abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140377209
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:38 schreef Anushaar het volgende:
Is voor dit ding ook zo'n uitschuifbare stok te bestellen? en kan je makkelijk zien wanneer hij op het nemen is?
een monopod heet dat :), is gewoon te bestellen ja
1 met normale mount past gewoon ;)

Er zitten leds boven op en aan de zijkanten die aangeven dat hij aan het filmen is ;)
pi_141877229

Zoals beloofd de review van de Jiayu G4s.
De inmiddels zeer geliefde en populaire telefoon op zowel FOK als Tweakers.net.

De telefoon is met name zo populair geworden door de prijs/kwaliteit-verhouding.
Middels deze review hoop ik jullie een inzicht te kunnen geven in de kwaliteiten en postieve/negatieve punten van de Jiayu G4s.

De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt.

Veel plezier met kijken lezen :P!

Waar is die Jiayu G4s nou te koop dan?

Nouuuuu, daar komt hier het antwoord :P :

http://www.pandawill.com/search/result/?c=&q=49632+49591

Ik heb mijne weg bij www.pandawill.com aangezien hij daar nog als één van de weinige webshops in voorraad is/was. Ik heb 195$(+-143 euro) voor het toestel betaald. Ik heb de G4s laten verzenden met DHL en het was binnen 4 dagen in huis! Het zat netjes verpakt in een doosje, met daarin piepschuim+folie en daarin weer het Jiayu G4s doosje met telefoon en accesoires ^O^

Ik heb contact gezocht met Pandawill om te kijken of ik nog een kortingscoupon kon regelen voor de Jiayu G4s. Zoals ik wel vaker doe als ik reviews post. En ook dit keer is een webshop niet te beroerd geweest om de lezers van deze review wat extra korting te geven.

quote:
Coupon: G4SPW
Korting: 15USD
Verloopt: 11 juli 2014
Tot 11 juli geven ze dus iedereen 15$ korting, waardoor de totaal prijs op
+-180$ komt te liggen. Dat is +-132 euro maar voor deze geweldige telefoon :9~

Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:

• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 4,7" Inch IPG OGS HD(720x1280) Gorrilla Glass 2
• 3000 MAH

Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Jiayu G4s wordt getoond.

Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Jiayu G4s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan.

De Jiayu G4s kost ongeveer 130-140 euro gemiddeld.
voor die prijs krijg je een octocore(!) op 1,7 ghz, 2 GB ram en een HD IPS scherm.
Voor die 130 heb je eigenlijk in Nederland niet ect wat, en moet je je budget opschroeven naar +-150 euro. Daarvoor koop je in Nederland net een Samsung Galaxy Ace 3 ofzo..
Met een 4.0' scherm op 480x800, 1,2 Ghz dual core en 1 GB RAM.
En laat ik het nog maar niet eens over de geringe capaciteit hebben van de batterij....

Oftewel je krijgt enorm veel waar voor je geld. Nu zeggen specs natuurlijk niet alles.
De telefoon kan alsnog zulke goede specs hebben, maar als de bouwkwaliteit en afwerking het laten afweten heb je er alsnog vrij weinig aan.

Gelukkig is dat bij de Jiayu G4s niet het geval, de afwerking is prima en de telefoon voelt echt niet goedkoop aan! Hij is wat aan de zware kant(komt met name door enorme batterij) maar dat is juist wat ik wel fijn vindt. De backcover heeft een rubberized coating welke meer grip leverd.

De batterij (van 3000 mah) zorgt ervoor dat je met gemiddeld tot hevig gebruik toch nog zeker 2 dagen kan doen op 1 acculading! In vergelijking met de Neo (1850mah) is dat echt een wereld van verschil. Zoals op de foto's te zien is, is het ook een wereld van verschil qua schermen.
De TFT van de NEO n002 valt in het niets! Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk om een TFT schermpje te vergelijken met een IPS HD scherm, maar de Jiayu G4s doet in een snelle vergelijking ook niks onder voor het scherm in de Galaxy s3/s4!

Daarnaast vindt ik de camera leuke plaatjes schieten, ook in het donker is het een voordeel dat er een lichtsterke sensor in zit. (als je naar het plaatje hier boven kijkt, dan zie je dus 2 maal een zelfde foto. Eenmaal met de Neo, andermaal met de Jiayu G4s. Waar het bij de Neo al gauw te donker is, is het juist bij de Jiayu G4s nog prima te zien!

Een nadeel wat ik heb gevonden is de wat beperkte frontcamera, deze lijkt de focus meer te leggen in de diepte dan op het gene wat vrij dicht bij de lens aanwezig is.. Het kan toevallig in mijn model liggen, maar bij een frontcam verwacht je toch wel dat juist je gezicht scherm is en niet de muur achter je :P..
Echte nadelen daarnaast heb ik nog (gelukkig!) niet gevonden, voorlopig ben ik nog zeer tevreden met de telefoon!

Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook :P
hebben gevonden. Een like op de video wordt op prijs gesteld ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Downstar op 04-07-2014 02:20:19 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 17:43:45 #18
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_141973651

Na veel goede ervaringen met Brainwavz een koptelefoon merk uit HongKong had ik een maandje terug maar weer is besloten iets nieuws van hun te halen. Mijn oog viel op de S1, een Mid/High range model van ze met goede specs. Met de FedEx shipping binnen drie dagen binnen :D. En nu wil ik graag met jullie mijn ervaring met de S1 delen.

Zoals ik al zei heb ik best al wel wat ervaring met Brainwavz, het bedrijf dat sinds 2008 bestaat heeft inmiddels een best groot assortiment gericht op "Bringing real earphones to real users at a realistic price". Over de jaren heen heb ik ervaren dat ze steeds betere koptelefoons gaan maken, ondanks dat de eerste koptelefoons die ze maakte al goed waren.. ze worden dus steeds beter. Heb onder andere ervaring met de Brainwavz Alpha, Beta, M1, M5 en de HM5 (headphones).

De S1 kwam met FedEx, eerste dag was ik niet thuis maar de tweede dag konden ze hem op de universiteit afgeven dus had ik hem al binnen 3 dagen totaal in huis :P Beetje gehavende FedEx doos maar daarin zat nog een witte doos en daarin de uiteindelijke verpakking.

De eerste indruk bij het uit de verpakking halen is zoals ik gewend ben qua packaging en design zeer uitstekend te noemen. De verpakking doet niet onder voor een westers merk. Er zitten verschillende 'fancy' stickers over de openingen zodat je kan zien dat de verpakking niet open is geweest, leuke toevoeging :9
Qua inhoud van de verpakking als in accessoire enzo is het ook zeker niet karig te noemen. Er worden speciale Comply Foam tips meegeleverd alsmede een aantal standaard tips.. je kan kiezen wat je fijn vind. Een zéér stevig opbergdoosje, volgens mij kan je bijna met een auto overheen rijden en dan zou je nog niets kapot zien gaan. Super chique afgewerkt, maar naar mijn zin wel iets aan de grote kant. Alle tips enzo hoef ik toch niet mee, als je die er uit haalt kan je er ongeveer twee a drie setjes koptelefoons in doen. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. :7

Qua afwerking, aansluitingen etc. zit het snor bij Brainwavz. Waar goedkope merken nog van die plugjes gebruiken die binnen de kortste keren kabelbreuken opleveren zorgt Brainwavz er bij deze S1 zeker voor dat dat dat bij normaal gebruik echt verleden tijd is ^O^ De brede kabel zorgt er voor dat hij niet zo snel in de knoop raakt wat natuurlijk fijn is. Het ziet en voelt allemaal goed doordacht uit en is van hoge kwaliteit materiaal gemaakt.

Maar waar het natuurlijk uiteindelijk allemaal om gaat is het geluid. En over dat geluid valt nog een beetje te twisten. Já ze hebben een koptelefoon op de markt gebracht met echt goed geluid in een breed bereik, maar er zijn wel wat flaws.
De eerste indruk die ik had, eerste paar dagen was echt WOW. Super lekker geluid over bijna het hele spectrum, goede bas die er lekker inkickt :Y .
Maar nu ik gewend aan het raken ben aan de oortjes merk ik toch bij specifieke nummers dat de overall performance echt nog steeds top is maar sommige mid-tonen niet gehaald worden en de bas pas laat inkickt. Voor mijn gevoel zit er dus een gat tussen de mid-tonen en de bas die deze S1 niet helemaal lekker weer kan geven.

Overall conclusie over de S1 kan ik zeggen dat deze zijn geld waard is. Is hij dubbeldik zijn geld waard? Nee, dat niet. Maar voor de 60-80 dollar range is het wel echt een prima koptelefoon. Qua bouwkwaliteit kunnen ze er niet veel aan verbeteren. En in praktijk merk je niet veel van de kleine minpuntjes die ik opgemerkt heb tijdens het luisteren. Bij specifieke nummers merk je als je er écht op let dat het geluid niet optimaal is, maar toch is het mijn nieuwe dagelijks gebruik nr.1 koptelefoon O+ in combinatie met de meegeleverde Comply Foam tips geeft het echt een top luister ervaring _O_ .

De Brainwavz S1 is te koop bij MP4Nation voor $74,12.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')