abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134388180
Dit is het eerste jaar dat we een deel van kerst bij mij thuis doen en ik moet het hoofdgerecht maken. Nu zag ik erg op tegen de kerstdrukte in de winkel, maar kwam erachter dat hier in de buurt een AH pick up point zit en dat me dat max 2,50 extra kost dus dat leek me echt superhandig.

Alleen nu is een van de gasten allergisch voor gluten. In de winkel staat bij letterlijk alles of het glutenvrij en/of lactose vrij is. Maar in de webshop kan ik het niet terugvinden. Weet iemand misschien hoe dat zit?

Zijn er verder misschien nog mensen hier die ervaring hebben met een glutenvrij eten en tips hebben? Ik vind het eerlijk gezegd nogal lastig, maar dat wil ik natuurlijk niet aan mijn gast laten merken want voor haar lijkt het me al vervelend genoeg.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:13:06 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134388260
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:11 schreef Fripsel het volgende:
Dit is het eerste jaar dat we een deel van kerst bij mij thuis doen en ik moet het hoofdgerecht maken. Nu zag ik erg op tegen de kerstdrukte in de winkel, maar kwam erachter dat hier in de buurt een AH pick up point zit en dat me dat max 2,50 extra kost dus dat leek me echt superhandig.

Alleen nu is een van de gasten allergisch voor gluten. In de winkel staat bij letterlijk alles of het glutenvrij en/of lactose vrij is. Maar in de webshop kan ik het niet terugvinden. Weet iemand misschien hoe dat zit?

Zijn er verder misschien nog mensen hier die ervaring hebben met een glutenvrij eten en tips hebben? Ik vind het eerlijk gezegd nogal lastig, maar dat wil ik natuurlijk niet aan mijn gast laten merken want voor haar lijkt het me al vervelend genoeg.
Eigenlijk is het heel gemakkelijk. Alles met tarwe moet voorkomen worden. Dus als je gewoon kookt met vlees, groenten en aardappelen bijvoorbeeld, dan heb je geen gluten. Pas wel op met sommige kruiden, daar kan een klein beetje tarwe inzitten en dat is al genoeg/teveel.
The End Times are wild
pi_134388347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk is het heel gemakkelijk. Alles met tarwe moet voorkomen worden. Dus als je gewoon kookt met vlees, groenten en aardappelen bijvoorbeeld, dan heb je geen gluten. Pas wel op met sommige kruiden, daar kan een klein beetje tarwe inzitten en dat is al genoeg/teveel.
Ja dat klinkt heel simpel maar in de praktijk werkt het dus meestal niet zo. Heb je bijvoorbeeld een lekker stuk gemarineerd vlees, blijken er gluten in te zitten. Ik heb een keer voor en BBQ bijna al mijn vlees terug uit mijn wagen kunnen halen omdat we er in eerste instantie niet bij stil stonden, tot vlak voor het afrekenen.. En zo zijn er dus heel veel producten waarvan je verwacht dat er geen gluten inzit, en waarbij het eigenlijk ook niet nodig is. En dan zit het er dus toch in.
pi_134388349
:)
Het is altijd raak met kaas van SJaaK
pi_134388371
Er is wel een pagina met 'glutenvrij' op de website, alleen daar staan de 'speciale' producten op. Dus de producten waar normaliter wel gluten in zitten.

http://www.ah.nl/appie/producten/speciale-voeding/glutenvrij
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:15:09 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134388379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:14 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dat klinkt heel simpel maar in de praktijk werkt het dus meestal niet zo. Heb je bijvoorbeeld een lekker stuk gemarineerd vlees, blijken er gluten in te zitten. Ik heb een keer voor en BBQ bijna al mijn vlees terug uit mijn wagen kunnen halen omdat we er in eerste instantie niet bij stil stonden, tot vlak voor het afrekenen.. En zo zijn er dus heel veel producten waarvan je verwacht dat er geen gluten inzit, en waarbij het eigenlijk ook niet nodig is. En dan zit het er dus toch in.
Dat is wel zo, maar als je een zuiver product hebt dan is dat in principe glutenvrij.
The End Times are wild
pi_134388414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar als je een zuiver product hebt dan is dat in principe glutenvrij.
Dat klopt, maar ik ben geen topchef, heb geen jaren kookervaring en houd vooral niet van gedoe. :+ Dus zo'n lekker stuk voorgemarineerd vlees voor in de oven van de AH zou ik zo halen. Als ik er tenminste achter kan komen of er gluten inzitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2013 23:16:21 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:16:49 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134388443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:16 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik ben geen topchef, heb geen jaren kookervaring en houd vooral niet van gedoe. :+ Dus zo'n lekker stuk voorgemarineerd vlees voor in de oven van de AH zou ik zo halen. Als ik er tenminste achter kan komen of er gluten inzitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:16 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Bij de AH is het echt heel gemakkelijk, op ieder product staat gewoon een tekentje dat het glutenvrij is (blauwe korenaar op de achterkant)
The End Times are wild
pi_134388477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Bij de AH is het echt heel gemakkelijk, op ieder product staat gewoon een tekentje dat het glutenvrij is (blauwe korenaar op de achterkant)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Ja maar in de webshop dus niet. Vandaar ook een deel van mijn vraag.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:25:33 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134388856
Wie gaat er voor Fripsel kijken in de AH?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 december 2013 @ 23:26:49 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_134388906
Coeliaak hier :W Je moet bij de ingrediënten dus echt goed kijken of er niks van tarwe in zit, want als dat per ongeluk wel zo is heb je een gast die heel snel buikpijn krijgt en 3 á 4 dagen ziek is :{
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:30:05 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134389069
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:25 schreef Lienekien het volgende:
Er is toch ook zo'n lijstje waar dat allemaal precies op staat?
The End Times are wild
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:32:39 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134389191
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is toch ook zo'n lijstje waar dat allemaal precies op staat?
Met tijdelijk assortiment?
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:33:10 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134389214
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met tijdelijk assortiment?
Dat weet ik allemaal niet. Mijn jongste heeft ook gluten. Ik kook altijd gewoon puur.
The End Times are wild
pi_134389337
quote:
Dat heb ik echt al wel gedaan. Er staat geen glutenvrije informatie bij. Er is wel een lijst te vinden voor de standaard AH producten, maar daar heb ik bij het kerstassortiment niks aan. Ik heb de klantenservice ook al bericht ondertussen. Maar het kan tot 2 dagen duren voor ze antwoord geven.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:37:59 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134389401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:36 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat heb ik echt al wel gedaan. Er staat geen glutenvrije informatie bij. Er is wel een lijst te vinden voor de standaard AH producten, maar daar heb ik bij het kerstassortiment niks aan. Ik heb de klantenservice ook al bericht ondertussen. Maar het kan tot 2 dagen duren voor ze antwoord geven.
Als er niet op staat dat het glutenvrij is, zou ik er toch van uitgaan dat het niet glutenvrij is.
pi_134389458
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als er niet op staat dat het glutenvrij is, zou ik er toch van uitgaan dat het niet glutenvrij is.
Zo werkt het dus niet, want in de webshop staat nergens specifiek bij dat het glutenvrij is. Terwijl dat in de winkel heel duidelijk aangegeven staat bij de AH producten. Nu is er dus wel een lijst met AH producten, maar die zit ergens in een donker hoekje weggestopt en is niet compleet. Service valt het niet echt te noemen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:40:05 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134389502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:39 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet, want in de webshop staat nergens specifiek bij dat het glutenvrij is. Terwijl dat in de winkel heel duidelijk aangegeven staat bij de AH producten. Nu is er dus wel een lijst met AH producten, maar die zit ergens in een donker hoekje weggestopt en is niet compleet. Service valt het niet echt te noemen.
Ja, ik bedoel toch op het product zelf?
pi_134389527
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel toch op het product zelf?
Ja maar dat kun je niet zien in een webshop. :+
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:41:40 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134389567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:40 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja maar dat kun je niet zien in een webshop. :+
Ja, wat zeg ik nou?

quote:
pi_134389624
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, wat zeg ik nou?

[..]

Oh haha :P Ik dacht dat je de AH webshop bedoelde. Achja, ik had hoop dat iemand het misschien wel wist omdat hij/zij er zelf rekening mee moet houden en toevallig al zo'n gerecht gekocht had ofzo. Als ik geen antwoord krijg van de klantenservice zal ik mezelf toch echt in de winkel moeten wagen.
pi_134390237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh haha :P Ik dacht dat je de AH webshop bedoelde. Achja, ik had hoop dat iemand het misschien wel wist omdat hij/zij er zelf rekening mee moet houden en toevallig al zo'n gerecht gekocht had ofzo. Als ik geen antwoord krijg van de klantenservice zal ik mezelf toch echt in de winkel moeten wagen.
Eng he, je onder de mensen brengen? :D
pi_134390822
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:55 schreef einschtein het volgende:

[..]

Eng he, je onder de mensen brengen? :D
Haha nee daar heeft het niks mee te maken. Maar ik heb als cassiere gewerkt en heb wel een fobie ontwikkeld voor de combie van supermarkten en kerst. :@
  Redactie Frontpage dinsdag 18 november 2014 @ 00:53:27 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_146763623
Goed topic, over n maand ga ik ook glutenvrij het kerstdiner in.
pi_146765642
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Haha nee daar heeft het niks mee te maken. Maar ik heb als cassiere gewerkt en heb wel een fobie ontwikkeld voor de combie van supermarkten en kerst. :@
Je kunt toch nú al gaan kijken en een boodschappenlijst maken, om die vervolgens tegen kerst te bestellen?
A balanced diet is a cookie in each hand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')