abonnement Unibet Coolblue
pi_134185731
ok, dus ik wil deze pc/htpc laten maken, maaar.

ik weet niet zeker of alles met elkaar werkt, vooral de voeding en videokaart.

als iemand nog wat tips heeft voor me, hoor ik het graag.

alsvast bedankt.

dit is de build :

ALTERNATE

Grafische kaarten NVIDIA PCIe
ASUS GTX770-DC2OC-2GD5
2x DVI, HDMI, DisplayPort, SLI 1 x *

Software OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium NL
OEM, Incl. ServicePack 1, Nederlands 1 *

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-3570K
FC-LGA4, "Ivy Bridge" *

Voedingen
be quiet! Straight Power E9 CM 680W
Zwart 1

Behuizingen Desktop
Fractal Design Node 605
USB 3.0, Zwart/Wit 1 x

Solid State Drive 2,5 inch SATA
ADATA S510 Serie AS510S3-120GM-C, 120 GB SSD
SATA 600, MLC, TRIM 1 x

Blu-ray Brander Serial-ATA
Pioneer BDR-TD03RT
Zwart 1 x

Moederborden Socket 1155
ASUS P8Q77-M
RAID, Gb-LAN, Sound, µATX 1 x

Geheugen DDR3-1866
G.Skill 8 GB DDR3-1866 Kit
F3-14900CL8D-8GBXM, RipjawsX, XMP 1 x
pi_134186437
Misschien trek je meer de juiste mensen aan als je je gaming-rig geen HTPC noemt.
  donderdag 12 december 2013 @ 13:17:42 #3
404976 Herpdeflerp
Zal ik jou eens even lekker..
pi_134186538
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Misschien trek je meer de juiste mensen aan als je je gaming-rig geen HTPC noemt.
Dat klopt, een gaming rig moet je geen HTPC noemen, maar!

1. Hij noemt het ook PC/HTPC

2. Dit is geen gaming rig.. Dit is gewoon een degelijke HTPC/PC..Ik zit zelf in de zelfde categorie een HTPC (dus ja, films kijken en wat browsen e.d. en evt. e.e.a. als server draaien) samen te stellen. Ongeveer zelfde hardware.

OT: 680W moet genoeg zijn, maar een 770 is wel wat krachtig.. Afhankelijk wat je er precies mee wil doen :)
In je bek schijten? Of heb je al poep, poep in je hoofd?!
pi_134186884
ja, ik ben wel van plan om er een beetje mee te gaan game, beetje bf4, gta5 enzo.

hoe verander ik de naam van de topic ^^ of moet ik dan een nieuwe topic aanmaken ??
  donderdag 12 december 2013 @ 13:31:55 #5
404976 Herpdeflerp
Zal ik jou eens even lekker..
pi_134186978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:29 schreef sjoon het volgende:
ja, ik ben wel van plan om er een beetje mee te gaan game, beetje bf4, gta5 enzo.

hoe verander ik de naam van de topic ^^ of moet ik dan een nieuwe topic aanmaken ??
Je topic klopt gewoon :) lekker zo laten..

Maar, je wil gamen en als htpc?
Kijk je film op je pc, of game je op je tv? ;)
In je bek schijten? Of heb je al poep, poep in je hoofd?!
pi_134187516
Waarom twee verschillende voedingssetjes? En voor gaming en HTPC-doeleinden maakt snel geheugen weinig uit. Verder ga je ook muziek afspelen? Doe dan ook een los geluidskaartje...
En waarom geen 4670? Prijs scheelt volgens mij niets...
pi_134188499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:31 schreef Herpdeflerp het volgende:

[..]

Je topic klopt gewoon :) lekker zo laten..

Maar, je wil gamen en als htpc?
Kijk je film op je pc, of game je op je tv? ;)
ja ik wil hem zeg maar als media pc gebruiken, films downloaden series kijken met vriende game op pc via me tv, met joystick ofzo,
en als ik wil game ..met mouse en keyboard.. gewoon op me monitor zetten.

zeg maar 2 beeldschermen me tv en me monitor
pi_134188556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:47 schreef Xaobotnik het volgende:
Waarom twee verschillende voedingssetjes? En voor gaming en HTPC-doeleinden maakt snel geheugen weinig uit. Verder ga je ook muziek afspelen? Doe dan ook een los geluidskaartje...
En waarom geen 4670? Prijs scheelt volgens mij niets...
hej, Waarom twee verschillende voedingssetjes? die snap ik eigenlijk niet zo.

ik wou een externe usb geluidskaart halen of een reciever ofzo

en ik vind nvidia gewoon een goed merk weinig geluid altijd goeie updates enzo
  donderdag 12 december 2013 @ 14:20:11 #9
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_134188635
Een goede game pc maakt toch teveel lawaai om als htpc te gebruiken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 12 december 2013 @ 14:26:46 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134188867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:20 schreef Waaghals het volgende:
Een goede game pc maakt toch teveel lawaai om als htpc te gebruiken
Onzin.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:29:42 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134188948
Voeding is overkill. 480W van die BeQuiet-serie is meer dan genoeg. Verder zou ik gewoon DDR1600 nemen in plaats van DDR1866, tenzij het niet uitmaakt in de prijs. Snelheidsverschil ga je in de praktijk toch niet merken. Ook zou ik zelf een grotere SSD nemen, 256GB of liever nog een 512GB, dan kun je je games er ook op kwijt. Laden ze lekker rap. Samsung 840 EVO is het model dat je moet hebben.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_134189002
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:17 schreef sjoon het volgende:

[..]

hej, Waarom twee verschillende voedingssetjes? die snap ik eigenlijk niet zo.
Ik bedoelde geheugensetjes. Geen idee waarom ik daar 'voedings' typte....

quote:
ik wou een externe usb geluidskaart halen of een reciever ofzo
En dan via HDMI? Dat kan prima werken inderdaad.
quote:
en ik vind nvidia gewoon een goed merk weinig geluid altijd goeie updates enzo
Dat is bij AMD niet minder hoor. En het is altijd de vraag per kaart welke wat beter uitgevoerd is. Daarnaast heb je alle videokaartfabrikanten die naast de standaard 'reference' kaart ook een eigen interpretatie geven met een heel eigen koeler en dergelijke. De merk van de chip heeft hier niet veel mee te maken.

Wat wel een ding is, is de uitgave van video. Die is bij AMD altijd beter geweest. Ik weet niet of Nvidia daar bij deze generatie iets aan veranderd heeft om dat bij te trekken....
pi_134189022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:17 schreef Herpdeflerp het volgende:

[..]

Dat klopt, een gaming rig moet je geen HTPC noemen, maar!

1. Hij noemt het ook PC/HTPC

2. Dit is geen gaming rig.. Dit is gewoon een degelijke HTPC/PC..Ik zit zelf in de zelfde categorie een HTPC (dus ja, films kijken en wat browsen e.d. en evt. e.e.a. als server draaien) samen te stellen. Ongeveer zelfde hardware.

OT: 680W moet genoeg zijn, maar een 770 is wel wat krachtig.. Afhankelijk wat je er precies mee wil doen :)
Op die fiets is iedere computer een HTPC zodra je een filmpje aanzet. Punt is gewoon dat met een HTPC over het algemeen zéér minimale hardware bedoeld wordt die voornamelijk of zelfs uitsluitend geschikt is om films te kijken. En dat is wel degelijk iets anders dan een high-end i5 systeem met GTX770.
pi_134189264
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:29 schreef Bart het volgende:
Voeding is overkill. 480W van die BeQuiet-serie is meer dan genoeg. Verder zou ik gewoon DDR1600 nemen in plaats van DDR1866, tenzij het niet uitmaakt in de prijs. Snelheidsverschil ga je in de praktijk toch niet merken. Ook zou ik zelf een grotere SSD nemen, 256GB of liever nog een 512GB, dan kun je je games er ook op kwijt. Laden ze lekker rap. Samsung 840 EVO is het model dat je moet hebben.
ja ? weetje het zeker ook met een 770gtx want dat zou wel schelen in prijs en verbruik,
ik las wel iets dat je 12 ampere nodig hebt voor die videokaart ?? maar ik weet niet echt wat dat inhoud ??

over die ssd heb je gelijk ja, die spellen van tegen worden zijn zo groot.
pi_134189435
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Op die fiets is iedere computer een HTPC zodra je een filmpje aanzet. Punt is gewoon dat met een HTPC over het algemeen zéér minimale hardware bedoeld wordt die voornamelijk of zelfs uitsluitend geschikt is om films te kijken. En dat is wel degelijk iets anders dan een high-end i5 systeem met GTX770.
Je kan natuurlijk specifieke eisen tegemoet proberen te komen. In een HTPC maakt de stilte bijv. meer uit dan bij een game-PC. Ook de formfactor van de kast is iets waar je rekening mee kan houden afhankelijk van waar hij komt te staan.

Verder kun je bij een HTPC beter voor een AMD-oplossing kiezen aangezien AMD-kaarten in tegenstelling tot die van Nvidia de volledige kleuren-range 0 - 255 ondersteunen (het is wel werkend te krijgen, maar er is geen officiele support uit de drivers. Verder schijnen er problemen met geluid te zijn. Dit laatste heb ik persoonlijk echter geen last van, gebruik al twee generaties Nvidia-kaarten en geluid over DVI naar mijn receiver werkt gewoon naar behoren.

Het verschil tussen de beeldoutput tussen mijn HTPC en game-PC merk ik wel; getest op dezelfde televisie. Maar ik heb niet geprobeerd te rommelen met de settings om mijn Nvidiakaart toch 0 - 255 uit te laten geven.

Voor iemand die niet zo kritisch is, maakt het natuurlijk sowieso niet uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:39 schreef sjoon het volgende:

[..]

ja ? weetje het zeker ook met een 770gtx want dat zou wel schelen in prijs en verbruik,
ik las wel iets dat je 12 ampere nodig hebt voor die videokaart ?? maar ik weet niet echt wat dat inhoud ??

over die ssd heb je gelijk ja, die spellen van tegen worden zijn zo groot.
Het laden in games gaat wel wat sneller, maar is geen wereld van verschil hoor. Bedenk je dat de prijs van grotere SSD's aardig in de kosten loopt. Persoonlijk zou ik de meest gespeelde games op de SSD zetten en derest gewoon op de HDD en dus niet een extra grote SS kopen om alleen maar al je games erop kwijt te kunnen.
  donderdag 12 december 2013 @ 14:47:17 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134189536
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:39 schreef sjoon het volgende:

[..]

ja ? weetje het zeker ook met een 770gtx want dat zou wel schelen in prijs en verbruik,
ik las wel iets dat je 12 ampere nodig hebt voor die videokaart ?? maar ik weet niet echt wat dat inhoud ??
Dat weet ik zeker. Meer dan genoeg, 480W voor jouw setup, mits goed merk zoals die BeQuiet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_134189637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:31 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik bedoelde geheugensetjes. Geen idee waarom ik daar 'voedings' typte....

[..]

En dan via HDMI? Dat kan prima werken inderdaad.

[..]

Dat is bij AMD niet minder hoor. En het is altijd de vraag per kaart welke wat beter uitgevoerd is. Daarnaast heb je alle videokaartfabrikanten die naast de standaard 'reference' kaart ook een eigen interpretatie geven met een heel eigen koeler en dergelijke. De merk van de chip heeft hier niet veel mee te maken.

Wat wel een ding is, is de uitgave van video. Die is bij AMD altijd beter geweest. Ik weet niet of Nvidia daar bij deze generatie iets aan veranderd heeft om dat bij te trekken....
die geheugensticks zijn gewoon 2 x 4 gb van het zelfde merk, het staat daar gewon een beetje vaag

miss een amd en de formfactor asus, voor welke zou jij gaan dan
pi_134189757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:44 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk specifieke eisen tegemoet proberen te komen. In een HTPC maakt de stilte bijv. meer uit dan bij een game-PC. Ook de formfactor van de kast is iets waar je rekening mee kan houden afhankelijk van waar hij komt te staan.

Verder kun je bij een HTPC beter voor een AMD-oplossing kiezen aangezien AMD-kaarten in tegenstelling tot die van Nvidia de volledige kleuren-range 0 - 255 ondersteunen (het is wel werkend te krijgen, maar er is geen officiele support uit de drivers. Verder schijnen er problemen met geluid te zijn. Dit laatste heb ik persoonlijk echter geen last van, gebruik al twee generaties Nvidia-kaarten en geluid over DVI naar mijn receiver werkt gewoon naar behoren.

Het verschil tussen de beeldoutput tussen mijn HTPC en game-PC merk ik wel; getest op dezelfde televisie. Maar ik heb niet geprobeerd te rommelen met de settings om mijn Nvidiakaart toch 0 - 255 uit te laten geven.

Voor iemand die niet zo kritisch is, maakt het natuurlijk sowieso niet uit.

[..]

Het laden in games gaat wel wat sneller, maar is geen wereld van verschil hoor. Bedenk je dat de prijs van grotere SSD's aardig in de kosten loopt. Persoonlijk zou ik de meest gespeelde games op de SSD zetten en derest gewoon op de HDD en dus niet een extra grote SS kopen om alleen maar al je games erop kwijt te kunnen.
ik was van plan om een 4k tv te kopen over een paar jaar, als ze wat goedkoper zijn.
zou je dan het verschil ook zien ??
pi_134189808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:50 schreef sjoon het volgende:

[..]

die geheugensticks zijn gewoon 2 x 4 gb van het zelfde merk, het staat daar gewon een beetje vaag

miss een amd en de formfactor asus, voor welke zou jij gaan dan
ASUS R9270X-DC2T-2GD5, grafische kaart ??
pi_134189835
of heb ik voor een 4k tv meer werkgeheugen nodig dan 2 gb
  donderdag 12 december 2013 @ 15:04:39 #21
404976 Herpdeflerp
Zal ik jou eens even lekker..
pi_134190143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:55 schreef sjoon het volgende:
of heb ik voor een 4k tv meer werkgeheugen nodig dan 2 gb
werkgeheugen heb je 8gb van, niet 2..

die 2 die jij bedoeld is videogeheugen, 2gb is genoeg ja, 4k gamen gaat m toch nog niet worden ;)
In je bek schijten? Of heb je al poep, poep in je hoofd?!
pi_134190413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:04 schreef Herpdeflerp het volgende:

[..]

werkgeheugen heb je 8gb van, niet 2..

die 2 die jij bedoeld is videogeheugen, 2gb is genoeg ja, 4k gamen gaat m toch nog niet worden ;)
ja dat bedoelde ik ja ^^
pi_134190428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:39 schreef sjoon het volgende:

[..]

ja ? weetje het zeker ook met een 770gtx want dat zou wel schelen in prijs en verbruik,
ik las wel iets dat je 12 ampere nodig hebt voor die videokaart ?? maar ik weet niet echt wat dat inhoud ??

over die ssd heb je gelijk ja, die spellen van tegen worden zijn zo groot.
Meer dan 500W is eigenlijk alleen nuttig als je meerdere videokaarten wilt gebruiken.
pi_134190497
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:53 schreef sjoon het volgende:

[..]

ik was van plan om een 4k tv te kopen over een paar jaar, als ze wat goedkoper zijn.
zou je dan het verschil ook zien ??
4K heeft behalve een hogere resolutie ook een breder kleurenspectrum. Maar dat hangt van de input af. De betere televisies van het moment kunnen ook gewoon 0-255 weergeven. Wanneer het beeld voor 4K gemaakt wordt zal die standaard ook wel uitgebreid worden. Maar dat hangt dus van de content af.
Afspelen is sowieso geen probleem. Haswell heeft daar support voor, dus op basis van de IGP kan het al en anders is de processor snel genoeg om dat gewoon zelf te decoderen. Qua videokaarten is dat bij AMD ook al in orde, bij Nvidia kwam het met de 780, maar of de lagere uitvoeringen dat ook hebben, durf ik niet te zeggen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:50 schreef sjoon het volgende:
miss een amd en de formfactor asus, voor welke zou jij gaan dan
Die Asus die jij noemde is prima idd.

Ga je overigens alleen maar gamen en films kijken? Ben je van plan een dikkere kaart in de toekomst erin te prikken? Zo niet, zou ik met een videokaart van 200 Euro eigenlijk voor iets anders kijken qua basis. Met iets als een FX-6300 ben je een stuk goedkoper uit. Maar wanneer je bijv. in de toekomst iets als een R9 290 of snellers als videokaart erin wil prikken, zal die processor wel een bottleneck vormen, en die Intel niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Xaobotnik op 12-12-2013 15:24:52 ]
pi_134190666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat weet ik zeker. Meer dan genoeg, 480W voor jouw setup, mits goed merk zoals die BeQuiet.
be quiet! Straight Power E9 CM 480W, 480 Watt voeding ??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')