abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134240029
Hallo, ik heb even een vraagje. Ik wil al langer overstappen naar een Nikon D3200, ik ken er jammer genoeg niet zo veel van. Daarom vraag ik jullie mening. Ik heb de camera een paar dagen van een vriend kunnen lenen ( NIKON D3200 met 35mm lens), deze vond ik heel erg goed . Maar het stoorde me dat ik drek al een heel stuk dichterbij was dan dat ik wou. Maar de kwaliteit was wel heel goed, dus voorgrond heel erg scherp en achtergrond wazig. Welke lens moet ik kopen voor toch een scherpe kwaliteit, dus voorgrond scherp en achtergrond wazig, en waar je toch heel wat mensen op beeld kan krijgen als je redelijk dichtbij staat? Zoals jullie merken, ken ik er vrij weinig van, ik doe het gewoon als hobby . Hopelijk kunnen jullie me wat meer zeggen. Groetjes!
pi_134247021
Niet om je gelijk af te branden, maar zou je je niet eerst wat verdiepen in alles wat erbij komt kijken (termen, standen van de camera, type lenzen)?

Voorgrond scherp en achtergrond wazig heeft weinig te maken met je soort lens, standaard lenzen (18-55 mm / kitlenzen) kunnen dit ook al door je diafragma getal (F-waarde) laag in te stellen.. met F4/5.6 achtige waarden gaat dat ook al prima.

Als je veel mensen op de foto wilt hebben lijkt mij een 35 mm lens ook weer te veel van het goede, met een (weer die kitlens) 18 mm lens ga je al richting de groothoek en gaat het ook prima. Je moet dan trouwens de diafragma weer wat hoger instellen omdat de kans anders groot is dat de mensen wazig op de foto komen ;)
pi_134247036
Voor dat kan je gewoon de kitlens 18-55 gebruiken. Op 18mm is je diafragma waarde 3.5 ( hoe kleiner hoe beter ) vgm, en kan je redelijk goeie scherpte diepte krijgen. Wil je een groter zoombereik hebben zou ik voor de 18-105 gaan. Wil je nog meer!? Dan kan je voor de 55-200 of zelf tot 300 gaan, maar dat heb je denk ik niet nodig.

Mvg

JV
pi_134255981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:56 schreef J03llV het volgende:
Voor dat kan je gewoon de kitlens 18-55 gebruiken. Op 18mm is je diafragma waarde 3.5 ( hoe kleiner hoe beter ) vgm, en kan je redelijk goeie scherpte diepte krijgen. Wil je een groter zoombereik hebben zou ik voor de 18-105 gaan. Wil je nog meer!? Dan kan je voor de 55-200 of zelf tot 300 gaan, maar dat heb je denk ik niet nodig.

Mvg

JV
Ik heb de 18-105, zou nu denk ik als het de enige lens zou zijn voor de 18-200 gaan. Hele fijne allround lens met prima kwaliteit. Zeker op een d3200 zie ik daar praktisch meer waarde in dan een collectie objectieven
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_134270195
Je zou ook kunnen denken aan de Tamron 17-50 2.8 (wel met motor want de D3200 heeft geen interne motor).

Is een prima lens, check de reviews maar!
Komen ook vaak voorbij op marktplaats.
Eskimo Joe
pi_134272672
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 11:13 schreef Clicks_nl het volgende:

[..]

Ik heb de 18-105, zou nu denk ik als het de enige lens zou zijn voor de 18-200 gaan. Hele fijne allround lens met prima kwaliteit. Zeker op een d3200 zie ik daar praktisch meer waarde in dan een collectie objectieven
Kwaliteit van die lens zou ik niet "prima" willen noemen, het is zo ongeveer het minst goede wat er te koop is.. Verder snap ik mensen niet die een SLR kopen en dan geen lenzen willen wisselen. Koop dan een compact.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:04:30 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134275356
35 mm lens. Dichterbij staan leer je vanzelf wel.
pi_134282269
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kwaliteit van die lens zou ik niet "prima" willen noemen, het is zo ongeveer het minst goede wat er te koop is.. Verder snap ik mensen niet die een SLR kopen en dan geen lenzen willen wisselen. Koop dan een compact.
Je hebt tegenwoordig echt wel hele goede camera's idd.

Daarop kun je bijvoorbeeld ook diafragma ed instellen. Als dat het enige is wat je wilt, dan zou ik toch niet meteen een camera van 500 eu kopen en dan een lens erbij van nog eens 200 eu als je alleen die scherpte diepe wel vet vindt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')