abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134400019
Thuis heb ik een perilex stopcontact t.b.v. mijn ventilatiebox ( 230V )
Nu heb ik een nieuw boxje met een randaarde stekker.
Ik wil daarom het huidige stopcontact opbouwen naar randaarde.
Kan dit zomaar ?
In de keuken zit namelijk de standenschakelaar, hier word de voeding "gemaakt" t.b.v. de huidige box.
Deze standenschakelaar heb ik niet meer nodig om dat de nieuwe draadloos is.
Moet ik de hele zoot beneden ofdoppen ? of word deze vanzelf stroomloos als ik bij de box het perilex stopcontact ombouw ?
pi_134402988
Normaal zijn in de perilexwandcontactdoos 5 draden aangesloten
Bruin, blauw en geel/groen kan je gebruiken op er een normale wandcontactdoos op aan te sluiten
De twee overige draden komen van uit de keuken , al naar de stand van de keuzeschakelaar komt hier spanning te staan. Als je nu in de keuken de standenschakelaar weg haalt en de bruine draad daar afdopt met een lasklem, dan zijn de twee andere draden spanningsloos geworden.
pi_134445178
Alles is opgelost :
De voeding ( N-F-A ) zaten boven op zolder, die kon ik due gebruiken voor een randaarde contact.
Beneden zat alleen 2x zwart en de bruine aangesloten, alles afgekoppeld en de RF erop :)
vanavond de box maar eens ophangen :)
Thanks Y"all
pi_134583950
Ik heb dezelfde kwestie.
Nu wil ik weten of ik het perilex stopcontact kan ombouwen tot een normaal 230v stopcontact met randaarde en daar een wasmachine op aan kan sluiten.
pi_134584959
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:35 schreef vleugelmoer het volgende:
Ik heb dezelfde kwestie.
Nu wil ik weten of ik het perilex stopcontact kan ombouwen tot een normaal 230v stopcontact met randaarde en daar een wasmachine op aan kan sluiten.
Ombouwen zal het probleem niet zijn, wel of de perilex al op een eigen of gedeelde groep zit.
pi_134596572
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:51 schreef klipper het volgende:

[..]

Ombouwen zal het probleem niet zijn, wel of de perilex al op een eigen of gedeelde groep zit.
Dit is een belangrijke post!

Je kunt niet zomaar een wasmachine op je MV box wcd hangen!!

Of je huis fikt af door foute aderdikte of het is onderdeel van een andere groep. ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_134616693
Fijn om te weten.
Ik zal de perilex ombouwen naar een gewoon stopcontact met randaarde en de nieuwe woningventilator daar op aansluiten.
Het risico van een kortsluiting/overbelasting zal i niet nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')