abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2013 @ 11:37:27 #1
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134144379
Om de techniek wat verder onder de knie te krijgen, ben ik aan het kijken om een eigen (tijdelijke) LiteCoin Pool op te zetten.

Een hoop heb ik al gevonden en de servers kan ik zo krijgen, dat is allemaal geen probleem.
Slechts 2 dingen ben ik nog mee bezig.

1. De specs van de server, zou ik het redden met 1 core en 1GB geheugen in dit geval. ik gebruik sowieso een andere server als SQL welke ik al standaard in mijn bezit heb met 4GB Ram & 2 cores. aangezien het alleen maar testen is, zal ik alleen VPS servers gebruiken, geen full deds
2. Testers! als het allemaal een beetje draait, wil ik natuurlijk het ook een beetje testen, zijn er mensen bereid om dit nadien te doen?

Als niemand ervoor bereid is, ga ik het sowieso niet doorzetten aangezien ik wel kosten ga maken :P
pi_134145016
Wat is je doel voor het opzetten van dit?
  woensdag 11 december 2013 @ 12:03:13 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134145095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:00 schreef SimonBalk het volgende:
Wat is je doel voor het opzetten van dit?
Verder aanleren van de protocollen en de werking ervan.
En ja, als het echt wat wordt, miss permanent.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:08:02 #4
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_134145269
Met die hardware gaat het je niet lukken. Ik kan je eventueel (tijdelijk) wat dikke VM's aanleveren om te gebruiken.
Thinking about thinking of you.
pi_134145321
is dat niet veel werk om het alles te leren? Verder is het minen volgens mij niet zo kosten efficiënt tegenwoordig.

Zelf ben ik bezig met een trade bot voor BTC/LTC, maar dat zit ook nog in de ontwikkelingsfase.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:19:21 #6
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134145597
Ik heb hier serieus naar gekeken.

Hier mijn bevindingen en tips.

Een Litecoin pool om te leren zou ik niet doen. Het is lastig om genoeg hashpower bij elkaar te krijgen om überhaupt kans te maken op een block. Tenzij je een berg mensen kent met serieuze mining rigs die bij je willen minen om je te steunen krijg je nooit iemand overtuigd om te komen minen bij een pool zonder payout.

Ik zou zelf als ik nu iets zou opzetten eerder voor een jonge altcoin gaan, WDC ofzo, daar kun je nog met beperkte miningpower blocks vinden, en dus ook je miners betalen.

Daarmee samen hangt ook dat je een voorraad moet hebben van de coins die je mined. De miners verwachten een stabiele uitbetaling, maar het kan voorkomen dat je soms een tijdje langer dan geland geen blocks vind met je pool. Dit verschil moet je kunnen opvangen. Een jonge altcoin valt nog wel zo makkelijk te minen dat je zelf die voorraad bij elkaar kan minen voor de release van de pool.

Wat betreft hardware onderschat je het denk ik wel wat ja. Wat je precies nodig hebt weet ik zo ook niet, maar ik zou wat dat betreft niet besparen, een pool die gewoon kut bereikbaar is en uitvalt ben ik zo bij weg, en met mij iedere serieuze miner.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 11 december 2013 @ 12:35:11 #7
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134146057
Het is niet om serieus een pool op te zetten, daarvoor heb ik in mijn uppie te weinig tijd en geld voor.
Maar ik wil wel graag de achterliggende technologie beter snappen zonder uren te gaan zitten lezen.
Daarnaast ben ik al zwaar technisch aangelegd en is dit voor mij ook prettiger dan het lezen zelf.

De hardware daarom, mag gerust lager zijn dan dat nodig is voor een serieuze pool.
De testminers wat ik dan nodig zal hebben is ook niet langer dan een uurtje, eventueel wil ik daar wel even wat compensatie voor geven, ik ben de beroerdste niet.

Zelf zal ik ook tijdelijk mijn 1400+ khash er naartoe mikken om het eens te zien.

Op deze manier leer ik zelf de technologie beter kennen, en kan ik het ook beter uitleggen aan andere mensen die er wel in geïnteresseerd zijn, maar er te weinig van snappen.

Plus daarbij ook een stukje "Omdat het kan" mentaliteit natuurlijk :P
  woensdag 11 december 2013 @ 12:38:29 #8
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134146153
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef lipjes het volgende:
Het is niet om serieus een pool op te zetten, daarvoor heb ik in mijn uppie te weinig tijd en geld voor.
Maar ik wil wel graag de achterliggende technologie beter snappen zonder uren te gaan zitten lezen.
Daarnaast ben ik al zwaar technisch aangelegd en is dit voor mij ook prettiger dan het lezen zelf.

De hardware daarom, mag gerust lager zijn dan dat nodig is voor een serieuze pool.
De testminers wat ik dan nodig zal hebben is ook niet langer dan een uurtje, eventueel wil ik daar wel even wat compensatie voor geven, ik ben de beroerdste niet.

Zelf zal ik ook tijdelijk mijn 1400+ khash er naartoe mikken om het eens te zien.

Op deze manier leer ik zelf de technologie beter kennen, en kan ik het ook beter uitleggen aan andere mensen die er wel in geïnteresseerd zijn, maar er te weinig van snappen.

Plus daarbij ook een stukje "Omdat het kan" mentaliteit natuurlijk :P
Tsja, ik blijf erbij dat je dan beter een pool kan opzetten voor een jonge altcoin, het leerproces is hetzelfde verder. Maar een litocoin pool.. Je gaat nooit een block vinden of je moet heel veel geluk hebben, maar dan kun je net zo goed gaan solominen.
#teammaxbet
  woensdag 11 december 2013 @ 12:41:14 #9
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134146219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:38 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Tsja, ik blijf erbij dat je dan beter een pool kan opzetten voor een jonge altcoin, het leerproces is hetzelfde verder. Maar een litocoin pool.. Je gaat nooit een block vinden of je moet heel veel geluk hebben, maar dan kun je net zo goed gaan solominen.
True, maar het gaat ook niet zo zeer om een block te vinden, maar het process richting het minen zelf.
Ik ben al bezig met Bitcoin sinds 2011, maar pools heb ik me nooit in verdiept.
Daarnaast krijg ik van steeds meer mensen de vragen "Bitcoin hoe zit dat nou" en die willen een volledige uitleg.
Deze wil ik ze graag geven.

Als ik inderdaad het idee heb dat ik een volledige pool op wil zetten, dan pak ik degene welke wel het verstandigste is.
Maar aangezien ik nu voornamelijk bezig ben met Litecoin, leek dat me de verstandigste keuze.

Maar om er toch wat dieper in te gaan, wat voor hardware zou je ongeveer nodig hebben?
  woensdag 11 december 2013 @ 12:47:28 #10
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134146361
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef lipjes het volgende:

[..]

True, maar het gaat ook niet zo zeer om een block te vinden, maar het process richting het minen zelf.
Ik ben al bezig met Bitcoin sinds 2011, maar pools heb ik me nooit in verdiept.
Daarnaast krijg ik van steeds meer mensen de vragen "Bitcoin hoe zit dat nou" en die willen een volledige uitleg.
Deze wil ik ze graag geven.

Als ik inderdaad het idee heb dat ik een volledige pool op wil zetten, dan pak ik degene welke wel het verstandigste is.
Maar aangezien ik nu voornamelijk bezig ben met Litecoin, leek dat me de verstandigste keuze.

Maar om er toch wat dieper in te gaan, wat voor hardware zou je ongeveer nodig hebben?
Hardware heb ik geen duidelijk beeld van, dat had ik in mijn plan afgeschoven op een maatje in een DC.

Het leerzaamste van een pool opzetten is imo het verdelen van blocks in shares, automatische betalingen, walletbeheer enz. Dus voor mij zou het niet zo interessant zijn om een pool op te zetten die toch nooit serieus zou minen en blocks vinden. Eigenlijk is een pool opzetten die toch nooit hoeft uit te betalen redelijk turnkey tegenwoordig.
#teammaxbet
  woensdag 11 december 2013 @ 12:55:17 #11
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134146576
True, ik neem natuurlijk de adviezen mee en heb even gekeken naar WDC.
Echter nadeel is dat hun site op het moment offline is.

Dan zou ik alleen even moeten kijken hoe ik de sources van GIT overzet van LTC naar WDC.
Aangezien WDC ook scrypt is zal het weinig problemen opleveren verwacht ik, maar meer uitzoekwerk zal het wel zijn.

https://github.com/Neozonz/stratum-mining-litecoin/
pi_134147671
Beste zou inderdaad om een fok pool voor een andere coin te maken. Zeker als de difficulty omhoog gaat bij LTC. We zouden kunnen kijken naar FTC of WDC.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:39:10 #13
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134147989
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:28 schreef dimmak het volgende:
Beste zou inderdaad om een fok pool voor een andere coin te maken. Zeker als de difficulty omhoog gaat bij LTC. We zouden kunnen kijken naar FTC of WDC.
Ik vind het prima, maar reken er niet op dat ik het morgen af heb.
Ik werk zelf 40 uur in de week en heb nog het eea aan andere dingen liggen, plus dat ik het nog nooit heb gedaan.

Maar houd rekening met de kosten, deed ik ook al door er geen permanente pool van te maken
pi_134389202
Ik zou het wel leuk vinden om te minen bij een fokpool die een beetje de nieuwe hypes afgaat, zodat ik niet steeds alles zelf uit hoef te zoeken :)
Ik zit nu bij middlecoin, maar die gaat (waarschijnlijk, het is niet bekend) de wat meer gevestigde altcoins af. Ik wil juist de beginnende coins met potentie minen. Maar dat is waarschijnlijk wel een stuk ingewikkelder op te zetten dan een pool voor 1 coin.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:39:03 #15
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134389446
Ondertussen even in het mine topic her en der wat gesproken erover maar ik heb het doorgezet.
Gister een VPS erbij genomen onder ubuntu en hierop litecoind geïnstalleerd.

Daarnaast de stratum backend er verder ingebouwd en hij lijkt nu te werken in ieder geval, testen zal ik morgen doen.
Hierna eens kijken voor een frontend, voor zover ik begreep waren er her en der al standaard fronts om te gebruiken, dit is dan ook het idee.

Frontend ga ik dus morgen aan beginnen evenals testen van de backend.
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:39:34 #16
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134389473
Ik mine nu CHNCoin. China's LTC

http://www.givemecnc.com/index.php

Worldcoin lijkt me ook leuk.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134389721
Het zou me erg leuk lijken als dit een altcoin pool wordt met daarin de 'verse grassprietjes'. Daar kunnen we het meeste mee verdienen, en onderling ook afspreken wat op welk moment te minen. Wie is daar nog meer voor?
pi_134391253
Ook moet je soms durven, dus eens niet bekende coins minen maar ook nieuwe coins. Zoals nu bijv. Grain en Lotto. Daarom pleit ik voor een pool website met elke dag een nieuwe poll om 8u in de avond. Overdag discussiëren hier op het forum.
  woensdag 18 december 2013 @ 01:06:56 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134392131
Status dusver.

Backend lijkt te draaien, zonder user en pass geeft stratum aan dat t hij het mist.
Doe ik er een user & password bij dan blijft die hangen op opstarten

Daarnaast, frontend is er nu bij gekomen.
Ik zoek even 1 persoon die even kan kijken of het bij hem/haar wel werkt.

Graag even een dm en dan stuur ik je de gegevens.

NVM
Stratum gaat op zijn bakkes

[ Bericht 8% gewijzigd door lipjes op 18-12-2013 01:12:39 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:57:44 #20
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134480363
Hoe staat het ervoor?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:32:17 #21
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134481151
Moet er nog even mee verder.
Afgelopen dagen helaas meer met mijn gezondheid bezig geweest dan met andere dingen dus gisteren even een rustdag ingelast.

Hoop er van het weekend weer het eea mee te doen.
pi_134481376
Misschien een leuk idee waarvan ik wel denk dat het animo heeft in de community;

- Pool die de nieuwste coin mined
- Poll na het inloggen op het dashboard van de user of er gewisseld moet worden naar de nieuwe coin (bitcointalk linkje)
- 2% fee (aangezien de nieuwe coins vaak in grote getallen komen en deze nog amper waarde hebben)

Technische 'onmogelijkheid' met de huidige pool shells is dat ze maar één coin kunnen 'houden', wellicht een front-end zoals multipool.us maken?

Ik zou zelf wel 20-30% van mijn hashpower in een pool zoals deze zetten, om zo een aandeel te hebben in álle nieuwe coins die op de markt komen :)
pi_134485638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:40 schreef hardwired90 het volgende:
Misschien een leuk idee waarvan ik wel denk dat het animo heeft in de community;

- Pool die de nieuwste coin mined
- Poll na het inloggen op het dashboard van de user of er gewisseld moet worden naar de nieuwe coin (bitcointalk linkje)
- 2% fee (aangezien de nieuwe coins vaak in grote getallen komen en deze nog amper waarde hebben)

Technische 'onmogelijkheid' met de huidige pool shells is dat ze maar één coin kunnen 'houden', wellicht een front-end zoals multipool.us maken?

Ik zou zelf wel 20-30% van mijn hashpower in een pool zoals deze zetten, om zo een aandeel te hebben in álle nieuwe coins die op de markt komen :)
Ik ook.

Ik zou ook voor een dagelijkse poll op het dashboard gaan om zo te bepalen wat er vanaf 0:00 gaan minen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:58:44 #24
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134485789
Ik vind het prima, zal er dan alleen wel een Admin bij nodig hebben.
Deze persoon dient wel kennis te hebben van de linux shell.

Maar dat komt tegen die tijd wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')