abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134336973
Hoe meer versplintering aan die kant hoe beter.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_134337483
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn daar honderden kerken en er lopen honderdduizenden vrouwen rond zonder hoofddoek.
Honderden kerken is ook wat overdreven. Er zijn zo'n 23.000 christenen in Marokko.
pi_134339893
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:52 schreef -0- het volgende:

[..]

Honderden kerken is ook wat overdreven. Er zijn zo'n 23.000 christenen in Marokko.
Ja en? Wat heeft het aantal Christenen met aantal kerken te maken? Alleen Rabat al heeft 5 kerken, Casablanca heeft er zes. Qua grootte doen ze zelfs de 'grootste moskee van Europa', dat ding dat in R'dam staat - verbleken. Marrakesh heeft er meerdere. Zelfs kleine dorpen als Essouira en Larache hebben kerken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mutant01 op 16-12-2013 20:05:50 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_134340035
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en? Wat heeft het aantal Christenen met aantal kerken te maken? Alleen Rabat al heeft 5 kerken. Zelfs dorpen als Essouira en Larache hebben kerken.
Mwa ik lees dat ongeveer 1% christelijk is, dat is dik 300.000.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_134340434
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2013 19:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en? Wat heeft het aantal Christenen met aantal kerken te maken? Alleen Rabat al heeft 5 kerken, Casablanca heeft er zes. Marrakech heeft er meerdere. Zelfs kleine dorpen als Essouira en Larache hebben kerken.
Excuus ik was in de war met het aantal katholieken in Marokko, dat zijn er 23.000, het aantal christenen is inderdaad zo'n 1%.

Overigens is de godsdienstvrijheid wel beperkt in Marokko. Naast de Islam zijn het christendom en jodendom geaccepteerd. Echter mogen Christenen hun geloof niet verspreiden terwijl moslims dit wel mogen. Voor christenen staat hier een gevangenisstraf op en in het val van imigranten uitzetting naar het land van herkomst. Marokkanen mogen en kunnen zich niet registreren als christen, op het bijwonen van openbare kerkdiensten staat een korte gevangenisstraf.
pi_134340515
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:07 schreef -0- het volgende:

[..]

Excuus ik was in de war met het aantal katholieken in Marokko, dat zijn er 23.000, het aantal christenen is inderdaad zo'n 1%.

Overigens is de godsdienstvrijheid wel beperkt in Marokko. Naast de Islam zijn het christendom en jodendom geaccepteerd. Echter mogen Christenen hun geloof niet verspreiden terwijl moslims dit wel mogen. Voor christenen staat hier een gevangenisstraf op en in het val van imigranten uitzetting naar het land van herkomst. Marokkanen mogen en kunnen zich niet registreren als christen, op het bijwonen van openbare kerkdiensten staat een korte gevangenisstraf.
Er is geen enkele formele lijst met aantal kerken beschikbaar. De 25 die jij opnoemt zijn de op dit moment actieve / bij een bisdom aangesloten kerken. Verder ontgaat mij de relevantie van het laatste stuk. Dat is open deuren intrappen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_134340569
die 300.000 zijn buitenlanders dan?

of wat
pi_134340585
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:55 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het gaat om de samenleving en niet om 1 persoon
Nog niet eens de helft van de Marokkaanse vrouwen draagt een hoofddoek.
pi_134340629
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
die 300.000 zijn buitenlanders dan?

of wat
Dat zijn vaak immigranten ja. Of kinderen van immigranten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_134340674
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:32 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat heet misbruik maken van de situatie, waarom is het bij de chinezen mensen wel gelukt om goed in te burgeren? Dat zijn pas echte Nederlanders!
Mongool. Als er 1 voorbeeld van mislukte integratie is zijn het Chinezen wel.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134340696
Waar heb je het dan over christelijke arabieren uit irak enz of fransen en Amerikanen o.i.d
pi_134340788
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:13 schreef arjan1112 het volgende:
Waar heb je het dan over christelijke arabieren uit irak enz of fransen en Amerikanen o.i.d
Fransen, Spanjaarden, in sommige gevallen mensen uit Sub-Sahara Afrika.
Allah Al Watan Al Malik
pi_134340908
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:07 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik las dat meerderjarigen zich gewoon mogen bekeren.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_134340978
Bovendien registreert Marokko niet actief op religieuze achtergrond.
Allah Al Watan Al Malik
pi_134341046
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 20:13 schreef znarch het volgende:

[..]

Mongool. Als er 1 voorbeeld van mislukte integratie is zijn het Chinezen wel.
Voor hem loopt integratie parallel aan hoe vaak je bij opsporing gezocht komt.
pi_134354297
Sinds men de link legde tussen 9/11 en de islam, door al heel snel de term 'moslimterroristen' te hanteren (heel snel werd een religie erbij betrokken), is de islam zich gaan organiseren en daardoor ook weer andere religies en politieke stromingen tegenorganisatie.
Hoe terreur (vals of echt) dus kan zorgen voor strijd tussen religies, dus hun organisatie via de politiek (elke partij is een zoveelste organisatie)
Wat je sinds 9/11 ziet gebeuren zijn steeds minder en grotere partijen, dus massa-organisatie, steeds meer groepering van kiezers. Uiteindelijk kan terreur dus zorgen voor imperialisme of een oorlog via al die organisatie die op gang is gekomen (mocht ooit een partij absolute meerhederheid bereiken in een land, in Egypte en Oekraine is het al heel ver die kant aan het opgaan (massa betogingen betekent de organisatie van miljoenen die is voltrokken zonder dat diegenen het in de gaten hebben en het gevaar ervan inzien)
pi_134354307
Ik ben tegen geloofspartijen zoals CDA, ChristenUnie, SGP en nu dus ook Nida.
  dinsdag 17 december 2013 @ 03:50:09 #93
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_134354344
Ik heb zelf niks met geloof ,maar voor anderen is het belangrijk.
Ik zie dan ook geen verschil of iemand stemt met het geloof als basis of iemand die stemt met zijn idealen vanuit welk ander uitgangspunt dan ook.

Uiteindelijk stemt ieder op de partij die voor hem het beste uitkomt.
pi_134354703
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:32 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat heet misbruik maken van de situatie, waarom is het bij de chinezen mensen wel gelukt om goed in te burgeren? Dat zijn pas echte Nederlanders!
Chinezen ingeburgerd? Echt? De eerste die fatsoenlijk Nederlands spreekt moet ik nog tegenkomen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_134354840
Moslims mogen geen partij oprichten en eigenlijk ook niet stemmen, geen belasting betalen etc...

Snap hier dus niks van... Bron? Qur'an en Hadith. Ga maar ff googlen.
pi_134356165
Voor degene die met de NMP komen en hun lage zetelaantal, dat was een moslim partij opgericht door 2 nederlanders, waarvan een zelfs bij LPF zat. Ik als atheist had daar al vragen bij, laat staan de moslims...
pi_134356174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 07:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Chinezen ingeburgerd? Echt? De eerste die fatsoenlijk Nederlands spreekt moet ik nog tegenkomen.
De meesten spreken beter ABN dan de gemiddelde Nederlander, het zijn alleen de ouders die achtergebleven zijn met een taalachterstand, de huidige generatie spreekt perfect accentloos Nederlands.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_134356201
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

De meesten spreken beter ABN dan de gemiddelde Nederlander, het zijn alleen de ouders die achtergebleven zijn met een taalachterstand, de huidige generatie spreekt perfect accentloos Nederlands.
Ik zag gister nog een item op het journaal over de nummer-39-met-rijst-rel, er kwamen twee chinese dames aan het woord van circa 35, dat was niet bepaald accentloos wat ik daar hoorde.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_134356301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik zag gister nog een item op het journaal over de nummer-39-met-rijst-rel, er kwamen twee chinese dames aan het woord van circa 35, dat was niet bepaald accentloos wat ik daar hoorde.
Toch, als je 10000 willekeurige personen vraagt van welke groepen ze last hebben zal er geeneen de chinezen noemen.
pi_134356453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Toch, als je 10000 willekeurige personen vraagt van welke groepen ze last hebben zal er geeneen de chinezen noemen.
Das op zich ook helemaal niet zo vreemd natuurlijk, omdat geen enkele bevolkingsgroep zo gesloten is als de Chinese. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')