abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2002 @ 23:46:14 #1
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_6099631
Wat is het voordeel van een vleugel boven een gewone piano?
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_6099643
Hij past in een grotere kamer
123
pi_6099644
Vleugel kan harder, mooier geluid vind ik zelf en ik heb ook het gevoel dat de aanslag beter is, maar dat kan ook aan mij liggen.
pi_6099690
En het idee van het spelen op een vleugel wil ook wel helpen bij het oefenen, het gevoel van een goed instrument onder je handen hebben wil wel helpen bij motivatie.

Tenminste... ik was altijd reuzeblij wanneer ik kon oefenen op een vleugel en er op mocht spelen tijdens les. Het is een hele investering, maar dan heb je ook echt wat... en het verhoogt zeker het speelplezier.

pi_6099696
Als je m aan 2 kanten van een vliegtuig monteerd ken je der nog mee vliegen ook
Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
pi_6099706
En als alle grappenmakers nu eens buiten in de regen gingen spelen, kon het hier mooi ontopic blijven.
pi_6099710
Ik vind een vleugel *veel* mooier klinken dan een piano, voller en minder tingelingiger. Misschien komt het ook wel omdat ik nog nooit een piano in een concertzaal heb gehoord, en een vleugel nog nooit bij iemand thuis.
123
pi_6099755
het verschil is dat de snaren in een vleugel horizontaal zitten, en een 'platte' pinano verticaal. Of dat uiteindelijk echt veel verschil geeft, weet het niet, speel zelden op een vleugel...

maar ze zien er iig wel veel mooier uit

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_6100301
Een vleugel geeft een stuk voller en rijker klankbeeld dan een piano.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:18:19 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_6103862
Met mijn beperkte toets-ervaring heb ik het idee dat een vleugel veel beheersbaarder aanslaat dan een staande piano.

Het is naar mijn gevoel makkelijker om op een vleugel de dynamiek (hard-zacht) aan te brengen. Net of het mechaniek makkelijker loopt ofzo.

Of zou ik mijn staande piano een keer moeten laten doorsmeren?

pi_6120798
Ik vind een vleugel altijd heel helder klinken. (verschilt natuurlijk ook wel per merk) maar ik vind het dus ook altijd geweldig om daar op te spelen. Doordat de klankkast ligt komt er volgens mij ook meer klank vrij maar misschien lijkt dat maar zo Maar ik vind het gewoon heel mooi klinken en ik ben aan het sparen want soms erger ik me aan mijn oude vertrouwde piano'tje. De toetsen gaan telkens hangen door het vocht
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 13:55:22 #12
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_6120862
Het mechaniek van een vleugel is veel minder complex in elkaar gezet als dat van een staande piano. Om de hamertjes weer terug te laten vallen heb je immers geen gewichtjes of veertjes nodig maar kun je gewoon gebruik maken van de zwaartekracht. Dat scheelt een stuk in de complexiteit van het mechaniek. Daarnaast speelt een vleugel een stuk lichter (in veel gevallen) en heb je meer controle over de aanslaggevoeligheid.

*vind persoonlijk het "klikje" in een vleugel altijd ERG lekker*

Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')