Verder aanleren van de protocollen en de werking ervan.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:00 schreef SimonBalk het volgende:
Wat is je doel voor het opzetten van dit?
Tsja, ik blijf erbij dat je dan beter een pool kan opzetten voor een jonge altcoin, het leerproces is hetzelfde verder. Maar een litocoin pool.. Je gaat nooit een block vinden of je moet heel veel geluk hebben, maar dan kun je net zo goed gaan solominen.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef lipjes het volgende:
Het is niet om serieus een pool op te zetten, daarvoor heb ik in mijn uppie te weinig tijd en geld voor.
Maar ik wil wel graag de achterliggende technologie beter snappen zonder uren te gaan zitten lezen.
Daarnaast ben ik al zwaar technisch aangelegd en is dit voor mij ook prettiger dan het lezen zelf.
De hardware daarom, mag gerust lager zijn dan dat nodig is voor een serieuze pool.
De testminers wat ik dan nodig zal hebben is ook niet langer dan een uurtje, eventueel wil ik daar wel even wat compensatie voor geven, ik ben de beroerdste niet.
Zelf zal ik ook tijdelijk mijn 1400+ khash er naartoe mikken om het eens te zien.
Op deze manier leer ik zelf de technologie beter kennen, en kan ik het ook beter uitleggen aan andere mensen die er wel in geïnteresseerd zijn, maar er te weinig van snappen.
Plus daarbij ook een stukje "Omdat het kan" mentaliteit natuurlijk
True, maar het gaat ook niet zo zeer om een block te vinden, maar het process richting het minen zelf.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Tsja, ik blijf erbij dat je dan beter een pool kan opzetten voor een jonge altcoin, het leerproces is hetzelfde verder. Maar een litocoin pool.. Je gaat nooit een block vinden of je moet heel veel geluk hebben, maar dan kun je net zo goed gaan solominen.
Hardware heb ik geen duidelijk beeld van, dat had ik in mijn plan afgeschoven op een maatje in een DC.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef lipjes het volgende:
[..]
True, maar het gaat ook niet zo zeer om een block te vinden, maar het process richting het minen zelf.
Ik ben al bezig met Bitcoin sinds 2011, maar pools heb ik me nooit in verdiept.
Daarnaast krijg ik van steeds meer mensen de vragen "Bitcoin hoe zit dat nou" en die willen een volledige uitleg.
Deze wil ik ze graag geven.
Als ik inderdaad het idee heb dat ik een volledige pool op wil zetten, dan pak ik degene welke wel het verstandigste is.
Maar aangezien ik nu voornamelijk bezig ben met Litecoin, leek dat me de verstandigste keuze.
Maar om er toch wat dieper in te gaan, wat voor hardware zou je ongeveer nodig hebben?
Ik vind het prima, maar reken er niet op dat ik het morgen af heb.quote:Op woensdag 11 december 2013 13:28 schreef dimmak het volgende:
Beste zou inderdaad om een fok pool voor een andere coin te maken. Zeker als de difficulty omhoog gaat bij LTC. We zouden kunnen kijken naar FTC of WDC.
Ik ook.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:40 schreef hardwired90 het volgende:
Misschien een leuk idee waarvan ik wel denk dat het animo heeft in de community;
- Pool die de nieuwste coin mined
- Poll na het inloggen op het dashboard van de user of er gewisseld moet worden naar de nieuwe coin (bitcointalk linkje)
- 2% fee (aangezien de nieuwe coins vaak in grote getallen komen en deze nog amper waarde hebben)
Technische 'onmogelijkheid' met de huidige pool shells is dat ze maar één coin kunnen 'houden', wellicht een front-end zoals multipool.us maken?
Ik zou zelf wel 20-30% van mijn hashpower in een pool zoals deze zetten, om zo een aandeel te hebben in álle nieuwe coins die op de markt komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |