abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2013 @ 20:28:03 #1
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134418614
Hallo allemaal, ik heb even een vraagje. Een persoon die ik ken is gestopt met een mbo opleiding, studiefinanciering gestopt en een uitkering aangevraagd totdat hij aan een nieuwe studie kon beginnen. Nu blijkt dat in februari geen geschikte nieuwe studie start maar hij wil wel zijn studiefinanciering weer laten lopen omdat de uitkering te weinig uitkeert (nee hij heeft geen foute dingen gedaan). Hij wil nu in februari een willekeurige studie starten en dan daarmee stoppen voor september (studiefinanciering ondertussen wel laten lopen) en dan in september met een nieuwe opleiding starten die hij echt wil doen. Dit is dan dus 2 keer wisselen van studie in 2 jaar tijd.

Kan DUO hier moeilijkheden mee hebben (dat je niet tevaak mag wisselen van opleiding bijvoorbeeld). Zijn er erg negatieve punten aan dit plan die wij niet weten of zien? Iemand die hier een idee bij heeft en ons wil helpen?

Alvast erg bedankt :)
we dan
pi_134418890
Die persoon ben je zelf.
5 Ferrari's op videoband!
pi_134418944
En je krijgt toch helemaal geen uitkering én studiefinanciering???
5 Ferrari's op videoband!
pi_134419053
Boeit niks
Als je maar betaald
Je zal tich een keer iets moeten afronden voor je eigen bestwil
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_134419452
Maakt niks uit, ik kom studenten tegen die al 10 jaar op het MBO lopen en al 6 studies hebben gedaan.
  woensdag 18 december 2013 @ 20:45:36 #6
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_134419964
Miljonair in de dop. Deze TS
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  woensdag 18 december 2013 @ 20:59:22 #7
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134420820
Nog iemand die kan bevestigen dat het zo is? Is wel belangrijk namelijk. Ferrari_tape dat stelde ik ook nergens. Kan op internet er niks over vinden dus neem aan dat het klopt dat je zovaak kan wisselen als je wil.
we dan
  woensdag 18 december 2013 @ 21:03:38 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134421090
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:59 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Nog iemand die kan bevestigen dat het zo is? Is wel belangrijk namelijk. Ferrari_tape dat stelde ik ook nergens. Kan op internet er niks over vinden dus neem aan dat het klopt dat je zovaak kan wisselen als je wil.
Zolang je een opleiding kunt financieren, kun je aan een opleiding beginnen
  woensdag 18 december 2013 @ 21:04:32 #9
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134421149
oké bedankt
we dan
pi_134421949
Je mag zo vaak wisselen als je wilt, maar hou er wel rekening mee dat je dus minder lang stufi krijgt als je dat van februari-september nu voor niks gebruikt. Dan krijg je tijdens je opleiding dus een half jaar minder.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:38:30 #11
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134423665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:15 schreef Sylvana het volgende:
Je mag zo vaak wisselen als je wilt, maar hou er wel rekening mee dat je dus minder lang stufi krijgt als je dat van februari-september nu voor niks gebruikt. Dan krijg je tijdens je opleiding dus een half jaar minder.
Ja dan moet je het laatste jaar van je studie (als die 4 jaar duurt en je hebt 4 jaar studiefinanciering) voor de helft zelf betalen bedoel je neem ik aan? Als de opleiding korter duurt hoort dat ook geen probleem te zijn lijkt me?
we dan
pi_134424236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:38 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ja dan moet je het laatste jaar van je studie (als die 4 jaar duurt en je hebt 4 jaar studiefinanciering) voor de helft zelf betalen bedoel je neem ik aan? Als de opleiding korter duurt hoort dat ook geen probleem te zijn lijkt me?
Je hebt totaal 4 jaar recht op stufi. Dus het ligt eraan hoe lang je al stufi hebt gehad en hoe lang de opleiding duurt. Als je 1 jaar gehad hebt, nu half jaar naast uitkering hebt, dan heb je nog 2.5 jaar tegoed bijvoorbeeld. Als opleiding dan nog 3 jaar duurt moet je half jaar zelf betalen.

Aangezien je als je op school zit geen uitkering kunt krijgen zou ik dus van feb-sept toch gewoon alleen met uitkering doen en dat half jaar stufi gewoon tijdens studie gebruiken. Maarja das mijn mening.

Ps: Er zijn ook maar weinig scholen die je ingeschreven laten als je nooit op komt dagen, dus weet sowieso niet of dat plan zou lukken.
  woensdag 18 december 2013 @ 21:54:39 #13
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134424888
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Je hebt totaal 4 jaar recht op stufi. Dus het ligt eraan hoe lang je al stufi hebt gehad en hoe lang de opleiding duurt. Als je 1 jaar gehad hebt, nu half jaar naast uitkering hebt, dan heb je nog 2.5 jaar tegoed bijvoorbeeld. Als opleiding dan nog 3 jaar duurt moet je half jaar zelf betalen.

Aangezien je als je op school zit geen uitkering kunt krijgen zou ik dus van feb-sept toch gewoon alleen met uitkering doen en dat half jaar stufi gewoon tijdens studie gebruiken. Maarja das mijn mening.

Ps: Er zijn ook maar weinig scholen die je ingeschreven laten als je nooit op komt dagen, dus weet sowieso niet of dat plan zou lukken.
oké duidelijk :) Bedankt
we dan
pi_134455377
Wat een trieste gast. Een beetje overheidsgeld gebruiken om zichzelf te financieren ipv werk te zoeken. Een en al luiheid.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')