Ik ben nieuw hier op het forum en ik denk laat ik eens wat delen en tips vragen! Misschien dat jullie me kunnen helpen wat rust in mijn hoofd te krijgen!
Ik ben 26 jaar en ik heb laatst vijf dates met dezelfde man gehad. Die waren heel erg leuk en fijn en ook nadien hebben we steeds contact gehouden. Hij werkt alleen veel in het buitenland en afgelopen week is hij voor vier maanden vertrokken om in Frankrijk te werken in een Chalet in een wintersportgebied.
Ik ben alleen een beetje onzeker aangelegd. We hebben goed geappt en ook gepraat. Hij zei veel lieve dingen tegen mij en hij zei ook dat hij verliefd op me is. Hij vind mij leuk ik vind hem leuk en we hebben het ook al over wat we gaan doen als hij weer terug is en hoe we het gaan doen als hij weer weg gaat/moet met werk. We hebben alleen niet een afspraak gemaakt dat we exclusief aan het daten zijn. Voor mij ben ik wel exclusief met hem aan het daten. Ik heb niet echt oog voor andere mannen. Ik weet niet hoe het voor hem is, maar durf dat niet te vragen. Bang voor het antwoord denk ik. We hadden afgesproken om contact te houden en misschien zou ik in februari nog langs komen als het goed uitkomt. Omdat ik stiekem best onzeker ben wordt ik een beetje bang dat hij mij vergeet daar in Frankrijk. Want ik hoor de mensen al zeggen: 'ooh die vond het alleen maar even leuk een scharrel' en 'die gaat daar wel scharrelen met leuke Franse meisjes' 'daar hoor je niks meer van!'
Hij appt niet echt snel uit zichzelf en reageert wel gewoon heel leuk als ik hem zelf app. Hij is ook niet vaak online en soms is zijn telefoon gewoon een hele dag uit (vooral in Frankrijk heeft hij alleen wifi), dus ik vind het geen probleem om het contact initiatief bij mij te houden, maar hoe zorg ik ervoor dat ik niet te onzeker over kom? (te clingy) zonder dat ik het idee heb dat ik helemaal niks van me laat horen? Moet ik wachten tot hij ook een keer uit zichzelf appt? Ik hoor vaak genoeg dat als hij me echt leuk vind hij dat vanzelf wel doet en dat ik gewoon moet wachten. Ik ben alleen bang en durf daardoor niet snel lang te wachten en dan heb ik vaak zelf al geappt.
Doordat ik soms een beetje onzeker ben kan ik nogal eens de neiging hebben om contact te blijven zoeken en blijf ik berichtjes sturen en vraag ik zo om aandacht. Ook zoek ik snel naar bevestiging, hoor ik graag lieve dingen en hoop ik dat hij mij zo leuk vind dat hij uit zichzelf contact blijft zoeken. Ik wordt bang als hij niet reageert en het wel gezien heeft, dat ik iets heb gezegd of gestuurd wat hij niet leuk vindt. Als ik later dan nog een keer vraag wat hij er van vond dan antwoord hij gewoon wel. Dan vind ik dat ik weer overdreven heb gedacht en dat het allemaal niet zo ernstig is en dat hij niet boos is dat ik hem nog een keer appte of dat hij het juist wel iets leuks vond wat ik had gestuurd.
A. Ik snap dat het niet fijn is om een 'plakker' aan je kont te hebben.
B. Ik heb het idee dat hij mij als meer ziet als een gewone scharrel (door alles wat hij tegen mij zei)
C. In principe kan en mag hij alles doen wat hij wil daar in Frankrijk aangezien we niks officieel hebben.
Het liefst wil ik relaxed blijven, ben ik het liefst exclusief met hem aan het daten, daten we na die vier maanden weer lekker door (krijgen we op den duur een relatie

) en hebben we gewoon leuk contact over wat hij daar beleefd en wat ik meemaak etc. Wat moet ik doen? Ik vind hem echt heel leuk ik wil graag contact houden en lief doen voor hem maar wil hem ook niet 'wegjagen'. Mijn hoofd laat me alleen niet echt met rust en blijf ik malen.
Moet ik hem gaan opzoeken in het buitenland? Het is wel heel duur voor mij.
Moet ik wachten tot hij uit zichzelf appt of is het niet erg als ik hem blijf appen?
Moet ik vragen of we exclusief daten?
Vertel ik hem waar ik onzeker over ben? Dat ik onzeker aangelegd ben?
Hoe krijg ik mijn hoofd rustig?
Alvast bedankt voor alle tips en reacties!
Groetjes van een onzeker Bosjes Rozen.