Zo kocht ik een jaar geleden nog naast nieuwe lege casettes geregeld gebruikte, maar nog best goed uitziende casettes in de tweedehandswinkel, om minder belangrijke opnames op te zetten (= veel goedkoper). Er zat geen kaartje met de playlist in in. Stop ik het in de casetterecorder (je weet nooit wat je nog vind op zo'n ding....), blijkt er een volledige 'live' houseparty van tien jaar geleden op gezet te zijn (echte ouderwetse rave). Inclusief gekrijs van het publiek, applaus, mc's, etcetera. Pull over en aanverwanten in allemaal afwijkende remixen.
Je snapt dat die tape uiteindelijk nooit is overgespoeld.
Een paar maanden eerder had ik er al eentje met een heel album van Bart de Graaff ('een eigen muis....') in huis gehaald.
Thuis gekomen bleek het ook nog eens een fantastische plaat te zijn. Sindsdien ben ik een groot Asia liefhebber.
Een paar dagen later zat ik dat deuntje in de huiskamer op mijn gitaar te spelen, zegt mijn pa ineens: "He, da's toch van John Coltrane".. En hoppa, de volgende dag gelijk naar de platenzaak om die cd te halen.
Dan wordt het eens tijd om de boel op te ruimen, en dan kom ik altijd van alles tegen.
Maaruh, dit is niet wat je bedoelde denk ik. Eigenlijk verder alleen maar van de radio/of tijdens live concerten/of van vrienden/of van internet.
Zo kwam ik laatst het nummer Black soul choir van 16 Horsepower tegen.
Errug lekker nummer , had ik nog nooit eerder gehoord.
quote:Ja inderdaad, deze ouderwetse doos heeft die circa tien jaar lang intensief gebruikt, tot het kopen van een brander begin dit jaar.
Op donderdag 3 oktober 2002 15:47 schreef jpg97 het volgende:
Cassettebandjes?
Soms neem ik trouwens nog steeds wat op.
Die mocht ik voor 2 gulden meenemen. Een geweldige uitvoering, krasvrij Die dingen kun je nergens meer krijgen, zeker die uitvoeringen niet.
ik kan nog uren doorgaan
Dus ik aan mijn ouders vragen of ze nog wat cassettebandjes zouden hebben.
Toen vond ik zowaar het debuutalbum van de Dire Straits op cassetteband, Mind Games van John Lennon, een verzamelbandje van The Eagles, een disco-verzamelbandje en een jazzbeat-verzamelbandje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |