abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134141484
Natuurlijk is het tegenwoordig helemaal hip om met een grote backpack naar Australië of Azië te gaan. Velen gaan niet voor het onbekende pad, maar volgen in kuddes alle toeristische hotspots..

Nu zijn er ook op dit forum een hoop mensen die dat natuurlijk weer gaan afzeiken. Je bent een hipster, het is oppervlakkig, iedereen doet het al, het is niet origineel, dat zijn vaak de argumenten die aan de aversie tegen backpacken ten grondslag liggen..

Maar wat doen deze mensen zelf vaak? Een beetje bij een studentenvereniging zitten, beetje hangen op de universiteit, beetje voetballen, beetje uitgaan, op vakantie naar Ibiza jaar in jaar uit, een beetje prominent doen.

5 Jaar geleden heb ik zelf ook zo'n reis gemaakt, en de meeste van mijn vrienden zeiden : Veel plezier, maar zelf zal ik zoiets eigenlijk niet hoeven. Vermoedelijk zijn zij het soort mensen dat hier op het forum lopen te zeiken op backpacken. Maar wat hebben die vrienden dan gedaan? Elke week uit in het cooldown cafe, al drie dagen vantevoren jezelf verheugen op AC Milan - Ajax, in het weekend met je vriendin een filmpje kijken op de bank, lekker op een terrasje zitten in schubbekutteveen..

Nu wil ik absoluut niet betogen dat backpacken heel diepzinnig is. Dat je zoveel wijzer en volwassener wordt als je toevallig aan de andere kant van de wereld rondloopt. Maar waarom vinden zoveel mensen het opeens niet meer tof ''omdat iedereen het doet''? Je overbrugt lekker de Nederlandse winter, kunt gaan en staan waar je wilt, er zijn heel veel jongeren die ook rondreizen wat heel gezellig is, en je ontmoet nog eens mensen van buiten je vaste dagelijkse kringetje...
  woensdag 11 december 2013 @ 09:34:51 #2
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_134141525
Verkapt ik ben backpacker en jullie lekker niet topic
pi_134141531
TS is een ongewassen hippie backpacker
  woensdag 11 december 2013 @ 09:35:34 #4
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_134141541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:32 schreef Badger. het volgende:

Maar wat hebben die vrienden dan gedaan? Elke week uit in het cooldown cafe, al drie dagen van tevoren jezelf verheugen op AC Milan - Ajax Vitesse- Petrolul, in het weekend met je vriendin een filmpje kijken op de bank, lekker op een terrasje zitten in schubbekutteveen..

_O_
pi_134141590
Mensen die het niet meer zo tof vinden omdat iedereen het doet moet je sowieso niet serieus nemen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_134141612
Je backpackt toch omdat je het zelf leuk vindt en niet vanwege wat andere mensen ervan vinden. Toch?
Dus wat maakt het jou dan uit.
Oh.
pi_134141705
In zekere zin snap ik de afkeer wel een beetje tegenwoordig ; De foto's zijn ook altijd hetzelfde. Foto met een corona en een kerstmuts op bondi beach, foto bij het opera house, foto met een kangaroo, foto van tijdens het snorkelen bij great barrier reef, en verder alleen maar uitgaansfoto's, foto's van festivals etc... Dat vind ik wel echt de meest oppervlakkige manier waarop je zo'n reis kunt invullen..

Prima natuurlijk dat feesten, maar ''mijn'' generatie backpackers ging ook nog de outback in, of een paar dagen hiken in the middle of nowhere. Die backpacktrutjes van tegenwoordig zoeken alleen nog maar hostels met zwembad op en lopen een beetje populair te doen daar.. Ga dan lekker naar Kos ofzo.
pi_134141713
als iedereen het tof vond, was het geen reet meer aan.
pi_134141760
Bijna een terechte klacht tot je weer duidelijk laat merken waarom iedereen haat op die PABO-kutjes, je voelt jezelf duidelijk beter dan je vrienden. Wat kan jou het nou verrotten wat je vrienden van je vakantie vinden en wat ze zelf liever doen met hun leven?

Maar antwoord op je vraag:

Met een ijsbreker door het poolgebied varen.
Fossielen opgraven in Montana.
Taalreis door Japan maken.
Tyfus veel zuipen in Alanya want all-inclusive.

Dus FMLYHM
pi_134141798
Sowieso de naam "backpacken".

Noem het gewoon "op vakantie gaan", scheer je baard weg en doe geen bril zonder glazen op. Als je dan ook nog eens je houthakkersoverhemd wegdoet klinkt het al veel minder hipster en hebben er veel minder mensen moeite mee dat je zonodig naar de andere kant van de wereld moet.
pi_134141801
Zelf ben ik in 2006 geweest. Maand geleden brachten we mijn zusje weg naar schiphol, die ging met zo'n groep naar Sydney maar het publiek is wel veranderd zeg :')

Toen ik ging waren het nog voornamelijk hoger opgeleiden die zich echt hadden voorbereid en ook daadwerkelijk geïnteresseerd waren in nieuwe culturen/landen en wat afwisten van de geschiedenis en politieke situatie en geografie van zo'n land..

Maar die groep die onlangs op schiphol stond waren echt alleen maar technomeisjes, chicks met hoge hakken :') , met glitterende D&G truitjes die net van de kappersopleiding komen maar nog niet willen werken. De meesten hadden überhaupt niet eens een backpack maar zo'n rolkoffer, vermoedelijk vol met make up bij zich...
pi_134141830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:44 schreef Mister_Bojangles het volgende:
maar ''mijn'' generatie backpackers
:')
pi_134141880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:46 schreef Deshain het volgende:
Bijna een terechte klacht tot je weer duidelijk laat merken waarom iedereen haat op die PABO-kutjes, je voelt jezelf duidelijk beter dan je vrienden. Wat kan jou het nou verrotten wat je vrienden van je vakantie vinden en wat ze zelf liever doen met hun leven?

Maar antwoord op je vraag:

Met een ijsbreker door het poolgebied varen.
Fossielen opgraven in Montana.
Taalreis door Japan maken.
Tyfus veel zuipen in Alanya want all-inclusive.

Dus FMLYHM
Moah niet beter, want nadat ik terugkwam ben ik precies hetzelfde gaan leven zoals zij. Ook vind ik niet dat ik nu een wijzer mens ben ofzo omdat ik een jaar heb gereisd, maar ik weet wel dat hun wereld ophoudt buiten de deuren van het cooldown cafe. En daardoor vind ik mezelf niet beter, maar vind het wel jammer dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
pi_134141896
De klacht is natuurlijk mensen die zich beter voelen dan anderen door de manier waar op ze vakanties doorbrengen. Iets wat de TS ook doet op het eind van de OP en zich dus automatisch onder de groep schaart waar alle klachten over gaan.

Onterechte klacht.
pi_134141904
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:52 schreef Badger. het volgende:
maar ik weet wel dat hun wereld ophoudt buiten de deuren van het cooldown cafe.
Sorry man, ik zou andere vrienden zoeken...
pi_134141919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:48 schreef Socios het volgende:
Sowieso de naam "backpacken".

Noem het gewoon "op vakantie gaan", scheer je baard weg en doe geen bril zonder glazen op. Als je dan ook nog eens je houthakkersoverhemd wegdoet klinkt het al veel minder hipster en hebben er veel minder mensen moeite mee dat je zonodig naar de andere kant van de wereld moet.
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Voor 9 van de 10 ''backpackers'' heeft een backpack geen enkel praktisch nut. Die lopen hooguit van het hostel naar de bus, dan kun je natuurlijk beter een rolkoffertje hebben..
  woensdag 11 december 2013 @ 09:55:23 #17
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_134141954
Ik hoef niet naar de andere kant van de wereld om te wandelen (wat ik graag doe) met een tas vol zooi bij (wat ik dus niet graag doe). Waarom trek je het eigenlijk aan dat mensen er op haten, je hebt er toch geen last van?
To doom or not to doom
pi_134141957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:44 schreef Mister_Bojangles het volgende:
In zekere zin snap ik de afkeer wel een beetje tegenwoordig ; De foto's zijn ook altijd hetzelfde. Foto met een corona en een kerstmuts op bondi beach, foto bij het opera house, foto met een kangaroo, foto van tijdens het snorkelen bij great barrier reef, en verder alleen maar uitgaansfoto's, foto's van festivals etc... Dat vind ik wel echt de meest oppervlakkige manier waarop je zo'n reis kunt invullen..

Prima natuurlijk dat feesten, maar ''mijn'' generatie backpackers ging ook nog de outback in, of een paar dagen hiken in the middle of nowhere. Die backpacktrutjes van tegenwoordig zoeken alleen nog maar hostels met zwembad op en lopen een beetje populair te doen daar.. Ga dan lekker naar Kos ofzo.
Ik zie niet hoe die omschrijving slechter is dan de zoveelste dronken vakantiefoto's op een Spaans strand? :P
pi_134141961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:52 schreef hoink581 het volgende:
De klacht is natuurlijk mensen die zich beter voelen dan anderen door de manier waar op ze vakanties doorbrengen. Iets wat de TS ook doet op het eind van de OP en zich dus automatisch onder de groep schaart waar alle klachten over gaan.

Onterechte klacht.
Dat is de klacht niet :')
  woensdag 11 december 2013 @ 09:55:58 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134141966
Heel Australië wordt draaiend gehouden op verwende Europese jongeren die het spaargeld van moeders daar stuk komt slaan en voor een appel en een ei in strandtenten gaat werken om 'levenservaring' op te doen.

Zonder die jongeren zou het daar nu een derdewereld land zijn. Ontwikkelingshulp in optima forma ^O^.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_134141985
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:55 schreef Badger. het volgende:

[..]

Dat is de klacht niet :')
Dat is een betere klacht dan jouw preken voor eigen parochie OP.
pi_134142045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:55 schreef Ryon het volgende:
Heel Australië wordt draaiend gehouden op verwende Europese jongeren die het spaargeld van moeders daar stuk komt slaan en voor een appel en een ei in strandtenten gaat werken om 'levenservaring' op te doen.

Zonder die jongeren zou het daar nu een derdewereld land zijn. Ontwikkelingshulp in optima forma ^O^.
Backpack-haters verzinnen er dan meestal zelf maar bij dat backpackers gaan om 'wijzer te worden', en maken dit idee vervolgens belachelijk, terwijl de meeste backpackers helemaal niet met dat idee op reis gaan. Die gaan gewoon om een paar maanden te chillen, beetje op het strand te hangen, gewoon een lange vakantie inderdaad.

Als je het gaat hebben over ''levenservaring, wijzer worden, jezelf leren kennen'', dan is het inderdaad makkelijk schieten op backpacken..
  woensdag 11 december 2013 @ 10:09:08 #23
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_134142189
Binnenkort ga ik ook weer op reis met een backpack :) Ik kies voor de bp omdat ik dit veel handiger vind als zo'n koffer.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:09:34 #24
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_134142192
Terechte klacht wel.

Je moet alleen niet vragen hoe de vakantie naar Australië was.
''Zucht, het was geen vakantie, het was een reis.''
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_134142211
Helemaal niets mis mee joh dat backpacken. Je leert er geen kut van, het is soms best oncomfortabel (sliep in de achterbak van een stationwagen een paar maanden lang) , maar op de een of andere manier voelt alles leuker en interessanter wanneer het ver weg van huis is :P

Mensen die erop haten kunnen het meestal zelf niet betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')