abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134208035
Na adviezen op dit forum heb ik bij mijn nieuwe kookplaat gelijk een nieuwe gasslang aangeschaft. Nu loop ik toch weer tegen een probleempje aan:
Het meegeleverde koppelstuk (knie, 1/2"?) past niet op mijn nieuwe slang (M24). Dus heb ik het koppelstuk van mijn oude kookplaat gebruikt. Het koppelstuk wordt met een moer/ring op de aansluitbuis van de kookplaat geschroefd. Nu blijft er echter speling zitten tussen de buis en het koppelstuk+moer. Ik kan het kniestuk dus eenvoudig draaien. Op zich makkelijk voor aansluiting van de slang, maar ik twijfel of dit wel zo de bedoeling is?

[ Bericht 8% gewijzigd door RiesB op 12-12-2013 22:25:43 ]
pi_134209072
Ehm, wat ben jij allemaal aan het doen????

https://www.dropbox.com/s(...)12-12%2022.04.32.jpg

Zoek eerst eens de juiste materialen.

http://www.hetonderdelenm(...)ec-haaks-p-2147.html

Ik snap er niets van, moer, ring, koppelstuk?

Er zit een buis aan je kookstel. Daar zit een koppeling aan, wat is dat uit de doos? Ik zie geen moer, ring, whatever.

Aan die buis zit een wartel/moer met draad aan de buitenkant. Die draai je in het knietje. Daartussen zit als het goed is een fiberring?

Is het uiteinde dan 1/2" gasdraad, dan moet je een verloopje halen bij de bouwmarkt en dit met teflontape monteren op het knietje.

[ Bericht 74% gewijzigd door Gieliovd op 12-12-2013 22:50:39 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_134209689
De moer zit om de buis, om het koppestuk aan de buis vast te draaien.
Als ik het meegeleverde koppelstuk (1/2") gebruik zit ie goed vast. Maar als ik een koppelstuk 1/2"> M24 gebruik houd ik speling. Het verschil dat ik zie is dat het meegeleverde koppelstuk met een afsluitring werkt en het andere koppelstuk niet, dus daar heb ik tape tussen gedaan..
pi_134209806
Ok, meegeleverde knietje gebruiken dus, en verloopstukje halen van 1/2"> M24. Bedankt!
pi_134209829
Nee, je snapt het niet. Ja, nu dus wel _O-

Je moet hem aansluiten met de materialen die erbij geleverd worden. Dan is je knietje fout... maar daar koop je dit voor, en monteer je met teflon tape op dat knietje.

NERGENS anders teflon tape.

Bij je gasslang zitten neopreen ringen.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')