abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135578922
Oh ja, die OP. _O- :@ :X
Daar moet ik ook nog eens iets aan doen. Oepsie.

Anyways... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135578936
WLToys L939

RC Cars We kennen WLToys natuurlijk al van de erg populaire V911 helicopter en de V929, V939 et cetera quadcopters. Ze maken echter ook r/c autootjes. Ik kan me het eigenlijk niet heugen wanneer iemand hier voor het laatste gepimped heeft met z'n r/c autootje uit China. Dat kan natuurlijk zijn omdat die 1:63 scale colablikjesauto's een beetje duffe troep is en merken als HSP en HuanQi wel zeer respectabel, maar toch ook vrij aan de prijs zijn. Ik denk dat WLToys nu met een prima concept is gekomen: toffer en veelzijdiger dan een colablikjesauto en goedkoper dan een high-end r/c autootje. Gewoon voor jezelf om binnenshuis of buiten een beetje te geinen, of voor je offspring natuurlijk. :D

IN DE BOX

WLTOYS L939 Car Ja, het autootje zelf natuurlijk! :P

WLTOYS L939 Transmitter (TX) De L939 komt met een pistolgrip transmitter, functies zijn: voorwaarts / achterwaarts, links en rechts. De kanalen zijn van variabele input, dus minder sturen = minder uitslag en je kunt ook langzaam of snel rijden. Verder is er een 5-speed mode die de snelheid/sensitiviteit bepaalt (te regelen met de twee zwarte drukknoppen aan de bovenkant. Er is ook een trimknopje links van het stuurwiel om te zorgen dat je autootje rechtuit gaat. Aan de achterkant zit een wit draaischijfje dat als cruisecontrol te gebruiken is en de ingestelde hoeveelheid gas geeft om voor- of achteruit te gaan zonder dat je de trigger van de pistolgrip hoeft in te drukken. Kortom: het is een vrij complete en geavanceerde controller. Zenden doet 'ie met 2.4GHz en 'bind' met je autootje. Min of meer zoals met een V911, V929 of V939 bijvoorbeeld dus. Ook kun je via de TX met een kabeltje onderin verstopt je L939 opladen.

WLTOYS L939 Accessoires In de box vind je verder nog een USB-laadkabel om zonder tussenkomst van de transmitter met batterijen je autootje op te laden, maar direct via je computer of een USB-lader. Dan nog een aantal pionnetjes in de kleuren oranje en blauw. Een rollcage; een plastic strip die je om de body van de auto aan elkaar kunt plakken en zo voorkomt dat de auto op z'n kop blijft liggen als 'ie over-de-kop-slaat. En dan natuurlijk nog een handleiding die zowel in het Chinees als Engels is.

BELEVING
Laden Ik ben gewend dat je bij het opladen via USB je voertuig uit hebt staan en dan het lampje gaat branden tijdens het opladen en uitgaat als 'ie vol is. Hier ging het lampje pas aan als ik de auto aanzette, wat uiteindelijk bleek was dat je de auto gewoon uit moet zetten en het lampje van de USB-plug gaat branden als 'ie vol zit, dus net ff andersom.
Eenmaal opgeladen gaat de accu zo'n 15-20 min mee.

Indoor Testdriving Allereerst ff binnen mee gereden. :D Erg leuk moet ik zeggen, vooral op wat gladdere oppervlakten zoals laminaat gaat 'ie als een tierelier. Ook op tapijt wil 'ie wel ok rijden, alleen merk je dat de torque van de L939 niet zo heel denderend is, zodra er teveel weerstand is wordt 'ie een beetje sloom. Wat overigens ook uitmaakt is tegelijkertijd sturen en gasgeven, dan verspreid 'ie z'n vermogen over beide functies. Wil je dus vol gas geven om los te komen uit een situatie kun je beter het stuur loslaten. Verder is 'ie lekker fel, en vooral op gladde oppervlakten komt 'ie goed tot z'n recht waarbij 'ie donuts draait of als je snel van vooruit naar achteruit wisselt zich snel omdraait.

Outdoor Testdriving Hij ziet er natuurlijk nogal offroad uit, dus ik dacht, dat test ik eerst eens. Maar het wat ruigere terrein daar voelt 'ie zich toch niet helemaal lekker thuis. Hier merk je weer dat 'ie wat torque mist, wordt wat slomer en blijft af en toe haken bij een takje of hoge graspol. 't Is dus eerder een asfaltmonster. >:) Daar komt 'ie echt goed tot z'n recht. Geef je zonder te sturen gas, accelereert 'ie vrij fel en pakt dan nog best een behoorlijke snelheid op. :D

VIDEO IMPRESSIE

CONCLUSIE & HEBBEN!

De WLToys L939 is best tof. Tikkie duurder dan zo'n colablikjesauto maar wel stukken toffer.
Een leuke office toy, voor in en om het huis voor jezelf of je kids.

Tmart heeft de L939 voor een echt leuke prijs te koop staan!
De eerste 10 personen die de coupon ' 1bf16d3b3e ' gebruiken krijgen 'em net ff wat goedkoper. ;)
http://www.tmart.com/Wlto(...)e-Black_p194039.html
Ze verkopen ook wat higher-end WLToys modellen zoals de L969, L202 en de L959.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_136713888
Merk: WLtoys
Type: V911

Prijs: ¤29,87
Site: Banggood
Link: http://www.banggood.com/N(...)nt=Emir&utm_design=0

Verzendtijd: 22 dagen (Enige vertraging wegens Chinees nieuwjaar)

Eerste indruk:
Het product is besteld bij Banggood en werd verzonden met Malysia Post. Het Chinese nieuwjaar zorgde ervoor dat ik iets langer moest wachten om mijn pakket dan anders. Maar ach, 22 dagen is nog goed te doen.

Om de Heli tijdens deze helse rit vanuit China te beschermen hebben ze hem goed ingepakt met tape en daaronder een dikke laag schuim om de verpakking en de inhoud te beschermen.

In de verpakking kom je het volgende tegen:
- De V911 heli.
- Een 2.4GHz afstand bediening.
- 2x 130mAh Lipo batterij.
- Oplaad station voor de batterijen.
- 2x extra Main Blade (voor als je de andere kapot maakt.)
- 1x extra Tail Blade
- Engels/Chinees handleiding.

Batterijen voor de controller werden niet meegeleverd. Deze moet je dus even apart aanschaffen.

De heli zelf is vrij klein, hierbij de afmetingen:
Lengte: 220mm
Hoogte: 82mm
Main blade lengte: 192mm
Tail rotor lengte: 36mm

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit van de heli is erg goed te noemen. De meeste onderdelen zijn gemaakt van plastic, wat de heli erg licht maakt en zeker wel tegen een stootje kan. De tail boom zit geschroefd, elektronica zit goed in elkaar en alle onderdelen zijn bijna vervangbaar. Reserve onderdelen zijn niet heel duur dus mocht er toch iets kapot gaan, dan kun je dat gewoon aanschaffen in plaats van een compleet nieuwe heli te moeten kopen.

Batterijen:
Bij het pakket worden 2 Lipo batterijen geleverd waarvan elk een capaciteit heeft van 130mAh. Dit is niet heel erg veel, je kunt hier ongeveer 8 minuten mee vliegen, waarna ze 30 minuten moeten opladen. Dit kan door middel van het bijgeleverde oplaad station en USB kabel.

Wil je langer vliegen? Dan zul je een batterij moeten kopen met meer mAh.

En verder:
De Heli is zowel geschikt om binnen al buiten mee te vliegen, dit is op zich al een groot voordeel omdat veel goedkopere heli's beschikken over een infrarood ontvanger deze kunnen niet zo goed tegen zonlicht omdat die het signaal sterk beïnvloed. Deze heli heeft daar geen last van en gedraagt zich buiten ook erg goed! Natuurlijk is hij wel vrij licht van gewicht, dus niet gaan vliegen als het hard waait buiten ;)

De heli beschikt over 2 verschillende modes. Deze is in te stellen met het knopje links boven in de controller. Mode 1 is meer geschikt voor binnen te vliegen, dit omdat de 'gyro' (Dat ding boven de main blade) meer aanwezig is en en de heli bijstuurt zodat deze recht blijft en dus niet zo snel tegen de muren aan zal botsen.

Mode 2 is dus meer voor buiten te vliegen, de gyro in deze mode is wat minder aanwezig zodat je zelf meer controle krijgt over de heli, sneller kunt accelereren en scherper kunt sturen. Het is wel even oefenen om dit onder de knie te krijgen maar het vliegt wel een stuk leuker/fijner.

De controller:
De controller welke er bij wordt geleverd ziet er erg goed uit, en ligt ook erg mooi in je handen. Dat is wel zo handig tijdens het besturen van je heli.
Op de controller staat een klein maar duidelijke display weergegeven, hierin staat vermeld hoe het er voor staat met de batterijen welke erin zitten en staat je 'trim tips' aangegeven. Ook de verbinding tussen de heli en controller wordt weergeven en de signaal sterkte hiervan.

De controller is erg accuraad en reageert goed op je bewegingen. Als je een beginner bent moet je waarschijnlijk wel even wennen aan de snelheid waarmee die reageert maar dat heb je al snel onder de knie. De kunst is om kleine vloeiende bewegingen te maken met de controller.

Conclusie:
Al me al ben ik blij verrast met deze RC heli. Hij zit goed en degelijk in elkaar en vliegt erg fijn. Ook voor een beginner is dit een leuke heli om mee te beginnen. Hij kan goed tegen een stootje, en mochten er dan toch onderdelen kapot gaan, zijn deze vaak erg makkelijk zelf te vervangen en niet duur.
Ook positief is de optie om een andere modes te selecteren voor als je bijvoorbeeld meer vermogen en meer controle over de heli wilt hebben.

De batterijen welke erbij worden geleverd zijn echter vrij klein in de zin dat ze weinig capaciteit hebben. Mocht je wat langer willen vliegen zul je dus nog een setje batterijen aan moeten schaffen.

Pluspunten:
+ Leuk en makkelijk te besturen, echter zal dit zeker niet snel vervelen.
+ Stevige bouwkwaliteit zodat je niet snel iets kapot maakt.
+ Veel onderdelen beschikbaar.
+ Ook voor de beginner een leuk instap model.
+ Mooi uiterlijk, ook zeker niet onbelangrijk :P

Minpunten:
- Meegeleverde batterijen hebben weinig mAh.
- Buiten vliegen is mogelijk, maar met wat wind is dit echter wel een uitdaging opzich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')