abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:44:41 #19
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_142154871

Nou onderhand iedereen heeft wel een SJ4000 action cam in dit topic. Maar voor degenen die dit niet hebben en voor degenen die hem wel hebben en gewoon lekker deze review toch lezen... deze review:

Hij zag er zo leuk uit, dus ik moest hem hebben. Een tijdje geleden alweer had ik hem via Zarmark geïmporteerd in NL. Gelukkig geen belastingen of andere extra toeslagen betaald. Waarom bij Zarmark denk je dan.. nou omdat die gasten gewoon snelle service bieden, inc DHL 4 dagen en hij was in huis. En even testen of hij het doet voordat hij verzonden wordt, en prima after-service geven als iets kapot mocht zijn/gaan (ervaring mee :) ).

Waarom deze camera? Nou hij is cheap maar heeft toch de beeldkwaliteit en andere features die van een 'high-end' actioncamera verwacht. Dus 1920x1080 resolutie, een accuduur van 80 minuten op 1080p en een wide-angle lens van 170 graden.

Koop je de SJ4000 bij een goede dealer dan krijg je alle 'standaard' accessoires erbij. Dat is in dit geval een heel pakket, van een stoffen doekje om de lens schoon te maken tot een range aan koppelstukjes/mounts te zien op de foto hieronder:

Overige specificaties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan de SJ4000 bestellen in verschillende kleurtjes bestellen, ik heb gekozen voor de all-black edition, lekker incognito. Maar zoals je in het plaatje ziet is er ook keuze uit verschillende felle kleuren waaronder roze (speciaal voor Bobbert).

Bediening van de cam gaat eenvoudig door de aan knop aan de voorkant ingedrukt te houden tot er "Welcome" op het scherm staat. Dan kan je met dezelfde knop door het menu cyclen. Van Video modus, Foto modus, Foto/video bekijkmodus naar de instellingen. Op het scherm staat de nodige informatie weergegeven, zoals de nog beschikbare opname tijd, accuduur, resolutie van opname en current time en date. Deze datum moet je wel zelf instellen in de settings en dit moet elke keer als je de accu vervangt.
Gelukkig hoef je de accu niet te vervangen want deze kan je gewoon opladen door het hele toestel aan de PC/oplader te hangen.
Al het opgenomen video en foto materiaal wordt weggeschreven op de Micro-SD kaart die je aan de zijkant in het toestel stopt. Sluit je de cam op je pc aan en druk je één maal op de 'ok/record' knop bovenop verschijnt de SD-kaart als extern medium op je pc. Dus dan kan je gemakkelijk alle video en foto's naar je pc verplaatsen.

Tijdens het filmen geven twee indicator leds aan dat hij bezig is. Toch een handige feature wanneer het donker is en of de SJ4000 in zijn case zit en lastig te zien is of het nou wel of niet lukt.
Zit de cam in zijn onderwater behuizing kan je hem nog precies zo bedienen als wanneer deze er niet in zit, er zitten namelijk knopjes in deze externe behuizing die weer op de knopjes van de SJ4000 drukken.

Het filmen zelf gaat in de video-record modus door op de "OK" knop te drukken en als je daar weer op drukt stopt het filmen weer.
Het spreekt allemaal vanzelf bij dit speeltje.

"FULL WATERPROOF" staat tegenwoordig wel op meer dingen... maar of die écht waterdicht zijn? Er is maar een manier om dat te weten te komen. De baddertest:

Voor de rest ben heb ik niet echt veel referentie materiaal van andere action cams dus als je echt wilt vergelijken moet je even onderaan deze review kijken. Daar staan linkjes naar andere reviews en ook vergelijkingen met populaire andere action cams.

Persoonlijk vind ik met de video kwaliteit tijdens schikkende bewegingen, of stationair gewoon prima. Leuk voor in je action video's en zeker van genoeg kwaliteit om je vrienden en familie onder de indruk te laten zijn!

Voor de "actioncams" zijn er echt tientallen verschillende extra's te krijgen in china. Sommige handig, en sommige minder handig. Hieronder een paar tips van dingen die wel (redelijk) handig zijn:

- Monopod
- Travel bag
- Bike mount
- Floater
- Lens cap`(En een kleine "how to" van Monkeybrain KLIK )

Zelf heb ik geen andere action cam dan de SJ4000, maar er zijn genoeg video's online te vinden met vergelijkingen tussen de SJ4000 en andere populaire cam's:
quote:

Dit is echt z'n typisch Chinese gadget met een lekkere wow factor en eentje waar je zeker waar voor je geld krijgt. Natuurlijk zijn er minpunten maar de pluspunten en het toch wel beperkte kostenplaatje zorgt er zeker voor dat ik tegen iedereen zeg die er nog geen heeft "KOPEN!"!

Voor de beste video instellingen moet je ook een beetje kloten met de verschillende mogelijkheden.. zelf heb ik nu op aanraden van Igi0n deze instellingen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef igi0n het volgende:

Persoonlijk vind ik deze instellingen het lekkerst werken;
Resolutie het hoogst (doohh)
HDR aan
Exposure +1/3

De rest heb ik gewoon laten staan op waar ze op staan. Eventueel kan je bij white balance nog instellen om wat voor weer het gaat (dag/avond/veel wolken etc) ^O^
Ik verwijs ook graag naar de review van Downstar voor meer videos en specs:
GC / [Gadgets] Chinese webshops reviewtopic #2 (grijze SJ4000)
Of zijn video review op Youtube.

Als je er zelf een gekocht hebt kan je voor het beste resultaat je firmware updaten naar de laatste versie. Check wel even of je de goede firmware versie hebt anders krijg je een 'white screen' LCD in plaats van mooi beeld ;)
De firmware kan je onder andere hier vinden.

Wil je deze cam ook kopen, dit kan onder andere via Zarmark :)
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  zondag 13 juli 2014 @ 20:57:14 #20
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_142256173

Anderhalve maand geleden toch ook maar is de stap gewaagd van singel(dual) rotor helicopters naar de quadcopter. Wel een kleintje.. klein beginnen en later op weg naar het grote werk!
Na wat zoekwerk viel mijn oog uiteindelijk op de X6 (mini) quadcopter met ingebouwde camera functie. Met coupon toen voor z'n 30/35 euro inclusief shipping naar nederland kunnen halen. Twee weken later werd hij al bezorgd :7
Wel een beetje gedeukte doos, maar gelukkig had Aurabuy er goed bubblewrap om heen gedaan en was het überhaupt wel een goed ingepakt speeltje.
In de verpakking vind je de quadcopter zelf, een beschermingsring die je optioneel om de rotors heen kan bevestigen, een oplaadkabel (USB) en accu. Hiernaast zit er nog een extra set rotors bij en een tooltje om deze te vervangen. En dat deze erbij zitten is geen overbodige luxe. Na een maandje gebruiken en de nodige crashes beginnen ze toch wel beschadigd te raken dus ik denk dat ik ze de volgende keer vliegen maar is vervang.

De X6 is een quadcopter in de categorie “Mini-quadcopters”.
Hij is dus echt best wel mini, 12cm bij 12cm. Als je de rotorguard er omheen doet 14 bij 14.. maar nog steeds ongeveer net zo groot als je hand. De bijgeleverde remote is bijvoorbeeld al een stuk groter dan de quadcopter.

Ik heb verschillende helikopters gehad, van mini tot redelijk formaat.
En het blijft een uitdaging om er mee te vliegen, ondanks de gyrostabilisators, contra roterende rotor bladen.
De quadcopter in de lucht houden is en was verbazingwekkend makkelijk, gecontroleerd vliegen daarentegen. Dat is weer een heel ander verhaal en dat begin ik nu langzamerhand een beetje onder controle te krijgen, in de normale modus wel te verstaan en na eerst even goed de handleiding te hebben doorgenomen.. De normale modus houd in dat elektronisch gecontroleerde gyro-stabilisator aan staat.. hij blijft dus 'uit zichzelf' stabiel in de lucht. (Expert modus is echt .. impossible >.< _
Voordat je begint met vliegen moet je de quadcopter eerst even goed stabiel in de lucht zien te krijgen bij geen imput, in de handleiding (plaatje onder) staat duidelijk uitgelegd hoe het toestel getrimd moet worden zodat hij uiteindelijk op een en dezelfde plek in de lucht kan blijven hangen.
Elke batterij geeft je z'n 10 minuten vliegplezier en dan is het weer 45 minuten aan de oplader :)

De X6 heeft een 'speciale' feature, waar ik expres de quadcopter voor gekocht heb. Video.
En ja natuurlijk wist ik dat de beeldkwaliteit crappy zou zijn, maar ik wou gewoon ervaren hoe dat nou is z'n camera in een quadcopter. Klein beginnen en mogelijk later opwerken tot een octacopter met een SJ4000 ;)

De opname kan je starten door een klein knopje aan de zijkant van de quadcopter te drukken. Videobeeld wordt opgenomen op de micro-sd kaart in de achterkant van de quadcopter.
Ik heb voor jullie twee stukjes video bijgevoegd omdat het eigenlijk allemaal niet zo veel voor stelt.
Links een klein stukje van een 'normale' vlucht en rechts een stukje van een speciale feature van de X6 omdat hij automatische gyro-stabilisatie heeft.. een werp en vlieg actie. ;) Dus gewoon random de quadcopter in de lucht gooien en gas open. [ HIGH VOLUME WARNING ]

Zoals je kan zien is het beeld ‘redelijk’ maar heeft wel een beetje shake van de trillingen van de rotors. Maar dit valt me eigenlijk reuze mee. Resolutie is wel laag.. maar het is leuk als ‘speeltje’.

Voor de vliegervaring is het zeker een aanrader, de stabilisatie functie is echt een must voor beginners.. dan is het al moeilijk genoeg. De videofunctie tjah.. nutteloos speeltje ;)
Zou ik deze nu nog een keer kopen? Nee, dan zou ik een maatje groter gaan .. iets duurder.
Maar als eerste quadcopter was het een goede ervaring. De rotorguard is inmiddels afgebroken.. maar alle andere onderdelen van de quadcopter houden het verbazingwekkend goed uit. Zoals ik al zei kunnen de rotors inmiddels eigenlijk wel vervangen worden maar die kreeg ik er ook extra bij.
Ik heb 'm gekocht bij Aurabuy, nu kost hij $45,81 z'n 35 euro als je hem ook wilt kopen ;)
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_142367734
Haha dan kom je er achter dat een van je buren ook Chinashopper is. Ik herken de flat :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')