Nog even een Review van mijn kant. Dit keer de Axgio Neon N1. Te bestellen bij Tinydeal voor ~¤86,- Een leuke telefoon voor een schapelijke prijs, maar eigenlijk niet veel bijzonders. Mocht je opzoek zijn naar een toestel waarmee je soms je e-mail bekijkt, internetten, WhatsApp en dat soort dingen is dit misschien wel ies voor jou. Als je echter wat meer van een telefoon verwacht, zal ik even verder kijken naar een wat hogere prijs klasse.
Merk: Axgio Neon N1OS: Android 4.2.2Prijs: ¤86Link: http://www.tinydeal.com/a(...)-phone-p-136100.htmlInleiding.De laatste tijd raak ik steeds meer geïnteresseerd in de markt van Chinese Smartphones. En dan met name de Mid-range klasse in de prijs categorie van ~¤80 tot ¤150,-. De afgelopen keer heb ik de Cubot S308 getest en dit keer is de Axgio Neon N1 aan de beurt. Met een prijs klasse van ¤86,- is dit één van de goedkopere Smartphones met een 5"' scherm en Android OS uit China. Ook deze telefoon heb ik een week op zak gehad om hem uitgebreid te kunnen testen. In de review vind je een uitgebreide test van de telefoon, mijn bevindingen, foto's van het toestel en een complete lijst met specificaties.
Axgio Neon N1De Axgio Neon N1 beschikt over een MTK6582 1.3GHz quadcore processor in combinatie met 1GB Ram geheugen en 8GB Rom geheugen. Dit is uit te bereiden met een SD kaart. Wanneer je de Neon N1 aanzet merk je dat de interface van de OS net even wat anders is dan andere Android smartphones. De Neon N1 draait op een versie van Android, maar de User interface is aangepast en heet Neonado, deze interface heeft veel weg van de Huawei. Ik moet zeggen dat dit wel even wennen is, zo beschikt de UI niet over een App drawer en is het uiterlijk van de instellingen net iets anders. Mocht je echter niet aan het idee kunnen wennen dat er geen App drawer is, kun je altijd nog een andere Launcher installeren zoals bijvoorbeeld Nova launcher. Ook beschikt Neonado over een iet wat aparte, maar zeer handige 'Task killer' en 'Traffic control widgets'. Een groot nadeel aan de sofware is dat hij niet beschikt over alle talen, waaronder Nederlands. De beschikbare talen zijn; Chinees, Engels Frans, Spaans, Russisch, Italiaans en Duits. De telefoon wekt uiteraard wel met Nederlands bereik.
Verder zijn er een aantal Apps voor geinstaleerd zoals; Whatsapp, Skype, Snapchat, Adobe Reader, Twitter, en Facebook. Deze Apps zijn echter wel gewoon gemakkelijk te verwijderen als je deze er niet op wilt hebben.
De telefoon wordt verzonden in een kartonnen doos, niks bijzonders eigenlijk.
In de doos komen we het volgende tegen:
- Axgio Neon N1
- Flip Cover
- Oplader + EU converter
- Oordopjes
- Engelse gebruikershandleiding
- Screenprotector
Uiterlijk & GevoelDe Neon N1 is een erg mooi toestel al zeg ik het zelf. Het slanke design en de 3 capacitieve knoppen welke oplichten als je het toestel activeert onderaan het scherm geeft het toestel een erg mooie uitstraling. Ook de metalen zijkant geeft het toestel een mooie uitstraling. Als we het toestel omdraaien en de achterkant van het toestel zien, ben ik echter wat minder te spreken. De camera is echt een doorn in het oog, deze steekt erg ver uit en is niet mooi weg gewerkt.
Afgezien van de camera is de Neon N1 wel goed afgewerkt, zit solide in elkaar en voelt stevig aan. De volume regelaar, welke aan de zijkant van het toestel is geplaatst is mooi weg gewerkt, eveneens als de aan/uit knop welke we aan de andere kant tegenkomen.
Het toestel weegt ongeveer 156 gram en heeft een afmeting van; 143x71x7 mm. Het 5'' scherm is gemakkelijk te besturen met 1 hand en houd prettig vast. Wel merk ik dat de achterkant vrij glad is waardoor hij nog wel een weg schuift.
![neayph.jpg]()
![bfpbh1.jpg]()
![2icbe6v.jpg]()
Het Scherm:Het 5 inch-full HD-scherm waarmee deze Neon N1 geleverd wordt is vrij helder van kleur en ook de kijkhoeken zijn erg goed te noemen, ik moet zeggen, voor zo'n prijs had ik niet verwacht dat het scherm zo helder en scherp zou zijn. Wel valt het me op dat de kleur paars meer naar blauw neigt maar dat kan ook aan mij liggen. In principe hoef je het toestel niet op de maximale helderheid te zetten maar persoonlijk vind ik dat vaker wel wat fijner werken. Ook in de buitenlucht is het scherm prima leesbaar.
Software:Zoals eerder vermeld draait de Neon N1 op Neonado, de eigen software van de fabrikant die gebaseerd is op Android 4.2.2. Persoonlijk ben ik hier niet zo over te spreken, vooral omdat ik de App drawer erg mis en er niet van houd als alle Apps op de start pagina staan. Buiten dat werkt het allemaal wel erg soepel en de software zit goed in elkaar. De manier van navigeren doot het systeem is ook net even anders, zo is de instellingen menu verdeelt is 2 aparte secties, eveneens het notificatie gedeelte.
Neonado heeft een eigen Applicatie (welke standaard is geïnstalleerd op de telefoon) waarmee je eigen Themas kunt maken en die van andere kunt bekijken en installeren. Mocht je echter toch echt een App drawer willen hebben raad ik je aan om bijvoorbeeld Nova Launcher downloaden.
![ftg1s1.jpg]()
![ieo5m0.jpg]()
![o9h4at.jpg]()
Accu:De accu ... Tja wat moet ik daar over zeggen? Ergens moet op bespaard worden natuurlijk. De 1800 mAh accu is niet heel spectaculair. Rond uit bagger eigenlijk. De Neon N1 houd het bij intensief gebruik amper een dag uit. Vooral als je ook nog eens graag spelletjes speelt, kun je er op rekenen dat aan het einde van de middag je batterij leeg is. Ik raad je aan, mocht je overwegen deze telefoon te kopen, een extra batterij erbij te halen. Deze is ook verkrijg baar bij Tinydeal voor slechts ¤7,95 dat is dus gelukkig weer een meevaller. Je kunt de batterij
hier vinden.
Camera:De Neon N1 beschikt over een 8MP camera, welke zich aan de achterzijde van het toestel bevind. Zoals ik al eerder in de review vermeld had, is deze niet erg mooi weg gewerkt en steekt hij ver uit. Ook de kwaliteit van de foto's zijn matig. Er zit aardig wat ruis in de foto's die ik maak en ook het scherp stellen heeft hij wat moeite mee. Aan de voorzijde van het toestel bevind zich een 2MP camera. Ook deze is van matige kwaliteit.
GPS & Ontvangst:Over het ontvangt van het toestel heb ik niks op aan te merken. De ontvangt is goed, zowel van 3G als Wifi. Ook de GPS werkt naar behoren en vind snel bereik.
![qybxhz.jpg]()
![igx6r5.jpg]()
Overige specificaties:Ook dit toestel beschikt over een Dual Sim-optie. Het schakelen tussen 2 sim kaarten werkt naar behoren en is gemakkelijk in gebruik. Verder beschikt het toestel over een MTK6582 1.3GHz quadcore processor in combinatie met 1GB Ram geheugen en 8GB Rom geheugen. Gezien de prijs van slechts ¤86,- zijn dit aardig goede prestaties! Ook uit de Benchmark komt een score van maar liefst 18716! Dit is de een 'out of the box' score, maar nog steeds verbazingwekkend als je ziet wat je voor het toestel betaald.
![2ngsxf9.png]()
Een lijst van de volledige specificaties vind je onder de Spoiler:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie:Al met al ben ik aangemaand verrast door de Neon N1! Natuurlijk zijn er een aantal min punten welke een stuk beter uitgewerkt hadden konden worden. Maar gezien de prijs van (slechts) ¤86,- is dit een prima toestel! De bouwkwaliteit van het toestel is goed, eveneens de software en de prestaties.
Pluspunten: + Prijs/Kwaliteit
+ Bouwkwaliteit
+ Design
+ Scherm resolutie Minpunten:- Zwakke accu
- Matige kwaliteit van de camera
- Geen Nederlandse taal
![jv6ds1.jpg]()
![slr6zs.jpg]()