abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6090250
Wat zijn voor jou de onverwachte muzikale hoogstandjes waar jij (buiten Kazaa e.d.) op bent gestuit? Per ongeluk kwam het je huis in, en daar is het nooit meer uit verdwenen.

Zo kocht ik een jaar geleden nog naast nieuwe lege casettes geregeld gebruikte, maar nog best goed uitziende casettes in de tweedehandswinkel, om minder belangrijke opnames op te zetten (= veel goedkoper). Er zat geen kaartje met de playlist in in. Stop ik het in de casetterecorder (je weet nooit wat je nog vind op zo'n ding....), blijkt er een volledige 'live' houseparty van tien jaar geleden op gezet te zijn (echte ouderwetse rave). Inclusief gekrijs van het publiek, applaus, mc's, etcetera. Pull over en aanverwanten in allemaal afwijkende remixen.

Je snapt dat die tape uiteindelijk nooit is overgespoeld.

Een paar maanden eerder had ik er al eentje met een heel album van Bart de Graaff ('een eigen muis....') in huis gehaald.

donderdag 3 oktober 2002 @ 15:45:32 #2
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_6090393
Ik kocht ooit een keer voor een gulden of twee een LP van Asia (de plaat "alpha") omdat ik de hoes mooi vond

Thuis gekomen bleek het ook nog eens een fantastische plaat te zijn. Sindsdien ben ik een groot Asia liefhebber.

"That's what Britney Spears said before he died.."
  donderdag 3 oktober 2002 @ 15:47:13 #3
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_6090443
Cassettebandjes?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 3 oktober 2002 @ 15:47:20 #4
31810 Kai
Ginne schrik!!
pi_6090446
Ik zoxht ooit een nummer van Lit. Dus ik typ Lit in op kazaa en toen vond ik onderandere Lit up van Buckcherry dus ikke die downloaden en da was me toch een mooi nummer.
Varkens rollen in de modder.
pi_6090463
Een jaar of zeven geleden zat ik op een middag met een paar vrienden flink te stomen in de lokale koffieshop (jaja, inmiddels ben ik wel wat wijzer geworden ), toen draaide ze ineens een of ander geweldige instrumentale jazzplaat. Ik wist toen nog niet zoveel van die muziek af en natuurlijk was ik vergeten te vragen wat het was, maar een deuntje bleef nog dagenlang door mijn hoofd spoken.

Een paar dagen later zat ik dat deuntje in de huiskamer op mijn gitaar te spelen, zegt mijn pa ineens: "He, da's toch van John Coltrane".. En hoppa, de volgende dag gelijk naar de platenzaak om die cd te halen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6090483
Ik laat mijn bezoek altijd lekker kazaa-en...

Dan wordt het eens tijd om de boel op te ruimen, en dan kom ik altijd van alles tegen.

Maaruh, dit is niet wat je bedoelde denk ik. Eigenlijk verder alleen maar van de radio/of tijdens live concerten/of van vrienden/of van internet.

tabula rasa
  donderdag 3 oktober 2002 @ 15:49:24 #7
22343 Ruudboy
Teruggekeerde fokkerd.
pi_6090488
Omdat ik meedoe aan de Top40Gold van de chartfreaks (te vinden op www.top40.tmfweb.nl) download ik de nummers die door de anderen worden genomineerd.

Zo kwam ik laatst het nummer Black soul choir van 16 Horsepower tegen.
Errug lekker nummer , had ik nog nooit eerder gehoord.

"Five out of four people have a problem with math."
pi_6090529
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:47 schreef jpg97 het volgende:
Cassettebandjes?
Ja inderdaad, deze ouderwetse doos heeft die circa tien jaar lang intensief gebruikt, tot het kopen van een brander begin dit jaar.

Soms neem ik trouwens nog steeds wat op.

donderdag 3 oktober 2002 @ 16:04:49 #9
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_6090808
Er is nix mis met cassetebandjes! Die dingen werken zo goed als altijd, ze krassen niet zoals een cd. Als je zo'n oude sony walkman hebt is het helemaal goed. Die dingen kun je van een flatgebouw afgooien en nog steeds werkt het!
Ook zuipen ze niet batterijen zoals een discman.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_6090834
Leen ik van mijn oom een flink aantal jaren terug zijn box met LPs van Black Sabbath en Led Zep, liggen er toevallig (?) een paar platen tussen met bands als de Small Faces, Cream, Yardbirds, 13th Floor Elevators etc. tussen ... ik = verkocht
yankee charlie dinges
pi_6090902
oh ja! een paar jaar geleden liep ik rond in de kringloopwinkel. Toen zag ik ineens een 4lp box van Bach's Weinachts Oratorium en een 4lp box van de Mattheus Passion (als ik dat allemaal goed schrijf...)

Die mocht ik voor 2 gulden meenemen. Een geweldige uitvoering, krasvrij Die dingen kun je nergens meer krijgen, zeker die uitvoeringen niet.

tabula rasa
pi_6090928
1/3 van mijn favoriete bands komt daaruit voort.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 16:15:25 #13
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_6091046
Wat dacht je van de Jimi Hendrix cover Hey Joe - Willy DeVille
Womack & Womack - Teardrops
Frank Sinatra - Fly me to the Moon
Creedence Clearwater Revival - Down on the Corner
Steve Miller-Band - Fly like an Eagle

ik kan nog uren doorgaan

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_6091058
Na het halen van mijn rijbewijs verheugde ik me al er op om lekker in de auto muziek te luisteren. Mijn pa heeft een Zafira met een best wel audio-installatie er in, maar mijn ma heeft in haar Ka alleen een cassettespelertje.

Dus ik aan mijn ouders vragen of ze nog wat cassettebandjes zouden hebben.
Toen vond ik zowaar het debuutalbum van de Dire Straits op cassetteband, Mind Games van John Lennon, een verzamelbandje van The Eagles, een disco-verzamelbandje en een jazzbeat-verzamelbandje.

donderdag 3 oktober 2002 @ 22:36:05 #15
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_6098586
Laatst nog in de bieb. Zag ik Millionaire staan, het hoesje sprak mij wel aan en sindsdien zit hij in mijn discman vastgepritt....
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')