Thanks aequus, objectief gezien weet ik wel dat ik bepaald geen dwerg ben.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:26 schreef aequus het volgende:
1.80 word door veel mensen gezien als de ideale lengte
Ik heb juist het tegenover gestelde, ik ben nu 1.84 maar ik zou juist iets kleiner willen zijn/niet groter worden dan ditquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:28 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Thanks aequus, objectief gezien weet ik wel dat ik bepaald geen dwerg ben.
Maar mijn hele omgeving is zonder uitzondering significant langer dan ik.
Misschien is het iets relatiefs. Maar het maakt je wel bewust van hoe je uiterlijk een rol speelt in de perceptie van anderen... Hoe langer hoe beter, in mijn gedachten
Ik snap jouw punt wel hoor, ook wetenschappelijk is vastgesteld dat langere mensen vaak hogere posities binnen het bedrijfsleven bekleden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:28 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Thanks aequus, objectief gezien weet ik wel dat ik bepaald geen dwerg ben.
Maar mijn hele omgeving is zonder uitzondering significant langer dan ik.
Misschien is het iets relatiefs. Maar het maakt je wel bewust van hoe je uiterlijk een rol speelt in de perceptie van anderen... Hoe langer hoe beter, in mijn gedachten
Ik wilde het niet zeggen, maar dacht het inderdaad ook... wist niet dat dit onderzocht is.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt wel hoor, ook wetenschappelijk is vastgesteld dat langere mensen vaak hogere posities binnen het bedrijfsleven bekleden.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:31 schreef aequus het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenover gestelde, ik ben nu 1.84 maar ik zou juist iets kleiner willen zijn/niet groter worden dan dit
Interessantquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:31 schreef aequus het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenover gestelde, ik ben nu 1.84 maar ik zou juist iets kleiner willen zijn/niet groter worden dan dit
Ja, of even lang..quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:34 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
[..]
Interessant
Is jouw omgeving juist weer kleiner dan jij?
Misschien omdat men van lange mensen een soort leiderschapsrol verwacht / aanneemt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:38 schreef aequus het volgende:
[..]
Ja, of even lang..
Maar ik heb altijd het al fijner gevonden kleiner te zijn dan de rest, geen idee waarom
Als je aziatisch bent geen probleem toch?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:40 schreef PeterPastoor het volgende:
En bedankt
Ik ben 1.75 en 31....
Je hangt wel erg veel op aan een centimeter hoor...quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:34 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zeggen, maar dacht het inderdaad ook... wist niet dat dit onderzocht is.
Mijn lengte is zo'n 'randgeval'. Als ik een centimeter kleiner zou zijn geweest kon ik het niet meer geloofwaardig naar 1.80 afronden en had het serieus invloed gehad op mijn groeikansen.
Of het nou leuk is of niet, ik merk het gewoon bij echt kleine mannen van 1.70 of korter.
Veel daarvan hebben het gewoon zwaar.
Ik ben juist meestal leidinggevend/nemend, misschien is het ook wel een soort extra challenge voor mezelf dat ik me zo meer moet bewijzen [beetje een napeleon gevoel, klein en de baas zijn.. al blijkt napoleon niet zo heel klein te zijn geweest ivb engelse en franse ''feet'' ]quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:43 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Misschien omdat men van lange mensen een soort leiderschapsrol verwacht / aanneemt.
Als dat van nature niet je drive is kan ik me voorstellen dat je je een paar centimeter korter wenst, al is het maar om wat minder 'op te vallen'.
Ik ben heel erg leidingnemend (lees: dictatoriale klootzak) en zou dus gebaat zijn met meer centimeters.
Dit is slechts een gedachte en ik kan er helemaal naast zitten maar ik ben benieuwd of ik voor jou in de richting zit.
Stel ik vertaal het op deze manier:quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hangt wel erg veel op aan een centimeter hoor...
1 centimeter kan je zelfs nog corrigeren met schoenenquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:49 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Stel ik vertaal het op deze manier:
De mooiste man die je ooit gezien hebt in je hele leven vraagt je ten huwelijk.
Jij bent helemaal blij.
Maar... voordat je met deze prins het huwelijksbootje in mag moet je de volgende vraag eerlijk beantwoorden, want de prins is vervloekt.
De prins wordt 1 centimetertje kleiner. De concrete vraag is: 'vind je me nu nog precies even mooi'?
Wat zou je zeggen?
P.S. hij is multimiljardair, zeurt niet aan je kop, neukt goddelijk en als je lesbisch bent is het een princes.
Ben volledig Nederlands. Heb er totaal geen moeite mee terwijl vrienden allemaal groter zijnquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:44 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Als je aziatisch bent geen probleem toch?
Ook als Europeaan niet, maar als jouw sociale omgeving van dezelfde lengte is als jij of kleiner zou je er geen nadeel van hoeven ondervinden...
Ja natuurlijk, en daar hoeft hij echt geen miljonair o.i.d. voor te zijn, niet iedereen is zo oppervlakkig als dat jij bent.quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:49 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Jij bent helemaal blij.
Maar... voordat je met deze prins het huwelijksbootje in mag moet je de volgende vraag eerlijk beantwoorden, want de prins is vervloekt.
De prins wordt 1 centimetertje kleiner. De concrete vraag is: 'vind je me nu nog precies even mooi'?
Wat zou je zeggen?
P.S. hij is multimiljardair, zeurt niet aan je kop, neukt goddelijk en als je lesbisch bent is het een princes.
Dan krimp ik wel heel snel...quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, en daar hoeft hij echt geen miljonair o.i.d. voor te zijn, niet iedereen is zo oppervlakkig als dat jij bent.
En newsflash: iedereen 'krimpt' naarmate hij/zij ouder wordt.
Dat doe ik ook al ;')quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:50 schreef aequus het volgende:
[..]
1 centimeter kan je zelfs nog corrigeren met schoenen
Hoelang zou je willen zijn dan?quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:58 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Dat doe ik ook al ;')
Als ik ga hardlopen merk ik het echt... dan moet ik net niet op mijn tenen staan om in de spiegel te kijken
Mijn psychische beeld van mijn lengte is al die jaren zo verknipt geweest dat ik alles in mijn huis heb ingericht voor lange mensen.
Lange bank, groot bed, hoge spiegels, platte plafondlampen...
Anyways, ik heb wat goed nieuws voor je:
http://www.psychologytoda(...)-women-want-tall-men
Oh, en kwiwi had ook goed nieuws voor je: Je krimpt naarmate je ouder wordt.
En wetende dat mannen rijpen als wijn... Kan het alleen maar beter worden!
1cmquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:49 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Jij bent helemaal blij.
Wat zou je zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |