abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134600008
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De belastingdruk als percentage van BNP is nochtans niet op een all-time high (verre van). Natuurlijk is het wel zo dat de daling van de belastingdruk onevenredig is verdeeld; de vennootschapsbelasting is met meer dan 100% gedaald. Tegelijkertijd zijn er nare rechtse krachten die naar een vlaktaks streven en dus pleit de VVD er al jaren voor om de lasten voor de 'armsten' te verhogen (wat ook gebeurt in dit kabinet en het vorige kabinet, en dat is wat de liberalen willen).
Ik kon even niet zo gauw die getallen vinden van de afgelopen 30 jaar. Jij schrijft het zo uitdrukkelijk op dat jij die uiteraard wel paraat moet hebben. Kan je die even delen? Het gaat dan vooral om de belastingdruk van de inkomenstenbelasting en de venootschapbelasting van de afgelopen 30 jaar.
quote:
Nu ik dit zo benoem, ook dit kabinet heeft weer ruimte gevonden om de vennootschapsbelasting verder te verlagen. Een cadeautje voor de grote bedrijven.
Typisch dat daar dan geen ophef over bestaat (eigenlijk ook wel logisch met de sturende rol van de corporate media en hoe het almachtige google percepties kan sturen).
Logisch, het idee heerst dat hoe lager de kosten van bedrijven zijn, hoe eerder ze weer mensen aannemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')