdat ik bezig ben met baantje zoeken en ik kan alleen op vrijdag / zaterdag werken, uitgaan gaat hem dan ook niet worden. Voor je het weet is het al weer tijd voor stage dan heeft sowieso niemand zin om te chillen dan minor en dan al weer afstuderen.
Als ik straks aan het werk ben ga ik zo'n collega worden die in het weekenden niks doet, nooit wat te vertellen heeft, de collega die altijd zonder partner naar bedrijfsuitjes gaat, nooit op vakantie e.d. Ik heb nu al medelijden met de collega's waar ik in de toekomst mee zal moeten samenwerken. Ik heb ook niet echt dingen die ik gedaan wil hebben of plaatsen die ik wil bezichtigen.
Heb ook steeds minder motivatie voor school want waar doe ik het voor?? Kan net zo goed ongeschoold werk gaan doen.
Ik zit in een totaal verkeerde state-of-mind maar het lukt me maar niet om eruit te komen. Ik heb hier nu al zo'n paar jaartjes last van en ik voel me met de dag achteruit gaan.
Dan besteedt je toch wat minder tijd aan je studie? Ik vind een zesje met een sociaal leven te verkiezen boven een negen zonder leven.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Stel dat ik met een paar mensen het goed kan vinden dan heb ik geen tijd om een eventuele vriendschip te investeren door een gebrek aan tijd
Nu lees ik het nog eens overnieuw en zie deze zin. Het heeft dus niet zozeer met de studie te maken, maar is iets dat al langer aan de gang is? Als je er misschien zelf niet uit komt, dan zou ik eens langs de huisarts gaan. Misschien kan die je doorverwijzen. Kan enorm helpen.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:22 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik heb hier nu al zo'n paar jaartjes last van en ik voel me met de dag achteruit gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |