![RCrzfGX.png]()
Het opensource project Google cardboad is een knipoog van Google naar alle opkomende Virtual Reality brillen. Met deze budget variant bestaande zoals de naam al zegt voornamelijk uit 'cardboard' karton. Omdat het een opensource iets is hebben inmiddels veel chinese bedrijven het gekopieerd en is het dus beschikbaar van Chinese webshops. En ik kon het niet laten om deze nutteloze gadget dan toch ook maar te kopen

en hierbij mijn review.
De kit komt als een opgevouwen stuk karton. Alle gaten en contouren zijn uitgesneden maar nog niet er uit gehaald. Dus je bent eerst even bezig met alle kleine rest-stukjes uit je cardboard te verwijderen. Dan kan je de cardboard in elkaar gaan knutselen en omdat er niet echt een handleiding bij zit moet je hiervoor even googlen naar een youtube filmpje/handleiding. Opzich kan je het zelf ook wel uitvogelen aangezien alles maar op een manier echt in elkaar past.
![Google-Cardboard-1.jpg]()
Als je de kit in elkaar hebt zitten kan je het klepje open doen en je telefoon er in plaatsen en dan met de klittenband sluiting weer dicht doen. Ik heb het met mijn Jiayu G3 gedaan. Officiëel ondersteund de cardboard maar een paar telefoons maar oficieus kan je met elke telefoon die een scherm groter dan 4.5" en kleiner dan 5.5" inch heeft de Virtual Reality experience ondergaan.
![sSvHhuT.png]()
De app(s) die je gebruikt icm met cardboad zijn veelal gratis te downloaden van de google play store (zie link onderaan de review). De apps geven voor je linker en rechter oog een verschillend beeld, en door de twee lensjes die je in de kit zet lijkt het zo voor je ogen een 'in dept' ervaring te geven die helemaal om je heen zit. je kan door de bewegingssensors in je telefoon vrij van links naar rechts en boven onder bewegen waar het beeld aangepast wordt. Je lijkt dus "in" de wereld te zitten.
![3654484_52165d59.jpg]()
De gemaakte ervaring is voor de budget prijs die je betaald al best wel goed. In ieder geval goed om je een eerste kijk te geven in het "virtual reality' gebeuren. Wel merkte ik dat ik en anderen die de Cardboard gebruikt hebben een beetje dizzy worden van het gebruik.. al went het wel een beetje bij meer gebruik.
Omdat ik niet een telefoon met NFC en de andere 'vereiste' fancy features heb die google aanraad kan ik niet alle functies direct gebruiken. Maar als je de cardboard op hebt kan je via de grote neusopening met je vinger snel even het scherm bedienen zonder problemen.
Dus heb je een redelijk grote telefoon en wil je wel eens virtual reality proberen? Dan is de Cardboard kit uit china een prima optie voor jou
Mijn cardboard kit heb ik weg van
Aurabuy. Ik zie dat hij nu nog een dollar goedkoper is dan wat ik er voor betaald heb

Voor nog geen ¤5 euro heb je 'm dus al in huis, koopje voor de echte china-gadget addict!
Als je 'm binnen hebt kan je hem dus gebruiken met de officiële Google Cardboard Demo app:
Download de Google cardboard app van GooglePlay
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>