Ik wil niet zomaar de nieuwe kat terugbrengen naar het asiel vanwege één probleem dat wellicht best op te lossen is. Daarom vraag ik het hier ook. Ik heb al van alles geprobeerd maar blijkbaar nog niet de juiste manier gevonden en ik wil graag nog meer dingen proberen.
Als het echt niet beter wordt dan zit er inderdaad niets anders op dan de nieuwe kat terugbrengen, maar dat is voor iedereen niet leuk (ook niet voor de oude kat, want dan zit die dus weer alleen).
Ik heb uitgebreid met het asiel gesproken, ben op zoek geweest naar de juiste match voor de kat die we al hadden en deze kat leek qua karakter goed aan te sluiten bij onze situatie. Ik heb het echt wel zorgvuldig gedaan en ik heb er lang over getwijfeld en het met allerlei mensen besproken.
De kat zou niet dominant zijn volgens het asiel en dat was hij daar inderdaad ook helemaal niet, hij was het pispaaltje van de groep, liet met zich sollen en ging de confrontatie uit de weg.. Ik heb oprecht geprobeerd de juiste match voor mijn kat te vinden en ik vind dat het m.u.v. het kattenbakprobleem ook heel goed gaat! De oude kat gaat beter met deze kat dan met alle andere katten die ze tot nu toe heeft ontmoet (inclusief haar eigen broer dus), alleen heeft de nieuwe kat blijkbaar een kattenbakfetish ofzo

Ik zal zometeen een extra kattenbak halen zodat het totaal op drie komt en misschien ook zo'n feliway stekker waar ik hier vaak over lees?