Er is nog 1 ding erger dan mbo dierenverzorgers en dat is LOI mbo dierenverzorgers.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef xuryah het volgende:
Ik heb even gekeken op de site van Groenhorst Barneveld. Die opleiding kan ik idd doen, in 2 jaar. Ik zie nergens staan dan ik dat geen MBO niveau 4 diploma krijg.
2 jaar is niet lang, maar Barneveld is redelijk ver weg van waar ik woon.. dus elke dag trein of benzine betalen.. dat loopt ook hoog op!
Daarom leek een LOI thuisstudie mij het handigst. Daar kan ik dan ook naast werken..
De (paraveterinair) opleiding voor volwassenen duurt 1,5 jaar (op de site staat inderdaad 2 jaar, maar bij de bijeenkomst werd ons verteld dat het bij ons van januari 2014 tot november 2015 duurt).quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef xuryah het volgende:
Ik heb even gekeken op de site van Groenhorst Barneveld. Die opleiding kan ik idd doen, in 2 jaar. Ik zie nergens staan dan ik dat geen MBO niveau 4 diploma krijg.
2 jaar is niet lang, maar Barneveld is redelijk ver weg van waar ik woon.. dus elke dag trein of benzine betalen.. dat loopt ook hoog op!
Daarom leek een LOI thuisstudie mij het handigst. Daar kan ik dan ook naast werken..
En de rest van werkend NL mag weer betalen voor een muts die de eeuwige 'student' wil spelen en 'iets' met dieren wil doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:02 schreef xuryah het volgende:
[..]
Daarom is het zo oneerlijk eigenlijk.. Wil gewoon iets doen wat ik leuk vind!
Wow het is dus nog niet eens MBO. Nou, dan zijn je kansen op een baan zo ongeveer ONDER de nul procent.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:48 schreef Candaasje het volgende:
Op de informatie-avond werd ook verteld dat je geen officieel mbo4 diploma krijgt [...]
@Nightquest: geen dierverzorging, paraveterinair dierassistent.
Verder eens met je post
EDIT ik begreep je verkeerd: het is dus de opleiding voor volwassenen waar ik het over heb hè. Niet de gewone opleiding.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:45 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wow het is dus nog niet eens MBO. Nou, dan zijn je kansen op een baan zo ongeveer ONDER de nul procent.
Dat is het punt dat random bedrijven jou opbellen om te zeggen: ik weet dat je niet gesolliciteerd hebt, maar we willen je vertellen dat je dat ook ECHT niet moet gaan doen.
De genoemde boer is niet een heel logische werkplek na de studie, dan is iets als veehouderij oid (ook mogelijk op hbo) meer geschikt. Tenzij je Dieren in de Zorg doet als major (net als ik), dan is een zorg-/kinderboerderij wel een logisch gevolg. Manege zou wel een goede mogelijkheid zijn, maar 't is allemaal afhankelijk van je major. Zie voor de verschillende majors en verdere algemene beschrijving van Diermanagement http://www.hogeschoolvhl.(...)/Diermanagement.aspx.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Spannend voor jou dus!
Ik ben wel benieuwd wat je met zo'n diploma kan. Waar kan je straks gaan werken? En als wat?
Waar ga jij deze opleiding volgen? Via LOI?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:09 schreef LanaWoef het volgende:
Ik ga vanaf volgende week de 1-jarige opleiding paraveterinair dierenassistent volgen. Hiermee behaal je wel een geldig MBO-4 diploma.
Ik ga juist deze opleiding doen omdat ik al een HBO diploma heb in de dier- en veehouderij, maar er daar voor mij helemaal geen banen in te vinden zijn.
Een oud-studiegenootje heeft trouwens ook via de LOI deze studie gedaan en ze heeft nu al ruim een jaar een baan in een dierenkliniek. Het kan dus wel via de LOI.
Thanks voor je reactie. Ik vind ook dat je beter iets kunt kiezen waar je gelukkig mee wordt, ipv iets waar je rijk mee wordt!quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:53 schreef houthouse het volgende:
[..]
De genoemde boer is niet een heel logische werkplek na de studie, dan is iets als veehouderij oid (ook mogelijk op hbo) meer geschikt. Tenzij je Dieren in de Zorg doet als major (net als ik), dan is een zorg-/kinderboerderij wel een logisch gevolg. Manege zou wel een goede mogelijkheid zijn, maar 't is allemaal afhankelijk van je major. Zie voor de verschillende majors en verdere algemene beschrijving van Diermanagement http://www.hogeschoolvhl.(...)/Diermanagement.aspx.
Overigens kun je in het derde jaar ook nog een diploma voor paraveterinair behalen, theoretisch kun je dit gewoon naast de huidige vakken volgen.
Voor alle negatieve reacties: ik snap 't. Maar een studie volgen alleen maar omdat daar wel hoge baankansen bij horen, is voor veel mensen gedoemd om te mislukken. Als het niet tijdens de studie is, dan is het voor veel mensen wel als ze uiteindelijk terecht komen in het werkveld. Ik moet bekennen dat ik achteraf misschien wel voor een andere studie had gekozen, maar er zijn ook veel studiegenoten die heel tevreden zijn met de studie. Net als bij andere studies heb je veel zelf in de hand door bv. paraveterinair, cursussen kynologie etc. erbij te doen en je stages heel gericht te kiezen. TS, als je echt overweegt Diermanagement te kiezen, lees je dan goed in en informeer als het kan bij diverse studenten zodat je je een goed beeld kunt vormen (nouja, eigenlijk geldt dit natuurlijk voor elke studie).
Ik zeg niet dat het niet kan, maar je kansen worden gewoon kleiner.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:14 schreef xuryah het volgende:
[..]
Waar ga jij deze opleiding volgen? Via LOI?
Fijn dat jouw studiegenootje wel een baan heeft kunnen vinden. Het lijkt mij ook sterk dat dit niet zou kunnen! Een MBO 4 diploma op je CV staat sowieso mooier op je CV dan niks, ook al is het van de LOI.
Daar wel mee eensquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:17 schreef xuryah het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie. Ik vind ook dat je beter iets kunt kiezen waar je gelukkig mee wordt, ipv iets waar je rijk mee wordt!
Ik ga nog heel goed kijken en informeren, een keuze maken is niet zo makkelijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |