Ik gebruik Livedrive onbeperkte online backup omdat het prima werkt, onbeperkte capaciteit heeft en maar 1 euro per maand kost.quote:Op zondag 15 december 2013 20:33 schreef elkravo het volgende:
Gebruik jij een of meerdere cloud-diensten?
Skydrive, DropBox, Google Drive... welke gebruik je, en waarom juist deze? Zijn er voordelen en nadelen - en beter is er ook een Nederlands/Europees alternatief?... als dat wat uitmaakt...
Ik orienteer op cloud-back-up-opslag.
Het beste is gewoon een eigen 'thuis' servertje al of niet i.c.m. externe schijven als andere back-up.quote:Op zondag 15 december 2013 20:33 schreef elkravo het volgende:
Gebruik jij een of meerdere cloud-diensten?
Skydrive, DropBox, Google Drive... welke gebruik je, en waarom juist deze? Zijn er voordelen en nadelen - en beter is er ook een Nederlands/Europees alternatief?... als dat wat uitmaakt...
Ik orienteer op cloud-back-up-opslag.
Bewust iets ergens op een cloud-server plaatsen als back up en als plaats om het van andere lokaties makkelijk te bereiken. Dat is waar ik in geinteresseerd ben.quote:
Online-opslag dus.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:38 schreef elkravo het volgende:
[..]
Bewust iets ergens op een cloud-server plaatsen als back up en als plaats om het van andere lokaties makkelijk te bereiken. Dat is waar ik in geinteresseerd ben.
Totdat je huis affikt. Of er een blikseminslag is. Of de badkuip overstroomt. Of er een inbreker is.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het beste is gewoon een eigen 'thuis' servertje al of niet i.c.m. externe schijven als andere back-up.
Al dat andere maakt je alleen maar afhankelijk en geeft gedoe als er iets misgaat.
Totdat je clouds gecracked worden of de servers in de fik vliegen of er een tornado over komt waaien dan ben je ook alles kwijt. als je geen locale backup gemaakt hebtquote:Op woensdag 18 december 2013 03:02 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Totdat je huis affikt. Of er een blikseminslag is. Of de badkuip overstroomt. Of er een inbreker is.
Ik heb zowel een lokale backup als eentje op crashplan.
Ik gebruik veel cloud shit. Dropbox om bestanden te delen, Google Drive om samen aan documenten te werken, spotify voor muziek, Evernote voor notities, Picasa voor foto's, etc.
quote:
Daarom Heb ik dus zowel een lokale als cloud backup. De gegevens zijn trouwens versleuteld op een manier waardoor crashplan zelf geen toegang heeft tot die bestanden.quote:Op woensdag 18 december 2013 08:12 schreef Sorella het volgende:
[..]
Totdat je clouds gecracked worden of de servers in de fik vliegen of er een tornado over komt waaien dan ben je ook alles kwijt. als je geen locale backup gemaakt hebt
Ik heb geen clouds, ik heb geen zin om mijn bestanden te delen met alle afluister en spionage bedrijven die op deze aardbol rond lopen.
Ignorance,quote:Op woensdag 18 december 2013 08:56 schreef Roadtrip het volgende:
Daarom Heb ik dus zowel een lokale als cloud backup. De gegevens zijn trouwens versleuteld op een manier waardoor crashplan zelf geen toegang heeft tot die bestanden.
quote:
quote:An archive key password is an additional layer of security used to prevent someone else from restoring your files. If you have upgraded your security to 448-bit encryption + password, you must supply your archive key password before you can restore files. The archive key password is never sent to CrashPlan. However, you may be asked to provide this password if you choose to use the web restore feature.
CrashPlan Support cannot retrieve or restore the archive key password for you if you lose it.
Wat is dan een cloud-server? Is de server van FOK! een cloud-server, ik kan hem immers overal benaderen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:38 schreef elkravo het volgende:
[..]
Bewust iets ergens op een cloud-server plaatsen als back up en als plaats om het van andere lokaties makkelijk te bereiken. Dat is waar ik in geinteresseerd ben.
quote:
CrashPlan niet nee.quote:CrashPlan Support cannot retrieve or restore the archive key password for you if you lose it.
Niet naar CrashPlan nee.quote:The archive key password is never sent to CrashPlan
"cloud" is een marketingterm. Het komt er gewoon op neer dat iets decentraal opgeslagen/gehost wordt.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is dan een cloud-server? Is de server van FOK! een cloud-server, ik kan hem immers overal benaderen.
Niemand niet.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is dan een cloud-server? Is de server van FOK! een cloud-server, ik kan hem immers overal benaderen.
[..]
CrashPlan niet nee.
Ik neem aan dat FOK! aan loadbalacing doet, en dus ook in de cloud zitquote:Op woensdag 18 december 2013 10:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"cloud" is een marketingterm. Het komt er gewoon op neer dat iets decentraal opgeslagen/gehost wordt.
FOK! draait op fysieke servers die op een centraal punt gehost worden en in beheer van FOK! zelf zijn, dus geen "cloud" volgens die definitie.
Wat begrijp je niet aan "decentraal"?quote:Op woensdag 18 december 2013 10:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat FOK! aan loadbalacing doet, en dus ook in de cloud zit![]()
Naar helemaal niemand niet. De key blijft op je eigen computer en gaat nergens heen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |