Ik heb hier echt geen verstand van hoor, dus kan wat doms vragen. Maar wat heeft een typische vereniging aan een verbondenheid met de KNVB?quote:Op donderdag 12 december 2013 13:55 schreef Socios het volgende:
Tsja, verreweg de meeste verenigingen hebben zich nou eenmaal verbonden aan de KNVB.
Alsof de KNVB dat alleen kan leveren. Een echte scheidsrechter volgens de regels die de KNVB heeft opgesteld, een echt veld bestaat niet. Het veld naast mijn huis is ook een veld. Enz enz.quote:Voetbal kijken is leuk. Zelf voetballen op een pleintje of een grasveld in de buurt is nog leuker. Maar er gaat niets boven een ‘echte’ wedstrijd spelen, op een officieel voetbalveld onder leiding van een scheidsrechter. Jouw team dat het opneemt tegen een andere club, met de spanning van het winnen of verliezen. En na afloop samen wat drinken en napraten in de kantine.
Opzich organiseert de KNVB alle competities, redelijk belangrijk dus...quote:Op donderdag 12 december 2013 14:02 schreef xzaz het volgende:
Ik vroeg het omdat het opeens in me opkwam. Mijn broertje voetbalt bij G team en moest zich aanmelden.
[..]
Ik heb hier echt geen verstand van hoor, dus kan wat doms vragen. Maar wat heeft een typische vereniging aan een verbondenheid met de KNVB?
Het lijkt erop dat de KNVB alleen maar toernooien organiseert.
[..]
Alsof de KNVB dat alleen kan leveren. Een echte scheidsrechter volgens de regels die de KNVB heeft opgesteld, een echt veld bestaat niet. Het veld naast mijn huis is ook een veld. Enz enz.
Mis ik iets?
Een typische vereniging wil wedstrijden spelen. Verenigingen die bij de KNVB ingeschreven zijn mogen meestal niet spelen tegen ongeregistreerde verenigingen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:02 schreef xzaz het volgende:
Ik vroeg het omdat het opeens in me opkwam. Mijn broertje voetbalt bij G team en moest zich aanmelden.
[..]
Ik heb hier echt geen verstand van hoor, dus kan wat doms vragen. Maar wat heeft een typische vereniging aan een verbondenheid met de KNVB?
Het lijkt erop dat de KNVB alleen maar toernooien organiseert.
[..]
Alsof de KNVB dat alleen kan leveren. Een echte scheidsrechter volgens de regels die de KNVB heeft opgesteld, een echt veld bestaat niet. Het veld naast mijn huis is ook een veld. Enz enz.
Mis ik iets?
Regels van het voetbal veranderen? Als je regels zo veranderd (zoals camera, directe ingooi, strafminuten, shirt uit mogen trekken enz) zullen de clubs daar voordeel van inzien?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:13 schreef mvdejong het volgende:
De vraag is natuurlijk : wat wil je bereiken met een eigen bond ?
Je moet erkend worden door de Fifa, en eigenlijk moet je je aan hun regels houden.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Regels van het voetbal veranderen? Als je regels zo veranderd (zoals camera, directe ingooi, strafminuten, shirt uit mogen trekken enz) zullen de clubs daar voordeel van inzien?
Het was een hersenspinsel van me dit hoor![]()
Waarom zou je om te mogen voetballen jezelf moeten aanmelden bij de FIFA?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Je moet erkend worden door de Fifa, en eigenlijk moet je je aan hun regels houden.
1 2 3 | FIFA |--- UEFA |--- KNVB |
Clubs sluiten zich bij jou aan, maar willen wel Europees kunnen spelen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou je om te mogen voetballen jezelf moeten aanmelden bij de FIFA?
Veranderde regels zullen niet snel verenigingen lokken, om de grootste motivatie van alles : geld. Een gemiddelde vereniging die overstapt naar een kersverse bond loopt heel veel risico om subsidies en accomodaties kwijt te raken, daarnaast zullen spelers met ambitie om op de hogere niveaus uit te komen onmiddellijk naar verenigingen overstappen die nog wel binnen de KNVB blijven spelen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Regels van het voetbal veranderen? Als je regels zo veranderd (zoals camera, directe ingooi, strafminuten, shirt uit mogen trekken enz) zullen de clubs daar voordeel in zien?
Het was een hersenspinsel van me dit hoor![]()
Jup, veel regels voor G voetbal komen af van de FIFA. Met hier en daar een aanvullende regel.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:19 schreef xzaz het volgende:
Dus als ik het goed begrijp;
[ code verwijderd ]
Waarbij de FIFA de regels bepaald en doorsijpelt naar de wedstrijden van het G elftal van me broertje?
Is dit niet gewoon een Monopolie hebben op het voetbal dan? (Bedankt trouwens voor je uitgebreide antwoorden. )quote:
En dat geld voor praktisch elke sport. Je kunt zelf weten waar je speelt en bij welke vereniging. Voetbal is een sport, en het is wel zo eerlijk/handig om overal dezelfde regels te hanteren.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon een Monopolie hebben op het voetbal dan? (Bedankt trouwens voor je uitgebreide antwoorden. )
Er is immers geen enkele keuzevrijheid in de manier waarop je wilt voetballen en er is maar 1 partij die de regels (in grote lijnen) bepaalt.
Maakt niet uit, de clubs bij één bond zullen nooit tegen een club van een andere bond spelen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:25 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En dat geld voor praktisch elke sport. Je kunt zelf weten waar je speelt en bij welke vereniging. Voetbal is een sport, en het is wel zo eerlijk/handig om overal dezelfde regels te hanteren.
Alleen moet je dus wel een kans bieden om bijvoorbeeld te kunnen promoveren/degraderen etc.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de clubs bij één bond zullen nooit tegen een club van een andere bond spelen.
Ja. dat is een effectief monopolie, dat hebben bijna alle sportbonden op nationaal en internationaal niveau.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon een Monopoly hebben op het voetbal dan? (Bedankt trouwens voor je uitgebreide antwoorden. )
Er is immers geen enkele keuzevrijheid in de manier waarop je wilt voetballen en er is maar 1 partij die de regels (in grote lijnen) bepaalt.
Waarom zou dat niet kunnen? De Champions League is maar een wedstrijd.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Alleen moet je dus wel een kans bieden om bijvoorbeeld te kunnen promoveren/degraderen etc.
Je weet dat er verschil is tussen amateur en proffesioneel voetbal heh? En dat de Champions League het grootste toernooi ter wereld is (commercieel gezien) en je dus niet met FC Lullo daar aan mee kunt gaan doen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? De Champions League is maar een wedstrijd.
Maar slechts een van die bonden wordt internationaal erkend, en daar zit het echte grote geld. Slechts een van die bonden zal door het IOC erkend worden en teams daaruit mogen deelnemen aan Olympische toernooien.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de clubs bij één bond zullen nooit tegen een club van een andere bond spelen.
Natuurlijk is de Champions league het grootste voetbaltoernooi ter wereld (commercieel gezien) omdat er ook maar één is, mijn heel rede gaat hieroverquote:Op donderdag 12 december 2013 14:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Je weet dat er verschil is tussen amateur en proffesioneel voetbal heh? En dat de Champions League het grootste toernooi ter wereld is (commercieel gezien) en je dus niet met FC Lullo daar aan mee kunt gaan doen.
Het IOC hoeft dus ook geen keuze te maken nu; het is standaard een FIFA club.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:32 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar slechts een van die bonden wordt internationaal erkend, en daar zit het echte grote geld. Slechts een van die bonden zal door het IOC erkend worden en teams daaruit mogen deelnemen aan Olympische toernooien.
Op die manier zou je het dus kunnen aanpakken.quote:Als je het wil, vorm een aantal teams die volgens jouw regels spelen. Als je dat een aantal jaren weet te organiseren, dan kun je overwegen een eigen bond te vormen om het wat formeler vorm te geven.
Daarom stelde ik ook in mijn eerste post dat ik verwacht dat er wel een aantal mini-bondjes zijn, mogelijk ook van bepaalde ethnische/culturele/levenovertuigelijke groeperingen die niet binnen de KNVB passen, of daar ruzie mee hebben.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:36 schreef xzaz het volgende:
Op die manier zou je het dus kunnen aanpakken.
En toch zou ik er in geloven dat zo'n bond toch zou groeien, hoe meer leden hoe groter de kans dat er niet plaatselijk, regionaal, nationaal of zelfs internationaal een wedstrijd zal worden georganiseerd. Maar goed, misschien is dit wishfull thinking.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:42 schreef mvdejong het volgende:
Daarnaast zijn er natuurlijk duizenden competities die niet eens georganiseerd zijn in bonds-verband : de verschillende klassen van een school, buurt-teams in een grote stad. En daarin spelen ook heel wat spelers die ook spelen binnen een KNVB-aangesloten vereniging. Zou echter zo'n competitie zich formeel gaan organiseren in een bond, dan zullen de KNVB-leden binnen zo'n competitie moeten kiezen, en voor de leden die een verdere carriere in de sport ambieren zal de keuze dan toch voor de KNVB-vereniging moeten vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |