abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 december 2013 @ 23:23:15 #126
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134431175
We zien de camera wel in V&A verschijnen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 18 december 2013 @ 23:27:10 #127
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_134431529
Ts is een slappeling. Je omver laten lullen door een simpele verkoper terwijl jij in je recht staat. :N
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
pi_134431994
Braddie, als je zoveel moeite in je theorie had gestoken als in dit topic, dan was je nu niet aan je achtste poging toe.
pi_134432397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:34 schreef spiritusbus het volgende:
Braddie, als je zoveel moeite in je theorie had gestoken als in dit topic, dan was je nu niet aan je achtste poging toe.
Nummer 8 alweer? :D Dacht dat we nog bij poging 6 waren. :')
Hallon!
pi_134438401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef Braddie het volgende:

Dus toen ben ik maar weggelopen en gemeld dat ik er niet meer naar toe ga en dat ik het schandalig vind hoe ik ben behandeld.
En dat had je dus niet moeten doen. De baas erbij halen, stennis schoppen in de winkel, luid duidelijk maken wat je ervan vindt zodat iedereen kan horen dat ze zich niet aan de voorwaarden houden. Dan lukt het vaak wel.

'De camera is gebruikt' :') Ja zo kan je van alles wel zeggen dat je het daarom niet terug mag brengen _O-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438576
quote:
6s.gif Op woensdag 18 december 2013 23:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
We zien de camera wel in V&A verschijnen.
En vervolgens erbij zetten dat hij in 1080p filmt _O-
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_134438594
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:24 schreef slangpie het volgende:
Waarom verdiep je je dan ook niet eerst in de specs van de camera, in plaats van er 1 lukraak kopen? :')

Ts :')
Soms ga je uit van wat op de doos staat, of de expertise van de verkoper he.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 03:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dat had je dus niet moeten doen. De baas erbij halen, stennis schoppen in de winkel, luid duidelijk maken wat je ervan vindt zodat iedereen kan horen dat ze zich niet aan de voorwaarden houden. Dan lukt het vaak wel.

'De camera is gebruikt' :') Ja zo kan je van alles wel zeggen dat je het daarom niet terug mag brengen _O-
Iets terugbrengen is geen recht. Winkels zijn niet verplicht om iets retour te nemen ofzo. Sommige winkels doen het als service, maar dan mogen ze er zelf eisen aan stellen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438827
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 05:25 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Iets terugbrengen is geen recht. Winkels zijn niet verplicht om iets retour te nemen ofzo. Sommige winkels doen het als service, maar dan mogen ze er zelf eisen aan stellen.
Waarom mocht TS dan wel eerder een andere camera terugbrengen?

quote:
Het product voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het retourneren?

Uw aankoop kunt u binnen 14 dagen na levering zonder opgaaf van reden retourneren of ruilen. Voor het retourneren van in de winkel gekochte producten, kunt u in uw BCC winkel terecht. In overleg met onze verkoopadviseur ontvangt u uw aankoopbedrag contant of via uw bankrekening retour. Op bcc.nl bestelde producten kunt u in een van onze winkels terugbrengen of retour zenden. BCC zal uw aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) in het laatste geval zo snel mogelijk aan u overmaken. De retourkosten zijn voor uw rekening. Wilt u het product omruilen voor een ander product, dan zijn de eventuele bezorgkosten van het vervangende product eveneens voor uw rekening.
quote:
Kan ik alle producten retourneren?

Alle producten die u via bcc.nl bestelde, kunt u binnen 14 dagen retourneren. Deed u uw aankoop in een van onze winkels, dan kunnen wij de volgende producten helaas niet terugnemen:

Software en telefoons waarvan de verzegeling verbroken is, de verpakking is geopend, of waarvan registratie of installatie heeft plaatsgevonden.
Producten die om hygiënische redenen na gebruik niet geruild kunnen worden, zoals bijvoorbeeld oordopjes, headsets, tandenborstels en massage-, scheer- of epileerapparaten.
Producten met gebruikssporen, beschadigingen en artikelen die incompleet zijn.
Verbruiksartikelen zoals inkt, reinigingsvloeistof en andere schoonmaakmiddelen (indien aangebroken).
Afgesloten abonnementen (al dan niet in combinatie met hardware).
BCC Cadeaukaarten en andere bij BCC gekochte cadeaukaarten.
http://www.bcc.nl/info/annuleren-en-retourneren

De verkoper lulde dus uit zijn nek toen hij zei dat de camera niet geretourneerd kon worden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438829
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 05:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarom mocht TS dan wel eerder een andere camera terugbrengen?

[..]


[..]

http://www.bcc.nl/info/annuleren-en-retourneren

De verkoper lulde dus uit zijn nek toen hij zei dat de camera niet geretourneerd kon worden.
Je onderste quote gaat over de webshop, waar je koop op afstand hebt.

http://assets2.bcc.nl/med(...)_voorwaarden_bcc.pdf

Producten moeten ongebruikt zijn. Dat is een van de eisen die BCC stelt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438840
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 05:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je onderste quote gaat over de webshop, waar je koop op afstand hebt.

http://assets2.bcc.nl/med(...)_voorwaarden_bcc.pdf

Producten moeten ongebruikt zijn. Dat is een van de eisen die BCC stelt.
Lees eens goed wat er staat. "Deed u uw aankoop in een van onze winkels". Ze hebben het over gebruiksporen, niet of het gebruikt is. Daarbij had TS een degelijke reden om zijn toestel terug te brengen, hij was verkeerd voorgelicht door de verkoper. Niet dat dat verder relevant is, het artikel kan volgens deze voorwaarden gewoon geretourneerd worden.

In de voorwaarden staat weliswaar dat het om niet gebruikt gaat, maar op de website staat duidelijk zonder gebruiksporen - hetgeen ook logischer is. In het geval van conflicterende voorwaarden dient altijd te worden beslist in het voordeel van de consument, aangezien deze zich er in alle redelijkheid op kan beroepen dat de ene regel hem meer vrijheid van retour geeft dan de andere. Het is niet de schuld van de koper dat er conflicterende regels zijn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 05:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lees eens goed wat er staat. "Deed u uw aankoop in een van onze winkels". Ze hebben het over gebruiksporen, niet of het gebruikt is. Daarbij had TS een degelijke reden om zijn toestel terug te brengen, hij was verkeerd voorgelicht door de verkoper. Niet dat dat verder relevant is, het artikel kan volgens deze voorwaarden gewoon geretourneerd worden.
In de algemene voorwaarden staat toch echt ongebruikt. Het artikel kan volgens de algemene voorwaarden niet geretourneerd worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438844
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In de algemene voorwaarden staat toch echt ongebruikt. Het artikel kan volgens de algemene voorwaarden niet geretourneerd worden.
Lees mijn aanvulling even. Het is ook niet logisch om te stellen dat een artikel ongebruikt moet zijn, hoe kan je anders weten of het aan je wensen voldoet. Daarvoor is juist het retourrecht in het leven geroepen, zodat hij producten die niet aan zijn wensen voldoen kan retourneren. En of een product aan zijn wensen voldoet weet de consument pas nadat hij, je raadt het al, het product (kortdurend) gebruikt heeft. Uiteraard zonder sporen achter te laten. Daar is volgens mij ook genoeg jurispridentie over.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lees mijn aanvulling even.
Nogmaals, ik blijf mezelf herhalen, maargoed het is nog vroeg..

Jouw tweede quote, inclusief die passage over gebruikssporen slaat op:
quote:
Alle producten die u via bcc.nl bestelde
In de winkel gekochte producten hebben geen verdere voorwaarden gespecificeerd. Dus refereer je naar de algemene voorwaarden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lees mijn aanvulling even. Het is ook niet logisch om te stellen dat een artikel ongebruikt moet zijn, hoe kan je anders weten of het aan je wensen voldoet. Daarvoor is juist het retourrecht in het leven geroepen, zodat hij producten die niet aan zijn wensen voldoen kan retourneren. En of een product aan zijn wensen voldoet weet de consument pas nadat hij, je raadt het al, het product (kortdurend) gebruikt heeft. Uiteraard zonder sporen achter te laten. Daar is volgens mij ook genoeg jurispridentie over.
Retourrecht? Heb je daar een wetsartikel van?
Een winkel mag gewoon zeggen dat ze niks terug willen nemen. Koop is koop.
Uit coulance hebben sommige winkels een retourregeling, als service naar de klant. Daar kunnen ze dus ook zelf voorwaarden aan stellen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438857
Dit gaat weliswaar over een webwinkel, maar het aspect van 'gebruikt zijn' geldt uiteraard voor zowel via het op internet als in de winkel aangekochte artikelen. Voor beide geldt dat je het zult moeten uitproberen, voordat je weet of het je bevalt.

quote:
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: dit recht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd.
https://webwinkelrecht.nl(...)es/recht-van-retour/
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit gaat weliswaar over een webwinkel, maar het aspect van 'gebruikt zijn' geldt uiteraard voor zowel via het op internet als in de winkel aangekochte artikelen. Voor beide geldt dat je het zult moeten uitproberen, voordat je weet of het je bevalt.

[..]

https://webwinkelrecht.nl(...)es/recht-van-retour/
Nee, dit gaat écht specifiek over aankopen die gedaan zijn op afstand. Daarvoor geldt een zichttermijn. Voor aankopen in een fysieke winkel geldt dat niet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438868
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438869
Nog meer:

http://blog.iusmentis.com(...)en-geen-zichttermijn

quote:
De Wet Koop op Afstand geeft je een uitprobeerrecht: je mag het uitpakken en aanzetten, aandoen of omdoen (maar niet indoen, vanwege hygiëne) zodat je kunt zien wat je hebt gekocht en of dat bevalt.
Verwijzend naar een uitspraak in het Messner-arrest:

quote:
Het herroepingsrecht wordt dus geacht het nadeel te vergoeden dat de consument lijdt bij een op afstand gesloten overeenkomst, door hem een passende bedenktijd toe te kennen waarin hij het verworven goed kan keuren en uitproberen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438872
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, dit gaat écht specifiek over aankopen die gedaan zijn op afstand. Daarvoor geldt een zichttermijn. Voor aankopen in een fysieke winkel geldt dat niet.
De uitspraak in het Messner-arrest spreekt duidelijk van een periode waarin het artikel kan worden uitgeprobeerd.

quote:
Het herroepingsrecht wordt dus geacht het nadeel te vergoeden dat de consument lijdt bij een op afstand gesloten overeenkomst, door hem een passende bedenktijd toe te kennen waarin hij het verworven goed kan keuren en uitproberen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438875
quote:
Rechterlijke uitspraken (zie mijn links) spreken dat tegen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De uitspraak in het Messner-arrest spreekt duidelijk van een periode waarin het artikel kan worden uitgeprobeerd.

[..]

Ben je nou aan het trollen? Er staat ook daar duidelijk 'op afstand'.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134438967
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen? Er staat ook daar duidelijk 'op afstand'.
Het is toch evident dat het aspect van uitproberen geldt voor zowel winkelaankopen als aankopen op internet? Waarom zouden artikelen die je via internet krijgt wel uitgeprobeerd mogen worden, en die uit een winkel niet?

Juist met aankopen via internet zou je van kopers mogen verwachten dat ze beter zijn geïnformeerd, omdat ze alles uitzoeken via internet. Dus zou dat retour na gebruik juist nog eens extra voor in de winkel aangekochte artikelen moeten gelden, omdat daar een publiek komt waarvan je in alle redelijkheid aan kunt nemen dat zij zich niet in die mate vooraf op internet geïnformeerd hebben.

Verschil gerust met me van mening, dit is mijn uitspraak (en die van de rechter) en daar zult u het mee moeten doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_134438986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 06:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het is toch evident dat het aspect van uitproberen geldt voor zowel winkelaankopen als aankopen op internet? Waarom zouden artikelen die je via internet krijgt wel uitgeprobeerd mogen worden, en die uit een winkel niet?

Juist met aankopen via internet zou je van kopers mogen verwachten dat ze beter zijn geïnformeerd, omdat ze alles uitzoeken via internet. Dus zou dat retour na gebruik juist nog eens extra voor in de winkel aangekochte artikelen moeten gelden, omdat daar een publiek komt waarvan je in alle redelijkheid aan kunt nemen dat zij zich niet in die mate vooraf op internet geïnformeerd hebben.

Verschil gerust met me van mening, dit is mijn uitspraak (en die van de rechter) en daar zult u het mee moeten doen.
Dat jij dat evident vindt kan ik niks mee, de wet koop op afstand geldt nou eenmaal niet voor aankopen in een fysieke winkel. Die wet is speciaal in het leven geroepen voor aankopen die je via internet of de telefoon doet.

Dat is geen meningsverschil, dat is gewoon de wet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134439026
Oh, en je hebt vast wel een linkje naar de uitspraak van de rechter die, in tegenstelling tot BW7:46a, vindt dat wet koop op afstand ook op fysieke winkels van toepassing is. :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')