quote:Op zondag 22 december 2013 07:41 schreef Piekie81 het volgende:
Mmm, ik ontdek net witte vlekjes op de plekken waar M's boventanden ooit moeten komen. Ik dacht, Huh, zijn die tanden er nu al, heb ik niets van gemerkt...Maar helaas, het lijkt mij spruw te zijn.
Ik heb Gentiaan Violet in huis, dus dat gaan we maar gebruiken.
Heeft iemand ervaring met spruw bij een duimzuiger? Hoe behandel je die duim, want uitkoken is niet echt handigKan je daar ook gv op smeren?
Ik snap het wel, maar ik heb gewoon een levendige verbeelding... zag het helemaal voor me hoe je zo'n pannetje met flesjes, speentjes en dergelijke op het vuur heb staan, en daarbij M. met z'n duimpje erin hangt...quote:Op zondag 22 december 2013 13:39 schreef Piekie81 het volgende:
Ik maak er een lolletje van, maar ik vraag het me wel echt af. Of zou die duim vanzelf behandeld worden als hij gv in zijn mond heeft?
Kan het niet op de huid zitten dan? Ik heb namelijk sinds L. spruw had al een vreemde uitslag op mijn handen. Ik gooide het eerst op het belachelijk veel handen wassen (of de zeep), maar het breidt zich nog steeds uit... en ik dacht aan spruw.quote:Op zondag 22 december 2013 18:11 schreef WupWup het volgende:
Op de duim zit geen spruw, dus die hoef je niet uit te koken of in te smeren. Spruw zit op slijmvliezen.
Ik kreeg dat advies als ze binnen de 2 uur kwam ivm de krampjes ja. Als ze darmkrampen hebben dan geven ze dezelfde signalen als bij honger. Bij voeden krijgen ze nog meer krampjes en kom je in een vicieuze cirkel. Wat jij beschrijft klinkt mij nog niet als krampjes (bij ons was het bij krampjes hard huilen en overstrekken), het zou misschien wel clusteren kunnen zijn ja!quote:Op zondag 22 december 2013 19:39 schreef Soempie het volgende:
En zo tegen de laatste voeding 's avonds/ begin van de nacht is J. best onrustig. Ze drinkt dan iets minder lang, maar wel opeens vaker, zodat we 2 uur bezig zijn samen. Is dat clusteren? Daarna valt ze dus wat langere tijd in slaap. De kraam vertelde dat ze waarschijnlijk dan last heeft van d'r darmen, maar ik zie dan helemaal geen tekenen dat ze kramp heeft (vandaar haar advies ook om de pink te geven en niet elke keer aan te leggen als ze zuigbehoefte heeft). Het is ook echt alleen dan. Als ze last zou hebben dan verwacht ik dat ze dat na meer voedingen heeft.
Wat denken jullie?
Ik zou vooral je gevoel volgen hierin. Het is idd heel logisch en goed dat ze bij jullie wil liggen, dus als je haar de veiligheid en geborgenheid kan geven waar ze behoefte aan heeft: absoluut doenquote:Op zondag 22 december 2013 19:52 schreef Soempie het volgende:
Overstrekken doet ze inderdaad niet. En ze begint alleen hard te huilen als we uitstellen en verschillende signalen negeren (door haar een pink te geven): smakken, zoeken met mondje, op handje/ trui sabbelen, beetje miepen.
Ze ligt nu heel tevreden op me te slapen.In haar wiegje slapen wil 's nachts nog niet echt, dus vandaar ook het idee van de kraam dat ze dan last heeft. Maar ze slaapt dan wel prima op me of naast me in het grote bed (ik vind het alleen wel wat eng als ze bij me ligt 's nachts (ook met het dekbed tot m'n middel)). Als ze krampen zou hebben zou ze daar toch ook niet willen liggen.
Advies was nu dus ook om haar vaker in het wiegje te leggen, zodat ze daar aan zou wennen. Lastig, lastig, want ik vind m'n plakbaby juist welen ik denk ook dat het goed en logisch is dat ze graag bij een van ons ligt.
Hier gaat het gelukkig nog steeds goed, dan voel ik twee van die kleine blote voetjes die gezellig mijn been aftastenquote:Op zondag 22 december 2013 20:39 schreef Shandaly het volgende:
Liggend voeden vond ik in het begin heerlijk, met name voor de nachtvoedingen. Maar nu Femke wat groter is, lijkt het wel alsof het niet meer 'past'...
Ik heb weleens midden in de nacht zijn teennageltjes laten knippen door manlief (ik zie zelf geen hol in het (half)duister) omdat die scherpe randjes zo fijn in mijn benen priemdenquote:Op zondag 22 december 2013 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hier gaat het gelukkig nog steeds goed, dan voel ik twee van die kleine blote voetjes die gezellig mijn been aftasten![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |